Petr / Rapid 135 Petr / Rapid 135

komentáře | popis | fotky | Petr - Rapid 135 | 19.09.24 21:09 | 307x v oblíbených
Škoda Rapid 135 - s originál papíry, karoserií a motorem. ...respektive blokem motoru :)

Rok výroby únor 1989.



Motor:



- z originál motoru 135 pouze blok + klika

- vložky + písty + o 18 gramů odlehčené ojnice z Favoritu 136 B

- hlava Felicie MPI, zvětšené + slícované sací a výfukové kanály, snížená o 0,8 mm (KP 10,8 : 1)

- sportovní těsnění pod hlavou MERAKO o 0,4 mm nižší než sériové

- vačice přebroušená a povrchově upravená 278°/270° Ing. Chovanec :)

- ocelové zdvihací tyčky, ventilové vůle za tepla 0,45 mm

- odlehčená řemenice, setrvačník 2x tolik než doporučení pro skupinu A (hmotnost 4,3 kg)

- nový rozdělovač Š 120, předstih na volnoběh 10°

- svíčky NGK pro Citroen AX Sport

- zvýšený mazací tlak o 1 bar

- přetryskovaný karburátor

- 1. st. 190 vzdušník / 120 tryska

- 2. st. 140 vzdušník / 150 tryska

- přechodový systém 70 tryska

- zvětšené difuzory (ála Tatra 613) 1.st. 23, 2.st. 27

- převrtaný jehlový ventil na 2,5 mm

- svody Bohouš Krejčí 4 do 1 + trubka

- omotávky svodů Thermo-Tec

- otevírání druhé komory do plna po sešlápnutí plného plynu ovládáno mechanicky





- výkonem se necháme překvapit... :)









Podvozek:



- přední i zadní náprava opískovány, vystuženy dle specifikace skupiny A, odrezovač/základ Chelade, jedna vrstva syntetiky základu, dvě vrstvy černého Alkytonu

- všude nová ložiska

- vpředu i vzadu repas 4 písty (vzadu rozdělené) + hydraulická ruční brzda

- přední náboje odlehčené do čtvercového tvaru

- vpředu pod vrchními rameny 5 mm podložky pro větší příklon kol

- přední stabilizátor z nerezu, průměr 18mm

- zadní kotoučové brzdy www.tym-motorsport.cz

- pancéřové hadice k ruční brzdě www.motorsportshop.cz

- duralové průchozí podložky vpředu 10 mm, vzadu 30 mm

- přední pružiny o 80% tužší, MADE FROM Tuner#2, uřezané všechny mrtvé závity.

- zadní pružiny krátké z kyvadlové nápravy tužší o 90% + domky série 130/5/6.

- všechny tlumiče jsou PAL, vepředu ze žigula a zadní přitvrzené ze 120, ve všech je hustější hydraulický olej.

- dobová kola Ronal 5,5 x 13, et 19. Pneu Fulda 175/60

- nejnižší bod vpředu nad zemí (stabilizátor): 7,5 cm

- nejnižší bod vzadu nad zemí (příčka převodovky): 8 cm





- do budoucna: Tuhostně stavitelné tlumiče GAZ, přední stabilizátor 22 mm, zadní stabilizátor 17 mm. Přední silentlbloky od Pemita.



Interiér:



- 2 přídavné budíky, teplota oleje a tlakoměr ze škody 110 R spolu s hadicí až k budíku (trochu nešťastné řešení)

- sériové přední sedačky poposazeny ještě o 6 cm více dolu než dovoluje nejnižší seřiditelné nastavení z fabriky. Níž už nejdou, leda, že by se odstranil posuv :D

- volant průměr 30 cm "Sport Line" z devadesátých let, v novém koženkovém obšití od Ládi Ladiče. Poposazený dolu k podlaze o 3 mm jen v zadní části. Finální poposazení je o cca 1 cm dolu.

- zadní opěrky hlavy (vývozní verze)

- zadní trojúhelníky vyklápěcí pomocí sady z tehdejšího Tuzexu :-) (přípravu v karoserii na montáž zadních pantů mají jen typy 135 & 136, sada se dala koupit v Tuzexu nevím za kolik bonů a přímo z linky s tím sjelo jen pár aut do vývozu, tuzemský prodej již na voze se údajně neuskutečnil, pouze v Tuzexových doplňcích jako díl)

- nový koženkový nehořlavý černý strop + zadní koženkové plato, také made by LL

- cyklocomputer Sigma Sport (do 160 km/h ukazuje stejně s GPS, přes 160 se rozchází s narůstající rychlostí od 1 do 10 km/h => GPS ukazuje více)

- před spolujezdcovo sedačkou hasící přístroj ABC 2kg





Video současného ( 11.4.2011 ) běhu motoru:
Rapid 135




Rychlovka ke dni 14.8.2012:
ŠKODA Rapid 135

Petr / Rapid 135 - komentáře:

13:11:36
08.06.2011
mb136gl
-> Petr - Rapid 135: krásne auto.. fotka 143 sa mi páči najviac 6 super práca4
11:55:49
08.06.2011
MATTESS
-> magik: stačí si porovnat, od kdy takové masky dělá Audi a kdy se dávala tato (když už jsi nadhodil Audi1 )
11:28:15
08.06.2011
magik
MATTESS 07.06.11 20:54:26 napsal: → magik: Ty jsi taky Audi 3 To Audi se opičilo 1

No to by som nepovedal....6 1
20:54:26
07.06.2011
MATTESS
-> magik: Ty jsi taky Audi 3 To Audi se opičilo 1
17:35:54
07.06.2011
magik
je nadherna, aj s tymi kolečkami, no jedine mi vadi ta predna maska ala "audi" ... mozno keby bola v chrome:) ...
11:19:04
03.05.2011
Péďa17
Krásná práce a krásné auto
08:05:04
03.05.2011
156 4
21:41:04
02.05.2011
MATTESS
na živo radost pohledět
19:34:43
02.05.2011
kapa120
Krásná práce!
19:13:45
02.05.2011
Hurdis
Celkově luxusní, ale poslední fotky jsou obzvláště vypečené. 4
18:28:42
02.05.2011
šrek
Nehceš fotky z Běšin?Mám i video.
18:59:53
29.04.2011
AR166
.. dneska jsem byl Rapidem svezen, moc fajn zážitek. Díky. 4
23:24:03
12.04.2011
ampo
Klobuk dole!Tak takto to ma vypadat ked sa niekto vyhra z renovaciou!Nadherne vozitko.Ja robim tiez rapida,ale na Stejne po roku to mozem vyhodit do srotu.Mal som uzovku na cross,ale po skoro dvoch rokoch autocossu a jednej búde uz su z nej "angličáky".2
21:13:24
13.03.2011
racnak
Nádhera, myslím,že každý virťák sníva o takomto obnovení auta.179
22:40:46
10.03.2011
kubo980
nádherný rapid!
10:18:22
15.01.2011
magik
Veľmi pekná práca. Aj ked na obrázku 8 je tiež dosť pekná.5
18:39:20
12.01.2011
Petrik
Moc pěknej Rapid
21:15:29
11.01.2011
Čokin
-> Petr - Rapid 135: Tak na tento pokus jsem opravdu zvědavý. Výkonový přínos určitě bude, ale když jsem měl možnost slyšet trubku na živo tak to byl docela solidní kravál1
20:21:18
11.01.2011
Petr - Rapid 135
Oproti Hrcinovi je výhoda, že jsou všechny větve stejně dlouhé. To znamená lepší výplach spalovacícho prostoru... Zbytečný kravál nevim. KDyž jsem měl samotné Hrcinovo svody na autě a motor běžel naprázdno, tak ani nebylo poznat, že chybí tlumič. Uvidíme co bude dělat trubka za jízdy a kdyby to bylo moc hlučné tak koupit tlumič je to nejmenší 1
18:02:24
11.01.2011
radekp
-> Petr - Rapid 135: Proč trubka? Příjde mi, že máš auto na projížďky a nebude trubka dělat zbytečný kravál?
Extreme Tyres