Petr / Rapid 135 Petr / Rapid 135

komentáře | popis | fotky | Petr - Rapid 135 | 23.05.20 16:24 | 307x v oblíbených
Škoda Rapid 135 - s originál papíry, karoserií a motorem. ...respektive blokem motoru :)
Rok výroby únor 1989.

Motor:

- z originál motoru 135 pouze blok + klika
- vložky + písty + o 18 gramů odlehčené ojnice z Favoritu 136 B
- hlava Felicie MPI, zvětšené + slícované sací a výfukové kanály, snížená o 0,8 mm (KP 10,8 : 1)
- sportovní těsnění pod hlavou MERAKO o 0,4 mm nižší než sériové
- vačice přebroušená a povrchově upravená 278°/270° Ing. Chovanec :)
- ocelové zdvihací tyčky, ventilové vůle za tepla 0,45 mm
- odlehčená řemenice, setrvačník 2x tolik než doporučení pro skupinu A (hmotnost 4,3 kg)
- nový rozdělovač Š 105, předstih na volnoběh 15°, zapojená podtlaková regulace
- svíčky NGK pro Citroen AX Sport
- zvýšený mazací tlak o 1 bar
- přetryskovaný karburátor
- 1. st. 190 vzdušník / 120 tryska
- 2. st. 140 vzdušník / 150 tryska
- přechodový systém 70 tryska
- zvětšené difuzory (ála Tatra 613) 1.st. 23, 2.st. 27
- převrtaný jehlový ventil na 2,5 mm
- svody Bohouš Krejčí 4 do 1 + trubka
- omotávky svodů Thermo-Tec
- otevírání druhé komory do plna po sešlápnutí plného plynu ovládáno mechanicky


- výkonem se necháme překvapit... :)




Podvozek:

- přední i zadní náprava opískovány, vystuženy dle specifikace skupiny A, odrezovač/základ Chelade, jedna vrstva syntetiky základu, dvě vrstvy černého Alkytonu
- všude nová ložiska
- vpředu i vzadu repas 4 písty (vzadu rozdělené) + hydraulická ruční brzda
- přední náboje odlehčené do čtvercového tvaru
- vpředu pod vrchními rameny 5 mm podložky pro větší příklon kol
- přední stabilizátor z nerezu, průměr 18mm
- zadní kotoučové brzdy www.tym-motorsport.cz
- pancéřové hadice k ruční brzdě www.motorsportshop.cz
- duralové průchozí podložky vpředu 10 mm, vzadu 30 mm
- přední pružiny o 80% tužší, MADE FROM Tuner#2, uřezané všechny mrtvé závity.
- zadní pružiny krátké z kyvadlové nápravy tužší o 90% + domky série 130/5/6.
- všechny tlumiče jsou PAL, vepředu ze žigula a zadní přitvrzené ze 120, ve všech je hustější hydraulický olej.
- dobová kola Ronal 5,5 x 13, et 19. Pneu Fulda 175/60
- nejnižší bod vpředu nad zemí (stabilizátor): 7,5 cm
- nejnižší bod vzadu nad zemí (příčka převodovky): 8 cm


- do budoucna: Tuhostně stavitelné tlumiče GAZ, přední stabilizátor 22 mm, zadní stabilizátor 17 mm. Přední silentlbloky od Pemita.

Interiér:

- 2 přídavné budíky, teplota oleje a tlakoměr ze škody 110 R spolu s hadicí až k budíku (trochu nešťastné řešení)
- sériové přední sedačky poposazeny ještě o 6 cm více dolu než dovoluje nejnižší seřiditelné nastavení z fabriky. Níž už nejdou, leda, že by se odstranil posuv :D
- volant průměr 30 cm "Sport Line" z devadesátých let, v novém koženkovém obšití od Ládi Ladiče. Poposazený dolu k podlaze o 3 mm jen v zadní části. Finální poposazení je o cca 1 cm dolu.
- zadní opěrky hlavy (vývozní verze)
- zadní trojúhelníky vyklápěcí pomocí sady z tehdejšího Tuzexu :-) (přípravu v karoserii na montáž zadních pantů mají jen typy 135 & 136, sada se dala koupit v Tuzexu nevím za kolik bonů a přímo z linky s tím sjelo jen pár aut do vývozu, tuzemský prodej již na voze se údajně neuskutečnil, pouze v Tuzexových doplňcích jako díl)
- nový koženkový nehořlavý černý strop + zadní koženkové plato, také made by LL
- cyklocomputer Sigma Sport (do 160 km/h ukazuje stejně s GPS, přes 160 se rozchází s narůstající rychlostí od 1 do 10 km/h => GPS ukazuje více)
- před spolujezdcovo sedačkou hasící přístroj ABC 2kg


Video současného ( 11.4.2011 ) běhu motoru:
Rapid 135


Rychlovka ke dni 14.8.2012:
ŠKODA Rapid 135

Petr / Rapid 135 - komentáře:

11:34:28
20.07.2014
Nwkt
-> Tuner#2: To jo, ale v jakým stavu 4
22:57:32
19.07.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Nwkt 19.07.14 22:27:16: Dobrý už je doma 4
22:27:16
19.07.2014
Nwkt
Co motor? Jak to přežil?
12:11:09
15.06.2014
Čokin
-> Petr - Rapid 135: Nazdar pane...........žiješ? Jezdí to? Co Běšiny uvidíme se příští týden? Dej vědět4
01:55:42
06.06.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> onba 29.05.13 06:32:29: JJ to bude tou barvou 4 1
06:32:29
29.05.2013
onba
A už zase čumim na tu západočeskou voňavku - jestli je to tou žlutou 3
12:07:14
27.09.2012
castrol
-> Lubes: nahodou su pekne
10:15:46
27.09.2012
Lubes - zrušená registrace
-> Petr - Rapid 135: prečo tie žlté svetlá???
22:27:15
26.09.2012
afro100
-> Petr - Rapid 135: ok, dík
22:07:43
26.09.2012
Petr - Rapid 135
Ano, otryskování mám správně. 150 tryska a 140 vzdušník ;)
11:31:44
03.09.2012
afro100
-> Petr - Rapid 135: prosim Ta, to otryskovanie karburatoru na druhej komore mas napisane spravne? 150 tryska a 140 vzdusnik?
19:14:23
19.08.2012
Čokin
-> Petr - Rapid 135: Pěkně ti to troubí1
20:26:32
17.08.2012
Petr - Rapid 135
Rezervu vozim v kufru. A ať je dole nebo v kufru, tak jsem stejně názoru, že střetnutí čelně s cizím tělesem ať už v pohybu nebo v klidu znamená při rychlosti 50 a rychleji na 90% smrt. A radši umřu, než aby mě rezerva zachránila a já jedl dalších 30 let kuře brčkem a byl jak zelenina...

Mám tu video auta i s fanfárama. Jsou to originál italský. Je to to druhý, respektive první od spoda :)
09:28:22
17.08.2012
jarda.u1
-> Vrba: souhlas,znam z vlastni zkusenosti....
06:36:46
17.08.2012
Vrba
-> Čokin: Hlavne je rezerva součástí deformační zony a přenese případný náraz do středního tunelu. Bez rezervy na svém místě je to opravdová plechovka.
06:31:27
17.08.2012
Čokin
-> afro100: -> MATTESS: -> Tuner#2: Pravda no......taky musím zvedat když ji chci vytáhnout, ale v kufru by mě asi vadila, nehledě na to, že já bych ji tam snad ani pořádně nedostal skrz baterku.

-> Petr - Rapid 135: Jaký to má zvuk ta filharmonie? Nějaká Itálie ??
00:25:09
17.08.2012
afro100
-> Čokin: z tak nizkeho auta to na ceste stejne nevytahne ..
23:19:52
16.08.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Čokin 16.08.12 22:54:24: Tam kde jí vozí už nějaký pátek 4 viz. MATTESS.
upraveno 2x, naposled 16.08.2012 23:20:41
22:55:18
16.08.2012
MATTESS
-> Čokin: třeba do kufru?
Extreme Tyres