skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Rapid 135 - s originál papíry, karoserií a motorem. ...respektive blokem motoru :)
Rok výroby únor 1989.
Motor:
- z originál motoru 135 pouze blok + klika
- vložky + písty + o 18 gramů odlehčené ojnice z Favoritu 136 B
- hlava Felicie MPI, zvětšené + slícované sací a výfukové kanály, snížená o 0,8 mm (KP 10,8 : 1)
- sportovní těsnění pod hlavou MERAKO o 0,4 mm nižší než sériové
- vačice přebroušená a povrchově upravená 278°/270° Ing. Chovanec :)
- ocelové zdvihací tyčky, ventilové vůle za tepla 0,45 mm
- odlehčená řemenice, setrvačník 2x tolik než doporučení pro skupinu A (hmotnost 4,3 kg)
- nový rozdělovač Š 120, předstih na volnoběh 10°
- svíčky NGK pro Citroen AX Sport
- zvýšený mazací tlak o 1 bar
- přetryskovaný karburátor
- 1. st. 190 vzdušník / 120 tryska
- 2. st. 140 vzdušník / 150 tryska
- přechodový systém 70 tryska
- zvětšené difuzory (ála Tatra 613) 1.st. 23, 2.st. 27
- převrtaný jehlový ventil na 2,5 mm
- svody Bohouš Krejčí 4 do 1 + trubka
- omotávky svodů Thermo-Tec
- otevírání druhé komory do plna po sešlápnutí plného plynu ovládáno mechanicky
- výkonem se necháme překvapit... :)
Podvozek:
- přední i zadní náprava opískovány, vystuženy dle specifikace skupiny A, odrezovač/základ Chelade, jedna vrstva syntetiky základu, dvě vrstvy černého Alkytonu
- všude nová ložiska
- vpředu i vzadu repas 4 písty (vzadu rozdělené) + hydraulická ruční brzda
- přední náboje odlehčené do čtvercového tvaru
- vpředu pod vrchními rameny 5 mm podložky pro větší příklon kol
- přední stabilizátor z nerezu, průměr 18mm
- zadní kotoučové brzdy www.tym-motorsport.cz
- pancéřové hadice k ruční brzdě www.motorsportshop.cz
- duralové průchozí podložky vpředu 10 mm, vzadu 30 mm
- přední pružiny o 80% tužší, MADE FROM Tuner#2, uřezané všechny mrtvé závity.
- zadní pružiny krátké z kyvadlové nápravy tužší o 90% + domky série 130/5/6.
- všechny tlumiče jsou PAL, vepředu ze žigula a zadní přitvrzené ze 120, ve všech je hustější hydraulický olej.
- dobová kola Ronal 5,5 x 13, et 19. Pneu Fulda 175/60
- nejnižší bod vpředu nad zemí (stabilizátor): 7,5 cm
- nejnižší bod vzadu nad zemí (příčka převodovky): 8 cm
- do budoucna: Tuhostně stavitelné tlumiče GAZ, přední stabilizátor 22 mm, zadní stabilizátor 17 mm. Přední silentlbloky od Pemita.
Interiér:
- 2 přídavné budíky, teplota oleje a tlakoměr ze škody 110 R spolu s hadicí až k budíku (trochu nešťastné řešení)
- sériové přední sedačky poposazeny ještě o 6 cm více dolu než dovoluje nejnižší seřiditelné nastavení z fabriky. Níž už nejdou, leda, že by se odstranil posuv :D
- volant průměr 30 cm "Sport Line" z devadesátých let, v novém koženkovém obšití od Ládi Ladiče. Poposazený dolu k podlaze o 3 mm jen v zadní části. Finální poposazení je o cca 1 cm dolu.
- zadní opěrky hlavy (vývozní verze)
- zadní trojúhelníky vyklápěcí pomocí sady z tehdejšího Tuzexu :-) (přípravu v karoserii na montáž zadních pantů mají jen typy 135 & 136, sada se dala koupit v Tuzexu nevím za kolik bonů a přímo z linky s tím sjelo jen pár aut do vývozu, tuzemský prodej již na voze se údajně neuskutečnil, pouze v Tuzexových doplňcích jako díl)
- nový koženkový nehořlavý černý strop + zadní koženkové plato, také made by LL
- cyklocomputer Sigma Sport (do 160 km/h ukazuje stejně s GPS, přes 160 se rozchází s narůstající rychlostí od 1 do 10 km/h => GPS ukazuje více)
- před spolujezdcovo sedačkou hasící přístroj ABC 2kg
Video současného ( 11.4.2011 ) běhu motoru:
Rychlovka ke dni 14.8.2012:
Rok výroby únor 1989.
Motor:
- z originál motoru 135 pouze blok + klika
- vložky + písty + o 18 gramů odlehčené ojnice z Favoritu 136 B
- hlava Felicie MPI, zvětšené + slícované sací a výfukové kanály, snížená o 0,8 mm (KP 10,8 : 1)
- sportovní těsnění pod hlavou MERAKO o 0,4 mm nižší než sériové
- vačice přebroušená a povrchově upravená 278°/270° Ing. Chovanec :)
- ocelové zdvihací tyčky, ventilové vůle za tepla 0,45 mm
- odlehčená řemenice, setrvačník 2x tolik než doporučení pro skupinu A (hmotnost 4,3 kg)
- nový rozdělovač Š 120, předstih na volnoběh 10°
- svíčky NGK pro Citroen AX Sport
- zvýšený mazací tlak o 1 bar
- přetryskovaný karburátor
- 1. st. 190 vzdušník / 120 tryska
- 2. st. 140 vzdušník / 150 tryska
- přechodový systém 70 tryska
- zvětšené difuzory (ála Tatra 613) 1.st. 23, 2.st. 27
- převrtaný jehlový ventil na 2,5 mm
- svody Bohouš Krejčí 4 do 1 + trubka
- omotávky svodů Thermo-Tec
- otevírání druhé komory do plna po sešlápnutí plného plynu ovládáno mechanicky
- výkonem se necháme překvapit... :)
Podvozek:
- přední i zadní náprava opískovány, vystuženy dle specifikace skupiny A, odrezovač/základ Chelade, jedna vrstva syntetiky základu, dvě vrstvy černého Alkytonu
- všude nová ložiska
- vpředu i vzadu repas 4 písty (vzadu rozdělené) + hydraulická ruční brzda
- přední náboje odlehčené do čtvercového tvaru
- vpředu pod vrchními rameny 5 mm podložky pro větší příklon kol
- přední stabilizátor z nerezu, průměr 18mm
- zadní kotoučové brzdy www.tym-motorsport.cz
- pancéřové hadice k ruční brzdě www.motorsportshop.cz
- duralové průchozí podložky vpředu 10 mm, vzadu 30 mm
- přední pružiny o 80% tužší, MADE FROM Tuner#2, uřezané všechny mrtvé závity.
- zadní pružiny krátké z kyvadlové nápravy tužší o 90% + domky série 130/5/6.
- všechny tlumiče jsou PAL, vepředu ze žigula a zadní přitvrzené ze 120, ve všech je hustější hydraulický olej.
- dobová kola Ronal 5,5 x 13, et 19. Pneu Fulda 175/60
- nejnižší bod vpředu nad zemí (stabilizátor): 7,5 cm
- nejnižší bod vzadu nad zemí (příčka převodovky): 8 cm
- do budoucna: Tuhostně stavitelné tlumiče GAZ, přední stabilizátor 22 mm, zadní stabilizátor 17 mm. Přední silentlbloky od Pemita.
Interiér:
- 2 přídavné budíky, teplota oleje a tlakoměr ze škody 110 R spolu s hadicí až k budíku (trochu nešťastné řešení)
- sériové přední sedačky poposazeny ještě o 6 cm více dolu než dovoluje nejnižší seřiditelné nastavení z fabriky. Níž už nejdou, leda, že by se odstranil posuv :D
- volant průměr 30 cm "Sport Line" z devadesátých let, v novém koženkovém obšití od Ládi Ladiče. Poposazený dolu k podlaze o 3 mm jen v zadní části. Finální poposazení je o cca 1 cm dolu.
- zadní opěrky hlavy (vývozní verze)
- zadní trojúhelníky vyklápěcí pomocí sady z tehdejšího Tuzexu :-) (přípravu v karoserii na montáž zadních pantů mají jen typy 135 & 136, sada se dala koupit v Tuzexu nevím za kolik bonů a přímo z linky s tím sjelo jen pár aut do vývozu, tuzemský prodej již na voze se údajně neuskutečnil, pouze v Tuzexových doplňcích jako díl)
- nový koženkový nehořlavý černý strop + zadní koženkové plato, také made by LL
- cyklocomputer Sigma Sport (do 160 km/h ukazuje stejně s GPS, přes 160 se rozchází s narůstající rychlostí od 1 do 10 km/h => GPS ukazuje více)
- před spolujezdcovo sedačkou hasící přístroj ABC 2kg
Video současného ( 11.4.2011 ) běhu motoru:
Rychlovka ke dni 14.8.2012:
Petr / Rapid 135 - komentáře:
08:04:37
16.07.2011
16.07.2011
Petr - Rapid 135
Je to proti proražení vany. Z dob kdy to bylo v denním provozu, tak spíš při couvání k chodníkům atp. Ale odspodu to pomůže taky trošku ;) A když už nic, tak to vypadá zajímavě a ptá se na to úplně každej co to je
14:59:49
15.07.2011
15.07.2011
sikula
-> Martin/125/: to bude ochrana ptoti proražení vany , když se to někde zhoupne.
09:28:26
15.07.2011
15.07.2011
Martin/125/
pěknej...jen se chci zeptat...k čemu slouží na tý příčce vzadu ta trubka?
07:23:02
15.07.2011
15.07.2011
Norton
-> Petr - Rapid 135: moc pekna praca :o)
23:14:04
14.07.2011
14.07.2011
Petr - Rapid 135
Děkuji moc za chválu. Není to tak čistý jak se zdá... ale jak to dělám nevim. Jezdim jen na suchých silnicích a tam kde není bordel... a kde něco je, bláto nebo něco jinýho, třeba od aut ze stavby, tak jedu klidně i 20 a je mi fuk, že mám zasebou 20 aut, který troubí Prostě jezdim tak, abych to nezašpinil
22:45:10
14.07.2011
14.07.2011
Minik03
jezis marja, na spodku jak v pokojicku, jak to vsichni delate? ja mam po jedny jizde vsude pet kilo prachu... Opravdova pastva pro oci Petre!
22:32:47
14.07.2011
14.07.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Petr - Rapid 135 14.07.11 22:30:28:
22:30:28
14.07.2011
14.07.2011
Petr - Rapid 135
Já taky nic nevim... ale budu mít oči na šťopkách a hlídat si ty žlutý auta
22:24:29
14.07.2011
14.07.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Petr - Rapid 135 14.07.11 22:20:53: Já o ničem nevím
22:20:53
14.07.2011
14.07.2011
Petr - Rapid 135
Žlutá auta jsou a bývají víc u země? Budu to muset začít hlídat, možná na tom něco bude...
22:15:13
14.07.2011
14.07.2011
Petr - Rapid 135
Na stabíku povrchová úprava není, protože to je 18 mm nerozový prvek. Ale i tak docela chytá lišku. ...asi nějaký opravdu kvalitní nerez. Ale barva na tom nějak nechce držet žádná. To se ale vyřeší až tam pujde ocelovej 22 mm, to dostane zelený kabátek, aby ladil
21:37:08
14.07.2011
14.07.2011
T
-> Petr - Rapid 135: : a mě se zase nelíbí stabík je tam vůbec nějaká povrchová úprava?
21:30:06
14.07.2011
14.07.2011
Čokin
-> Petr - Rapid 135: Já vidím na levým rameni smítko Peťo Uříznout T2 pružinu o dva závity to už je něco, mám je o 1 a už jsem na dorazech (nutno podotknout, že dorazy jsem nezkracoval, protože dle andrta je to pružný prvek nápravy).
13:54:41
14.07.2011
14.07.2011
MATTESS
Panečku! Ta žlutá auta mají nějak větší zemskou přitažlivost
11:43:04
14.07.2011
14.07.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Petr - Rapid 135 14.07.11 11:37:30: Tak to jsem rád
11:37:30
14.07.2011
14.07.2011
Petr - Rapid 135
Co říkám na pružiny? Pecka, neuvěřitelná změna! Fakt bomba! Měnil jsem najednou předek i zadek a oproti tomu co tam bylo, nesrovnatelný. Teď jsou ty jízdní vlastnosti úplně někde jinde... Fakt hodně moc kvalitní muziky za pár korun
11:31:50
14.07.2011
14.07.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Petr - Rapid 135 14.07.11 11:29:06: Blázen ještě bych trochu složil zadek. BTW co říkáš na pružiny?
11:29:06
14.07.2011
14.07.2011
Petr - Rapid 135
Rovnou fuč dva. Až si to bude sedat a bylo by to moc, tak se to dá vypodložit kdykoliv, 5 mm podložkama pod pružinu Úplně dole je to bez pružin, sedí to jen na dorazech gumových. Ani hever to nedrží To by se mi moc líbilo, ale to už je nejnižší bod na přední nápravě jen 15 mm nad zemí... to je moc. Takhle mám 7,5 cm
10:51:49
14.07.2011
14.07.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Petr - Rapid 135: Ty seš ďábel, rovnou dva závity fuč jo? To už k dorazu moc místa není ne? Na té fotce úplně nízko je to bez pružin? Každopádně fotky spodku
10:43:28
14.07.2011
14.07.2011
tunerlada
super projekt moc se mi líbí tak jednoduchost