skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Rapid 135 - s originál papíry, karoserií a motorem. ...respektive blokem motoru :)
Rok výroby únor 1989.
Motor:
- z originál motoru 135 pouze blok + klika
- vložky + písty + o 18 gramů odlehčené ojnice z Favoritu 136 B
- hlava Felicie MPI, zvětšené + slícované sací a výfukové kanály, snížená o 0,8 mm (KP 10,8 : 1)
- sportovní těsnění pod hlavou MERAKO o 0,4 mm nižší než sériové
- vačice přebroušená a povrchově upravená 278°/270° Ing. Chovanec :)
- ocelové zdvihací tyčky, ventilové vůle za tepla 0,45 mm
- odlehčená řemenice, setrvačník 2x tolik než doporučení pro skupinu A (hmotnost 4,3 kg)
- nový rozdělovač Š 120, předstih na volnoběh 10°
- svíčky NGK pro Citroen AX Sport
- zvýšený mazací tlak o 1 bar
- přetryskovaný karburátor
- 1. st. 190 vzdušník / 120 tryska
- 2. st. 140 vzdušník / 150 tryska
- přechodový systém 70 tryska
- zvětšené difuzory (ála Tatra 613) 1.st. 23, 2.st. 27
- převrtaný jehlový ventil na 2,5 mm
- svody Bohouš Krejčí 4 do 1 + trubka
- omotávky svodů Thermo-Tec
- otevírání druhé komory do plna po sešlápnutí plného plynu ovládáno mechanicky
- výkonem se necháme překvapit... :)
Podvozek:
- přední i zadní náprava opískovány, vystuženy dle specifikace skupiny A, odrezovač/základ Chelade, jedna vrstva syntetiky základu, dvě vrstvy černého Alkytonu
- všude nová ložiska
- vpředu i vzadu repas 4 písty (vzadu rozdělené) + hydraulická ruční brzda
- přední náboje odlehčené do čtvercového tvaru
- vpředu pod vrchními rameny 5 mm podložky pro větší příklon kol
- přední stabilizátor z nerezu, průměr 18mm
- zadní kotoučové brzdy www.tym-motorsport.cz
- pancéřové hadice k ruční brzdě www.motorsportshop.cz
- duralové průchozí podložky vpředu 10 mm, vzadu 30 mm
- přední pružiny o 80% tužší, MADE FROM Tuner#2, uřezané všechny mrtvé závity.
- zadní pružiny krátké z kyvadlové nápravy tužší o 90% + domky série 130/5/6.
- všechny tlumiče jsou PAL, vepředu ze žigula a zadní přitvrzené ze 120, ve všech je hustější hydraulický olej.
- dobová kola Ronal 5,5 x 13, et 19. Pneu Fulda 175/60
- nejnižší bod vpředu nad zemí (stabilizátor): 7,5 cm
- nejnižší bod vzadu nad zemí (příčka převodovky): 8 cm
- do budoucna: Tuhostně stavitelné tlumiče GAZ, přední stabilizátor 22 mm, zadní stabilizátor 17 mm. Přední silentlbloky od Pemita.
Interiér:
- 2 přídavné budíky, teplota oleje a tlakoměr ze škody 110 R spolu s hadicí až k budíku (trochu nešťastné řešení)
- sériové přední sedačky poposazeny ještě o 6 cm více dolu než dovoluje nejnižší seřiditelné nastavení z fabriky. Níž už nejdou, leda, že by se odstranil posuv :D
- volant průměr 30 cm "Sport Line" z devadesátých let, v novém koženkovém obšití od Ládi Ladiče. Poposazený dolu k podlaze o 3 mm jen v zadní části. Finální poposazení je o cca 1 cm dolu.
- zadní opěrky hlavy (vývozní verze)
- zadní trojúhelníky vyklápěcí pomocí sady z tehdejšího Tuzexu :-) (přípravu v karoserii na montáž zadních pantů mají jen typy 135 & 136, sada se dala koupit v Tuzexu nevím za kolik bonů a přímo z linky s tím sjelo jen pár aut do vývozu, tuzemský prodej již na voze se údajně neuskutečnil, pouze v Tuzexových doplňcích jako díl)
- nový koženkový nehořlavý černý strop + zadní koženkové plato, také made by LL
- cyklocomputer Sigma Sport (do 160 km/h ukazuje stejně s GPS, přes 160 se rozchází s narůstající rychlostí od 1 do 10 km/h => GPS ukazuje více)
- před spolujezdcovo sedačkou hasící přístroj ABC 2kg
Video současného ( 11.4.2011 ) běhu motoru:
Rychlovka ke dni 14.8.2012:
Rok výroby únor 1989.
Motor:
- z originál motoru 135 pouze blok + klika
- vložky + písty + o 18 gramů odlehčené ojnice z Favoritu 136 B
- hlava Felicie MPI, zvětšené + slícované sací a výfukové kanály, snížená o 0,8 mm (KP 10,8 : 1)
- sportovní těsnění pod hlavou MERAKO o 0,4 mm nižší než sériové
- vačice přebroušená a povrchově upravená 278°/270° Ing. Chovanec :)
- ocelové zdvihací tyčky, ventilové vůle za tepla 0,45 mm
- odlehčená řemenice, setrvačník 2x tolik než doporučení pro skupinu A (hmotnost 4,3 kg)
- nový rozdělovač Š 120, předstih na volnoběh 10°
- svíčky NGK pro Citroen AX Sport
- zvýšený mazací tlak o 1 bar
- přetryskovaný karburátor
- 1. st. 190 vzdušník / 120 tryska
- 2. st. 140 vzdušník / 150 tryska
- přechodový systém 70 tryska
- zvětšené difuzory (ála Tatra 613) 1.st. 23, 2.st. 27
- převrtaný jehlový ventil na 2,5 mm
- svody Bohouš Krejčí 4 do 1 + trubka
- omotávky svodů Thermo-Tec
- otevírání druhé komory do plna po sešlápnutí plného plynu ovládáno mechanicky
- výkonem se necháme překvapit... :)
Podvozek:
- přední i zadní náprava opískovány, vystuženy dle specifikace skupiny A, odrezovač/základ Chelade, jedna vrstva syntetiky základu, dvě vrstvy černého Alkytonu
- všude nová ložiska
- vpředu i vzadu repas 4 písty (vzadu rozdělené) + hydraulická ruční brzda
- přední náboje odlehčené do čtvercového tvaru
- vpředu pod vrchními rameny 5 mm podložky pro větší příklon kol
- přední stabilizátor z nerezu, průměr 18mm
- zadní kotoučové brzdy www.tym-motorsport.cz
- pancéřové hadice k ruční brzdě www.motorsportshop.cz
- duralové průchozí podložky vpředu 10 mm, vzadu 30 mm
- přední pružiny o 80% tužší, MADE FROM Tuner#2, uřezané všechny mrtvé závity.
- zadní pružiny krátké z kyvadlové nápravy tužší o 90% + domky série 130/5/6.
- všechny tlumiče jsou PAL, vepředu ze žigula a zadní přitvrzené ze 120, ve všech je hustější hydraulický olej.
- dobová kola Ronal 5,5 x 13, et 19. Pneu Fulda 175/60
- nejnižší bod vpředu nad zemí (stabilizátor): 7,5 cm
- nejnižší bod vzadu nad zemí (příčka převodovky): 8 cm
- do budoucna: Tuhostně stavitelné tlumiče GAZ, přední stabilizátor 22 mm, zadní stabilizátor 17 mm. Přední silentlbloky od Pemita.
Interiér:
- 2 přídavné budíky, teplota oleje a tlakoměr ze škody 110 R spolu s hadicí až k budíku (trochu nešťastné řešení)
- sériové přední sedačky poposazeny ještě o 6 cm více dolu než dovoluje nejnižší seřiditelné nastavení z fabriky. Níž už nejdou, leda, že by se odstranil posuv :D
- volant průměr 30 cm "Sport Line" z devadesátých let, v novém koženkovém obšití od Ládi Ladiče. Poposazený dolu k podlaze o 3 mm jen v zadní části. Finální poposazení je o cca 1 cm dolu.
- zadní opěrky hlavy (vývozní verze)
- zadní trojúhelníky vyklápěcí pomocí sady z tehdejšího Tuzexu :-) (přípravu v karoserii na montáž zadních pantů mají jen typy 135 & 136, sada se dala koupit v Tuzexu nevím za kolik bonů a přímo z linky s tím sjelo jen pár aut do vývozu, tuzemský prodej již na voze se údajně neuskutečnil, pouze v Tuzexových doplňcích jako díl)
- nový koženkový nehořlavý černý strop + zadní koženkové plato, také made by LL
- cyklocomputer Sigma Sport (do 160 km/h ukazuje stejně s GPS, přes 160 se rozchází s narůstající rychlostí od 1 do 10 km/h => GPS ukazuje více)
- před spolujezdcovo sedačkou hasící přístroj ABC 2kg
Video současného ( 11.4.2011 ) běhu motoru:
Rychlovka ke dni 14.8.2012:
Petr / Rapid 135 - komentáře:
14:12:09
04.08.2011
04.08.2011
Petr - Rapid 135
To je to na pohled za jízdy tak nízký? Když jsem stál včera na Borech vedle série, tak jsem musel uznat, že to snížení je už dost brutální Ale když to vidim normálně, tak se ani nezdá... za jízdy to ale oproti ostatním autům musí být taky vidět dost.
12:05:59
04.08.2011
04.08.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Petr - Rapid 135 04.08.11 11:18:09: Já už z dálky říkám co se to plazí po zemi za eMko a pak Tě poznal, tak jsem šel ke kraji chodníku Tě alespoň pozdravit
11:18:09
04.08.2011
04.08.2011
Petr - Rapid 135
Mě to zrovna když jsme vjížděli do Plzně napadlo, ež je čas obědů, tak abys vůbec byl na krámě. Tak jsem si říkal, že když ne, tak se stavim jindy. Ale že tě potkám na ulici, to jsem nečekal Příště dám určitě vědět předem a domluvíme se
11:11:07
04.08.2011
04.08.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Petr - Rapid 135 04.08.11 10:08:46: Aha, tak to příště písni, udělám si snad i chvilku, včera to bylo hektické přes oběd
10:59:11
04.08.2011
04.08.2011
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
10:08:46
04.08.2011
04.08.2011
Petr - Rapid 135
Já jel původně se podívat za tebou do obchodu, tak jsem to pak otočil a jel zpět nahoru... Stavim se na pár slov jindy, jezdim posledn í dobou do Plzně hodně často, tak až bude zase počasí stavim se. Ale dám předem vědět
Byl to docela bordel v tý ulici. Ale celkově ta hlavní třída v Plzni, když jsem tomu šlápl, tak hrozná ozvěna a bordel. Lidi se otáčeli, koukali a nechápali co se děje
Plzeň jsem projel krom Slovan celou, tak je to možný, že mě zahlídlo více lidí
Byl to docela bordel v tý ulici. Ale celkově ta hlavní třída v Plzni, když jsem tomu šlápl, tak hrozná ozvěna a bordel. Lidi se otáčeli, koukali a nechápali co se děje
Plzeň jsem projel krom Slovan celou, tak je to možný, že mě zahlídlo více lidí
17:02:44
03.08.2011
03.08.2011
venni
-> Tuner#2: taky jsem ho dnes zahlídnul kolem 12:00 u pivováru :)Pěknej povoz...
16:13:06
03.08.2011
03.08.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Petr - Rapid 135: Čau pane. Sorry za dnešek, doufám žes to neotočil kvůli mě. Ukazoval jsem, že pospícháme nahoru, šli jsme na oběd s kolegou a měli na to jen 15min.
Ale jako auto na Americké s trubkou vytočené to je luxus. Běhal mráz po zádech když jsi se blížil
Ale jako auto na Americké s trubkou vytočené to je luxus. Běhal mráz po zádech když jsi se blížil
21:34:49
21.07.2011
21.07.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Martin/125/ 21.07.11 09:21:19: Pokud máš otočenou misku, ale "vymlácenou do roviny" (jak jsi to udělal?) tak to ale zásadně mení situaci. My jsme tady zpochybnili otočené misky což je špatně...
09:37:20
21.07.2011
21.07.2011
MATTESS
-> Martin/125/: to bude těmi myskami. Bude ta fotka?
09:21:19
21.07.2011
21.07.2011
Martin/125/
-> MATTESS: mi nevěřte...je mi to uplně jedno...já vim jak to mám a to mi stačí...a jestli mi někdo nevěří tak to už není muj problem...mam otočený mysky a zkracený dorazy...a ty mysky mam ještě k tomu do roviny vymllacený...jako že nejsou vespod prohlý...a žádný rany kov na kov mi auto při propružení nedělá... nemá tam totiž co mlátit kov na kov
20:34:49
19.07.2011
19.07.2011
MATTESS
-> Martin/125/: zajímavý, že si asi jediný Nahoď nějakou fotku přední nápravy na autě
16:44:31
19.07.2011
19.07.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Martin/125/ 19.07.11 16:32:31:
16:34:56
19.07.2011
19.07.2011
Martin/125/
-> Martin/125/: ale je pravda že s tím nejezdim po poli a velkejm dírám se vyhejbám...
16:32:31
19.07.2011
19.07.2011
Martin/125/
-> MATTESS: Ale prd...co má jít jako kov na kov? Já mám otočený mysky na dorazy...a dorazy ještě navíc i trošku zkrácené!!! A nic kov na kov nejde...ale jak říkám...musí se upravit most,aby do něj nenaražel stablík...a tlumiče samozřejmě taky...aby nešli pořád nadoraz...to je možná to važe mlácení
15:59:13
18.07.2011
18.07.2011
Petr - Rapid 135
Otočený dorazy jsem měl, a na pytel řešení. Do karoserie mi to mlátilo vrchíma ramenama, takže bych je musel otočit... a kov na kov to taky párkrát cvaklo. Ale tohle úplně akorát. Je tam jeden cm, ale není cítit kdy se opře. Odskakovat čumák neodskakuje, ani když je nerovnost v zatáčce. Takže spokojenost. Stabilizítor, mám vypodloženej i tak 1,3 cm silnou podložkou, tak tam má dost místa na svou činnost Ještě jsem ničím neškrtnul a to jsem zkoušel všecxhny retardéry ve městě a okolí a i lehkou polní cestu... a nikde nic. Je to furt celkem vysoký auto, ale předníma zástěrkama mi to furt šoupe o zem i když je silnice naprostá placka bez nerovností Musim je lehce zaříznout...
15:29:08
18.07.2011
18.07.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MATTESS 18.07.11 14:26:34: Tak tak, navíc hrozí poškození kasle o horní rameno, které by se muselo otočit.
14:26:34
18.07.2011
18.07.2011
MATTESS
-> Martin/125/: otočit původní misky je naprd. Tam se schová doraz a jde to kov na kov
13:58:27
18.07.2011
18.07.2011
afro100
-> Martin/125/: holt tuneri to nemaju lahke
13:57:50
18.07.2011
18.07.2011
Martin/125/
Musí to bejt hruza...jet v tom když to pruží jen jeden cm... :-D tak proč si neotočil ty mysky originalni? Pružilo by to víc...pak se musí trosku upravit most aby do něj nenaražel stablík...ale zjiskal by si na odpružení dalších tak dejme tomu 3 cm...ale pak je pruser když to někde propruží a ještě k tumu zaroven nejedes do nějakýho dolíku...tak to škrtne o zem...(to se stává mě) a nebo vyjetý koleje na silnicích...