Petr / Rapid 135 Petr / Rapid 135

komentáře | popis | fotky | Petr - Rapid 135 | 19.09.24 21:09 | 307x v oblíbených
Škoda Rapid 135 - s originál papíry, karoserií a motorem. ...respektive blokem motoru :)

Rok výroby únor 1989.



Motor:



- z originál motoru 135 pouze blok + klika

- vložky + písty + o 18 gramů odlehčené ojnice z Favoritu 136 B

- hlava Felicie MPI, zvětšené + slícované sací a výfukové kanály, snížená o 0,8 mm (KP 10,8 : 1)

- sportovní těsnění pod hlavou MERAKO o 0,4 mm nižší než sériové

- vačice přebroušená a povrchově upravená 278°/270° Ing. Chovanec :)

- ocelové zdvihací tyčky, ventilové vůle za tepla 0,45 mm

- odlehčená řemenice, setrvačník 2x tolik než doporučení pro skupinu A (hmotnost 4,3 kg)

- nový rozdělovač Š 120, předstih na volnoběh 10°

- svíčky NGK pro Citroen AX Sport

- zvýšený mazací tlak o 1 bar

- přetryskovaný karburátor

- 1. st. 190 vzdušník / 120 tryska

- 2. st. 140 vzdušník / 150 tryska

- přechodový systém 70 tryska

- zvětšené difuzory (ála Tatra 613) 1.st. 23, 2.st. 27

- převrtaný jehlový ventil na 2,5 mm

- svody Bohouš Krejčí 4 do 1 + trubka

- omotávky svodů Thermo-Tec

- otevírání druhé komory do plna po sešlápnutí plného plynu ovládáno mechanicky





- výkonem se necháme překvapit... :)









Podvozek:



- přední i zadní náprava opískovány, vystuženy dle specifikace skupiny A, odrezovač/základ Chelade, jedna vrstva syntetiky základu, dvě vrstvy černého Alkytonu

- všude nová ložiska

- vpředu i vzadu repas 4 písty (vzadu rozdělené) + hydraulická ruční brzda

- přední náboje odlehčené do čtvercového tvaru

- vpředu pod vrchními rameny 5 mm podložky pro větší příklon kol

- přední stabilizátor z nerezu, průměr 18mm

- zadní kotoučové brzdy www.tym-motorsport.cz

- pancéřové hadice k ruční brzdě www.motorsportshop.cz

- duralové průchozí podložky vpředu 10 mm, vzadu 30 mm

- přední pružiny o 80% tužší, MADE FROM Tuner#2, uřezané všechny mrtvé závity.

- zadní pružiny krátké z kyvadlové nápravy tužší o 90% + domky série 130/5/6.

- všechny tlumiče jsou PAL, vepředu ze žigula a zadní přitvrzené ze 120, ve všech je hustější hydraulický olej.

- dobová kola Ronal 5,5 x 13, et 19. Pneu Fulda 175/60

- nejnižší bod vpředu nad zemí (stabilizátor): 7,5 cm

- nejnižší bod vzadu nad zemí (příčka převodovky): 8 cm





- do budoucna: Tuhostně stavitelné tlumiče GAZ, přední stabilizátor 22 mm, zadní stabilizátor 17 mm. Přední silentlbloky od Pemita.



Interiér:



- 2 přídavné budíky, teplota oleje a tlakoměr ze škody 110 R spolu s hadicí až k budíku (trochu nešťastné řešení)

- sériové přední sedačky poposazeny ještě o 6 cm více dolu než dovoluje nejnižší seřiditelné nastavení z fabriky. Níž už nejdou, leda, že by se odstranil posuv :D

- volant průměr 30 cm "Sport Line" z devadesátých let, v novém koženkovém obšití od Ládi Ladiče. Poposazený dolu k podlaze o 3 mm jen v zadní části. Finální poposazení je o cca 1 cm dolu.

- zadní opěrky hlavy (vývozní verze)

- zadní trojúhelníky vyklápěcí pomocí sady z tehdejšího Tuzexu :-) (přípravu v karoserii na montáž zadních pantů mají jen typy 135 & 136, sada se dala koupit v Tuzexu nevím za kolik bonů a přímo z linky s tím sjelo jen pár aut do vývozu, tuzemský prodej již na voze se údajně neuskutečnil, pouze v Tuzexových doplňcích jako díl)

- nový koženkový nehořlavý černý strop + zadní koženkové plato, také made by LL

- cyklocomputer Sigma Sport (do 160 km/h ukazuje stejně s GPS, přes 160 se rozchází s narůstající rychlostí od 1 do 10 km/h => GPS ukazuje více)

- před spolujezdcovo sedačkou hasící přístroj ABC 2kg





Video současného ( 11.4.2011 ) běhu motoru:
Rapid 135




Rychlovka ke dni 14.8.2012:
ŠKODA Rapid 135

Petr / Rapid 135 - komentáře:

12:31:14
24.06.2012
thomaskounic
Jediný,co mně napadá-prostě dokonalý.Mohl jsem Tě potkat minulou neděli na plzeňský pod Bezvěrovem ?
10:47:31
17.06.2012
onba
Petře, ten Rapid je libovej, moc pěkná prácička.
15:20:46
14.06.2012
hudiny
krasny Rapid2
07:53:59
18.02.2012
moc pěknej rapid :)
07:46:30
17.01.2012
onba
Ahoj, tak koupě Rapida se nekonná. Prej je to klenot a za tich 50 mu to nestojí prodávat, protože ho má rád. Akorát si neuvědomuje, že když to občas nenatočí a neprojede, takže to auto celý zatuhne a spuchří.8
08:58:52
21.10.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
www.merakoshop.cz/skoda/s koda-favorit-uprava



www.merakoshop.cz/skoda/s koda-favorit-uprava-celopl ech



ostatní jsou o přímé domluvě... pošleš jim mejl, večer ti zavolá pán, půl hodiny podebatujete co a jak a na co a vymyslíte řešení za rozumnou cenu 4
08:55:44
21.10.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Shader: můžeš si objednat plechovaný těsnění od firmy merako.cz , jsou ochotní, levní a rychlí 4 udělají ti jakou chceš tloušťku
07:42:10
20.10.2011
Čokin
-> Petr - Rapid 135: Mě to třeba na 136ce drží. Kupoval jsem naposledy už to nové černé, byď mě nabízela poslední dva kusy staré serie, které jsou šedé. Asi to bude problém jen těsnění na Fábku 1,4 nebo mám štěstí. Každopadně tohle je dobré upozornění.
06:11:59
20.10.2011
Petr - Rapid 135
Je to těsnění, koupený v autokelly jako ORIGINÁL díl na motor Fabia 1.4 MPI. Je to klump, celkem jsem jich vystřídal 5. Samozřejmě jen tenhle rok. Furt jsme mysleli, že to je něčím jiným než těsněním, ale po srovnání vložek, výměně hlavy, přes podezření v chybě montáži jsme si až teď tim poslednim jisti, že to je materiálem těsnění a celkově tim těsněním, ne něčim jinym.
21:36:39
19.10.2011
Milan 136
-> Petr - Rapid 135: to je těsnění koupený origo ve škodovce?9
20:25:20
19.10.2011
Shader
-> Petr - Rapid 135: Čaues... to je ten TEMAC takový šit? Myslím, že ho mám taky. Chystám se skládat motor, tak ještě přemýšlím, zda nesehnat jinou značku. Mimochodem, pěkné auto 6
18:08:08
19.10.2011
MATTESS
-> Petr - Rapid 135: a já si říkal, že Tě v kempu nevidím...
08:56:51
20.09.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Petr - Rapid 135 20.09.11 08:50:46: Ty šeš blázen 3 4
08:50:46
20.09.2011
Petr - Rapid 135
Mě se nezdá, že byl to byl předtím nějakej extra bordel... V pohodě. Ale co jsem uřízl filtrbox, tak je ten bordel ještě o dost větší. To je teprve mazec, s tim už bych si do Plzně na hlavní třídu netroufnul 3 Předtím se dalo jezdit do 3000 otáček celkem nenápadně, teď i na volnoběh z kopce lidi koukají, jestli po nich někdo nestřílí 1
21:08:02
19.09.2011
U-Geen
-> Tuner#2: takze napreshubu :)
21:04:42
19.09.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Čokin 19.09.11 20:30:59: Jezdí a dokonce po Plzni po hlavní třídě. Mezi činžákama dvojka plnej to byl koncert když jsem šel na oběd 3 Pravda lidé na ulici to bylo jako když se zastavil čas 1
20:30:59
19.09.2011
Čokin
-> Petr - Rapid 135: Prosím tě můžeš mě vysvětlit jak můžeš stou trubkou jezdit, já to ted o víkendu nasadil na auto a musím říct že WRCčko hadra. To je randál jako prase, soused tak jak bývá v pohodě tak tentokrát už se díval na mě fakt škaredě.....1
14:14:24
04.08.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Petr - Rapid 135 04.08.11 14:12:09: JJ opticky to za jízdy vypadá ještě nižší, stejný pocit mám třeba i z TUNERa na dálnici. Prostě to vypadá jak placka byť když to stojí tak oba máme off-roady proti Tobě. Fotky se sérií mazec hlavně ta z předu 3
Extreme Tyres