skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Rapid 135 - s originál papíry, karoserií a motorem. ...respektive blokem motoru :)
Rok výroby únor 1989.
Motor:
- z originál motoru 135 pouze blok + klika
- vložky + písty + o 18 gramů odlehčené ojnice z Favoritu 136 B
- hlava Felicie MPI, zvětšené + slícované sací a výfukové kanály, snížená o 0,8 mm (KP 10,8 : 1)
- sportovní těsnění pod hlavou MERAKO o 0,4 mm nižší než sériové
- vačice přebroušená a povrchově upravená 278°/270° Ing. Chovanec :)
- ocelové zdvihací tyčky, ventilové vůle za tepla 0,45 mm
- odlehčená řemenice, setrvačník 2x tolik než doporučení pro skupinu A (hmotnost 4,3 kg)
- nový rozdělovač Š 120, předstih na volnoběh 10°
- svíčky NGK pro Citroen AX Sport
- zvýšený mazací tlak o 1 bar
- přetryskovaný karburátor
- 1. st. 190 vzdušník / 120 tryska
- 2. st. 140 vzdušník / 150 tryska
- přechodový systém 70 tryska
- zvětšené difuzory (ála Tatra 613) 1.st. 23, 2.st. 27
- převrtaný jehlový ventil na 2,5 mm
- svody Bohouš Krejčí 4 do 1 + trubka
- omotávky svodů Thermo-Tec
- otevírání druhé komory do plna po sešlápnutí plného plynu ovládáno mechanicky
- výkonem se necháme překvapit... :)
Podvozek:
- přední i zadní náprava opískovány, vystuženy dle specifikace skupiny A, odrezovač/základ Chelade, jedna vrstva syntetiky základu, dvě vrstvy černého Alkytonu
- všude nová ložiska
- vpředu i vzadu repas 4 písty (vzadu rozdělené) + hydraulická ruční brzda
- přední náboje odlehčené do čtvercového tvaru
- vpředu pod vrchními rameny 5 mm podložky pro větší příklon kol
- přední stabilizátor z nerezu, průměr 18mm
- zadní kotoučové brzdy www.tym-motorsport.cz
- pancéřové hadice k ruční brzdě www.motorsportshop.cz
- duralové průchozí podložky vpředu 10 mm, vzadu 30 mm
- přední pružiny o 80% tužší, MADE FROM Tuner#2, uřezané všechny mrtvé závity.
- zadní pružiny krátké z kyvadlové nápravy tužší o 90% + domky série 130/5/6.
- všechny tlumiče jsou PAL, vepředu ze žigula a zadní přitvrzené ze 120, ve všech je hustější hydraulický olej.
- dobová kola Ronal 5,5 x 13, et 19. Pneu Fulda 175/60
- nejnižší bod vpředu nad zemí (stabilizátor): 7,5 cm
- nejnižší bod vzadu nad zemí (příčka převodovky): 8 cm
- do budoucna: Tuhostně stavitelné tlumiče GAZ, přední stabilizátor 22 mm, zadní stabilizátor 17 mm. Přední silentlbloky od Pemita.
Interiér:
- 2 přídavné budíky, teplota oleje a tlakoměr ze škody 110 R spolu s hadicí až k budíku (trochu nešťastné řešení)
- sériové přední sedačky poposazeny ještě o 6 cm více dolu než dovoluje nejnižší seřiditelné nastavení z fabriky. Níž už nejdou, leda, že by se odstranil posuv :D
- volant průměr 30 cm "Sport Line" z devadesátých let, v novém koženkovém obšití od Ládi Ladiče. Poposazený dolu k podlaze o 3 mm jen v zadní části. Finální poposazení je o cca 1 cm dolu.
- zadní opěrky hlavy (vývozní verze)
- zadní trojúhelníky vyklápěcí pomocí sady z tehdejšího Tuzexu :-) (přípravu v karoserii na montáž zadních pantů mají jen typy 135 & 136, sada se dala koupit v Tuzexu nevím za kolik bonů a přímo z linky s tím sjelo jen pár aut do vývozu, tuzemský prodej již na voze se údajně neuskutečnil, pouze v Tuzexových doplňcích jako díl)
- nový koženkový nehořlavý černý strop + zadní koženkové plato, také made by LL
- cyklocomputer Sigma Sport (do 160 km/h ukazuje stejně s GPS, přes 160 se rozchází s narůstající rychlostí od 1 do 10 km/h => GPS ukazuje více)
- před spolujezdcovo sedačkou hasící přístroj ABC 2kg
Video současného ( 11.4.2011 ) běhu motoru:
Rychlovka ke dni 14.8.2012:
Rok výroby únor 1989.
Motor:
- z originál motoru 135 pouze blok + klika
- vložky + písty + o 18 gramů odlehčené ojnice z Favoritu 136 B
- hlava Felicie MPI, zvětšené + slícované sací a výfukové kanály, snížená o 0,8 mm (KP 10,8 : 1)
- sportovní těsnění pod hlavou MERAKO o 0,4 mm nižší než sériové
- vačice přebroušená a povrchově upravená 278°/270° Ing. Chovanec :)
- ocelové zdvihací tyčky, ventilové vůle za tepla 0,45 mm
- odlehčená řemenice, setrvačník 2x tolik než doporučení pro skupinu A (hmotnost 4,3 kg)
- nový rozdělovač Š 120, předstih na volnoběh 10°
- svíčky NGK pro Citroen AX Sport
- zvýšený mazací tlak o 1 bar
- přetryskovaný karburátor
- 1. st. 190 vzdušník / 120 tryska
- 2. st. 140 vzdušník / 150 tryska
- přechodový systém 70 tryska
- zvětšené difuzory (ála Tatra 613) 1.st. 23, 2.st. 27
- převrtaný jehlový ventil na 2,5 mm
- svody Bohouš Krejčí 4 do 1 + trubka
- omotávky svodů Thermo-Tec
- otevírání druhé komory do plna po sešlápnutí plného plynu ovládáno mechanicky
- výkonem se necháme překvapit... :)
Podvozek:
- přední i zadní náprava opískovány, vystuženy dle specifikace skupiny A, odrezovač/základ Chelade, jedna vrstva syntetiky základu, dvě vrstvy černého Alkytonu
- všude nová ložiska
- vpředu i vzadu repas 4 písty (vzadu rozdělené) + hydraulická ruční brzda
- přední náboje odlehčené do čtvercového tvaru
- vpředu pod vrchními rameny 5 mm podložky pro větší příklon kol
- přední stabilizátor z nerezu, průměr 18mm
- zadní kotoučové brzdy www.tym-motorsport.cz
- pancéřové hadice k ruční brzdě www.motorsportshop.cz
- duralové průchozí podložky vpředu 10 mm, vzadu 30 mm
- přední pružiny o 80% tužší, MADE FROM Tuner#2, uřezané všechny mrtvé závity.
- zadní pružiny krátké z kyvadlové nápravy tužší o 90% + domky série 130/5/6.
- všechny tlumiče jsou PAL, vepředu ze žigula a zadní přitvrzené ze 120, ve všech je hustější hydraulický olej.
- dobová kola Ronal 5,5 x 13, et 19. Pneu Fulda 175/60
- nejnižší bod vpředu nad zemí (stabilizátor): 7,5 cm
- nejnižší bod vzadu nad zemí (příčka převodovky): 8 cm
- do budoucna: Tuhostně stavitelné tlumiče GAZ, přední stabilizátor 22 mm, zadní stabilizátor 17 mm. Přední silentlbloky od Pemita.
Interiér:
- 2 přídavné budíky, teplota oleje a tlakoměr ze škody 110 R spolu s hadicí až k budíku (trochu nešťastné řešení)
- sériové přední sedačky poposazeny ještě o 6 cm více dolu než dovoluje nejnižší seřiditelné nastavení z fabriky. Níž už nejdou, leda, že by se odstranil posuv :D
- volant průměr 30 cm "Sport Line" z devadesátých let, v novém koženkovém obšití od Ládi Ladiče. Poposazený dolu k podlaze o 3 mm jen v zadní části. Finální poposazení je o cca 1 cm dolu.
- zadní opěrky hlavy (vývozní verze)
- zadní trojúhelníky vyklápěcí pomocí sady z tehdejšího Tuzexu :-) (přípravu v karoserii na montáž zadních pantů mají jen typy 135 & 136, sada se dala koupit v Tuzexu nevím za kolik bonů a přímo z linky s tím sjelo jen pár aut do vývozu, tuzemský prodej již na voze se údajně neuskutečnil, pouze v Tuzexových doplňcích jako díl)
- nový koženkový nehořlavý černý strop + zadní koženkové plato, také made by LL
- cyklocomputer Sigma Sport (do 160 km/h ukazuje stejně s GPS, přes 160 se rozchází s narůstající rychlostí od 1 do 10 km/h => GPS ukazuje více)
- před spolujezdcovo sedačkou hasící přístroj ABC 2kg
Video současného ( 11.4.2011 ) běhu motoru:
Rychlovka ke dni 14.8.2012:
Petr / Rapid 135 - komentáře:
10:15:46
27.09.2012
27.09.2012
Lubes - zrušená registrace
-> Petr - Rapid 135: prečo tie žlté svetlá???
22:27:15
26.09.2012
26.09.2012
afro100
-> Petr - Rapid 135: ok, dík
22:07:43
26.09.2012
26.09.2012
Petr - Rapid 135
Ano, otryskování mám správně. 150 tryska a 140 vzdušník ;)
11:31:44
03.09.2012
03.09.2012
afro100
-> Petr - Rapid 135: prosim Ta, to otryskovanie karburatoru na druhej komore mas napisane spravne? 150 tryska a 140 vzdusnik?
19:14:23
19.08.2012
19.08.2012
Čokin
-> Petr - Rapid 135: Pěkně ti to troubí
20:26:32
17.08.2012
17.08.2012
Petr - Rapid 135
Rezervu vozim v kufru. A ať je dole nebo v kufru, tak jsem stejně názoru, že střetnutí čelně s cizím tělesem ať už v pohybu nebo v klidu znamená při rychlosti 50 a rychleji na 90% smrt. A radši umřu, než aby mě rezerva zachránila a já jedl dalších 30 let kuře brčkem a byl jak zelenina...
Mám tu video auta i s fanfárama. Jsou to originál italský. Je to to druhý, respektive první od spoda :)
Mám tu video auta i s fanfárama. Jsou to originál italský. Je to to druhý, respektive první od spoda :)
09:28:22
17.08.2012
17.08.2012
jarda.u1
-> Vrba: souhlas,znam z vlastni zkusenosti....
06:36:46
17.08.2012
17.08.2012
Vrba
-> Čokin: Hlavne je rezerva součástí deformační zony a přenese případný náraz do středního tunelu. Bez rezervy na svém místě je to opravdová plechovka.
06:31:27
17.08.2012
17.08.2012
Čokin
-> afro100: -> MATTESS: -> Tuner#2: Pravda no......taky musím zvedat když ji chci vytáhnout, ale v kufru by mě asi vadila, nehledě na to, že já bych ji tam snad ani pořádně nedostal skrz baterku.
-> Petr - Rapid 135: Jaký to má zvuk ta filharmonie? Nějaká Itálie ??
-> Petr - Rapid 135: Jaký to má zvuk ta filharmonie? Nějaká Itálie ??
00:25:09
17.08.2012
17.08.2012
afro100
-> Čokin: z tak nizkeho auta to na ceste stejne nevytahne ..
23:19:52
16.08.2012
16.08.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Čokin 16.08.12 22:54:24: Tam kde jí vozí už nějaký pátek viz. MATTESS.
22:55:18
16.08.2012
16.08.2012
MATTESS
-> Čokin: třeba do kufru?
22:54:24
16.08.2012
16.08.2012
Čokin
-> Petr - Rapid 135: A kam dáš rezervu ?
21:06:28
16.08.2012
16.08.2012
jarda.u1
-> Petr - Rapid 135: ja myslel,ze trumpetky patri na Webery
19:18:06
16.08.2012
16.08.2012
Lubes - zrušená registrace
-> Petr - Rapid 135: kus krásneho auta,tie ronaly sú dokonaléé
20:01:12
26.06.2012
26.06.2012
Petr - Rapid 135
Pantů mám ještě tři páry. Ale okna zatím ne... Toto by chtěl na Rapida každý. Jestliže k tomu někdy dojde, že bude něco na prodej, tak bude cena hodně vysoko :)
22:11:41
24.06.2012
24.06.2012
radar75
Veľmi pekný, je v obľúbených. Čo sa týka otvárania zadných okien máš nejaké pánty ako si písal, že možno niečo bude? Chcel by som na svojho Rapida niečo také do letných dní . Ak máš na predaj daj prosím ťa vedieť, alebo niekoho kto ich má, alebo vyrába. Dík.
18:20:48
24.06.2012
24.06.2012
thomaskounic
rámus ne,žlutý to bylo a já jsem jel asi 130,takže to byl docela fofr.
15:33:33
24.06.2012
24.06.2012
Petr - Rapid 135
Minulý týden jsem u Plzně nebyl. To byla určitě jen shoda barev ;) Dělalo to taky velkej rámus? :D