skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Rapid 135 - s originál papíry, karoserií a motorem. ...respektive blokem motoru :)
Rok výroby únor 1989.
Motor:
- z originál motoru 135 pouze blok + klika
- vložky + písty + o 18 gramů odlehčené ojnice z Favoritu 136 B
- hlava Felicie MPI, zvětšené + slícované sací a výfukové kanály, snížená o 0,8 mm (KP 10,8 : 1)
- sportovní těsnění pod hlavou MERAKO o 0,4 mm nižší než sériové
- vačice přebroušená a povrchově upravená 278°/270° Ing. Chovanec :)
- ocelové zdvihací tyčky, ventilové vůle za tepla 0,45 mm
- odlehčená řemenice, setrvačník 2x tolik než doporučení pro skupinu A (hmotnost 4,3 kg)
- nový rozdělovač Š 120, předstih na volnoběh 10°
- svíčky NGK pro Citroen AX Sport
- zvýšený mazací tlak o 1 bar
- přetryskovaný karburátor
- 1. st. 190 vzdušník / 120 tryska
- 2. st. 140 vzdušník / 150 tryska
- přechodový systém 70 tryska
- zvětšené difuzory (ála Tatra 613) 1.st. 23, 2.st. 27
- převrtaný jehlový ventil na 2,5 mm
- svody Bohouš Krejčí 4 do 1 + trubka
- omotávky svodů Thermo-Tec
- otevírání druhé komory do plna po sešlápnutí plného plynu ovládáno mechanicky
- výkonem se necháme překvapit... :)
Podvozek:
- přední i zadní náprava opískovány, vystuženy dle specifikace skupiny A, odrezovač/základ Chelade, jedna vrstva syntetiky základu, dvě vrstvy černého Alkytonu
- všude nová ložiska
- vpředu i vzadu repas 4 písty (vzadu rozdělené) + hydraulická ruční brzda
- přední náboje odlehčené do čtvercového tvaru
- vpředu pod vrchními rameny 5 mm podložky pro větší příklon kol
- přední stabilizátor z nerezu, průměr 18mm
- zadní kotoučové brzdy www.tym-motorsport.cz
- pancéřové hadice k ruční brzdě www.motorsportshop.cz
- duralové průchozí podložky vpředu 10 mm, vzadu 30 mm
- přední pružiny o 80% tužší, MADE FROM Tuner#2, uřezané všechny mrtvé závity.
- zadní pružiny krátké z kyvadlové nápravy tužší o 90% + domky série 130/5/6.
- všechny tlumiče jsou PAL, vepředu ze žigula a zadní přitvrzené ze 120, ve všech je hustější hydraulický olej.
- dobová kola Ronal 5,5 x 13, et 19. Pneu Fulda 175/60
- nejnižší bod vpředu nad zemí (stabilizátor): 7,5 cm
- nejnižší bod vzadu nad zemí (příčka převodovky): 8 cm
- do budoucna: Tuhostně stavitelné tlumiče GAZ, přední stabilizátor 22 mm, zadní stabilizátor 17 mm. Přední silentlbloky od Pemita.
Interiér:
- 2 přídavné budíky, teplota oleje a tlakoměr ze škody 110 R spolu s hadicí až k budíku (trochu nešťastné řešení)
- sériové přední sedačky poposazeny ještě o 6 cm více dolu než dovoluje nejnižší seřiditelné nastavení z fabriky. Níž už nejdou, leda, že by se odstranil posuv :D
- volant průměr 30 cm "Sport Line" z devadesátých let, v novém koženkovém obšití od Ládi Ladiče. Poposazený dolu k podlaze o 3 mm jen v zadní části. Finální poposazení je o cca 1 cm dolu.
- zadní opěrky hlavy (vývozní verze)
- zadní trojúhelníky vyklápěcí pomocí sady z tehdejšího Tuzexu :-) (přípravu v karoserii na montáž zadních pantů mají jen typy 135 & 136, sada se dala koupit v Tuzexu nevím za kolik bonů a přímo z linky s tím sjelo jen pár aut do vývozu, tuzemský prodej již na voze se údajně neuskutečnil, pouze v Tuzexových doplňcích jako díl)
- nový koženkový nehořlavý černý strop + zadní koženkové plato, také made by LL
- cyklocomputer Sigma Sport (do 160 km/h ukazuje stejně s GPS, přes 160 se rozchází s narůstající rychlostí od 1 do 10 km/h => GPS ukazuje více)
- před spolujezdcovo sedačkou hasící přístroj ABC 2kg
Video současného ( 11.4.2011 ) běhu motoru:
Rychlovka ke dni 14.8.2012:
Rok výroby únor 1989.
Motor:
- z originál motoru 135 pouze blok + klika
- vložky + písty + o 18 gramů odlehčené ojnice z Favoritu 136 B
- hlava Felicie MPI, zvětšené + slícované sací a výfukové kanály, snížená o 0,8 mm (KP 10,8 : 1)
- sportovní těsnění pod hlavou MERAKO o 0,4 mm nižší než sériové
- vačice přebroušená a povrchově upravená 278°/270° Ing. Chovanec :)
- ocelové zdvihací tyčky, ventilové vůle za tepla 0,45 mm
- odlehčená řemenice, setrvačník 2x tolik než doporučení pro skupinu A (hmotnost 4,3 kg)
- nový rozdělovač Š 120, předstih na volnoběh 10°
- svíčky NGK pro Citroen AX Sport
- zvýšený mazací tlak o 1 bar
- přetryskovaný karburátor
- 1. st. 190 vzdušník / 120 tryska
- 2. st. 140 vzdušník / 150 tryska
- přechodový systém 70 tryska
- zvětšené difuzory (ála Tatra 613) 1.st. 23, 2.st. 27
- převrtaný jehlový ventil na 2,5 mm
- svody Bohouš Krejčí 4 do 1 + trubka
- omotávky svodů Thermo-Tec
- otevírání druhé komory do plna po sešlápnutí plného plynu ovládáno mechanicky
- výkonem se necháme překvapit... :)
Podvozek:
- přední i zadní náprava opískovány, vystuženy dle specifikace skupiny A, odrezovač/základ Chelade, jedna vrstva syntetiky základu, dvě vrstvy černého Alkytonu
- všude nová ložiska
- vpředu i vzadu repas 4 písty (vzadu rozdělené) + hydraulická ruční brzda
- přední náboje odlehčené do čtvercového tvaru
- vpředu pod vrchními rameny 5 mm podložky pro větší příklon kol
- přední stabilizátor z nerezu, průměr 18mm
- zadní kotoučové brzdy www.tym-motorsport.cz
- pancéřové hadice k ruční brzdě www.motorsportshop.cz
- duralové průchozí podložky vpředu 10 mm, vzadu 30 mm
- přední pružiny o 80% tužší, MADE FROM Tuner#2, uřezané všechny mrtvé závity.
- zadní pružiny krátké z kyvadlové nápravy tužší o 90% + domky série 130/5/6.
- všechny tlumiče jsou PAL, vepředu ze žigula a zadní přitvrzené ze 120, ve všech je hustější hydraulický olej.
- dobová kola Ronal 5,5 x 13, et 19. Pneu Fulda 175/60
- nejnižší bod vpředu nad zemí (stabilizátor): 7,5 cm
- nejnižší bod vzadu nad zemí (příčka převodovky): 8 cm
- do budoucna: Tuhostně stavitelné tlumiče GAZ, přední stabilizátor 22 mm, zadní stabilizátor 17 mm. Přední silentlbloky od Pemita.
Interiér:
- 2 přídavné budíky, teplota oleje a tlakoměr ze škody 110 R spolu s hadicí až k budíku (trochu nešťastné řešení)
- sériové přední sedačky poposazeny ještě o 6 cm více dolu než dovoluje nejnižší seřiditelné nastavení z fabriky. Níž už nejdou, leda, že by se odstranil posuv :D
- volant průměr 30 cm "Sport Line" z devadesátých let, v novém koženkovém obšití od Ládi Ladiče. Poposazený dolu k podlaze o 3 mm jen v zadní části. Finální poposazení je o cca 1 cm dolu.
- zadní opěrky hlavy (vývozní verze)
- zadní trojúhelníky vyklápěcí pomocí sady z tehdejšího Tuzexu :-) (přípravu v karoserii na montáž zadních pantů mají jen typy 135 & 136, sada se dala koupit v Tuzexu nevím za kolik bonů a přímo z linky s tím sjelo jen pár aut do vývozu, tuzemský prodej již na voze se údajně neuskutečnil, pouze v Tuzexových doplňcích jako díl)
- nový koženkový nehořlavý černý strop + zadní koženkové plato, také made by LL
- cyklocomputer Sigma Sport (do 160 km/h ukazuje stejně s GPS, přes 160 se rozchází s narůstající rychlostí od 1 do 10 km/h => GPS ukazuje více)
- před spolujezdcovo sedačkou hasící přístroj ABC 2kg
Video současného ( 11.4.2011 ) běhu motoru:
Rychlovka ke dni 14.8.2012:
Petr / Rapid 135 - komentáře:
17:36:04
11.01.2011
11.01.2011
AR166
ty svody si musim prohlidnout, nez je namontujes. chtel bych byt tvoje auto a mit takovou peci.
16:48:12
11.01.2011
11.01.2011
Minik03
Mno a v čem je jejich hlavní výhoda oproti Hricinovym svodum?
15:17:44
11.01.2011
11.01.2011
Petr - Rapid 135
Ano, dá se říct, že dělá cokoliv. Nad i pod příčku a trubku nebo i tlumiče. To záleží kdo co chce ;)
14:26:15
11.01.2011
11.01.2011
Minik03
-> havlik: Už jsem byl vyveden z nevědomosti.
14:18:03
11.01.2011
11.01.2011
havlik
-> Minik03: šak on dělá i pod příčku.
14:16:43
11.01.2011
11.01.2011
Minik03
Hezká práce, zaujaly mne ty nové svody. Vím, že krejčí dělá svody nad příčku a tlumič za čelo, jak je to s trubkou? Díky
10:37:06
25.12.2010
25.12.2010
klokan
Krasny stroj tak ten Rapid nrvizeral ani ked visiel z vyrobi , a tie zadne vyklapacie okna nemaju chybu - super napad
08:32:08
25.12.2010
25.12.2010
Zdenek Neubert
Krásné a pečlivě udělané auto
18:11:59
23.12.2010
23.12.2010
Čokin
-> Petr - Rapid 135: Hezké kolečka, moje krevní skupina zrovna nejsou, ale autu budou slušet.
23:35:37
22.12.2010
22.12.2010
itchy
-> Petr - Rapid 135: som rad ze skoncili u fandu, budu super
23:32:00
22.12.2010
22.12.2010
Petr - Rapid 135
Parádní Ronaly. V luxusním původním stavu a až ze Slovenska dovezené. Už se nemůžu dočkat až budou v novém laku a na autě
23:03:41
22.12.2010
22.12.2010
Pavel P..
a vida Ronaly
21:30:07
22.12.2010
22.12.2010
Petr - Rapid 135
Jojo, dojel jsem v pořádku :) Nějak nestíhám aktualizovat. Už to sem dávám :)
22:46:12
18.12.2010
18.12.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Petr - Rapid 135: Tak kde je včerejší nákup? Dojel si dobře?
18:12:04
15.12.2010
15.12.2010
Petr - Rapid 135
Jojo, je to tak. Fakt se mi to nezdálo, že by to tak mohlo být. Laboroval jsem a ve finále když jsem si to spočítal kolik je síly na stlačení pružiny o 1 cm, tak jsem uznal, že to lež není. Kyvadlo a vlečka je opravdu tuhostní rozdíl 90% To znamená že tuhost zadku mám vyřešenou celkem lehce... zbývá dořešit předek.
17:35:09
15.12.2010
15.12.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Petr - Rapid 135 15.12.10 16:43:46: Přesně tak je to 40kN versus 21kN a to je přesně 90% co mám v popisu.
16:43:46
15.12.2010
15.12.2010
Petr - Rapid 135
Dobře uznávám, přepočítal jsem si kolik je síly potřeba na stlačení každé pružiny o 1 cm a opravdu je na kyvadlo skoro dvakrát tolik než na úhlovku (407 N a 211 N = 40,7 kg a 21,1 kg na 1 cm stlačení). No jo, tak už všem věřím, v pořádku
13:45:09
15.12.2010
15.12.2010
MATTESS
-> Petr - Rapid 135: Že si zaměnil stlačení na 227 (resp. 270mm) a stlačení o 98,5 (resp. 166mm)? Jinak si nedovedu vysvětlit, proč Ti to tak nevyšlo
13:37:49
15.12.2010
15.12.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Petr - Rapid 135 15.12.10 13:06:39: Věř tomu, že jsou konzultoval jsem to v pérovně a sám je mám na autě
13:33:37
15.12.2010
15.12.2010
vhml
-> Petr - Rapid 135: jsou o 90% tužší a ty s tím nic nenaděláš.
Ona pružina oproti tlumiči nepotřebuje velkou sílu na stlačení
Ona pružina oproti tlumiči nepotřebuje velkou sílu na stlačení