skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Rapid 135 - s originál papíry, karoserií a motorem. ...respektive blokem motoru :)
Rok výroby únor 1989.
Motor:
- z originál motoru 135 pouze blok + klika
- vložky + písty + o 18 gramů odlehčené ojnice z Favoritu 136 B
- hlava Felicie MPI, zvětšené + slícované sací a výfukové kanály, snížená o 0,8 mm (KP 10,8 : 1)
- sportovní těsnění pod hlavou MERAKO o 0,4 mm nižší než sériové
- vačice přebroušená a povrchově upravená 278°/270° Ing. Chovanec :)
- ocelové zdvihací tyčky, ventilové vůle za tepla 0,45 mm
- odlehčená řemenice, setrvačník 2x tolik než doporučení pro skupinu A (hmotnost 4,3 kg)
- nový rozdělovač Š 120, předstih na volnoběh 10°
- svíčky NGK pro Citroen AX Sport
- zvýšený mazací tlak o 1 bar
- přetryskovaný karburátor
- 1. st. 190 vzdušník / 120 tryska
- 2. st. 140 vzdušník / 150 tryska
- přechodový systém 70 tryska
- zvětšené difuzory (ála Tatra 613) 1.st. 23, 2.st. 27
- převrtaný jehlový ventil na 2,5 mm
- svody Bohouš Krejčí 4 do 1 + trubka
- omotávky svodů Thermo-Tec
- otevírání druhé komory do plna po sešlápnutí plného plynu ovládáno mechanicky
- výkonem se necháme překvapit... :)
Podvozek:
- přední i zadní náprava opískovány, vystuženy dle specifikace skupiny A, odrezovač/základ Chelade, jedna vrstva syntetiky základu, dvě vrstvy černého Alkytonu
- všude nová ložiska
- vpředu i vzadu repas 4 písty (vzadu rozdělené) + hydraulická ruční brzda
- přední náboje odlehčené do čtvercového tvaru
- vpředu pod vrchními rameny 5 mm podložky pro větší příklon kol
- přední stabilizátor z nerezu, průměr 18mm
- zadní kotoučové brzdy www.tym-motorsport.cz
- pancéřové hadice k ruční brzdě www.motorsportshop.cz
- duralové průchozí podložky vpředu 10 mm, vzadu 30 mm
- přední pružiny o 80% tužší, MADE FROM Tuner#2, uřezané všechny mrtvé závity.
- zadní pružiny krátké z kyvadlové nápravy tužší o 90% + domky série 130/5/6.
- všechny tlumiče jsou PAL, vepředu ze žigula a zadní přitvrzené ze 120, ve všech je hustější hydraulický olej.
- dobová kola Ronal 5,5 x 13, et 19. Pneu Fulda 175/60
- nejnižší bod vpředu nad zemí (stabilizátor): 7,5 cm
- nejnižší bod vzadu nad zemí (příčka převodovky): 8 cm
- do budoucna: Tuhostně stavitelné tlumiče GAZ, přední stabilizátor 22 mm, zadní stabilizátor 17 mm. Přední silentlbloky od Pemita.
Interiér:
- 2 přídavné budíky, teplota oleje a tlakoměr ze škody 110 R spolu s hadicí až k budíku (trochu nešťastné řešení)
- sériové přední sedačky poposazeny ještě o 6 cm více dolu než dovoluje nejnižší seřiditelné nastavení z fabriky. Níž už nejdou, leda, že by se odstranil posuv :D
- volant průměr 30 cm "Sport Line" z devadesátých let, v novém koženkovém obšití od Ládi Ladiče. Poposazený dolu k podlaze o 3 mm jen v zadní části. Finální poposazení je o cca 1 cm dolu.
- zadní opěrky hlavy (vývozní verze)
- zadní trojúhelníky vyklápěcí pomocí sady z tehdejšího Tuzexu :-) (přípravu v karoserii na montáž zadních pantů mají jen typy 135 & 136, sada se dala koupit v Tuzexu nevím za kolik bonů a přímo z linky s tím sjelo jen pár aut do vývozu, tuzemský prodej již na voze se údajně neuskutečnil, pouze v Tuzexových doplňcích jako díl)
- nový koženkový nehořlavý černý strop + zadní koženkové plato, také made by LL
- cyklocomputer Sigma Sport (do 160 km/h ukazuje stejně s GPS, přes 160 se rozchází s narůstající rychlostí od 1 do 10 km/h => GPS ukazuje více)
- před spolujezdcovo sedačkou hasící přístroj ABC 2kg
Video současného ( 11.4.2011 ) běhu motoru:
Rychlovka ke dni 14.8.2012:
Rok výroby únor 1989.
Motor:
- z originál motoru 135 pouze blok + klika
- vložky + písty + o 18 gramů odlehčené ojnice z Favoritu 136 B
- hlava Felicie MPI, zvětšené + slícované sací a výfukové kanály, snížená o 0,8 mm (KP 10,8 : 1)
- sportovní těsnění pod hlavou MERAKO o 0,4 mm nižší než sériové
- vačice přebroušená a povrchově upravená 278°/270° Ing. Chovanec :)
- ocelové zdvihací tyčky, ventilové vůle za tepla 0,45 mm
- odlehčená řemenice, setrvačník 2x tolik než doporučení pro skupinu A (hmotnost 4,3 kg)
- nový rozdělovač Š 120, předstih na volnoběh 10°
- svíčky NGK pro Citroen AX Sport
- zvýšený mazací tlak o 1 bar
- přetryskovaný karburátor
- 1. st. 190 vzdušník / 120 tryska
- 2. st. 140 vzdušník / 150 tryska
- přechodový systém 70 tryska
- zvětšené difuzory (ála Tatra 613) 1.st. 23, 2.st. 27
- převrtaný jehlový ventil na 2,5 mm
- svody Bohouš Krejčí 4 do 1 + trubka
- omotávky svodů Thermo-Tec
- otevírání druhé komory do plna po sešlápnutí plného plynu ovládáno mechanicky
- výkonem se necháme překvapit... :)
Podvozek:
- přední i zadní náprava opískovány, vystuženy dle specifikace skupiny A, odrezovač/základ Chelade, jedna vrstva syntetiky základu, dvě vrstvy černého Alkytonu
- všude nová ložiska
- vpředu i vzadu repas 4 písty (vzadu rozdělené) + hydraulická ruční brzda
- přední náboje odlehčené do čtvercového tvaru
- vpředu pod vrchními rameny 5 mm podložky pro větší příklon kol
- přední stabilizátor z nerezu, průměr 18mm
- zadní kotoučové brzdy www.tym-motorsport.cz
- pancéřové hadice k ruční brzdě www.motorsportshop.cz
- duralové průchozí podložky vpředu 10 mm, vzadu 30 mm
- přední pružiny o 80% tužší, MADE FROM Tuner#2, uřezané všechny mrtvé závity.
- zadní pružiny krátké z kyvadlové nápravy tužší o 90% + domky série 130/5/6.
- všechny tlumiče jsou PAL, vepředu ze žigula a zadní přitvrzené ze 120, ve všech je hustější hydraulický olej.
- dobová kola Ronal 5,5 x 13, et 19. Pneu Fulda 175/60
- nejnižší bod vpředu nad zemí (stabilizátor): 7,5 cm
- nejnižší bod vzadu nad zemí (příčka převodovky): 8 cm
- do budoucna: Tuhostně stavitelné tlumiče GAZ, přední stabilizátor 22 mm, zadní stabilizátor 17 mm. Přední silentlbloky od Pemita.
Interiér:
- 2 přídavné budíky, teplota oleje a tlakoměr ze škody 110 R spolu s hadicí až k budíku (trochu nešťastné řešení)
- sériové přední sedačky poposazeny ještě o 6 cm více dolu než dovoluje nejnižší seřiditelné nastavení z fabriky. Níž už nejdou, leda, že by se odstranil posuv :D
- volant průměr 30 cm "Sport Line" z devadesátých let, v novém koženkovém obšití od Ládi Ladiče. Poposazený dolu k podlaze o 3 mm jen v zadní části. Finální poposazení je o cca 1 cm dolu.
- zadní opěrky hlavy (vývozní verze)
- zadní trojúhelníky vyklápěcí pomocí sady z tehdejšího Tuzexu :-) (přípravu v karoserii na montáž zadních pantů mají jen typy 135 & 136, sada se dala koupit v Tuzexu nevím za kolik bonů a přímo z linky s tím sjelo jen pár aut do vývozu, tuzemský prodej již na voze se údajně neuskutečnil, pouze v Tuzexových doplňcích jako díl)
- nový koženkový nehořlavý černý strop + zadní koženkové plato, také made by LL
- cyklocomputer Sigma Sport (do 160 km/h ukazuje stejně s GPS, přes 160 se rozchází s narůstající rychlostí od 1 do 10 km/h => GPS ukazuje více)
- před spolujezdcovo sedačkou hasící přístroj ABC 2kg
Video současného ( 11.4.2011 ) běhu motoru:
Rychlovka ke dni 14.8.2012:
Petr / Rapid 135 - komentáře:
22:54:24
16.08.2012
16.08.2012
Čokin
-> Petr - Rapid 135: A kam dáš rezervu ?
21:06:28
16.08.2012
16.08.2012
jarda.u1
-> Petr - Rapid 135: ja myslel,ze trumpetky patri na Webery
19:18:06
16.08.2012
16.08.2012
Lubes - zrušená registrace
-> Petr - Rapid 135: kus krásneho auta,tie ronaly sú dokonaléé
20:01:12
26.06.2012
26.06.2012
Petr - Rapid 135
Pantů mám ještě tři páry. Ale okna zatím ne... Toto by chtěl na Rapida každý. Jestliže k tomu někdy dojde, že bude něco na prodej, tak bude cena hodně vysoko :)
22:11:41
24.06.2012
24.06.2012
radar75
Veľmi pekný, je v obľúbených. Čo sa týka otvárania zadných okien máš nejaké pánty ako si písal, že možno niečo bude? Chcel by som na svojho Rapida niečo také do letných dní . Ak máš na predaj daj prosím ťa vedieť, alebo niekoho kto ich má, alebo vyrába. Dík.
18:20:48
24.06.2012
24.06.2012
thomaskounic
rámus ne,žlutý to bylo a já jsem jel asi 130,takže to byl docela fofr.
15:33:33
24.06.2012
24.06.2012
Petr - Rapid 135
Minulý týden jsem u Plzně nebyl. To byla určitě jen shoda barev ;) Dělalo to taky velkej rámus? :D
12:31:14
24.06.2012
24.06.2012
thomaskounic
Jediný,co mně napadá-prostě dokonalý.Mohl jsem Tě potkat minulou neděli na plzeňský pod Bezvěrovem ?
10:47:31
17.06.2012
17.06.2012
onba
Petře, ten Rapid je libovej, moc pěkná prácička.
15:20:46
14.06.2012
14.06.2012
hudiny
krasny Rapid
07:53:59
18.02.2012
18.02.2012
57
moc pěknej rapid :)
07:46:30
17.01.2012
17.01.2012
onba
Ahoj, tak koupě Rapida se nekonná. Prej je to klenot a za tich 50 mu to nestojí prodávat, protože ho má rád. Akorát si neuvědomuje, že když to občas nenatočí a neprojede, takže to auto celý zatuhne a spuchří.
08:58:52
21.10.2011
21.10.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
www.merakoshop.cz/skoda/s
koda-favorit-uprava
www.merakoshop.cz/skoda/s koda-favorit-uprava-celopl ech
ostatní jsou o přímé domluvě... pošleš jim mejl, večer ti zavolá pán, půl hodiny podebatujete co a jak a na co a vymyslíte řešení za rozumnou cenu
www.merakoshop.cz/skoda/s koda-favorit-uprava-celopl ech
ostatní jsou o přímé domluvě... pošleš jim mejl, večer ti zavolá pán, půl hodiny podebatujete co a jak a na co a vymyslíte řešení za rozumnou cenu
08:55:44
21.10.2011
21.10.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Shader: můžeš si objednat plechovaný těsnění od firmy merako.cz , jsou ochotní, levní a rychlí udělají ti jakou chceš tloušťku
07:42:10
20.10.2011
20.10.2011
Čokin
-> Petr - Rapid 135: Mě to třeba na 136ce drží. Kupoval jsem naposledy už to nové černé, byď mě nabízela poslední dva kusy staré serie, které jsou šedé. Asi to bude problém jen těsnění na Fábku 1,4 nebo mám štěstí. Každopadně tohle je dobré upozornění.
06:11:59
20.10.2011
20.10.2011
Petr - Rapid 135
Je to těsnění, koupený v autokelly jako ORIGINÁL díl na motor Fabia 1.4 MPI. Je to klump, celkem jsem jich vystřídal 5. Samozřejmě jen tenhle rok. Furt jsme mysleli, že to je něčím jiným než těsněním, ale po srovnání vložek, výměně hlavy, přes podezření v chybě montáži jsme si až teď tim poslednim jisti, že to je materiálem těsnění a celkově tim těsněním, ne něčim jinym.
21:36:39
19.10.2011
19.10.2011
Milan 136
-> Petr - Rapid 135: to je těsnění koupený origo ve škodovce?
20:25:20
19.10.2011
19.10.2011
Shader
-> Petr - Rapid 135: Čaues... to je ten TEMAC takový šit? Myslím, že ho mám taky. Chystám se skládat motor, tak ještě přemýšlím, zda nesehnat jinou značku. Mimochodem, pěkné auto
18:08:08
19.10.2011
19.10.2011
MATTESS
-> Petr - Rapid 135: a já si říkal, že Tě v kempu nevidím...
20:27:03
03.10.2011
03.10.2011
m8rinek