Petr / Rapid 135 Petr / Rapid 135

komentáře | popis | fotky | Petr - Rapid 135 | 23.05.20 16:24 | 307x v oblíbených
Škoda Rapid 135 - s originál papíry, karoserií a motorem. ...respektive blokem motoru :)

Rok výroby únor 1989.



Motor:



- z originál motoru 135 pouze blok + klika

- vložky + písty + o 18 gramů odlehčené ojnice z Favoritu 136 B

- hlava Felicie MPI, zvětšené + slícované sací a výfukové kanály, snížená o 0,8 mm (KP 10,8 : 1)

- sportovní těsnění pod hlavou MERAKO o 0,4 mm nižší než sériové

- vačice přebroušená a povrchově upravená 278°/270° Ing. Chovanec :)

- ocelové zdvihací tyčky, ventilové vůle za tepla 0,45 mm

- odlehčená řemenice, setrvačník 2x tolik než doporučení pro skupinu A (hmotnost 4,3 kg)

- nový rozdělovač Š 105, předstih na volnoběh 15°, zapojená podtlaková regulace

- svíčky NGK pro Citroen AX Sport

- zvýšený mazací tlak o 1 bar

- přetryskovaný karburátor

- 1. st. 190 vzdušník / 120 tryska

- 2. st. 140 vzdušník / 150 tryska

- přechodový systém 70 tryska

- zvětšené difuzory (ála Tatra 613) 1.st. 23, 2.st. 27

- převrtaný jehlový ventil na 2,5 mm

- svody Bohouš Krejčí 4 do 1 + trubka

- omotávky svodů Thermo-Tec

- otevírání druhé komory do plna po sešlápnutí plného plynu ovládáno mechanicky





- výkonem se necháme překvapit... :)









Podvozek:



- přední i zadní náprava opískovány, vystuženy dle specifikace skupiny A, odrezovač/základ Chelade, jedna vrstva syntetiky základu, dvě vrstvy černého Alkytonu

- všude nová ložiska

- vpředu i vzadu repas 4 písty (vzadu rozdělené) + hydraulická ruční brzda

- přední náboje odlehčené do čtvercového tvaru

- vpředu pod vrchními rameny 5 mm podložky pro větší příklon kol

- přední stabilizátor z nerezu, průměr 18mm

- zadní kotoučové brzdy www.tym-motorsport.cz

- pancéřové hadice k ruční brzdě www.motorsportshop.cz

- duralové průchozí podložky vpředu 10 mm, vzadu 30 mm

- přední pružiny o 80% tužší, MADE FROM Tuner#2, uřezané všechny mrtvé závity.

- zadní pružiny krátké z kyvadlové nápravy tužší o 90% + domky série 130/5/6.

- všechny tlumiče jsou PAL, vepředu ze žigula a zadní přitvrzené ze 120, ve všech je hustější hydraulický olej.

- dobová kola Ronal 5,5 x 13, et 19. Pneu Fulda 175/60

- nejnižší bod vpředu nad zemí (stabilizátor): 7,5 cm

- nejnižší bod vzadu nad zemí (příčka převodovky): 8 cm





- do budoucna: Tuhostně stavitelné tlumiče GAZ, přední stabilizátor 22 mm, zadní stabilizátor 17 mm. Přední silentlbloky od Pemita.



Interiér:



- 2 přídavné budíky, teplota oleje a tlakoměr ze škody 110 R spolu s hadicí až k budíku (trochu nešťastné řešení)

- sériové přední sedačky poposazeny ještě o 6 cm více dolu než dovoluje nejnižší seřiditelné nastavení z fabriky. Níž už nejdou, leda, že by se odstranil posuv :D

- volant průměr 30 cm "Sport Line" z devadesátých let, v novém koženkovém obšití od Ládi Ladiče. Poposazený dolu k podlaze o 3 mm jen v zadní části. Finální poposazení je o cca 1 cm dolu.

- zadní opěrky hlavy (vývozní verze)

- zadní trojúhelníky vyklápěcí pomocí sady z tehdejšího Tuzexu :-) (přípravu v karoserii na montáž zadních pantů mají jen typy 135 & 136, sada se dala koupit v Tuzexu nevím za kolik bonů a přímo z linky s tím sjelo jen pár aut do vývozu, tuzemský prodej již na voze se údajně neuskutečnil, pouze v Tuzexových doplňcích jako díl)

- nový koženkový nehořlavý černý strop + zadní koženkové plato, také made by LL

- cyklocomputer Sigma Sport (do 160 km/h ukazuje stejně s GPS, přes 160 se rozchází s narůstající rychlostí od 1 do 10 km/h => GPS ukazuje více)

- před spolujezdcovo sedačkou hasící přístroj ABC 2kg





Video současného ( 11.4.2011 ) běhu motoru:
Rapid 135




Rychlovka ke dni 14.8.2012:
ŠKODA Rapid 135

Petr / Rapid 135 - komentáře:

08:56:51
20.09.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Petr - Rapid 135 20.09.11 08:50:46: Ty šeš blázen 3 4
08:50:46
20.09.2011
Petr - Rapid 135
Mě se nezdá, že byl to byl předtím nějakej extra bordel... V pohodě. Ale co jsem uřízl filtrbox, tak je ten bordel ještě o dost větší. To je teprve mazec, s tim už bych si do Plzně na hlavní třídu netroufnul 3 Předtím se dalo jezdit do 3000 otáček celkem nenápadně, teď i na volnoběh z kopce lidi koukají, jestli po nich někdo nestřílí 1
21:08:02
19.09.2011
U-Geen
-> Tuner#2: takze napreshubu :)
21:04:42
19.09.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Čokin 19.09.11 20:30:59: Jezdí a dokonce po Plzni po hlavní třídě. Mezi činžákama dvojka plnej to byl koncert když jsem šel na oběd 3 Pravda lidé na ulici to bylo jako když se zastavil čas 1
20:30:59
19.09.2011
Čokin
-> Petr - Rapid 135: Prosím tě můžeš mě vysvětlit jak můžeš stou trubkou jezdit, já to ted o víkendu nasadil na auto a musím říct že WRCčko hadra. To je randál jako prase, soused tak jak bývá v pohodě tak tentokrát už se díval na mě fakt škaredě.....1
14:14:24
04.08.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Petr - Rapid 135 04.08.11 14:12:09: JJ opticky to za jízdy vypadá ještě nižší, stejný pocit mám třeba i z TUNERa na dálnici. Prostě to vypadá jak placka byť když to stojí tak oba máme off-roady proti Tobě. Fotky se sérií mazec hlavně ta z předu 3
14:12:09
04.08.2011
Petr - Rapid 135
To je to na pohled za jízdy tak nízký? 3 Když jsem stál včera na Borech vedle série, tak jsem musel uznat, že to snížení je už dost brutální 1 Ale když to vidim normálně, tak se ani nezdá... za jízdy to ale oproti ostatním autům musí být taky vidět dost.
12:05:59
04.08.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Petr - Rapid 135 04.08.11 11:18:09: Já už z dálky říkám co se to plazí po zemi za eMko 9 a pak Tě poznal, tak jsem šel ke kraji chodníku Tě alespoň pozdravit 4
11:18:09
04.08.2011
Petr - Rapid 135
Mě to zrovna když jsme vjížděli do Plzně napadlo, ež je čas obědů, tak abys vůbec byl na krámě. Tak jsem si říkal, že když ne, tak se stavim jindy. Ale že tě potkám na ulici, to jsem nečekal 3 Příště dám určitě vědět předem a domluvíme se 4
11:11:07
04.08.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Petr - Rapid 135 04.08.11 10:08:46: Aha, tak to příště písni, udělám si snad i chvilku, včera to bylo hektické přes oběd 8
10:59:11
04.08.2011
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
10:08:46
04.08.2011
Petr - Rapid 135
Já jel původně se podívat za tebou do obchodu, tak jsem to pak otočil a jel zpět nahoru... Stavim se na pár slov jindy, jezdim posledn í dobou do Plzně hodně často, tak až bude zase počasí stavim se. Ale dám předem vědět 4



Byl to docela bordel v tý ulici. Ale celkově ta hlavní třída v Plzni, když jsem tomu šlápl, tak hrozná ozvěna a bordel. Lidi se otáčeli, koukali a nechápali co se děje 3

Plzeň jsem projel krom Slovan celou, tak je to možný, že mě zahlídlo více lidí 1
17:02:44
03.08.2011
venni
-> Tuner#2: taky jsem ho dnes zahlídnul kolem 12:00 u pivováru :)Pěknej povoz...
16:13:06
03.08.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Petr - Rapid 135: Čau pane. Sorry za dnešek, doufám žes to neotočil kvůli mě. Ukazoval jsem, že pospícháme nahoru, šli jsme na oběd s kolegou a měli na to jen 15min.



Ale jako auto na Americké s trubkou vytočené to je luxus. Běhal mráz po zádech když jsi se blížil 4 1
21:34:49
21.07.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Martin/125/ 21.07.11 09:21:19: Pokud máš otočenou misku, ale "vymlácenou do roviny" (jak jsi to udělal?) tak to ale zásadně mení situaci. My jsme tady zpochybnili otočené misky což je špatně...
09:37:20
21.07.2011
MATTESS
-> Martin/125/: to bude těmi myskami. Bude ta fotka?
upraveno 1x, naposled 21.07.2011 09:37:40
09:21:19
21.07.2011
Martin/125/
-> MATTESS: mi nevěřte...je mi to uplně jedno...já vim jak to mám a to mi stačí...a jestli mi někdo nevěří tak to už není muj problem...mam otočený mysky a zkracený dorazy...a ty mysky mam ještě k tomu do roviny vymllacený...jako že nejsou vespod prohlý...a žádný rany kov na kov mi auto při propružení nedělá...4 nemá tam totiž co mlátit kov na kov 6
20:34:49
19.07.2011
MATTESS
-> Martin/125/: zajímavý, že si asi jediný3 Nahoď nějakou fotku přední nápravy na autě
upraveno 1x, naposled 19.07.2011 20:35:38
16:44:31
19.07.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Martin/125/ 19.07.11 16:32:31: 3 3 3
Extreme Tyres