skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Rapid 135 - s originál papíry, karoserií a motorem. ...respektive blokem motoru :)
Rok výroby únor 1989.
Motor:
- z originál motoru 135 pouze blok + klika
- vložky + písty + o 18 gramů odlehčené ojnice z Favoritu 136 B
- hlava Felicie MPI, zvětšené + slícované sací a výfukové kanály, snížená o 0,8 mm (KP 10,8 : 1)
- sportovní těsnění pod hlavou MERAKO o 0,4 mm nižší než sériové
- vačice přebroušená a povrchově upravená 278°/270° Ing. Chovanec :)
- ocelové zdvihací tyčky, ventilové vůle za tepla 0,45 mm
- odlehčená řemenice, setrvačník 2x tolik než doporučení pro skupinu A (hmotnost 4,3 kg)
- nový rozdělovač Š 120, předstih na volnoběh 10°
- svíčky NGK pro Citroen AX Sport
- zvýšený mazací tlak o 1 bar
- přetryskovaný karburátor
- 1. st. 190 vzdušník / 120 tryska
- 2. st. 140 vzdušník / 150 tryska
- přechodový systém 70 tryska
- zvětšené difuzory (ála Tatra 613) 1.st. 23, 2.st. 27
- převrtaný jehlový ventil na 2,5 mm
- svody Bohouš Krejčí 4 do 1 + trubka
- omotávky svodů Thermo-Tec
- otevírání druhé komory do plna po sešlápnutí plného plynu ovládáno mechanicky
- výkonem se necháme překvapit... :)
Podvozek:
- přední i zadní náprava opískovány, vystuženy dle specifikace skupiny A, odrezovač/základ Chelade, jedna vrstva syntetiky základu, dvě vrstvy černého Alkytonu
- všude nová ložiska
- vpředu i vzadu repas 4 písty (vzadu rozdělené) + hydraulická ruční brzda
- přední náboje odlehčené do čtvercového tvaru
- vpředu pod vrchními rameny 5 mm podložky pro větší příklon kol
- přední stabilizátor z nerezu, průměr 18mm
- zadní kotoučové brzdy www.tym-motorsport.cz
- pancéřové hadice k ruční brzdě www.motorsportshop.cz
- duralové průchozí podložky vpředu 10 mm, vzadu 30 mm
- přední pružiny o 80% tužší, MADE FROM Tuner#2, uřezané všechny mrtvé závity.
- zadní pružiny krátké z kyvadlové nápravy tužší o 90% + domky série 130/5/6.
- všechny tlumiče jsou PAL, vepředu ze žigula a zadní přitvrzené ze 120, ve všech je hustější hydraulický olej.
- dobová kola Ronal 5,5 x 13, et 19. Pneu Fulda 175/60
- nejnižší bod vpředu nad zemí (stabilizátor): 7,5 cm
- nejnižší bod vzadu nad zemí (příčka převodovky): 8 cm
- do budoucna: Tuhostně stavitelné tlumiče GAZ, přední stabilizátor 22 mm, zadní stabilizátor 17 mm. Přední silentlbloky od Pemita.
Interiér:
- 2 přídavné budíky, teplota oleje a tlakoměr ze škody 110 R spolu s hadicí až k budíku (trochu nešťastné řešení)
- sériové přední sedačky poposazeny ještě o 6 cm více dolu než dovoluje nejnižší seřiditelné nastavení z fabriky. Níž už nejdou, leda, že by se odstranil posuv :D
- volant průměr 30 cm "Sport Line" z devadesátých let, v novém koženkovém obšití od Ládi Ladiče. Poposazený dolu k podlaze o 3 mm jen v zadní části. Finální poposazení je o cca 1 cm dolu.
- zadní opěrky hlavy (vývozní verze)
- zadní trojúhelníky vyklápěcí pomocí sady z tehdejšího Tuzexu :-) (přípravu v karoserii na montáž zadních pantů mají jen typy 135 & 136, sada se dala koupit v Tuzexu nevím za kolik bonů a přímo z linky s tím sjelo jen pár aut do vývozu, tuzemský prodej již na voze se údajně neuskutečnil, pouze v Tuzexových doplňcích jako díl)
- nový koženkový nehořlavý černý strop + zadní koženkové plato, také made by LL
- cyklocomputer Sigma Sport (do 160 km/h ukazuje stejně s GPS, přes 160 se rozchází s narůstající rychlostí od 1 do 10 km/h => GPS ukazuje více)
- před spolujezdcovo sedačkou hasící přístroj ABC 2kg
Video současného ( 11.4.2011 ) běhu motoru:
Rychlovka ke dni 14.8.2012:
Rok výroby únor 1989.
Motor:
- z originál motoru 135 pouze blok + klika
- vložky + písty + o 18 gramů odlehčené ojnice z Favoritu 136 B
- hlava Felicie MPI, zvětšené + slícované sací a výfukové kanály, snížená o 0,8 mm (KP 10,8 : 1)
- sportovní těsnění pod hlavou MERAKO o 0,4 mm nižší než sériové
- vačice přebroušená a povrchově upravená 278°/270° Ing. Chovanec :)
- ocelové zdvihací tyčky, ventilové vůle za tepla 0,45 mm
- odlehčená řemenice, setrvačník 2x tolik než doporučení pro skupinu A (hmotnost 4,3 kg)
- nový rozdělovač Š 120, předstih na volnoběh 10°
- svíčky NGK pro Citroen AX Sport
- zvýšený mazací tlak o 1 bar
- přetryskovaný karburátor
- 1. st. 190 vzdušník / 120 tryska
- 2. st. 140 vzdušník / 150 tryska
- přechodový systém 70 tryska
- zvětšené difuzory (ála Tatra 613) 1.st. 23, 2.st. 27
- převrtaný jehlový ventil na 2,5 mm
- svody Bohouš Krejčí 4 do 1 + trubka
- omotávky svodů Thermo-Tec
- otevírání druhé komory do plna po sešlápnutí plného plynu ovládáno mechanicky
- výkonem se necháme překvapit... :)
Podvozek:
- přední i zadní náprava opískovány, vystuženy dle specifikace skupiny A, odrezovač/základ Chelade, jedna vrstva syntetiky základu, dvě vrstvy černého Alkytonu
- všude nová ložiska
- vpředu i vzadu repas 4 písty (vzadu rozdělené) + hydraulická ruční brzda
- přední náboje odlehčené do čtvercového tvaru
- vpředu pod vrchními rameny 5 mm podložky pro větší příklon kol
- přední stabilizátor z nerezu, průměr 18mm
- zadní kotoučové brzdy www.tym-motorsport.cz
- pancéřové hadice k ruční brzdě www.motorsportshop.cz
- duralové průchozí podložky vpředu 10 mm, vzadu 30 mm
- přední pružiny o 80% tužší, MADE FROM Tuner#2, uřezané všechny mrtvé závity.
- zadní pružiny krátké z kyvadlové nápravy tužší o 90% + domky série 130/5/6.
- všechny tlumiče jsou PAL, vepředu ze žigula a zadní přitvrzené ze 120, ve všech je hustější hydraulický olej.
- dobová kola Ronal 5,5 x 13, et 19. Pneu Fulda 175/60
- nejnižší bod vpředu nad zemí (stabilizátor): 7,5 cm
- nejnižší bod vzadu nad zemí (příčka převodovky): 8 cm
- do budoucna: Tuhostně stavitelné tlumiče GAZ, přední stabilizátor 22 mm, zadní stabilizátor 17 mm. Přední silentlbloky od Pemita.
Interiér:
- 2 přídavné budíky, teplota oleje a tlakoměr ze škody 110 R spolu s hadicí až k budíku (trochu nešťastné řešení)
- sériové přední sedačky poposazeny ještě o 6 cm více dolu než dovoluje nejnižší seřiditelné nastavení z fabriky. Níž už nejdou, leda, že by se odstranil posuv :D
- volant průměr 30 cm "Sport Line" z devadesátých let, v novém koženkovém obšití od Ládi Ladiče. Poposazený dolu k podlaze o 3 mm jen v zadní části. Finální poposazení je o cca 1 cm dolu.
- zadní opěrky hlavy (vývozní verze)
- zadní trojúhelníky vyklápěcí pomocí sady z tehdejšího Tuzexu :-) (přípravu v karoserii na montáž zadních pantů mají jen typy 135 & 136, sada se dala koupit v Tuzexu nevím za kolik bonů a přímo z linky s tím sjelo jen pár aut do vývozu, tuzemský prodej již na voze se údajně neuskutečnil, pouze v Tuzexových doplňcích jako díl)
- nový koženkový nehořlavý černý strop + zadní koženkové plato, také made by LL
- cyklocomputer Sigma Sport (do 160 km/h ukazuje stejně s GPS, přes 160 se rozchází s narůstající rychlostí od 1 do 10 km/h => GPS ukazuje více)
- před spolujezdcovo sedačkou hasící přístroj ABC 2kg
Video současného ( 11.4.2011 ) běhu motoru:
Rychlovka ke dni 14.8.2012:
Petr / Rapid 135 - komentáře:
13:54:41
14.07.2011
14.07.2011
MATTESS
Panečku! Ta žlutá auta mají nějak větší zemskou přitažlivost
11:43:04
14.07.2011
14.07.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Petr - Rapid 135 14.07.11 11:37:30: Tak to jsem rád
11:37:30
14.07.2011
14.07.2011
Petr - Rapid 135
Co říkám na pružiny? Pecka, neuvěřitelná změna! Fakt bomba! Měnil jsem najednou předek i zadek a oproti tomu co tam bylo, nesrovnatelný. Teď jsou ty jízdní vlastnosti úplně někde jinde... Fakt hodně moc kvalitní muziky za pár korun
11:31:50
14.07.2011
14.07.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Petr - Rapid 135 14.07.11 11:29:06: Blázen ještě bych trochu složil zadek. BTW co říkáš na pružiny?
11:29:06
14.07.2011
14.07.2011
Petr - Rapid 135
Rovnou fuč dva. Až si to bude sedat a bylo by to moc, tak se to dá vypodložit kdykoliv, 5 mm podložkama pod pružinu Úplně dole je to bez pružin, sedí to jen na dorazech gumových. Ani hever to nedrží To by se mi moc líbilo, ale to už je nejnižší bod na přední nápravě jen 15 mm nad zemí... to je moc. Takhle mám 7,5 cm
10:51:49
14.07.2011
14.07.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Petr - Rapid 135: Ty seš ďábel, rovnou dva závity fuč jo? To už k dorazu moc místa není ne? Na té fotce úplně nízko je to bez pružin? Každopádně fotky spodku
10:43:28
14.07.2011
14.07.2011
tunerlada
super projekt moc se mi líbí tak jednoduchost
13:11:36
08.06.2011
08.06.2011
mb136gl
-> Petr - Rapid 135: krásne auto.. fotka 143 sa mi páči najviac super práca
11:55:49
08.06.2011
08.06.2011
MATTESS
-> magik: stačí si porovnat, od kdy takové masky dělá Audi a kdy se dávala tato (když už jsi nadhodil Audi )
11:28:15
08.06.2011
08.06.2011
magik
MATTESS 07.06.11 20:54:26 napsal: → magik: Ty jsi taky Audi To Audi se opičilo
No to by som nepovedal....
No to by som nepovedal....
20:54:26
07.06.2011
07.06.2011
MATTESS
-> magik: Ty jsi taky Audi To Audi se opičilo
17:35:54
07.06.2011
07.06.2011
magik
je nadherna, aj s tymi kolečkami, no jedine mi vadi ta predna maska ala "audi" ... mozno keby bola v chrome:) ...
11:19:04
03.05.2011
03.05.2011
Péďa17
Krásná práce a krásné auto
08:05:04
03.05.2011
03.05.2011
T
21:41:04
02.05.2011
02.05.2011
MATTESS
na živo radost pohledět
19:34:43
02.05.2011
02.05.2011
kapa120
Krásná práce!
19:13:45
02.05.2011
02.05.2011
Hurdis
Celkově luxusní, ale poslední fotky jsou obzvláště vypečené.
18:28:42
02.05.2011
02.05.2011
šrek
Nehceš fotky z Běšin?Mám i video.
18:59:53
29.04.2011
29.04.2011
AR166
.. dneska jsem byl Rapidem svezen, moc fajn zážitek. Díky.
23:24:03
12.04.2011
12.04.2011
ampo
Klobuk dole!Tak takto to ma vypadat ked sa niekto vyhra z renovaciou!Nadherne vozitko.Ja robim tiez rapida,ale na Stejne po roku to mozem vyhodit do srotu.Mal som uzovku na cross,ale po skoro dvoch rokoch autocossu a jednej búde uz su z nej "angličáky".