skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Rapid 135 - s originál papíry, karoserií a motorem. ...respektive blokem motoru :)
Rok výroby únor 1989.
Motor:
- z originál motoru 135 pouze blok + klika
- vložky + písty + o 18 gramů odlehčené ojnice z Favoritu 136 B
- hlava Felicie MPI, zvětšené + slícované sací a výfukové kanály, snížená o 0,8 mm (KP 10,8 : 1)
- sportovní těsnění pod hlavou MERAKO o 0,4 mm nižší než sériové
- vačice přebroušená a povrchově upravená 278°/270° Ing. Chovanec :)
- ocelové zdvihací tyčky, ventilové vůle za tepla 0,45 mm
- odlehčená řemenice, setrvačník 2x tolik než doporučení pro skupinu A (hmotnost 4,3 kg)
- nový rozdělovač Š 120, předstih na volnoběh 10°
- svíčky NGK pro Citroen AX Sport
- zvýšený mazací tlak o 1 bar
- přetryskovaný karburátor
- 1. st. 190 vzdušník / 120 tryska
- 2. st. 140 vzdušník / 150 tryska
- přechodový systém 70 tryska
- zvětšené difuzory (ála Tatra 613) 1.st. 23, 2.st. 27
- převrtaný jehlový ventil na 2,5 mm
- svody Bohouš Krejčí 4 do 1 + trubka
- omotávky svodů Thermo-Tec
- otevírání druhé komory do plna po sešlápnutí plného plynu ovládáno mechanicky
- výkonem se necháme překvapit... :)
Podvozek:
- přední i zadní náprava opískovány, vystuženy dle specifikace skupiny A, odrezovač/základ Chelade, jedna vrstva syntetiky základu, dvě vrstvy černého Alkytonu
- všude nová ložiska
- vpředu i vzadu repas 4 písty (vzadu rozdělené) + hydraulická ruční brzda
- přední náboje odlehčené do čtvercového tvaru
- vpředu pod vrchními rameny 5 mm podložky pro větší příklon kol
- přední stabilizátor z nerezu, průměr 18mm
- zadní kotoučové brzdy www.tym-motorsport.cz
- pancéřové hadice k ruční brzdě www.motorsportshop.cz
- duralové průchozí podložky vpředu 10 mm, vzadu 30 mm
- přední pružiny o 80% tužší, MADE FROM Tuner#2, uřezané všechny mrtvé závity.
- zadní pružiny krátké z kyvadlové nápravy tužší o 90% + domky série 130/5/6.
- všechny tlumiče jsou PAL, vepředu ze žigula a zadní přitvrzené ze 120, ve všech je hustější hydraulický olej.
- dobová kola Ronal 5,5 x 13, et 19. Pneu Fulda 175/60
- nejnižší bod vpředu nad zemí (stabilizátor): 7,5 cm
- nejnižší bod vzadu nad zemí (příčka převodovky): 8 cm
- do budoucna: Tuhostně stavitelné tlumiče GAZ, přední stabilizátor 22 mm, zadní stabilizátor 17 mm. Přední silentlbloky od Pemita.
Interiér:
- 2 přídavné budíky, teplota oleje a tlakoměr ze škody 110 R spolu s hadicí až k budíku (trochu nešťastné řešení)
- sériové přední sedačky poposazeny ještě o 6 cm více dolu než dovoluje nejnižší seřiditelné nastavení z fabriky. Níž už nejdou, leda, že by se odstranil posuv :D
- volant průměr 30 cm "Sport Line" z devadesátých let, v novém koženkovém obšití od Ládi Ladiče. Poposazený dolu k podlaze o 3 mm jen v zadní části. Finální poposazení je o cca 1 cm dolu.
- zadní opěrky hlavy (vývozní verze)
- zadní trojúhelníky vyklápěcí pomocí sady z tehdejšího Tuzexu :-) (přípravu v karoserii na montáž zadních pantů mají jen typy 135 & 136, sada se dala koupit v Tuzexu nevím za kolik bonů a přímo z linky s tím sjelo jen pár aut do vývozu, tuzemský prodej již na voze se údajně neuskutečnil, pouze v Tuzexových doplňcích jako díl)
- nový koženkový nehořlavý černý strop + zadní koženkové plato, také made by LL
- cyklocomputer Sigma Sport (do 160 km/h ukazuje stejně s GPS, přes 160 se rozchází s narůstající rychlostí od 1 do 10 km/h => GPS ukazuje více)
- před spolujezdcovo sedačkou hasící přístroj ABC 2kg
Video současného ( 11.4.2011 ) běhu motoru:
Rychlovka ke dni 14.8.2012:
Rok výroby únor 1989.
Motor:
- z originál motoru 135 pouze blok + klika
- vložky + písty + o 18 gramů odlehčené ojnice z Favoritu 136 B
- hlava Felicie MPI, zvětšené + slícované sací a výfukové kanály, snížená o 0,8 mm (KP 10,8 : 1)
- sportovní těsnění pod hlavou MERAKO o 0,4 mm nižší než sériové
- vačice přebroušená a povrchově upravená 278°/270° Ing. Chovanec :)
- ocelové zdvihací tyčky, ventilové vůle za tepla 0,45 mm
- odlehčená řemenice, setrvačník 2x tolik než doporučení pro skupinu A (hmotnost 4,3 kg)
- nový rozdělovač Š 120, předstih na volnoběh 10°
- svíčky NGK pro Citroen AX Sport
- zvýšený mazací tlak o 1 bar
- přetryskovaný karburátor
- 1. st. 190 vzdušník / 120 tryska
- 2. st. 140 vzdušník / 150 tryska
- přechodový systém 70 tryska
- zvětšené difuzory (ála Tatra 613) 1.st. 23, 2.st. 27
- převrtaný jehlový ventil na 2,5 mm
- svody Bohouš Krejčí 4 do 1 + trubka
- omotávky svodů Thermo-Tec
- otevírání druhé komory do plna po sešlápnutí plného plynu ovládáno mechanicky
- výkonem se necháme překvapit... :)
Podvozek:
- přední i zadní náprava opískovány, vystuženy dle specifikace skupiny A, odrezovač/základ Chelade, jedna vrstva syntetiky základu, dvě vrstvy černého Alkytonu
- všude nová ložiska
- vpředu i vzadu repas 4 písty (vzadu rozdělené) + hydraulická ruční brzda
- přední náboje odlehčené do čtvercového tvaru
- vpředu pod vrchními rameny 5 mm podložky pro větší příklon kol
- přední stabilizátor z nerezu, průměr 18mm
- zadní kotoučové brzdy www.tym-motorsport.cz
- pancéřové hadice k ruční brzdě www.motorsportshop.cz
- duralové průchozí podložky vpředu 10 mm, vzadu 30 mm
- přední pružiny o 80% tužší, MADE FROM Tuner#2, uřezané všechny mrtvé závity.
- zadní pružiny krátké z kyvadlové nápravy tužší o 90% + domky série 130/5/6.
- všechny tlumiče jsou PAL, vepředu ze žigula a zadní přitvrzené ze 120, ve všech je hustější hydraulický olej.
- dobová kola Ronal 5,5 x 13, et 19. Pneu Fulda 175/60
- nejnižší bod vpředu nad zemí (stabilizátor): 7,5 cm
- nejnižší bod vzadu nad zemí (příčka převodovky): 8 cm
- do budoucna: Tuhostně stavitelné tlumiče GAZ, přední stabilizátor 22 mm, zadní stabilizátor 17 mm. Přední silentlbloky od Pemita.
Interiér:
- 2 přídavné budíky, teplota oleje a tlakoměr ze škody 110 R spolu s hadicí až k budíku (trochu nešťastné řešení)
- sériové přední sedačky poposazeny ještě o 6 cm více dolu než dovoluje nejnižší seřiditelné nastavení z fabriky. Níž už nejdou, leda, že by se odstranil posuv :D
- volant průměr 30 cm "Sport Line" z devadesátých let, v novém koženkovém obšití od Ládi Ladiče. Poposazený dolu k podlaze o 3 mm jen v zadní části. Finální poposazení je o cca 1 cm dolu.
- zadní opěrky hlavy (vývozní verze)
- zadní trojúhelníky vyklápěcí pomocí sady z tehdejšího Tuzexu :-) (přípravu v karoserii na montáž zadních pantů mají jen typy 135 & 136, sada se dala koupit v Tuzexu nevím za kolik bonů a přímo z linky s tím sjelo jen pár aut do vývozu, tuzemský prodej již na voze se údajně neuskutečnil, pouze v Tuzexových doplňcích jako díl)
- nový koženkový nehořlavý černý strop + zadní koženkové plato, také made by LL
- cyklocomputer Sigma Sport (do 160 km/h ukazuje stejně s GPS, přes 160 se rozchází s narůstající rychlostí od 1 do 10 km/h => GPS ukazuje více)
- před spolujezdcovo sedačkou hasící přístroj ABC 2kg
Video současného ( 11.4.2011 ) běhu motoru:
Rychlovka ke dni 14.8.2012:
Petr / Rapid 135 - komentáře:
20:24:37
14.10.2010
14.10.2010
AR166
no tak tohle auto je parada.
17:57:18
28.09.2010
28.09.2010
Petr - Rapid 135
Je to 7x13 et 20 a rozteč 4x100 ;-)
11:08:35
26.09.2010
26.09.2010
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Petr - Rapid 135: a ještě jakou mají prosimtě rozteč ? a podle fotky nepoznám jestli jsou to 13 nebo 14ky...
11:10:39
25.09.2010
25.09.2010
Petr - Rapid 135
OK, jestli pujdou do světa, dám určitě vědět ;-)
08:22:36
24.09.2010
24.09.2010
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Petr - Rapid 135: ahoj, na téhleté fotce img.skoda-virt.cz/vase_au
ta_upload/4747_2010-09-22_
09-09-55_5.jpg píšeš, že ty kola (jitrnice) asi na auto nepřijdou, kdybyses rozhodl je prodat, dej prosím vědět, klidně i bez pneu. Díky
10:00:36
22.09.2010
22.09.2010
Čokin
Nádhera, to zapojení té hydraulické ruční brzdy je velice zajímavé a údaje z tachmetru v porovnání stou sigmou jsou ještě zajímavější Nádhera
21:21:15
20.09.2010
20.09.2010
libor-nem
ahoj kdesi vzal ty výztuhy ramen koupil nebo udělal? jestly koupil tak kde? díky
23:12:42
06.08.2010
06.08.2010
ToMi
-> Petr - Rapid 135: Pekne kolecka....krasna kombinacia
16:48:38
06.08.2010
06.08.2010
Voplik
Nádherny auto
23:59:00
05.08.2010
05.08.2010
Petr - Rapid 135
Aha, tak to jsem netušil. Vim jen z fotek co jsou tu, že má otvírací okýnka, ale naživo jsem to nikdy neviděl. Jestli má jiný systém, tak to budu asi teda jediný
12:49:49
03.08.2010
03.08.2010
jerzy
-> Petr - Rapid 135 29.07.10 13:18:52: akorát že zdenda DNX má jiný systém otvírání, má tam velkou motýlkovou matku, nebo snad kličku, už nevim, a závit, vše plastové. takže jsi asi jediný s tímto otvíráním
18:48:56
29.07.2010
29.07.2010
Petr - Rapid 135
No, je to celkem dost nízký. Furt tápu jestli ještě nebo ne... Uvidíme časem. Řešit budu určitě nějaký tlumiče, buď GAZ nebo Spax tak k nim dodám asi i pružiny Ale to až časem, hodně výhledově.
17:41:50
29.07.2010
29.07.2010
T
no já dávám za 1 jen by to chtělo trošku na zem
13:57:10
29.07.2010
29.07.2010
Petr - Rapid 135
Tak to máš bez pochyb originál. Já mám nevim z čeho. Mám pocit, že jsem ho viděl někdy na nějakém Favoritu, ale jistě to tvrdit nechci. Ten co mám vypadá na svém místě taky dobře
13:44:20
29.07.2010
29.07.2010
Rapi1
-> Petr - Rapid 135: presne tak ja mam origo s cervenym pozadim
13:18:52
29.07.2010
29.07.2010
Petr - Rapid 135
I když je mám, tak na to stejně koukám s úžasem. Protože jsem to nikdy na vlastní oči nikde neviděl. A tady na virtu jedinej další co to má je Zdenda DNX, čirou náhodou taky žlutá barva
13:12:39
29.07.2010
29.07.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Petr - Rapid 135 29.07.10 12:43:59: Ty vyklápěčky jsou prostě mazec, při tom musí Rapidisti onanovat
12:43:59
29.07.2010
29.07.2010
Petr - Rapid 135
Znak na přední masce abych pravdu řekl nemám tušení z čeho je. Kupoval jsem ho s tím, že to je znak pro tuhle masku, ale ukázalo se, že je o 3 mm širší a 4 mm nižší než obdelníček s přípravou pro znak. Tak jsem musel nalepit pod něj ještě takovou malou lištičku, která stylem náhodou krásně sedí a nejde na první pohled vidět, že by byla dávaná extra. Originál znaky pro tuhle masku byli pouze s červeným pozadím. Alespoň jsem už viděl desítky fotek s touhle maskou a vždy byli jen červené.