skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak to je můj Rapid 136. :-) Do minulého roku jezdil s upraveným motorem z Favorita a karburátory MIKUNI z motocyklu Yamaha FZR, difuzer 32. Připravuje se motor 1.4 MPI s plně programovatelnou řídicí jednotkou vstřikování s možností ladění při běhu motoru, viz www.vems-group.org/ .
Právě probíhá velká akce, spojenou s výměnou blatníků, prahů, čela, kapoty, motoru, novým lakem a další drobnosti. V převodovce také vyměním co se dá.
A hlavně sestavit motor a rozchodit svtřikování... :-)
Parametry starého motoru:
blok Favorit
vrtání 77 mm
zdvih 72 mm
objem 1341 ccm
kompresní poměr 10,15:1
vačka 266
odlehčený setrvačník
zvětšené sací kanály slícované se sáním
výfuk 130 L/A za nárazníkem
Jak jsem se zmínil, pracuje se na novém motoru původem z Fabie.
Parametry nového motoru:
blok Fabia
vrtání 75,5 mm
zdvih 78 mm
objem 1397
kompresní poměr 10,7:1
vačka 278/265, větší zdvih vaček, Motor Excel
mechanická zdvihátka
odlehčený setrvačník a řemenice
zvětšené sací kanály slícované se sáním
víko rozvodů původní Fabia bez rozdělovače
vstřikování MPI, trysky a čidla z Fabie, speciální řídicí jednotka, podle částečně "open" projektu www.vems-group.org/ Tak to v Rapidu ještě nikdo nemá... :-)
výfuk nerez 130 L/A za nárazníkem
Podvozek:
přední pružiny 250 od Sakyho
"ostré" hřebenové řízení "Saky" :-)
doufám že bude i stabilizátor 18mm
zadní náprava vyztužená podle L/A
kotouče a čtyřpístky
všechny náboje kol s roztečí děr pro šrouby 4 x 100 a 4 x 130
přitvrzené tlumiče
disky ATS 6 x 13, ET27, 4x100mm
pneu vzadu 205/60 - 13
vpředu 185/60 - 13
Chci aby auto mělo originální vzhled .
Jinak v létě 2004 mě svezl během měsíce přes 4000 km na skvělý výlet - okruh po Evropě. Trasa od Kladna přes Slovensko, křížem krážem Maďadrsko, Chorvatsko, Slovinsko, Rakousko a zpět. Až na jednu komplikaci s prosakujícím policajtem oleje v Maďarsku to zvládl výborně a často budil zájem místních obyvatel :-))
Právě probíhá velká akce, spojenou s výměnou blatníků, prahů, čela, kapoty, motoru, novým lakem a další drobnosti. V převodovce také vyměním co se dá.
A hlavně sestavit motor a rozchodit svtřikování... :-)
Parametry starého motoru:
blok Favorit
vrtání 77 mm
zdvih 72 mm
objem 1341 ccm
kompresní poměr 10,15:1
vačka 266
odlehčený setrvačník
zvětšené sací kanály slícované se sáním
výfuk 130 L/A za nárazníkem
Jak jsem se zmínil, pracuje se na novém motoru původem z Fabie.
Parametry nového motoru:
blok Fabia
vrtání 75,5 mm
zdvih 78 mm
objem 1397
kompresní poměr 10,7:1
vačka 278/265, větší zdvih vaček, Motor Excel
mechanická zdvihátka
odlehčený setrvačník a řemenice
zvětšené sací kanály slícované se sáním
víko rozvodů původní Fabia bez rozdělovače
vstřikování MPI, trysky a čidla z Fabie, speciální řídicí jednotka, podle částečně "open" projektu www.vems-group.org/ Tak to v Rapidu ještě nikdo nemá... :-)
výfuk nerez 130 L/A za nárazníkem
Podvozek:
přední pružiny 250 od Sakyho
"ostré" hřebenové řízení "Saky" :-)
doufám že bude i stabilizátor 18mm
zadní náprava vyztužená podle L/A
kotouče a čtyřpístky
všechny náboje kol s roztečí děr pro šrouby 4 x 100 a 4 x 130
přitvrzené tlumiče
disky ATS 6 x 13, ET27, 4x100mm
pneu vzadu 205/60 - 13
vpředu 185/60 - 13
Chci aby auto mělo originální vzhled .
Jinak v létě 2004 mě svezl během měsíce přes 4000 km na skvělý výlet - okruh po Evropě. Trasa od Kladna přes Slovensko, křížem krážem Maďadrsko, Chorvatsko, Slovinsko, Rakousko a zpět. Až na jednu komplikaci s prosakujícím policajtem oleje v Maďarsku to zvládl výborně a často budil zájem místních obyvatel :-))
Rapid - komentáře:
good motor kolik má KW? a na kolik te kompletne višel?
-> zdrub: Jezdit bude počítám během léta, jestli zbydou peníze na lak.. Přidal jsem nějaké fotky, jak se práce pohnula. Už stačí v podstatě nasadit motor s převodovkou a jelo by to..
Ty jsou ale zatím do šroubku rozebrané. Jo zapomněl jsem ještě taky udělat výfukové svody. ..
Teď mě čeká kitování a broušení, složit motor s převodovkou a hlavně rozchodit, nainstalovat a doladit vstřikování. O vstřiky a zapalování se bude starat elektronika, bude tam i elektricky ovládaná škrticí klapka a elektrickej plynovej pedál.![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Teď mě čeká kitování a broušení, složit motor s převodovkou a hlavně rozchodit, nainstalovat a doladit vstřikování. O vstřiky a zapalování se bude starat elektronika, bude tam i elektricky ovládaná škrticí klapka a elektrickej plynovej pedál.
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
-> Petr P: Koukám že kladeňáci na týhle stránce maj skoro samý rozebraný rapidy, kdy to uvidíme na Kladně taky jezdit?
Prahy mam normalni na 120. Neni to problem, akorat se urizne nabeh na sloupek a dira po nem se musi zavarit. Na prave strane bude i novy zadni blatnik, takze pouziji jen predni cast prahu. Vlevo jsem uriznul jen spodni prahovou cast blatniku a z prahu zas odriznul horejsek, ze zbyl jen spodek co pasuje k blatniku..
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Ty nové prahy jsi sehnal origo nebo to nahrazuješ klasickejma na sedana a upravuješ je pro použití v rapidu?
Tak furt dělám hlavně na plechařině, prahy, pravý bok.. Mezitím rozebírám nápravy a stříknul motor s převodovkou na stříbrno.
Konečně jsem po zkončení školy trochu pokročil..
Klika je na vyvážení, hlava na snížení.. Blok motoru a převodovku vezu zítra jemně opískovat a přijde na ně lak..
Konečně je taky na cestě ke mě programovatelná řídicí jednotka vstřikování s tím si určitě pořádně vyhraju.
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Klika je na vyvážení, hlava na snížení.. Blok motoru a převodovku vezu zítra jemně opískovat a přijde na ně lak..
Konečně je taky na cestě ke mě programovatelná řídicí jednotka vstřikování s tím si určitě pořádně vyhraju.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Moc cením tu práci na autě, vím o čem to je
Zatím dávám 8b! Jen tak dál
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
To bude peklstroj to ti teda povim... musim taky obodovat!
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Fakt dobrá práce s tím motorem. Chtěl jsem se zeptat-za kolik by byl k mání? Nemam vůbec odvahu si tipovat,tak bych chtěl slyšet jaká by byla představa
Jinak body++![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Štěpán: Jako ostatíi na tomhle motoru je to taková pokusná improvizace, ale účel splnila.
Je to omotané zbylým proužkem hlukové a tepelné izolace do motorového prostoru. Jsou to nějaká minerální vlákna - vata s Al fólií navrchu. Přes to ještě alobal a drát. Jen ta izolace něla vespod nějaké lepidlo, které nejdřív pekelně smrdělo, jak se pálilo...
![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Je to omotané zbylým proužkem hlukové a tepelné izolace do motorového prostoru. Jsou to nějaká minerální vlákna - vata s Al fólií navrchu. Přes to ještě alobal a drát. Jen ta izolace něla vespod nějaké lepidlo, které nejdřív pekelně smrdělo, jak se pálilo...
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Petr P: Prosim Te,cim mas omotane ty svody vyfuku?Jinak peknej motor :-)
Decela umělecký fota!!Pěknej motor a okolí..