Rapid Rapid

komentáře | popis | fotky | Petr P | 27.11.06 21:32 | 31x v oblíbených
Tak to je můj Rapid 136. :-) Do minulého roku jezdil s upraveným motorem z Favorita a karburátory MIKUNI z motocyklu Yamaha FZR, difuzer 32. Připravuje se motor 1.4 MPI s plně programovatelnou řídicí jednotkou vstřikování s možností ladění při běhu motoru, viz www.vems-group.org/ .



Právě probíhá velká akce, spojenou s výměnou blatníků, prahů, čela, kapoty, motoru, novým lakem a další drobnosti. V převodovce také vyměním co se dá.

A hlavně sestavit motor a rozchodit svtřikování... :-)



Parametry starého motoru:

blok Favorit

vrtání 77 mm

zdvih 72 mm

objem 1341 ccm

kompresní poměr 10,15:1

vačka 266

odlehčený setrvačník

zvětšené sací kanály slícované se sáním

výfuk 130 L/A za nárazníkem





Jak jsem se zmínil, pracuje se na novém motoru původem z Fabie.

Parametry nového motoru:

blok Fabia

vrtání 75,5 mm

zdvih 78 mm

objem 1397

kompresní poměr 10,7:1

vačka 278/265, větší zdvih vaček, Motor Excel

mechanická zdvihátka

odlehčený setrvačník a řemenice

zvětšené sací kanály slícované se sáním

víko rozvodů původní Fabia bez rozdělovače

vstřikování MPI, trysky a čidla z Fabie, speciální řídicí jednotka, podle částečně "open" projektu www.vems-group.org/ Tak to v Rapidu ještě nikdo nemá... :-)



výfuk nerez 130 L/A za nárazníkem



Podvozek:

přední pružiny 250 od Sakyho

"ostré" hřebenové řízení "Saky" :-)

doufám že bude i stabilizátor 18mm



zadní náprava vyztužená podle L/A

kotouče a čtyřpístky

všechny náboje kol s roztečí děr pro šrouby 4 x 100 a 4 x 130

přitvrzené tlumiče

disky ATS 6 x 13, ET27, 4x100mm

pneu vzadu 205/60 - 13

vpředu 185/60 - 13











Chci aby auto mělo originální vzhled .



Jinak v létě 2004 mě svezl během měsíce přes 4000 km na skvělý výlet - okruh po Evropě. Trasa od Kladna přes Slovensko, křížem krážem Maďadrsko, Chorvatsko, Slovinsko, Rakousko a zpět. Až na jednu komplikaci s prosakujícím policajtem oleje v Maďarsku to zvládl výborně a často budil zájem místních obyvatel :-))

Rapid - komentáře:

11:15:17
20.12.2004
Petr P
-> pex: Tak už jsou přidaný fotky. Povídání možná něky příště. 2
08:45:18
20.12.2004
BEYER - zrušená registrace
pex: preco sa cudujes 1 sotula ked je v dobrom stave... preco nie... ja som v lete u vas v cechach nabehal za 2tyzdne skoro 3tis. Km a to este strajkovala prevodovka a dosli sme v pohode 1

Petr P: takze od turba upustas 7 mohlo to byt zaujimave fabka a turbo 24 ale toto bude tiez dobre... 4 drzim palcaky
08:20:06
20.12.2004
pex
-> Petr P: Až teď jsem si přečet kde všude si z Rapidem byl a smekám před tebou.

jak to probíhalo?Bylo to bez problémů a kolik si nadrandil kilometrů?

Ta fotka rapida v Alpách je super,nemáš ještě nějaký podobný?dík
16:13:26
02.11.2004
Petr P
Ten chladič vzduchu případně s rozebraným turbem Garett je teď na prodej. Je to z Forda Escort RS1600i. Zatím se Tom vyjádřil, že jestli se rozhodne4, veme si ten chladič, tak to zatím do inzerce nedávám..
16:12:10
02.11.2004
Petr P
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
16:06:39
02.11.2004
Petr P
-> Dale_Estelle: To čerpadlo jsem koupil přes inzerát tady na webu.. Je snad z BMW.

Jinak teď jsem koukal, že v Prondu mají 1H0906091 MOTOREK ČERP.DO NÁDR.FE/OCT/FAB 702,10 Kč. Jestli je to samotné čerepadlo, šlo by možná použít i na hadičku. Jen by chtělo prověřit, jestli se dostatečně chladí protékajícím benzínem a nepotřebuje být ponořeno.1 Každopádně se musí ještě vyřešit vracečka od regulátoru tlaku..



-> Wrcteam: R/H blatníky bych tam rád dal, ale nemám ty nekřesťanský peníze, co za ně chtěj.. 8

Teď jsem si alespoň z Pronda objednal nové blatníky seriové s předním čelem a spoustou dalších krámů.
14:40:32
22.10.2004
Dale_Estelle
-> Petr P: chtěl bych se zeptat - co je to za to benz. čerpadlo ? a kde se dá sehnat a za kolik? potřebuju totéž, stavím MPI, ale na 1.3.....
10:12:32
18.10.2004
Wrcteam - zrušená registrace
-> Petr P: sakra tady nejak hodne lidi chce davat R/h blatniky...to uz abych se do toho pustil5 ten tapecirunk je fakt desnej na tech dverich,.
12:02:03
05.10.2004
Petr P
Tak v létě absolvoval Rapid takový menší okruh přes Slovensko, Maďarsko, Chorvatsko, Slovinsko, Rakousko a zpět. 6
20:48:07
28.09.2004
kirri - zrušená registrace
ten tapecírung na těch dveří mě tam moc nesedí, ale jinak je to pěkný autíčko
21:57:21
05.07.2004
Petr P
-> martin m: Tak už jsem ti odpověděl v diskuzi..
18:44:06
02.07.2004
martin m - zrušená registrace
-->Petr P:prosím tě,-potřeboval bych nějaké bližší info o těch karburátorech Mikuni,-jaké jsi s tím měl(máš)zkušenosti,-co to chce,-jak se to seřizuje,-jestli to je přínost,a nebo objektivně není.Posílal jsem ti mail,-ale nechtěl mi nějak odejít,-a všechny další kontakty jsou na nějaké placené servery,-z čehož nejsem chytrý ani za mák.Byl bych moc vděčný za malou rozpravu o tom,-přece jen,-máš s tim zkušenosti,a mě to zajímá.Pokud budeš moci-případně mi napiš na mail,-ale z něčeho,na co se dá poslat zpráva ze seznamu.cz;o).Díky!!
11:25:12
25.05.2004
Petr P
Tak postup prací malinko stagnoval.. Ale teď se mi konečně vrátil z dílny odlehčený setrvačník z Fabie s napasovaným věncem do škodovky, pak klika s dírou na ložisko a odlehčená řemenice. Ještě to nechat vyvážit a můžu začít skládat..
16:00:16
10.03.2004
Petr P
-> liguere: Díky za odpověď. No mě sou ty věci okolo vstřiků doufám docela jasný, koukal jsem na to, dyť taky chci stavět vstřikování.. Zajímala mne spíš konkrétní hodnota pro vstřiky z Fabie, ale nemyslím, že by mi to tady někdo řekl... Jinak u vstřiků se většinou udává průtok při jmenovitém přetlaku, obvykle 300kPa. Nějaké hodnoty jsou třeba tady: www.rsparks.com/tech_ref/ fuel_injectors.html Skutečné množství paliva vstřikovaného do motoru tak samozřejmě záleží na délce otevření a otáčkách, tedy na střídě ovládacích impulzů.
08:39:58
10.03.2004
Bery
to je dost dobrá cena,když vezmu,že já jsem dal za funkční turbínu z 1,4 Una 2000....

To bude boj sehnat nějakou mrchu chladič...
00:27:23
10.03.2004
Petr P
-> Bery: No za ten chladič i s turbem jsem dal 1200 Kč. No za tu cenu se nedalo čekat, že to bude chodit.. Za samotnej chladič to asi neni zas tak málo 10 , ale myslím, že na vrakovišti jsou schopný říct si za něj třeba 2500... No záleží kde a na jakym. Myslim, že jsem se na to ptal kdysi na vrakáči japonskejch vraků a když mi řekli cenu, hled jsem to zahodil a utíkal pryč. 3 Už na ty vrakoviště radši ani nechodim...
14:48:00
08.03.2004
Bery
Za kolik jsi sehnal ten chladič vzduchu??Chci ho začít schánět,ale vůbec se neorientuju v cenách...

Jinak turba mám 2,ale zatím se nechci zbavit ani jednoho,kdyby se při pokusu tomu prvnímu něco stalo:-)ale jedno bych nechal,nebo část...
14:13:44
08.03.2004
liguere
aby som upresnil,maximalna davka sa nemeni,ale davka,ktoru prave vstrekovac dodava,ta sa meni otackami.som to predtym tak trochu nejasne napisal.sorry
14:12:40
08.03.2004
liguere
ako udaj o prietoku mozes najst akurat maximalnu moznu davku na jeden vstrek,ktoru tento vstrekovac zvladne.otackami a teda aj vykonom sa to samozrejme meni.
14:09:39
08.03.2004
liguere
trochu k otazke,Např jaký mají průtok vstřikovací trysky? takze vstrekovacie trysky sami o sebe prietok udávaný nemajú.ten závisí od tlaku paliva a velkosti dýz v tryske.skus zistit tieto udaje a potom si to mozes spocitat.alebo si spocitaj opacne,kolko paliva motor potrebuje a aky by teda mali mat trysky prietok,z coho dostanes aky tlak musi mat palivo pri danych rozmeroch (priemere) dyz.
Extreme Tyres