VRBA / RAPID 1400 VRBA / RAPID 1400

komentáře | popis | fotky | Vrba | 30.05.22 07:16 | 305x v oblíbených
Motor:

1400cc v úpravě SPORT

Hlava válců se sacími ventily 36mm ,uloženými v bronzovém vedení.

Sériové písty a ojnice.

Časování 280stupňů.

Kompresní poměr 10,8:1

Čtyřbodové závodní vstřikování s dvěma dvojitými klapkovými tělesy 40mm.

Laditelná jednotka zapalování/vstřikování.

Omezovač zážehem na 7400rpm



skoda-virt.cz/cz/.../1231 6-efi-zastavby-ridicich-je dnotek-a-komponentu-vstrik ovani-paliva



skoda-virt.cz/cz/.../1062 2-elektronicke-zapalovani- a-ladeni-motoru



www.vrbamotorsport.cz/pro gramovatelne-vstrikovani





Převody:

-5q SP 4,22 , rychlosti sériové



skoda-virt.cz/cz/.../9378 -opravy-a-prestavby-prevod ovek-uprava-prednich-a-zad nich-naboju-kol





Přední náprava:

-Vyztužená ramena

-Upravené dorazy

-Upravené záklony

-Stabilizator 21mm



Zadní náprava:

-Vyztužená podle dokumentace 130LA

-Změna odklonu

-Náboje pro rozteč 4x100mm s rozšířením 16mm

-Pružiny š120 včetně horního uložení

-Upravené tlumiče š120



Brzdy:

Vepředu čtyřpístkové na dva okruhy s původním kotoučem a obložením ferodo

Vzadu kotoučové brzdy VW







Stará videa těsně po úpravě motoru a změně převodu:

Rapid 1400 zrychlení + jízda


Rapid 1400 zrychlení


Rapid 1400 jízda




Novější videa:

Sprint Želiv:
Želiv 2011 vítězný sprint do 1400ccm.wmv




Zapalování:

Bezkontaktní laditelné zapalování


Laditelné zapalování - software




Se vstřikováním:

28. března 2021




EFI testing




1400Sport Injection




1400Sport Injection dyno run




Rapid 1400 , čas 13.67 , první místo














VRBA / RAPID 1400 - komentáře:

12:03:51
18.03.2021
Václav Vašák
-> Vrba: odvážné tvrzení na tyto stránky,...myšleno zlepšení parametrů atd...mě osobně by za tento výrok mnoho zdejších nejraději ukřižovalo i když není změna,kterou bych neměl odbržděnou 5
22:03:48
16.03.2021
Eidy
-> Vrba 15.03.21 21:18:40: S tím se dá asi jedině souhlasit. To jen, aby někdo neměl pocit, že šoupátkový karbec je nějaký šunt. 4
22:00:26
16.03.2021
pavucina
Palec nahoru !
21:18:40
15.03.2021
Vrba
-> Eidy: sam o sobe je rovnotlaky karburator urcite lepsi. Problem ale nastává v momentě,kdy nemůžeš změnit všechny osazovaci prvky a jsi tím pádem nucen dělat kompromis. Další věc je sací potrubí a jeho optimalizace. To už málokdo řeší a ty výsledky jsou ztěží opakovatelné vzhledem k variabilitě zbytku. Jinými slovy když se to nesejde, můžeš to zahodit.
21:09:36
15.03.2021
Eidy
-> Vrba: Tak to je dobře, že ti to takhle funguje. Já třeba proti motokarbům nic nemám. Vzhledem k proměnný velikosti difuzoru je už z principu lepší než klapkový karbanátek a mísení směsi je tak lepší i kvůli podtlakovému ovládání. Takže bych nebyl tak kritický. Ale vstřik je vstřik, to je jasný. Tak ať ti to funguje. 4
20:56:47
15.03.2021
Vrba
Ona ta myšlenka otevřít motor byla už dávno,ale nechtěl jsem DCOE kvuli značným konstrukčním nedokonalostem a nechtěl jsem ani motokarburatory,protože se mi to prostě nelíbí a příjde mi to jako laciný bastl. Ani na motorce jsem je nechtěl, natož na motoru, kam prostě nepatří. U tohoto se mi líbí velká variabilita nastaveni a také perfektní tvorba směsi, o ktre nemůže byt u DCOE řeč. Alespon ne v celém spektru, což byl zde požadavek....motor,který bude mít kulturu chodu srovnatelnou se sérií a zároven bude mít parametry přibližující se motoru závodnímu. Včetně dobré účinnosti v částečném zatížení ...spotřeba paliva.
19:47:32
15.03.2021
Vrba
-> Eidy: rozhodne narust kroutaku ve strednim pasmu,ale to je dane konstrukcí saci větve. Délka je experimentální. Přechody jsou okamžité, bez takové te karbecové prodlevy v nástupu kroutáku,ale to je očekávatelné. Tento motor se brzdit nebude, já o ty cisla nestojím ,mám jiné porovnání,které mi stačí. Brzdit se budou až závodní vstřikovací motory, které se aktuálně staví. Ne kvuli číslům, ale k doladění palivových map.
13:12:52
15.03.2021
Eidy
-> Vrba: Svíčky hezký. Jak bys popsal změny? Třeba lepší přechody, sebere se to ze všech otáček atd.? Pokud bys měl porovnání z brzdy před a po, to by se hezky porovnávalo. A co tě vedlo k té délce potrubí?
12:32:15
15.03.2021
Vrba
12:31:07
15.03.2021
Vrba
Prvni zkousky prototypu potvrdily životaschopnost konfigurace + výrazné zlepšení všech parametrů stávajícího motoru.
zvětšit VRBA / RAPID 1400 - obrázek od Vrba vložen 15.03.2021 12:31:07
upraveno 1x, naposled 15.03.2021 12:45:41
15:02:27
06.04.2020
Vrba
-> Václav Vašák: No uz se tesim,az zas vytahnes bilou,..uz by to chtelo. Odpoved je,ze seriove to neni,...
14:06:47
06.04.2020
Václav Vašák
-> Vrba: tak mě stačí odpověď ano/ne...já jenom,abych ti neujel tak snadno,jestli někdy zreinkarnuju svojí bílou 1 Jenom jak psal Čokin,tak se mě to prostě nezdálo,víc nemám potřebu řešit a ani nemám čas,..mám svůj život a nežiju těmito stránkami,jako někteří spekulanti 5



-> MISCHO: dělal jsem už mnohem kontraproduktivnější kombinace,více poslední věta v předchozím odstavci 4
12:55:28
06.04.2020
Vrba
-> Václav Vašák: je to tak nejak pokombinovane,jak si myslim ze by to mohlo mit nejlepsi vysledky pri kulture vhodne do provozu. Detajlne tu konfiguraci popisovat nechci. Jednak to patri k nasemu know-how a druhak je potreba zde nechat prostor spekulantum ☺
upraveno 1x, naposled 06.04.2020 13:08:27
12:54:00
06.04.2020
Vrba
-> radekp: bral olej pres hlavu,jinak to bylo pěkné.
19:34:33
05.04.2020
MISCHO
-> Václav Vašák: a co tak 32 /37 ? Bude to mat prinos ? Ci uz to je kontraproduktivne ?
18:07:19
05.04.2020
Václav Vašák
-> Čokin: tak já ale myslím "vrbovo" hlavu,ne "čokinovo" :-D U tebe to je poznat,ze jsou větší,tady jedině podle sedla,z kterýho moc nezbylo se dá odhadnout,že tam je větší ventil,ale zase jde udělat i větší díra se sériovým ventilem.A neni ten poměr takový,abych řekl,že to je 36 sání,ještě sem kouknul na moje fotky a prostě to vypadá jak série tady...jedině by byly větší i výfuky a tim pádem by to klamalo...ono když se udělá 30mm výfuk a 36mm sání,tak to fakt hodně tluče do očí...tady jedině 32/36,jinak nevim,připadá mě to skoro stejně velký 1 Pokud se teda bavíme o fotce 16 zde a ne nějaké jiné.



PS: kdyby sem šly vkládat fotky,respektive nevim jak,tak bych schválně dal foto,kde to poznat je a že nemůžu být ještě tak slepej.
upraveno 1x, naposled 05.04.2020 18:09:04
15:42:43
05.04.2020
Čokin
-> Václav Vašák: Od tebe bych Vašku čekal, že poznáš 36 mm ventil i z fotky1 4 4 klapka ne jen 2 3
17:06:19
03.04.2020
Václav Vašák
-> Vrba: zdar,...napereš tam rovnou i větší ventily a nebo si to jenom otevřel na kanálech?Když už to máš rozhrabaný,tak bych do toho šel a obzvlášť na 1,4 se 4-klapkou (počítám,že něco takového plánuješ).
11:25:06
03.04.2020
Karel.
-> Vrba: když ochutnala,tak nechceš jinak2
11:21:33
03.04.2020
Dušan
-> Vrba: to je chyba. Ja s tim jezdim ted a je to vopruz 3
Extreme Tyres