VRBA / RAPID 1400 VRBA / RAPID 1400

komentáře | popis | fotky | Vrba | 30.05.22 07:16 | 305x v oblíbených
Motor:

1400cc v úpravě SPORT

Hlava válců se sacími ventily 36mm ,uloženými v bronzovém vedení.

Sériové písty a ojnice.

Časování 280stupňů.

Kompresní poměr 10,8:1

Čtyřbodové závodní vstřikování s dvěma dvojitými klapkovými tělesy 40mm.

Laditelná jednotka zapalování/vstřikování.

Omezovač zážehem na 7400rpm



skoda-virt.cz/cz/.../1231 6-efi-zastavby-ridicich-je dnotek-a-komponentu-vstrik ovani-paliva



skoda-virt.cz/cz/.../1062 2-elektronicke-zapalovani- a-ladeni-motoru



www.vrbamotorsport.cz/pro gramovatelne-vstrikovani





Převody:

-5q SP 4,22 , rychlosti sériové



skoda-virt.cz/cz/.../9378 -opravy-a-prestavby-prevod ovek-uprava-prednich-a-zad nich-naboju-kol





Přední náprava:

-Vyztužená ramena

-Upravené dorazy

-Upravené záklony

-Stabilizator 21mm



Zadní náprava:

-Vyztužená podle dokumentace 130LA

-Změna odklonu

-Náboje pro rozteč 4x100mm s rozšířením 16mm

-Pružiny š120 včetně horního uložení

-Upravené tlumiče š120



Brzdy:

Vepředu čtyřpístkové na dva okruhy s původním kotoučem a obložením ferodo

Vzadu kotoučové brzdy VW







Stará videa těsně po úpravě motoru a změně převodu:

Rapid 1400 zrychlení + jízda


Rapid 1400 zrychlení


Rapid 1400 jízda




Novější videa:

Sprint Želiv:
Želiv 2011 vítězný sprint do 1400ccm.wmv




Zapalování:

Bezkontaktní laditelné zapalování


Laditelné zapalování - software




Se vstřikováním:

28. března 2021




EFI testing




1400Sport Injection




1400Sport Injection dyno run




Rapid 1400 , čas 13.67 , první místo














VRBA / RAPID 1400 - komentáře:

20:28:36
15.07.2021
-> Vrba: kde všude jsi měřil teplotu? Jinak to není moc, ale zase potěší každý stupeň 40
20:00:27
04.04.2021
Vrba
-> Šediváček: vidis, a my co jsme k tomu dospěli jen litujeme, že ne už dříve. Loni jsem cca 2000km piloval k dokonalosti karbecové řešení,abych nakonec dospěl k tomu, že jsou prostě režimy, kde to vypilovat nejde a je to dané konstrukcí. Ako,pokud se spokojíš s tím,že zašlápneš plnej plyn a ono to má nějaké maximální hodnoty, je zbytečné dělat další vývoj. Pokud ale chceš,aby to mělo i nějakou kulturu, stabilitu nastavení a rozumnou učinnost, tak musíš jit dál. Asi skoda vysvětlovat. Jsou kluci, co se spokojí s tím , že škodovka je komunistickej krám se specifickým projevem motoru, at už sedrovýho , nebo na dcoe "zavodniho", pak jsou ale i jiná auta, kde tohle prostě použít nemůžeš, protože by jsi z toho vyrobil něco, co nikdo nechce ani řídit, ani každej týden ladit.
18:51:45
04.04.2021
Šediváček
-> Vrba: Ano klasika údržbu potřebuje, ale to celé auto Škoda, jakéhokoliv věku. Neříkám, vstřikování má své výhody, ale k tomuto set-upu jsem ještě nedošel a jsem rád za klasiku, karbec, rozdělovač.
08:35:15
02.04.2021
Vrba
-> Šediváček: fungovat dobře to může za předpokkadu ,že se to dobře udělá a pravidelně udržuje ve správném nastavení. Přesto, pokud se chceš posunout na další úroveň, tak Tě ta zastaralá konstrukční řešení už dále nepustí. Tady byl obrovský skok už nahrazení alespon toho puvodniho zapalování. Z principu, když na brzdě honíme jednotky stupňů předstihu, tak ono to dost dobře nejde na komponentu s rozptylem parametrů +-5 stupňů. Uplně stejné je to s karbecem, především s těmi DCOE. Nemám nic proti klasice, denně ji montuju a nastavuju. Ty důvody montáže jsou především požadavek na dobovost, rozhodně se to nedá považovat za líp funkční řešení. Ani tu zminovanou cenu bych zde uplně neuváděl. Pokud se to veme v celkových nákladech,vcetne provozních, rozhodně z toho vyjde klasika hůř. Další uhel pohledu je kultura chodu, na kterou si dost potrpim. Tady se u klasiky musis často rozhodnout, zda chceš výkon nebo kulturu. U řízeného motoru máš vždy obojí a ještě k tomu obojí zdokonalené.
upraveno 1x, naposled 02.04.2021 08:46:50
19:36:20
01.04.2021
Šediváček
-> Vrba 30.03.21 07:04:54: ano tam je to opravdu na vetší rozpitvání, co se zde nemusí řešit. Jinak jsem rád, že u mě to funguje pořád dobře 5
21:29:11
30.03.2021
vhml
Hele co nejezdíme Revivaly se stovkou, ale s 309 s tím nejtupějším jednobodovým Boschem, tak mi na tom hrozně baví, že vůbec nemusím řešit, jak to náladově startuje studený, občas nejde natočit teplý, jestli to v přechodech občas cuká a občas zase ne. Prostě se otočí klíčkem a jde se závodit s podobným výkonem a spotřebou o 5 litrů menší.
21:13:17
30.03.2021
Čokin
-> MISCHO: Přesně, vytáhneme stopky uděláme čáru na asfalt, ale co s různými průměry kol, jinými SP nedej bože i kvalty o váze auta nebo obutí ani nemluvím...... A kdo je teda vítěz? Ten kdo to přivezl na podvalu nebo ten co s tím jede na dovolenku do Chorvatska za 8 litrů?
19:22:06
30.03.2021
MISCHO
-> Vrba: Nemyslel som to ako rýpanie ,, len som napísal svoju skúsenosť. Nie každý kto ma upravený motor to musí mať ako ,,ostré,, auto . Len to tu malo kto pochopí .
07:04:54
30.03.2021
Vrba
-> Šediváček: a hned potom nasledovala vymena diraveho pistu, nezapomínej. Ja bych to moc nerozpitvaval. Ne kvuli mě. Chyba se stat může a stává se každému.
upraveno 1x, naposled 30.03.2021 07:10:11
22:12:56
29.03.2021
Šediváček
-> Vrba 29.03.21 19:36:15: Zdary, nechci se vam do toho vměšovat, ale jestli je to ten jistej motor, tak v tom autě jsem seděl, když se zajížděl a projížděl a lambdu jsem držel v ruce. Tam to fungovalo velice dobře.
22:10:14
29.03.2021
pavucina
-> Vrba: Naprosto zbytecny se vypisovat o spotrebe, moznostech nastaveni a pocatecnich vs provoznich nakladech.





Na svych 10 let s turbomotorem a vstrikovanim, me z tehle kecu bolej oci. Absolutne si nedovedu predstavit mit karburator.

To ze to nekteri dedci, kteri ty motory pamatujou novy, a takhle to delaji porad stejne 40 let, ptz nic jinyho neumi a je smutny se zrovna tuhle oblast ucit od nich...

Parametry motor muze mit stejny jako s karburatorem. Rozhodne ne horsi a rozhodne je lepsi jezdit s kontrolou lambdy a knock sensoru, nez si nastavit rozdelovac, natryskovat to a povazovat to za TOP nastaveni, ktere se v ruznych teplotach a podminkach nemeni, nemluve v celem rozsahu otacek.

A i kdyby to melo stejny cisla a prubeh (prubeh bude lepsi zvlaste ve strednich otackach), tak porad to bude kultivovanejsi a bude se s tim lepe jezdit ( prechodove stavy, starty, spotreba i udrzba).
upraveno 1x, naposled 29.03.2021 22:11:09
20:35:23
29.03.2021
Vrba
-> MISCHO: tak ono to je zazite , ze to musi chlastat jak prokoplý, proto tomu nechce nikdo verit. Ona i ta 300stupnova vacka na tom umi jet za 9 litru kombinovane spotreby naturalu 95 a vzhledem k ne uplne idealnimu dvojitemu sacimu potrubi , na kterem se loni jezdilo, i s velice obstojnymi 118,5 hp. Na ctyrklapce to bude daleko nekde jinde , ale tady se porovnavaji hrusky s jabkama a to nema smysl dal resit.
19:51:27
29.03.2021
Vrba
-> Václav Vašák: ukaz mi jak ten archaickej karbec nastavis tak , aby Ti to dole jelo s afr 14,5-15 a neskubalo to a zaroven to na plny plyn jelo na 12,5 s plnym vykonem. To by zas pro zmenu zajimalo mě, jako srovnani "co je best"
19:36:15
29.03.2021
Vrba
-> Václav Vašák: ja ti nevim Vaclave. Ten motor na karburatorech a rozdelovaci tu doskakal a dodetonoval jen taktak. /jiste vis kterej/ Nerikam ze by to neslo na tom rozdelovaci dovychytat ke stejnemu vysledku jako na elektronice, ale stabilita minimalni, vsechno kompromisni a udrzba kazdych 500km. Kdyz pripocitas ten vydetonovanej pist a vzalo by se v uvahu,ze to bylo chude jak sfina a nemelo to vykon, tesne pred dalsi zavadou pistni sady, tak kde je ta uspora? Mozna to bylo levnejsi to postavit ,ale nebylo to funkcni , chybelo tam kvuli spatnemu nastaveni 15-20 koni a motor by se brzo poskodil kvuli detonacim. Tak kde je ta uspora? Ja byl take zastance techto klasickych reseni, ale me proste vadi jet 90 v beznem provozu za 12 -15 litru na 2x dcoe a resit zakarbonovane svicky, ktere musis semtam proplachnou plnym plynem. Ten karburator proste neseridis tak, aby Ti to fungovalo ve vsech rezimech. Na to jsou dvoukomoraky. Pokud toto chces zpochybnovat , tak se na me nezlob, ale nerozumis tomu ,jak ma vypadat nastaveni motoru. Resim spotrebu, protoze nechci mit motor v nizke zatezi ulitej , tak jak na dcoe. Ten Tvuj ulitej nebyl , jen byl chudej tam ,kde mel mit vykon. Jenze naopak to proste na tech dcoe neudelas. Vzdycky to bude dole zality. A nebo to bude dole idealni a nahore chudy, tak, jak jsi to pustil ven.
14:18:17
29.03.2021
Václav Vašák
-> Čokin: pokud montuji něco takového kůli tomu cos napsal,osobně bych velice zvážil,jestli raději nenaladit pořádně karburátor a případné korekce při přehřátí motoru atd. korigovat jako řidič a ne stát tupě na plynu,dokud se motor nezastaví,protože mě to neřekla elektronika...kdo neumí řídit,neměl by mít řidičák a popřípadě nesedat za volant sportovního vozu...



A motor s ŘJ potřebuje jinou bohatost směsi než s karburátorem?...asi ne 1 Stejně tak to asi nikdo nedá na škodovku,aby mu méně žrala,když ho to bude stát 50 hadrů...přínos na "racing" motoru je tedy diskutabilní,na sérii vyhozené peníze.



Každopádně výkonové zlepšení,kůli čemu by se taková věc měla na auto dávat ukáží právě ony stopky na měřené trati,pružném zrychlení atd.Popřípadě brzda,která se rovnou zamítla 5



Tohle má svoje plus v "blbuvzdornosti" ; pro zákazníka i výrobce a to já vidím jako reálný přínos...víc se myslím řešilo v tématu vedle 1



Ale když někdo nemá v "lockdownu" co dělat,tak to je určitě hezká hračka na to,jak zabít čas,to nikomu neberu.



A nesouhlas se mnou nelze dokázat lépe,než při reálném srovnání...aktuálně stará škola vs. elektronika 1:0 i přes "indispozici" obsahu 5
08:52:22
29.03.2021
MISCHO
-> Čokin: o spotrebe by som tu nehovoril 3 . Ja som to raz napisal a hned sa do mna jeden pan zacal navazat .
21:18:29
28.03.2021
Čokin
-> Václav Vašák: Jako, že ty stopky ukážou jak to startuje na drc v jakékoliv teplotě, kompenzuje to změny teploty a tlaku nebo snad kulturu v jakémkoliv spectru? O spotřebě nemluvě.....
22:52:51
25.03.2021
Václav Vašák
-> Vrba: čas (na stopkách) vše ukáže 5
15:31:28
20.03.2021
Vrba
-> Václav Vašák: Ale houby. Kdyby to tak nebylo,tak bych to neříkal-nebo nepsal-stejně ty výsledky budu muset odprezentovat ,tak bych ze sebe jen udělal blbce. On je ten rozdíl tak diametrální ,že se nad tím nemusí polemizovat jestli ano nebo ne. Máme odladěné výkonové mapy. Ted půjdem jezdit a honit cestovní spotřebu-druhý režim,díky kterému to chci jistým způsobem zuniverzálnit. Zatím je najeto 200km a piloval se hlavně předstih. Zase ta moje uchylka vytřískat maximum z 95ky benzinu mě stála poměrně dost úsilí,jelikož je to ted na hraně v podstatě už hned od nejnižších až po ty nejvyšší otáčky a jedem bez čidla klepání,takže hezky ručně se sluchátkama na uších. Ona ta komprese okolo 10,8 byla ok pro motor uškrcený n SEDRU ,ale tohle už se nebaví.
upraveno 1x, naposled 20.03.2021 15:38:00
Extreme Tyres