skoda.virt.cz odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Motor:
1400cc v úpravě SPORT
Hlava válců se sacími ventily 36mm ,uloženými v bronzovém vedení.
Sériové písty a ojnice.
Časování 280stupňů.
Kompresní poměr 10,8:1
Čtyřbodové závodní vstřikování s dvěma dvojitými klapkovými tělesy 40mm.
Laditelná jednotka zapalování/vstřikování.
Omezovač zážehem na 7400rpm
skoda-virt.cz/cz/.../1231 6-efi-zastavby-ridicich-je dnotek-a-komponentu-vstrik ovani-paliva
skoda-virt.cz/cz/.../1062 2-elektronicke-zapalovani- a-ladeni-motoru
www.vrbamotorsport.cz/pro gramovatelne-vstrikovani
Převody:
-5q SP 4,22 , rychlosti sériové
skoda-virt.cz/cz/.../9378 -opravy-a-prestavby-prevod ovek-uprava-prednich-a-zad nich-naboju-kol
Přední náprava:
-Vyztužená ramena
-Upravené dorazy
-Upravené záklony
-Stabilizator 21mm
Zadní náprava:
-Vyztužená podle dokumentace 130LA
-Změna odklonu
-Náboje pro rozteč 4x100mm s rozšířením 16mm
-Pružiny š120 včetně horního uložení
-Upravené tlumiče š120
Brzdy:
Vepředu čtyřpístkové na dva okruhy s původním kotoučem a obložením ferodo
Vzadu kotoučové brzdy VW
Stará videa těsně po úpravě motoru a změně převodu:
Novější videa:
Sprint Želiv:
Zapalování:
Se vstřikováním:
1400cc v úpravě SPORT
Hlava válců se sacími ventily 36mm ,uloženými v bronzovém vedení.
Sériové písty a ojnice.
Časování 280stupňů.
Kompresní poměr 10,8:1
Čtyřbodové závodní vstřikování s dvěma dvojitými klapkovými tělesy 40mm.
Laditelná jednotka zapalování/vstřikování.
Omezovač zážehem na 7400rpm
skoda-virt.cz/cz/.../1231 6-efi-zastavby-ridicich-je dnotek-a-komponentu-vstrik ovani-paliva
skoda-virt.cz/cz/.../1062 2-elektronicke-zapalovani- a-ladeni-motoru
www.vrbamotorsport.cz/pro gramovatelne-vstrikovani
Převody:
-5q SP 4,22 , rychlosti sériové
skoda-virt.cz/cz/.../9378 -opravy-a-prestavby-prevod ovek-uprava-prednich-a-zad nich-naboju-kol
Přední náprava:
-Vyztužená ramena
-Upravené dorazy
-Upravené záklony
-Stabilizator 21mm
Zadní náprava:
-Vyztužená podle dokumentace 130LA
-Změna odklonu
-Náboje pro rozteč 4x100mm s rozšířením 16mm
-Pružiny š120 včetně horního uložení
-Upravené tlumiče š120
Brzdy:
Vepředu čtyřpístkové na dva okruhy s původním kotoučem a obložením ferodo
Vzadu kotoučové brzdy VW
Stará videa těsně po úpravě motoru a změně převodu:
Novější videa:
Sprint Želiv:
Zapalování:
Se vstřikováním:
VRBA / RAPID 1400 - komentáře:
18:29:39
15.04.2014
15.04.2014
MISCHO
-> MOLSO: prietok voci priemeru trubky je dostacujuci to je jasne ,, ja som len zabudol ze je tam prepojka na spiatocku. Som myslel ze ked uzavres ventil kurenia neprudi tade voda
17:17:22
15.04.2014
15.04.2014
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 15.04.14 16:25:19: věřím, že motor, byť sériový, s dlouhodobou zátěží v létě bez chlazení , bude dosahovat podstatě vyšších teplot... Tipuju tak 120-130?
16:40:59
15.04.2014
15.04.2014
MISCHO
-> Tuner#2: Na co konkretne myslis ??
16:25:19
15.04.2014
15.04.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
Kdo si pamatuje jaké hodnoty tu psal Petr s na sérii v létě s vlekem, tak by trošku přehodnotil svůj způsob měření
15:42:48
15.04.2014
15.04.2014
MOLSO
-> MISCHO: aj ja mam vymennik zapojeny v malom okruhu normalne 16kami hadicami a prietok je tam poriadny. teplotu budem snimat az dakedy v buducnosti ....
15:09:49
15.04.2014
15.04.2014
vhml
-> MISCHO 15.04.14 15:04:53: já mám radiátor z favoritu, takže mám průtok pořád.
15:04:53
15.04.2014
15.04.2014
MISCHO
-> MOLSO: Cidlo mam este jedno volne, no ked ho dam na ten hlinikový medzikus meral by som v podstate to iste ako na vystupe z motora chcelo by to namontovat na hadicu veducu z chladica a potom byto bolo vieryhodne.-> minno: Auto nejazdi ako spotrebak, ked s nim idem von tak ho aj trosku prevetram, uvazujem o termostatickom ventile pripadne obycajnom gulovom ventile ktorým odstavim chladic ked bude chladno. Výmeník spraví dost, ale ako pisal vhml , pokial neotvoris ventil kurenia, prietok je velmi malý , respektivne ziadny,alebo sa mýlim ?? neviem ako to funguje v skodovke.
15:01:15
15.04.2014
15.04.2014
vhml
-> Vrba 15.04.14 14:51:21: možný dost. Ale volnou jízdou je teplota kolem 80 tudíž těch +20 v zátěži bych tomu i věřil. Za týhle vnější teploty hodně uchladí i vana bych řekl.
14:52:16
15.04.2014
15.04.2014
minno
-> MISCHO 15.04.14 14:16:57: chladič oleja je dobrý akurát tak do trvale závodného nasadenia auta, pri použití auta "aj aj" je lepší výmenník.
14:51:21
15.04.2014
15.04.2014
Vrba
-> vhml: to bych považoval spíše za chybu měření
14:50:51
15.04.2014
15.04.2014
MOLSO
-> MISCHO: to je super miesto takze vies teplotu bezu chladica s chladicom ... este by to chcelo vyskusat ten vymennik
14:46:04
15.04.2014
15.04.2014
MISCHO
-> MOLSO: Na medzikuse pod olejovým filtrom.
14:32:43
15.04.2014
15.04.2014
MOLSO
-> MISCHO: kde meriaš tú teplotu ?
14:29:53
15.04.2014
15.04.2014
vhml
-> Vrba 15.04.14 13:30:33: a máš nějaký výměník?
Protože my to teď na Praze hnali 60km v kuse v horách a teplota oleje 95, občas to maximálně vylezlo na 100 ( venku ale bylo tak 15 ) Mám tam jen VW výměník a do kopců jsem pouštěl topení aby výměníkem tekla chladnější voda.
Protože my to teď na Praze hnali 60km v kuse v horách a teplota oleje 95, občas to maximálně vylezlo na 100 ( venku ale bylo tak 15 ) Mám tam jen VW výměník a do kopců jsem pouštěl topení aby výměníkem tekla chladnější voda.
14:16:57
15.04.2014
15.04.2014
MISCHO
-> Vrba: -> MOLSO: Zrovna moc upravený motor nemám. Olej shel HX3 15W-40 . Na ceste do senice po dialnici pri vonkajsej teplote cca 10°C, rýchlosť cca 120 km/h a uz namontovanom chladici oleja mal olej teplotu cca 80 °C. Vecer pri návrate domov som sa dotahoval s pár autami rychlost cez 150km/h a olej mal 92°C. V lete pri teplote okolo 35°C jazde medzi dedinami rychlostou 90-100km/h bez chladica oleja preblikavala kontrolka mazania pri cca 1100 ot/min. Bohuzial som nemal namontovany budik takze hodnoty neviem.Predpokladam vsak viac ako 110°C. BTW- teplotu meram pred vstupom do chladica. Pri zahriatom motore olej 80 °C tlak 1,5 Bar na volnobehu. Pocas jazdy od 2000 ot/min cca 3,5 bar. Výmeník je urcite lepsia varianta ako nic i ked ja uprednostnujem chladic. Mate niekto zmerane hodnoty na porovnanie ? Dost ma to zaujima. Rozmyslam na vymene medzikusu pod filtrom za medzikus s termostatom. Vopred diki chalani.
13:30:33
15.04.2014
15.04.2014
Vrba
-> MOLSO: Na budíku s čidlem v prsách není problém natočit 120st,realna teplota oleje bude tedy o dost vyšší. Bavíme se ale o extrémním režimu na dálnici při 35 stupních venku.
13:22:36
15.04.2014
15.04.2014
MOLSO
-> Tuner#2: s vymennikom by sa nemala tá 40ka prehriať nie ?
13:21:38
15.04.2014
15.04.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Vrba 15.04.14 12:09:33: Tak 10W40 je jasné, že bude celkově řidší než 50tka. 40tku v upraveném motoru dost snadno přehřeješ a proto pokles toho tlaku. Jo a jinak je to plná syntetika: www.mobiloil.com/USA-Engl
ish/.../Mobil_1_High_Milea
ge_10W-40.aspx
12:09:33
15.04.2014
15.04.2014
Vrba
-> Tuner#2: Co mi trošku vadilo,byl propad tlaku oleje po zahřátí a co mě vyloženě štvalo byla dost vysoká spotřeba oleje. Ja nevim o čem to vypovídá,byl řídkej asi? Jinak to byla polosyn 10w40.
12:02:29
15.04.2014
15.04.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Vrba 15.04.14 10:54:38: Co byl ten Mobil1 zač? a co se Tě na něm nezdálo? Zrovna tohle je jedna z top značek rozhodně lepších jak Castrol, leč i na ahc se už řešili padělky :-/