-> vhml: Aha, aj keď mi termodynamika volačo hovorí (absolvoval som 2 semestre), tak som asi zle pochopil, teraz už chápem správne.
E: Napr. na mojej felde je tepelný spád cca 10° (90 voda a 80° olej pri bežnej prevadzke; na zraze som olej počas nočnej AOS dostal na 95 - 100 °)
A teraz mi odpovedz na 2. otázku
skoda.virt.cz odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Motor:
1400cc v úpravě SPORT
Hlava válců se sacími ventily 36mm ,uloženými v bronzovém vedení.
Sériové písty a ojnice.
Časování 280stupňů.
Kompresní poměr 10,8:1
Čtyřbodové závodní vstřikování s dvěma dvojitými klapkovými tělesy 40mm.
Laditelná jednotka zapalování/vstřikování.
Omezovač zážehem na 7400rpm
skoda-virt.cz/cz/.../1231 6-efi-zastavby-ridicich-je dnotek-a-komponentu-vstrik ovani-paliva
skoda-virt.cz/cz/.../1062 2-elektronicke-zapalovani- a-ladeni-motoru
www.vrbamotorsport.cz/pro gramovatelne-vstrikovani
Převody:
-5q SP 4,22 , rychlosti sériové
skoda-virt.cz/cz/.../9378 -opravy-a-prestavby-prevod ovek-uprava-prednich-a-zad nich-naboju-kol
Přední náprava:
-Vyztužená ramena
-Upravené dorazy
-Upravené záklony
-Stabilizator 21mm
Zadní náprava:
-Vyztužená podle dokumentace 130LA
-Změna odklonu
-Náboje pro rozteč 4x100mm s rozšířením 16mm
-Pružiny š120 včetně horního uložení
-Upravené tlumiče š120
Brzdy:
Vepředu čtyřpístkové na dva okruhy s původním kotoučem a obložením ferodo
Vzadu kotoučové brzdy VW
Stará videa těsně po úpravě motoru a změně převodu:
Novější videa:
Sprint Želiv:
Zapalování:
Se vstřikováním:
1400cc v úpravě SPORT
Hlava válců se sacími ventily 36mm ,uloženými v bronzovém vedení.
Sériové písty a ojnice.
Časování 280stupňů.
Kompresní poměr 10,8:1
Čtyřbodové závodní vstřikování s dvěma dvojitými klapkovými tělesy 40mm.
Laditelná jednotka zapalování/vstřikování.
Omezovač zážehem na 7400rpm
skoda-virt.cz/cz/.../1231 6-efi-zastavby-ridicich-je dnotek-a-komponentu-vstrik ovani-paliva
skoda-virt.cz/cz/.../1062 2-elektronicke-zapalovani- a-ladeni-motoru
www.vrbamotorsport.cz/pro gramovatelne-vstrikovani
Převody:
-5q SP 4,22 , rychlosti sériové
skoda-virt.cz/cz/.../9378 -opravy-a-prestavby-prevod ovek-uprava-prednich-a-zad nich-naboju-kol
Přední náprava:
-Vyztužená ramena
-Upravené dorazy
-Upravené záklony
-Stabilizator 21mm
Zadní náprava:
-Vyztužená podle dokumentace 130LA
-Změna odklonu
-Náboje pro rozteč 4x100mm s rozšířením 16mm
-Pružiny š120 včetně horního uložení
-Upravené tlumiče š120
Brzdy:
Vepředu čtyřpístkové na dva okruhy s původním kotoučem a obložením ferodo
Vzadu kotoučové brzdy VW
Stará videa těsně po úpravě motoru a změně převodu:
Novější videa:
Sprint Želiv:
Zapalování:
Se vstřikováním:
VRBA / RAPID 1400 - komentáře:
21:01:13
16.04.2014
16.04.2014
vhml
-> francomk 16.04.14 20:07:30: neplést si pojmy. Ne že to výměník ochladí o 30 stupnu ale ze tepelný spád je 30 stupnu ( tj. rozdíl teplot mezi jednotlivejma mediama - 70 voda, 100 olej např.)
20:07:30
16.04.2014
16.04.2014
francomk
-> vhml: To je slušná účinnosť výmenníka. Sám mám nejakú ameriku z peugeota na felde. Keď už si spomenul HTP, je podla teba nejaká možnosť tam výmenník dorobiť?
20:04:21
16.04.2014
16.04.2014
castrol
-> Vrba: pekne ozivenie auta ,take nieco to potrebovalo
19:47:17
16.04.2014
16.04.2014
Čokin
-> Vrba: Tak co, dobrý ne..........proužky mají úspěch
19:44:11
16.04.2014
16.04.2014
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 16.04.14 19:21:28: jo, věřím tomu. U HTP je to celkem běžná teplota. On ten výměník umístěnej za puštěným topením uchladí dost. Jestli tam jde voda třeba 70stupnu tak už je tepelnej spád ke 30 stupnum a to uz nemá úplně blbou účinnost. Sharan s tím samým výměníkem drží i v tempu s plaťákem maximálně 110 a to je tam další nemalá zátěž od turba a celej motor zadeklovanej.
19:28:37
16.04.2014
16.04.2014
francomk
-> Vrba: Pekne Škoda že si tak neprišiel aj na zraz
19:22:01
16.04.2014
16.04.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Vrba: Kola s proužkem
19:21:28
16.04.2014
16.04.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 15.04.14 17:17:22: 130 - 140°C a to přímo na klice kde se nechladí o blok a jiné části bude ještě víc.
19:10:29
16.04.2014
16.04.2014
Vrba
-> radar75: Jo,černe doplnky k tomu budou dobré. Já jsem nechtěl dělat zásadnější změny,takže lakované díly zůstávají v barvě. To auto bylo v takovém stylu stavěné a tak to i zůstane ... přestože názory jsem slyšel různé.
18:49:13
16.04.2014
16.04.2014
radar75
No hneď je to lepšie. Asi upustim od loukoti a dám tam 15' ale ja tam budem mať čierne kľučky bočný pas a možno aj beskydy. Ale som rád že to vyzerá tak ako som si to predstavoval. Pekné to je gratulujem.
18:30:55
16.04.2014
16.04.2014
Vrba
Díky kluci,je fakt že to vypadá mnohem lépe než předtím-hlavně naživo. Na to focení ale nemám moc talent. Proužky jsem měl nachystané v šuplíku hned jak jsem koupil ty kola. Nevim proč jsem se k tomu nedokopal už dříve,...
18:24:19
16.04.2014
16.04.2014
onda
paráda s těmi červeno-černými kolesy.
18:19:04
16.04.2014
16.04.2014
Eidy
-> Vrba: Čekal jsem na fotku s kolama na autě a vypadá to dobře. Mnohem líp, než samotný černý. Teď to k sobě hezky ladí.
17:58:32
16.04.2014
16.04.2014
Kocvin
Paráda to je :))
17:45:54
16.04.2014
16.04.2014
minno
-> Vrba: s kolesami vzhľad super.
19:37:17
15.04.2014
15.04.2014
MOLSO
-> MISCHO: ako vravi peti - mam 8 kanal, prepojka tam teda neexistuje a maly okruh je rieseny cez vyhrievane sanie a vymennik.
18:45:49
15.04.2014
15.04.2014
MISCHO
-> peti: Tak potom je dobre ja len vymenim hadice za iný typ a budem spokojný.
18:40:07
15.04.2014
15.04.2014
peti
-> MISCHO: myslim ze molso ma vymennik zapojeny namiesto ten tenkej prepojky, tak ako aj ja, takze aj pri zavrenom kureni prudi voda cez rovnaky priemer vzdy
18:38:34
15.04.2014
15.04.2014
peti
-> vhml: seriova 120 ka bez výmennika, na dialnici v lete ( cca 35°C) , motor dlhu dobu vytoceny cez 4 tis, teplota oleja cca nieco cez 110°C merana v mieste kde to maj aj vrba
momentalne ten isty motor ale s koncernovým vymenníkom olej sa drzi v akomkolvek rezime 80 az 90 °C
momentalne ten isty motor ale s koncernovým vymenníkom olej sa drzi v akomkolvek rezime 80 az 90 °C