VRBA / RAPID 1400 VRBA / RAPID 1400

komentáře | popis | fotky | Vrba | 30.05.22 07:16 | 305x v oblíbených
Motor:

1400cc v úpravě SPORT

Hlava válců se sacími ventily 36mm ,uloženými v bronzovém vedení.

Sériové písty a ojnice.

Časování 280stupňů.

Kompresní poměr 10,8:1

Čtyřbodové závodní vstřikování s dvěma dvojitými klapkovými tělesy 40mm.

Laditelná jednotka zapalování/vstřikování.

Omezovač zážehem na 7400rpm



skoda-virt.cz/cz/.../1231 6-efi-zastavby-ridicich-je dnotek-a-komponentu-vstrik ovani-paliva



skoda-virt.cz/cz/.../1062 2-elektronicke-zapalovani- a-ladeni-motoru



www.vrbamotorsport.cz/pro gramovatelne-vstrikovani





Převody:

-5q SP 4,22 , rychlosti sériové



skoda-virt.cz/cz/.../9378 -opravy-a-prestavby-prevod ovek-uprava-prednich-a-zad nich-naboju-kol





Přední náprava:

-Vyztužená ramena

-Upravené dorazy

-Upravené záklony

-Stabilizator 21mm



Zadní náprava:

-Vyztužená podle dokumentace 130LA

-Změna odklonu

-Náboje pro rozteč 4x100mm s rozšířením 16mm

-Pružiny š120 včetně horního uložení

-Upravené tlumiče š120



Brzdy:

Vepředu čtyřpístkové na dva okruhy s původním kotoučem a obložením ferodo

Vzadu kotoučové brzdy VW







Stará videa těsně po úpravě motoru a změně převodu:

Rapid 1400 zrychlení + jízda


Rapid 1400 zrychlení


Rapid 1400 jízda




Novější videa:

Sprint Želiv:
Želiv 2011 vítězný sprint do 1400ccm.wmv




Zapalování:

Bezkontaktní laditelné zapalování


Laditelné zapalování - software




Se vstřikováním:

28. března 2021




EFI testing




1400Sport Injection




1400Sport Injection dyno run




Rapid 1400 , čas 13.67 , první místo














VRBA / RAPID 1400 - komentáře:

18:08:28
17.12.2013
Vrba
-> minno: Teoreticky budeš mít ve filtrboxu menší podtlak/větší plnící tlak. I pokud je ten odvor dostačují,tak stejně způsobuje určité škrcení.
13:12:38
17.12.2013
minno
-> Evž@: ale stále si obmedzený priemerom difúzorov na karburátore.
12:32:30
17.12.2013
Evž@
-> minno: nevezme si větší obsah víc vzduchu?
10:19:48
17.12.2013
minno
-> Vrba: Vyrátaval som, aký priemer nasávacej trubky filterboxu je potrebný pre dostatočné pokrytie vzduchom plne otvorených klapiek karburátora. Na základe súčtu obsahov kruhových otvorov difúzorov mi vyšli zaujímavé čísla. K SEDR 22/24 je potrebný minimálny priemer nasávacej trubky 32,6 mm. Sériový filterbox má nasávaciu trubku mierne do oválu, rozmery na konci nasávača (najužšie miesto) sú cca 35 x 37 mm.



Nerozumiem potom tomu, na čo je dobré nasávaciu trubku "rozširovať" / skracovať ako máš napríklad aj ty :) Máš nejaké rozumné vysvetlenie?
12:42:26
28.11.2013
Vrba
-> minno: Napřed v napájení a pak už jen na VN straně.
19:15:58
27.11.2013
minno
-> Vrba: a kde všade v čom boli ešte chyby / problémy?
11:29:25
25.11.2013
Vrba
Tak konečně po týdnech ladění HW i SW můžu konstatovat,že zapalování je vychytané a funguje jak má. Ale dalo to zabrat a jako vždy platí „hledej chybu v sobě“ 1
20:36:24
21.11.2013
Vrba
-> Čokin: Kultura chodu a antidetonační stabilita je nesrovnatelná. Svíčky jsem dal nějaké Brisky z kýblu - na vyzkoušení.
19:32:10
21.11.2013
Čokin
-> Vrba: Pěkný, co jsi dal za svíčky? Brisk nebo NGK ? Já si myslím, že moje vačka půjde na těch 7000 možná lehce přes, spíš jsem zvědav na kulturu chodu.
09:33:24
21.11.2013
minno
-> Alenka: 3 3 3
09:15:01
21.11.2013
Alenka
-> Vrba: to je dobre, vyvoje neni nikdy dost :)



-> minno: nema. Kdyz ale udelas vic veci, ktere nemaji na nic vliv, najednou se stane zazrak a auto jede lip.
09:08:41
21.11.2013
minno
-> Vrba: a to má na niečo vplyv, ako je natočená sviečka?
08:55:23
21.11.2013
Vrba
-> minno: Njespíše myslel tak,aby byly více na raně :-)
08:51:08
21.11.2013
Vrba
-> Alenka: Do jara je času dost,vývoj stále pokračuje 4
08:50:48
21.11.2013
minno
-> Alenka: čo v praxi znamená "natoč svíčky správnym smerem"?
08:44:34
21.11.2013
Alenka
-> Vrba: ono buhvi, co je tahle civka vlastne zac, ale neni to jen o civce.

Dej poradne kabely, uprav zemnici elektrody, natoc svicky spravnym smerem, nalad jim nejvetsi otdrh jaky snesou a pak se uvidi :)
08:34:04
21.11.2013
Vrba
-> Alenka: Ono by to fungovalo,kdybych hned přišel na to že to je svíčkama :-) Ale zbořím Ti tvou představu o výkonovém přínosu. Jediné na co to mělo vliv jsou studené starty a vynechávání vlivem slabé jiskry ve středním pásmu po prudkém přidání plynu.
upraveno 1x, naposled 21.11.2013 08:36:07
08:28:51
21.11.2013
Alenka
-> Vrba: takze konecne padla teorie, ze vymena civky za lepsi nema smysl? 1
06:52:42
21.11.2013
Vrba
-> Čokin: A hodně zajívavá věc....jeste jsem lehce pridal predstih a motor táhne krásně až do 6500 (ted už můžu říct že reálných). Jsem zvědavej kam se potom nechá točit ta tvoje 270 vacka. Na svém budu posouvat omezovač na 6600.
upraveno 2x, naposled 21.11.2013 07:02:51
Extreme Tyres