VRBA / RAPID 1400 VRBA / RAPID 1400

komentáře | popis | fotky | Vrba | 30.05.22 07:16 | 305x v oblíbených
Motor:

1400cc v úpravě SPORT

Hlava válců se sacími ventily 36mm ,uloženými v bronzovém vedení.

Sériové písty a ojnice.

Časování 280stupňů.

Kompresní poměr 10,8:1

Čtyřbodové závodní vstřikování s dvěma dvojitými klapkovými tělesy 40mm.

Laditelná jednotka zapalování/vstřikování.

Omezovač zážehem na 7400rpm



skoda-virt.cz/cz/.../1231 6-efi-zastavby-ridicich-je dnotek-a-komponentu-vstrik ovani-paliva



skoda-virt.cz/cz/.../1062 2-elektronicke-zapalovani- a-ladeni-motoru



www.vrbamotorsport.cz/pro gramovatelne-vstrikovani





Převody:

-5q SP 4,22 , rychlosti sériové



skoda-virt.cz/cz/.../9378 -opravy-a-prestavby-prevod ovek-uprava-prednich-a-zad nich-naboju-kol





Přední náprava:

-Vyztužená ramena

-Upravené dorazy

-Upravené záklony

-Stabilizator 21mm



Zadní náprava:

-Vyztužená podle dokumentace 130LA

-Změna odklonu

-Náboje pro rozteč 4x100mm s rozšířením 16mm

-Pružiny š120 včetně horního uložení

-Upravené tlumiče š120



Brzdy:

Vepředu čtyřpístkové na dva okruhy s původním kotoučem a obložením ferodo

Vzadu kotoučové brzdy VW







Stará videa těsně po úpravě motoru a změně převodu:

Rapid 1400 zrychlení + jízda


Rapid 1400 zrychlení


Rapid 1400 jízda




Novější videa:

Sprint Želiv:
Želiv 2011 vítězný sprint do 1400ccm.wmv




Zapalování:

Bezkontaktní laditelné zapalování


Laditelné zapalování - software




Se vstřikováním:

28. března 2021




EFI testing




1400Sport Injection




1400Sport Injection dyno run




Rapid 1400 , čas 13.67 , první místo














VRBA / RAPID 1400 - komentáře:

06:41:30
21.11.2013
Vrba
-> Čokin: Posunulo se to o level výše a zlepšily se studené starty,ale hlavní příčina byly s nějvětší pravděpodobností vadné svíčky (pomalu začínám chytat averzi ke značce BOSCH at uz je to cokoliv)

-> matoo: Upravená BMM
upraveno 1x, naposled 21.11.2013 06:46:19
06:20:48
21.11.2013
francomk
-> matoo: mne sa podobá na kus z BMM
21:26:27
20.11.2013
matoo
-> Vrba: co je to za cievku?
19:09:44
20.11.2013
Čokin
-> Vrba: Výměna cívky pomohla?
16:38:11
20.11.2013
Vrba
-> ŠKODA 120 GLS: Tak vypadá to,že motor bude konečně fungovat jak si představuju 4
14:48:18
20.11.2013
ŠKODA 120 GLS
-> Vrba: tak snad budeš konečně spokojený s tím elektronickým zapalováním 4
07:57:48
24.10.2013
Vrba
-> DuriQ: Jako jo,určitě je to i o tom jak jses zvyklej jezdit a nebo co ti více vyhovuje. S těma 15 kolama je ta 3,9 už opravdu natahaná s tím,že teoretickou maximálku by to auto asi nedalo. Ted mám reálnou Vmax okolo 185km/h a pak už mě zastaví omezovač na 6500ot. Ovšem není problém tu Vmax dát na kdejaké rovince. S tou 3,9 jsem to většinou pětkou zabil. Pokud by byl stejnej motor a treba 14 kola,tak bych dal jedině 3,9. Ostatně to takto i doporučuju,pokud se staví nějaká převodovka "do provozu". Ted když se jede dílnice,tak se většinou pohybuju od 4500-6000ot,což mi příjde vzhledem k naladění motoru ideální pásmo :-)
07:48:22
24.10.2013
DuriQ
-> Vrba: z lahkou nohou mozes ist aj na 3,9 :) je jasne ze ked budes mas zaradeny 5q tak 3,9 bude citelne lenivsia, ale zas ked chcem predbiehat tak tam prcnem 3q ono ak si to dobre pamatam tak rozdiel medzi 3,9 a 4,2 je rozdiel cca 500rpm vramci kvaltov, ja osobne preferujem radsej komfort keby bol k mani prevod 3,6 tak nevaham ani sekundu to by bolo pozuzlanicko 1 ale vseobecne plati ze cim nizsie otacky tym lepsia spotreba skor som to myslel tak, je uplne samozrejme, ze ten motor to musi zvladnut ;)
upraveno 2x, naposled 24.10.2013 07:50:49
06:54:45
24.10.2013
Vrba
-> DuriQ: To si nemyslim. Rekl bych,ze je lepší mít motor pořád v ideálních otáčkách a jet na méně plynu než ho dusit na delším převodu. Ona ta spotřeba i takto vychází poměrně slušná a pružnost oproti 3,9 je někde jinde. Jen Vmax není taková jaká by mohla byt. Ale jsem spokojenej :-) ps: ono to zas takové štreky nejsou. Clověk dá párkrát plný plyn a hned je tam ,kde potřebuje :-)
upraveno 1x, naposled 24.10.2013 06:57:12
23:10:24
23.10.2013
DuriQ
Vrba: neni lepsie mat na take streky dlhu prevodovku 1
14:29:45
16.10.2013
Vrba
-> sep: Kvuli oktanum,pač jsem to měl krapet rozdrbané...tak proto.
13:23:08
16.10.2013
sep
-> Vrba: :to je hodně pěkný průměr,to Ečko kvůli oktanům?
13:17:37
16.10.2013
Vrba
-> sep: 7 litrů pruměr. Na litr jsem přidával 1dl E85. Jel jsem docela svižně,...
12:12:07
16.10.2013
sep
-> Vrba: :možná jsem to tu přehlédl,ale za kolik jsi cca jel to moře,myšleno spotřeba?
12:04:15
16.10.2013
minno
-> Vrba: tak o tom nasávaní potom poreferuj :)
15:47:14
15.10.2013
MOLSO
-> Vrba: bezcharakterny kopírovač 3 3 3



ale nie v pohode ... 3 kludne kopiruj 4
15:42:46
15.10.2013
Vrba
-> MOLSO: Tak to před tebou vždycky sundám,aby sis myslel,ze to tam nemám 2
14:23:21
15.10.2013
Nwkt
-> MOLSO: Tak je to asi tak všechno co můžeš dělat 3
14:20:50
15.10.2013
MOLSO
-> Vrba: a ked budem protestovat ? 47
13:45:42
15.10.2013
Vrba
-> minno: Neřešil ,ten problém,kterej jsem si myslel že to způsobovalo byl v nepřesnosti regulace předstihu.Takže jsem to neřešil,ale mám v plánu vytvořit nasávání podobné jako má Molso (pokud nebude protestovat)
Extreme Tyres