skoda.virt.cz odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Motor:
1400cc v úpravě SPORT
Hlava válců se sacími ventily 36mm ,uloženými v bronzovém vedení.
Sériové písty a ojnice.
Časování 280stupňů.
Kompresní poměr 10,8:1
Čtyřbodové závodní vstřikování s dvěma dvojitými klapkovými tělesy 40mm.
Laditelná jednotka zapalování/vstřikování.
Omezovač zážehem na 7400rpm
skoda-virt.cz/cz/.../1231 6-efi-zastavby-ridicich-je dnotek-a-komponentu-vstrik ovani-paliva
skoda-virt.cz/cz/.../1062 2-elektronicke-zapalovani- a-ladeni-motoru
www.vrbamotorsport.cz/pro gramovatelne-vstrikovani
Převody:
-5q SP 4,22 , rychlosti sériové
skoda-virt.cz/cz/.../9378 -opravy-a-prestavby-prevod ovek-uprava-prednich-a-zad nich-naboju-kol
Přední náprava:
-Vyztužená ramena
-Upravené dorazy
-Upravené záklony
-Stabilizator 21mm
Zadní náprava:
-Vyztužená podle dokumentace 130LA
-Změna odklonu
-Náboje pro rozteč 4x100mm s rozšířením 16mm
-Pružiny š120 včetně horního uložení
-Upravené tlumiče š120
Brzdy:
Vepředu čtyřpístkové na dva okruhy s původním kotoučem a obložením ferodo
Vzadu kotoučové brzdy VW
Stará videa těsně po úpravě motoru a změně převodu:
Novější videa:
Sprint Želiv:
Zapalování:
Se vstřikováním:
1400cc v úpravě SPORT
Hlava válců se sacími ventily 36mm ,uloženými v bronzovém vedení.
Sériové písty a ojnice.
Časování 280stupňů.
Kompresní poměr 10,8:1
Čtyřbodové závodní vstřikování s dvěma dvojitými klapkovými tělesy 40mm.
Laditelná jednotka zapalování/vstřikování.
Omezovač zážehem na 7400rpm
skoda-virt.cz/cz/.../1231 6-efi-zastavby-ridicich-je dnotek-a-komponentu-vstrik ovani-paliva
skoda-virt.cz/cz/.../1062 2-elektronicke-zapalovani- a-ladeni-motoru
www.vrbamotorsport.cz/pro gramovatelne-vstrikovani
Převody:
-5q SP 4,22 , rychlosti sériové
skoda-virt.cz/cz/.../9378 -opravy-a-prestavby-prevod ovek-uprava-prednich-a-zad nich-naboju-kol
Přední náprava:
-Vyztužená ramena
-Upravené dorazy
-Upravené záklony
-Stabilizator 21mm
Zadní náprava:
-Vyztužená podle dokumentace 130LA
-Změna odklonu
-Náboje pro rozteč 4x100mm s rozšířením 16mm
-Pružiny š120 včetně horního uložení
-Upravené tlumiče š120
Brzdy:
Vepředu čtyřpístkové na dva okruhy s původním kotoučem a obložením ferodo
Vzadu kotoučové brzdy VW
Stará videa těsně po úpravě motoru a změně převodu:
Novější videa:
Sprint Želiv:
Zapalování:
Se vstřikováním:
VRBA / RAPID 1400 - komentáře:
18:08:28
17.12.2013
17.12.2013
Vrba
-> minno: Teoreticky budeš mít ve filtrboxu menší podtlak/větší plnící tlak. I pokud je ten odvor dostačují,tak stejně způsobuje určité škrcení.
13:12:38
17.12.2013
17.12.2013
minno
-> Evž@: ale stále si obmedzený priemerom difúzorov na karburátore.
12:32:30
17.12.2013
17.12.2013
Evž@
-> minno: nevezme si větší obsah víc vzduchu?
10:19:48
17.12.2013
17.12.2013
minno
-> Vrba: Vyrátaval som, aký priemer nasávacej trubky filterboxu je potrebný pre dostatočné pokrytie vzduchom plne otvorených klapiek karburátora. Na základe súčtu obsahov kruhových otvorov difúzorov mi vyšli zaujímavé čísla. K SEDR 22/24 je potrebný minimálny priemer nasávacej trubky 32,6 mm. Sériový filterbox má nasávaciu trubku mierne do oválu, rozmery na konci nasávača (najužšie miesto) sú cca 35 x 37 mm.
Nerozumiem potom tomu, na čo je dobré nasávaciu trubku "rozširovať" / skracovať ako máš napríklad aj ty :) Máš nejaké rozumné vysvetlenie?
Nerozumiem potom tomu, na čo je dobré nasávaciu trubku "rozširovať" / skracovať ako máš napríklad aj ty :) Máš nejaké rozumné vysvetlenie?
12:42:26
28.11.2013
28.11.2013
Vrba
-> minno: Napřed v napájení a pak už jen na VN straně.
19:15:58
27.11.2013
27.11.2013
minno
-> Vrba: a kde všade v čom boli ešte chyby / problémy?
11:29:25
25.11.2013
25.11.2013
Vrba
Tak konečně po týdnech ladění HW i SW můžu konstatovat,že zapalování je vychytané a funguje jak má. Ale dalo to zabrat a jako vždy platí „hledej chybu v sobě“
20:36:24
21.11.2013
21.11.2013
Vrba
-> Čokin: Kultura chodu a antidetonační stabilita je nesrovnatelná. Svíčky jsem dal nějaké Brisky z kýblu - na vyzkoušení.
19:32:10
21.11.2013
21.11.2013
Čokin
-> Vrba: Pěkný, co jsi dal za svíčky? Brisk nebo NGK ? Já si myslím, že moje vačka půjde na těch 7000 možná lehce přes, spíš jsem zvědav na kulturu chodu.
09:33:24
21.11.2013
21.11.2013
minno
-> Alenka:
09:15:01
21.11.2013
21.11.2013
Alenka
-> Vrba: to je dobre, vyvoje neni nikdy dost :)
-> minno: nema. Kdyz ale udelas vic veci, ktere nemaji na nic vliv, najednou se stane zazrak a auto jede lip.
-> minno: nema. Kdyz ale udelas vic veci, ktere nemaji na nic vliv, najednou se stane zazrak a auto jede lip.
09:08:41
21.11.2013
21.11.2013
minno
-> Vrba: a to má na niečo vplyv, ako je natočená sviečka?
08:55:23
21.11.2013
21.11.2013
Vrba
-> minno: Njespíše myslel tak,aby byly více na raně :-)
08:51:08
21.11.2013
21.11.2013
Vrba
-> Alenka: Do jara je času dost,vývoj stále pokračuje
08:50:48
21.11.2013
21.11.2013
minno
-> Alenka: čo v praxi znamená "natoč svíčky správnym smerem"?
08:44:34
21.11.2013
21.11.2013
Alenka
-> Vrba: ono buhvi, co je tahle civka vlastne zac, ale neni to jen o civce.
Dej poradne kabely, uprav zemnici elektrody, natoc svicky spravnym smerem, nalad jim nejvetsi otdrh jaky snesou a pak se uvidi :)
Dej poradne kabely, uprav zemnici elektrody, natoc svicky spravnym smerem, nalad jim nejvetsi otdrh jaky snesou a pak se uvidi :)
08:34:04
21.11.2013
21.11.2013
Vrba
-> Alenka: Ono by to fungovalo,kdybych hned přišel na to že to je svíčkama :-) Ale zbořím Ti tvou představu o výkonovém přínosu. Jediné na co to mělo vliv jsou studené starty a vynechávání vlivem slabé jiskry ve středním pásmu po prudkém přidání plynu.
08:28:51
21.11.2013
21.11.2013
Alenka
-> Vrba: takze konecne padla teorie, ze vymena civky za lepsi nema smysl?
06:52:42
21.11.2013
21.11.2013
Vrba
-> Čokin: A hodně zajívavá věc....jeste jsem lehce pridal predstih a motor táhne krásně až do 6500 (ted už můžu říct že reálných). Jsem zvědavej kam se potom nechá točit ta tvoje 270 vacka. Na svém budu posouvat omezovač na 6600.