skoda.virt.cz odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Motor:
1400cc v úpravě SPORT
Hlava válců se sacími ventily 36mm ,uloženými v bronzovém vedení.
Sériové písty a ojnice.
Časování 280stupňů.
Kompresní poměr 10,8:1
Čtyřbodové závodní vstřikování s dvěma dvojitými klapkovými tělesy 40mm.
Laditelná jednotka zapalování/vstřikování.
Omezovač zážehem na 7400rpm
skoda-virt.cz/cz/.../1231 6-efi-zastavby-ridicich-je dnotek-a-komponentu-vstrik ovani-paliva
skoda-virt.cz/cz/.../1062 2-elektronicke-zapalovani- a-ladeni-motoru
www.vrbamotorsport.cz/pro gramovatelne-vstrikovani
Převody:
-5q SP 4,22 , rychlosti sériové
skoda-virt.cz/cz/.../9378 -opravy-a-prestavby-prevod ovek-uprava-prednich-a-zad nich-naboju-kol
Přední náprava:
-Vyztužená ramena
-Upravené dorazy
-Upravené záklony
-Stabilizator 21mm
Zadní náprava:
-Vyztužená podle dokumentace 130LA
-Změna odklonu
-Náboje pro rozteč 4x100mm s rozšířením 16mm
-Pružiny š120 včetně horního uložení
-Upravené tlumiče š120
Brzdy:
Vepředu čtyřpístkové na dva okruhy s původním kotoučem a obložením ferodo
Vzadu kotoučové brzdy VW
Stará videa těsně po úpravě motoru a změně převodu:
Novější videa:
Sprint Želiv:
Zapalování:
Se vstřikováním:
1400cc v úpravě SPORT
Hlava válců se sacími ventily 36mm ,uloženými v bronzovém vedení.
Sériové písty a ojnice.
Časování 280stupňů.
Kompresní poměr 10,8:1
Čtyřbodové závodní vstřikování s dvěma dvojitými klapkovými tělesy 40mm.
Laditelná jednotka zapalování/vstřikování.
Omezovač zážehem na 7400rpm
skoda-virt.cz/cz/.../1231 6-efi-zastavby-ridicich-je dnotek-a-komponentu-vstrik ovani-paliva
skoda-virt.cz/cz/.../1062 2-elektronicke-zapalovani- a-ladeni-motoru
www.vrbamotorsport.cz/pro gramovatelne-vstrikovani
Převody:
-5q SP 4,22 , rychlosti sériové
skoda-virt.cz/cz/.../9378 -opravy-a-prestavby-prevod ovek-uprava-prednich-a-zad nich-naboju-kol
Přední náprava:
-Vyztužená ramena
-Upravené dorazy
-Upravené záklony
-Stabilizator 21mm
Zadní náprava:
-Vyztužená podle dokumentace 130LA
-Změna odklonu
-Náboje pro rozteč 4x100mm s rozšířením 16mm
-Pružiny š120 včetně horního uložení
-Upravené tlumiče š120
Brzdy:
Vepředu čtyřpístkové na dva okruhy s původním kotoučem a obložením ferodo
Vzadu kotoučové brzdy VW
Stará videa těsně po úpravě motoru a změně převodu:
Novější videa:
Sprint Želiv:
Zapalování:
Se vstřikováním:
VRBA / RAPID 1400 - komentáře:
10:14:41
15.10.2013
15.10.2013
minno
-> Vrba: a to nasávanie chladného vzduchu si už doriešil?
10:43:13
10.10.2013
10.10.2013
Vrba
-> minno: Horní víko ve svěraku přetočím do opačného průhybu cca 0,1-0,2mm a pak ho dotahnu na nové těsnění. Rekl bych,že to bude mít vliv jen na sytič. Neuděláme někdy ladičskej víkend
10:38:55
10.10.2013
10.10.2013
minno
-> Vrba: a čo veko karburátora, ako utesňuješ? Mám skúsenosť, že ani nové SEDRe nie sú úplne dokonale rovné v spojení telo karburátora - veko, nedosadá to na seba úplne presne a ani s tesnením to nie je žiadna sláva. Pri čelnom pohľade ako sú krajné šróby, tak tam je to spojené pekne, v strede (nad sytičovým šoupátkom) je ale mikro medzera (nový karb).
10:18:45
10.10.2013
10.10.2013
ŠKODA 120 GLS
-> minno: špatně seřízená ručka, proto to cuká
10:17:27
10.10.2013
10.10.2013
Vrba
-> minno: Přestřelil,přestřelil,...
bylo to myšleno 10 stupnu celkově. Zeptej se Toma jak to reagovalo-nijak. Ale na hliníkové hlavě už to sakra poznáš. Srouby dle Andrta neřeším,myslím,že ani nějaké velké porovnání není možné,protože nikdy nebudeme mít seřízenou stejnou základní polohu klapek,což ovlivnuje hlavně následnou polohu velkého šroubu. Chyba SW možná, a nebo chyba elektroinstalace a následného chybně načteného SW do operační paměti procesoru v prvních sekundách po zapnutí klíčku. Musím jěště odrušit pár komponentů abych mohl uplně vyloučit vliv elektroinstalace. Ale je to tak ojedinělé,že by se to snad dalo i tolerovat jako nedokonalost,no ale zkusím to ještě řešit.Nicméně všechno ostatní je nesrovnatelně lepší. S tím cukáním asi takto na dálku neporadím. Můžem se tím někdy zkusit zabívat na srazu. Sundat karbec,seřídit klapky na dolní hodnotu tolerance a přetěsnit nejlépe na silikon.
10:02:52
10.10.2013
10.10.2013
minno
-> Vrba: Ja zas nepotrebujem motor vytáčať na tak vysoké otáčky, skôr aby bol ten motor použiteľný v čo najväčšom spektre otáčok, od čo najnižších pre piánko jazdu na spotrebu až do vysokých otáčok pri akcelerácii a v kopcoch. Tých +- 10 st. na predstihu, že to na sériovom motore skoro nejde poznať, to si asi trošku prestrelil :-) Povedal by som že tak +- 5 stupňov až tak poznať ešte nie je.
Tie výpadky na novom zapaľovaní bude asi chybou softu, nie? Treba počkať na opravenú aktualizáciu od výrobcu :)
Včera som trochu znížil predstih z cca 14 st. pri 1000 ot. na 12 st. a je to poznať, do otáčiek to ide ľahšie a v kopci to má lepší ťah. Bohatosť voľnobehu som ešte raz vyladil, no na to cukanie pri 2000-2200 otáčkach to nemalo žiadny vplyv :/ Cuká to stále :/
Ono tými šróbami bohatosti sa toho moc spraviť nedá, ak to má mať voľnobeh okolo 850 a pravidelný chod, tak sa dá pohybovať v rozmedzí len cca 1 otáčka doľava-doprava na hornom aj spodnom šróbe.
Mám ale inú otázku, v akej približne polohe máš šrób vzduchu a benzínu ty? Mne to vychádza úplne ináč ako je "základné" nastavenie podľa Andrta. Andrt píše základné nastavenie pre naštartovanie a udržanie motora v chode horný šrób 2x180 st. od uzavrenej polohy, spodný šrób 4x180st. od uzavrenej polohy. S takýmto nastavením ani nenaštartujem. Teraz mám horný šrób približne zarovno s telom karbecu (nie je utopený vnútri) - čo je niekoľko celých otáčok od uzavrenej polohy, a spodný šrób mám cca 1 - 1,5 celej otáčky od uzavrenej polohy.
Tie výpadky na novom zapaľovaní bude asi chybou softu, nie? Treba počkať na opravenú aktualizáciu od výrobcu :)
Včera som trochu znížil predstih z cca 14 st. pri 1000 ot. na 12 st. a je to poznať, do otáčiek to ide ľahšie a v kopci to má lepší ťah. Bohatosť voľnobehu som ešte raz vyladil, no na to cukanie pri 2000-2200 otáčkach to nemalo žiadny vplyv :/ Cuká to stále :/
Ono tými šróbami bohatosti sa toho moc spraviť nedá, ak to má mať voľnobeh okolo 850 a pravidelný chod, tak sa dá pohybovať v rozmedzí len cca 1 otáčka doľava-doprava na hornom aj spodnom šróbe.
Mám ale inú otázku, v akej približne polohe máš šrób vzduchu a benzínu ty? Mne to vychádza úplne ináč ako je "základné" nastavenie podľa Andrta. Andrt píše základné nastavenie pre naštartovanie a udržanie motora v chode horný šrób 2x180 st. od uzavrenej polohy, spodný šrób 4x180st. od uzavrenej polohy. S takýmto nastavením ani nenaštartujem. Teraz mám horný šrób približne zarovno s telom karbecu (nie je utopený vnútri) - čo je niekoľko celých otáčok od uzavrenej polohy, a spodný šrób mám cca 1 - 1,5 celej otáčky od uzavrenej polohy.
06:17:29
10.10.2013
10.10.2013
Vrba
-> T: Mrkni sem ,nabidl jsem komplet montážní set. skoda-virt.cz/cz/.../93 78-opravy-a-prestavby-pre
vodovek-uprava-prednich-a -zadnich-naboju-kol/
17:22:37
09.10.2013
09.10.2013
T
-> Vrba: : OK , rád si počtu jak v článku, tak v eventuelní nabídce
19:47:09
08.10.2013
08.10.2013
Vrba
-> minno: Mechanika zas uplně nahovno není. Na sériovém motoru 120 jsem si nedávno oveřil,že +-10 stupnu nejde poznat.Jakmile ale zacnes ladit vačku a nebo točit otáčky,neudrží to charakteristiku a nebo ji ani neuděláš takovou,jakou potřebuješ. Tohle má zase neduhu v náhodnych pulsekundových výpadcích. Myslel jsem,že už jsem to odstranil,ale dneska mi to behem 50km jednou udělalo někde v 5000otackach. Proste to skubne a pak zase jakoby nic. Je to ale mensí zlo,než neustále korigovat mechaniku.
19:40:43
08.10.2013
08.10.2013
Vrba
-> minno: Ten motor si ted uplně zpívá. Hlavně od 6-6500 má uplně jinej zvuk. Dneska jsem zkoušel upravenou charakteristiku a je to fakt bomba.
19:38:56
08.10.2013
08.10.2013
Vrba
-> T: článek,možná i nabídku,...pokud by byl zájem
13:41:32
08.10.2013
08.10.2013
minno
-> ŠKODA 120 GLS: možno preto, lebo mechanika je nahovno.
13:41:27
08.10.2013
08.10.2013
T
-> Vrba: : já jsem byl vždy odpůrce elektroniky,ale nějak začínám poslední dobou měnit názor... neuděláš článek ?
13:37:28
08.10.2013
08.10.2013
ŠKODA 120 GLS
Všichni už serou na mechaniku přichází věk elektroniky pro škodovky
14:18:51
07.10.2013
07.10.2013
Vrba
-> minno: Nahod snímač,funguje to hezky,...
13:47:31
07.10.2013
07.10.2013
minno
-> Dušan: rikal, ale az potom, ako som ho uz mal kupeny a vyvazeny :D
13:44:10
07.10.2013
07.10.2013
MOLSO
-> Dušan:
13:42:18
07.10.2013
07.10.2013
Dušan
-> minno: ja ti to rikal s tim setrvakem :)
22:17:56
06.10.2013
06.10.2013
Nwkt
-> minno: Kup si diesel tam tohle řešit nebudeš
22:14:44
06.10.2013
06.10.2013
minno
-> Vrba: mňa to už tiež celkom štve tie mechanické rozdelovače a podobne, aby to furt človek ladil a aj tak to nie je stále ideálne.