VRBA / RAPID 1400 VRBA / RAPID 1400

komentáře | popis | fotky | Vrba | 30.05.22 07:16 | 305x v oblíbených
Motor:

1400cc v úpravě SPORT

Hlava válců se sacími ventily 36mm ,uloženými v bronzovém vedení.

Sériové písty a ojnice.

Časování 280stupňů.

Kompresní poměr 10,8:1

Čtyřbodové závodní vstřikování s dvěma dvojitými klapkovými tělesy 40mm.

Laditelná jednotka zapalování/vstřikování.

Omezovač zážehem na 7400rpm



skoda-virt.cz/cz/.../1231 6-efi-zastavby-ridicich-je dnotek-a-komponentu-vstrik ovani-paliva



skoda-virt.cz/cz/.../1062 2-elektronicke-zapalovani- a-ladeni-motoru



www.vrbamotorsport.cz/pro gramovatelne-vstrikovani





Převody:

-5q SP 4,22 , rychlosti sériové



skoda-virt.cz/cz/.../9378 -opravy-a-prestavby-prevod ovek-uprava-prednich-a-zad nich-naboju-kol





Přední náprava:

-Vyztužená ramena

-Upravené dorazy

-Upravené záklony

-Stabilizator 21mm



Zadní náprava:

-Vyztužená podle dokumentace 130LA

-Změna odklonu

-Náboje pro rozteč 4x100mm s rozšířením 16mm

-Pružiny š120 včetně horního uložení

-Upravené tlumiče š120



Brzdy:

Vepředu čtyřpístkové na dva okruhy s původním kotoučem a obložením ferodo

Vzadu kotoučové brzdy VW







Stará videa těsně po úpravě motoru a změně převodu:

Rapid 1400 zrychlení + jízda


Rapid 1400 zrychlení


Rapid 1400 jízda




Novější videa:

Sprint Želiv:
Želiv 2011 vítězný sprint do 1400ccm.wmv




Zapalování:

Bezkontaktní laditelné zapalování


Laditelné zapalování - software




Se vstřikováním:

28. března 2021




EFI testing




1400Sport Injection




1400Sport Injection dyno run




Rapid 1400 , čas 13.67 , první místo














VRBA / RAPID 1400 - komentáře:

13:41:17
21.05.2012
minno
-> Urbi: Nie. Mám jednu prevodovku postavenú komplet z nových dielov Sixtom, ale bohužiaľ v tom čase som ešte neplánoval dať vlečku, a tak je tam kyvkový diferák. Zohnal som však vlečkový (jazdený) diferák + potrebné diely na prestavbu, tak by som to rad prestavil, diferák však neviem v akom je stave, takže najradšej by som ho dal niekomu rozobrať a skontrolovať, prípadne vymedziť.

Ale nakoniec to zrejme aj tak spravím ináč, zohnal som si nové vlečkové planetové kolesá, ešte splašiť nové satelity, a ten diferák dám postaviť nanovo s celou prestavbou prevodovky.
13:28:55
21.05.2012
Petr Urban
-> minno: Jestli máš zajetou převodovku a zdá se ti zubová vůle v dif. velká, nedoporučuji se snažit o její vymezení. Mě začla takle stará převodovka na spotřebáku pískat a to zřetelně, nevím zda i nějaké to větší opotřebení nenastalo. Za mě nechat zajeté jak to je. A pokud převodovku stavíš, tak nejlepší vymezení umí ze zkušeností Vrba.
22:11:18
14.05.2012
Vrba
Tak dnes jsem definitivně dotestoval karburátor SEDR 23/27 (tatra). Výkonový přínos oproti 22/24 nepostřehnutelný i při opravdu brutálním obohacení. Návrat zpět k SEDRu 22/24.
23:10:11
17.04.2012
Vrba
1
20:59:09
17.04.2012
havlik
-> R@ZOR: jo ty borbety jo
20:58:37
17.04.2012
R@ZOR
Ty borbety tomu seknou daleko vic!! ;-)
upraveno 1x, naposled 17.04.2012 21:00:54
12:22:04
16.04.2012
Vrba
-> minno: Dík za pochvalu kol :-) Jinak nevim přesně co maš na mysli s tím diferákem.Udelat jde spousta věcí,ale na druhou stranu abys tomu třeba neublížil.
10:59:22
16.04.2012
minno
-> Vrba: kolesá na živo vyzerajú teda dosť lepšie ako na fotke :-) Ani som akosi ani nestihol pochváliť osobne.

Chcem sa ťa spýtať ešte ohľadom prevodoviek - dokážeš vymedziť aj diferák? Keď tak ti napíšem SZ.
upraveno 1x, naposled 16.04.2012 10:59:34
11:07:44
04.04.2012
Vrba
-> J3STER: optika,ale zatim bez podtlaku
09:08:37
04.04.2012
J3STER
-> Vrba: Tady jsem našel něco podobného. Možná to znáš. skoda.panda.cz/clanek.php 3?id=416



Optozávoru má připevněnou k desce ovládané podtlakem.



Ty jsi použil magnetické čidlo nebo taky optozávoru?
19:24:57
03.04.2012
Čokin
-> Vrba: Podložky pod zadek a kroužky na ráfky a bude to ready 4
14:32:01
03.04.2012
Vrba
-> J3STER: jojo,ja zatim zkusím na dalsím prototypu upravit hvězdici na soustruhu.Tahle se delala v domacich podminkach na brusce.az kdyby bylo problematické srovnat geometrii a tím přesnost,tak bych ji nechal vyrobit novou.Zatím to zkusím jen úpravou stavající.





-tak nepřestost je cca 0,5 st. ,takže víceméně vyhovující
upraveno 3x, naposled 03.04.2012 16:36:48
12:45:26
03.04.2012
J3STER
-> Vrba: Ta hvězdička je ocelová že? Mohl bych ti potřebné díly vypálit na laseru.4
11:01:07
03.04.2012
Tommy017
Peknej rapidek tebe vidivam jezdit pres Kunstat je to mozne ? :)
10:46:56
03.04.2012
Vrba
-> minno: Zatím to neni na aute.Vyhody jsou stejne jako u ETZ,ovsem tohle nebude posouvat předstih,takze by s tím měl motor šlapat líp ve vysokych otackach a podavat vetsi vykon nez s etz,ktera ten predstih srazí.Nevyhoda je momentalne takova,ze nelze namontovat podtlak.Ale ten vetsinou stejne nezapojuju.
upraveno 1x, naposled 03.04.2012 10:53:38
10:18:54
03.04.2012
minno
-> Vrba: pekná práca s tým rozdeľovačom. Čo všetko to dokáže? Výhody, nevýhody, možnosti? :)
07:05:00
03.04.2012
Vrba
-> Urbi: neříkám nic radši
01:24:02
03.04.2012
Petr Urban
Night Rider
22:14:34
02.04.2012
ŠKODA 120 GLS
-> Vrba: tak tááá fotka před barákem vypadá hooodně luxusně 167
21:14:45
02.04.2012
itchy
-> Vrba: bohuzial ako havlik, ale verim ze na zivo to je pecka, inak tvoje auto je moj vzor ako lakom, tak technikou, teda okrem kolies 4
Extreme Tyres