* Peca/Rapid 136 * * Peca/Rapid 136 *

komentáře | popis | fotky | Peca | 19.09.20 11:10 | 288x v oblíbených
Rapid 136, v provozu od 14. 2. 1990



Rapida jsem koupil v zari roku 2003. Mel sice v p*deli prahy, ale zase motor 136 slapal jak hodinky, mel malo najeto a celkem nove LPG. Pres zimu 2003/2004 jsem Rapida kompletne rozebral a odstrojil, nechal vyvarit kastli, probehla GO naprav a brzdovych rozvodu a na podzim 2004 prisel vysneny novy lak.



Cestovani

Je to spolehlive auto a s malokterym bych si troufnul tolik cestovat jak prave s nim. Více o cestách do zahraničí, pořádaných srazech vozů Škoda a další zajímavosti na klubových stránkách na www.skodadobrodruh.cz



Jinak mám auto už jen na srazy a cesty do zahraničí. A tak to už zůstane, dokud mě nevystřídá synátor. Mám rodinu, takže druhý a prostorný vůz na denní ježdění je dnes už nutnost.



Podvozek

- Baterka presunuta do predniho kufru (viz. foto).

- ramena a nápravnice v pozinku + komaxit

- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm pro větší odklon

- tvrdé uložení ramen a řízení od Pemita

- náboje s roztečí 4x100

- dorazy na spodních ramenech srovnány pásovinou

- vnitřně chlazené kotouče PILENGA a čtyřpístkové rozšířené třmeny

- ostré hřebenové řízení 2,5 otáčky (snad Saky)

- pružiny Speedpro okruhové, 220mm

- stabilizátor 18mm uchycený s podložkami

- zadni naprava po totalni rozborce a generalce, vystuzena dle dokumentace S130 LA.

- vzadu podlozky na zmenu roztece

- zadní pružiny tvrdší z kývačkové nápravy, ve vlečkovém domku, podvazy podélných ramen

- obě nápravy v pozinku a komaxitu

- příčka převodovky s převařeným a zvýšenými úchyty šikmých ramen

- kola ATS Pepperpots 6J R13 s pneu 175/60 Yokohama A539

- disky na okruhy Titan 6J R13 se slicky Dunlop SP Sport 205/570 měkká směs



Motor

- olej plná syntetika Total Quartz Racing 10W50

- blok 742.136

- klika z fabie osoustružená aby se vměstnala do bloku

- vložky, ojnice, písty fabia 1,4 8V

- sací koš a vana 742

- nové presahy, kroužky, hlavní a ojniční ložiska, rozvody

- vačka Chovanec 265/265

- tesnění pod hlavou Elring

- hlava fabia, snížená o 0,4 mm na dosáhnutí kp 10,5:1

- slícované sací a výfukové kanály s těsnením

- elektronické zapalování IGNITECH, čidlo otáček na řemenici kliky

- vodní pumpa, domeček termostatu a výf. potrubí (také slícováno) 742.136

- odlehčený, svrtaný a vyvážený setrvačník ze 130ky

- spojková lamela z TAZ 1203 5q, odpružená, přítlačák Sachs

- karburátor SEDR 3255 s úpravou trysek a vzdušníků 1. komora 120/210, 2. komora 140/160

- svody 4 in 1, laděný příčný výfuk, vše omotáno termopáskou

- prevodovka 5q 3,9 po GO - nove synchrony, loziska, gufera, serizeni, vycistena

- alternátor Valeo z Fabie (90A, 14V)



Interier

- Central na DO

- Okna v elektrice

- Puvodni cerne calouneni vymeneno za bezove, cernobile sedacky vymenene za cele cerne z Garde (nikoliv fialove)

- sportovní volant LUISI, průměr 300 mm.

- modra 12V zarivka na strope jako osvetleni kabiny

- Flockovana palubka v kombinaci cerne a bezove barvy

- tapecíry na míru, lakované z laminátu a čalounění alcantrou

- digitální tachometr Sigma BC906

- Radio CD/MP3, 4x repro - dostacuje, žádná brutalita, ale dá se to poslouchat



Exterier

- Homologované tmavé fólie na sklech, s atestem 8SD

- auto komplet po laku, odstin 1030 "dolomit white ".

- Predni plastove podbehy

- vycentrovany 1 predni sterac

- zavarene a nove upravene zadni vydechy pod okýnkem

- Predni look ve stylu Rapida Gunsch, svetlomety Audi 200, maska vlastní výroby, prepregový nárazník s blinkrem z Gardesa

* Peca/Rapid 136 * - komentáře:

09:15:22
17.10.2014
minno
-> Peca: šarapata je bordel3

-> dragon_cb_cz: tak ono to tak nejako fungovať bude, ale menej je niekedy viac.
22:00:06
16.10.2014
Peca
-> minno: Nevím, co je "šarapata" 3 4
15:57:41
16.10.2014
dragon_cb_cz
-> palinator: To na věci nic nemění, trubka jako trubka... spíš bych se bál přechodu na druhou komoru.
15:52:00
16.10.2014
palinator
-> dragon_cb_cz:

Ale tam není SEDR. 47
15:16:55
16.10.2014
dragon_cb_cz
-> minno: Tak toho jednoho milimetru na první komoře bych se tolik nebál - konec konců, je to stejnej průměr difuzoru jako má sériové MB/kilo 4
09:24:27
16.10.2014
minno
-> Peca: skôr ide o podtlak, v nízkych otáčkach to môže robiť šarapatu.
20:09:56
15.10.2014
Peca
-> Čokin: Proč? Když zvětším průměr sacího, nebude to přínosem? Uživilo to půl Tatry, uživí to i 1.4ku
20:42:09
14.10.2014
Čokin
-> Peca: Naprosto zbytečné ty větší difuzory.......4
16:10:24
17.09.2014
castrol
-> Peca: no alebo to predas
08:41:22
17.09.2014
TT_daniel
aj mne sa to ovela viac paci biele,vyzera to tak luxusnejsie,ten "pseudokarbon" mi prisiel moc tuzersky..ale tak sto ludi sto chuti...za mna je to krok k lepsiemu
08:20:12
17.09.2014
Peca
-> castrol: Presne tak 108
22:56:47
15.09.2014
castrol
-> Peca: cize sa da prehadzovat podla potreby ?to je fajn 1
22:47:33
15.09.2014
Peca
-> castrol: Ten odpociva ve sklepe :)
13:57:36
15.09.2014
castrol
-> Peca: lepšie a o dosť ale mne sa páčil aj ten pseudokarbon4
09:14:48
15.09.2014
Peca
-> Čokin: Taky bych rekl
20:04:33
14.09.2014
Čokin
Bílá super.........mnohem čistší a hladší 4
22:11:15
21.08.2014
Adam59
-> castrol: to není, ale jak jsem to měl vědět?



-> Peca: podle toho co jsem četl velmi nepříjemný zážitek 8 jsem rád že se nikomu nic nestalo ...
12:19:34
21.08.2014
castrol
-> Adam59: neviem či to je zrovna na smiech
08:04:47
21.08.2014
OndraKrupi
22:43:44
20.08.2014
minno
-> Adam59: Tak tomu sa ozaj povie šťastie v neštastí. Som naozaj rád, že sa nič nestalo ani vám ako posádke a nakoniec dobre dopadlo aj auto. Je to super, že to takto skončilo.

A je to fakt tak, že takéto niečo sa môže stať komukoľvek na akomkoľvek aute, človek nikdy nevie. Tak snáď ťa "hnev" na auto čoskoro prejde a budeš ďalej tuniť a mať z neho radosť.4
Extreme Tyres