skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rapid 136, v provozu od 14. 2. 1990
Rapida jsem koupil v zari roku 2003. Mel sice v p*deli prahy, ale zase motor 136 slapal jak hodinky, mel malo najeto a celkem nove LPG. Pres zimu 2003/2004 jsem Rapida kompletne rozebral a odstrojil, nechal vyvarit kastli, probehla GO naprav a brzdovych rozvodu a na podzim 2004 prisel vysneny novy lak.
Cestovani
Je to spolehlive auto a s malokterym bych si troufnul tolik cestovat jak prave s nim. Více o cestách do zahraničí, pořádaných srazech vozů Škoda a další zajímavosti na klubových stránkách na www.skodadobrodruh.cz
Jinak mám auto už jen na srazy a cesty do zahraničí. A tak to už zůstane, dokud mě nevystřídá synátor. Mám rodinu, takže druhý a prostorný vůz na denní ježdění je dnes už nutnost.
Podvozek
- Baterka presunuta do predniho kufru (viz. foto).
- ramena a nápravnice v pozinku + komaxit
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm pro větší odklon
- tvrdé uložení ramen a řízení od Pemita
- náboje s roztečí 4x100
- dorazy na spodních ramenech srovnány pásovinou
- vnitřně chlazené kotouče PILENGA a čtyřpístkové rozšířené třmeny
- ostré hřebenové řízení 2,5 otáčky (snad Saky)
- pružiny Speedpro okruhové, 220mm
- stabilizátor 18mm uchycený s podložkami
- zadni naprava po totalni rozborce a generalce, vystuzena dle dokumentace S130 LA.
- vzadu podlozky na zmenu roztece
- zadní pružiny tvrdší z kývačkové nápravy, ve vlečkovém domku, podvazy podélných ramen
- obě nápravy v pozinku a komaxitu
- příčka převodovky s převařeným a zvýšenými úchyty šikmých ramen
- kola ATS Pepperpots 6J R13 s pneu 175/60 Yokohama A539
- disky na okruhy Titan 6J R13 se slicky Dunlop SP Sport 205/570 měkká směs
Motor
- olej plná syntetika Total Quartz Racing 10W50
- blok 742.136
- klika z fabie osoustružená aby se vměstnala do bloku
- vložky, ojnice, písty fabia 1,4 8V
- sací koš a vana 742
- nové presahy, kroužky, hlavní a ojniční ložiska, rozvody
- vačka Chovanec 265/265
- tesnění pod hlavou Elring
- hlava fabia, snížená o 0,4 mm na dosáhnutí kp 10,5:1
- slícované sací a výfukové kanály s těsnením
- elektronické zapalování IGNITECH, čidlo otáček na řemenici kliky
- vodní pumpa, domeček termostatu a výf. potrubí (také slícováno) 742.136
- odlehčený, svrtaný a vyvážený setrvačník ze 130ky
- spojková lamela z TAZ 1203 5q, odpružená, přítlačák Sachs
- karburátor SEDR 3255 s úpravou trysek a vzdušníků 1. komora 120/210, 2. komora 140/160
- svody 4 in 1, laděný příčný výfuk, vše omotáno termopáskou
- prevodovka 5q 3,9 po GO - nove synchrony, loziska, gufera, serizeni, vycistena
- alternátor Valeo z Fabie (90A, 14V)
Interier
- Central na DO
- Okna v elektrice
- Puvodni cerne calouneni vymeneno za bezove, cernobile sedacky vymenene za cele cerne z Garde (nikoliv fialove)
- sportovní volant LUISI, průměr 300 mm.
- modra 12V zarivka na strope jako osvetleni kabiny
- Flockovana palubka v kombinaci cerne a bezove barvy
- tapecíry na míru, lakované z laminátu a čalounění alcantrou
- digitální tachometr Sigma BC906
- Radio CD/MP3, 4x repro - dostacuje, žádná brutalita, ale dá se to poslouchat
Exterier
- Homologované tmavé fólie na sklech, s atestem 8SD
- auto komplet po laku, odstin 1030 "dolomit white ".
- Predni plastove podbehy
- vycentrovany 1 predni sterac
- zavarene a nove upravene zadni vydechy pod okýnkem
- Predni look ve stylu Rapida Gunsch, svetlomety Audi 200, maska vlastní výroby, prepregový nárazník s blinkrem z Gardesa
Rapida jsem koupil v zari roku 2003. Mel sice v p*deli prahy, ale zase motor 136 slapal jak hodinky, mel malo najeto a celkem nove LPG. Pres zimu 2003/2004 jsem Rapida kompletne rozebral a odstrojil, nechal vyvarit kastli, probehla GO naprav a brzdovych rozvodu a na podzim 2004 prisel vysneny novy lak.
Cestovani
Je to spolehlive auto a s malokterym bych si troufnul tolik cestovat jak prave s nim. Více o cestách do zahraničí, pořádaných srazech vozů Škoda a další zajímavosti na klubových stránkách na www.skodadobrodruh.cz
Jinak mám auto už jen na srazy a cesty do zahraničí. A tak to už zůstane, dokud mě nevystřídá synátor. Mám rodinu, takže druhý a prostorný vůz na denní ježdění je dnes už nutnost.
Podvozek
- Baterka presunuta do predniho kufru (viz. foto).
- ramena a nápravnice v pozinku + komaxit
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm pro větší odklon
- tvrdé uložení ramen a řízení od Pemita
- náboje s roztečí 4x100
- dorazy na spodních ramenech srovnány pásovinou
- vnitřně chlazené kotouče PILENGA a čtyřpístkové rozšířené třmeny
- ostré hřebenové řízení 2,5 otáčky (snad Saky)
- pružiny Speedpro okruhové, 220mm
- stabilizátor 18mm uchycený s podložkami
- zadni naprava po totalni rozborce a generalce, vystuzena dle dokumentace S130 LA.
- vzadu podlozky na zmenu roztece
- zadní pružiny tvrdší z kývačkové nápravy, ve vlečkovém domku, podvazy podélných ramen
- obě nápravy v pozinku a komaxitu
- příčka převodovky s převařeným a zvýšenými úchyty šikmých ramen
- kola ATS Pepperpots 6J R13 s pneu 175/60 Yokohama A539
- disky na okruhy Titan 6J R13 se slicky Dunlop SP Sport 205/570 měkká směs
Motor
- olej plná syntetika Total Quartz Racing 10W50
- blok 742.136
- klika z fabie osoustružená aby se vměstnala do bloku
- vložky, ojnice, písty fabia 1,4 8V
- sací koš a vana 742
- nové presahy, kroužky, hlavní a ojniční ložiska, rozvody
- vačka Chovanec 265/265
- tesnění pod hlavou Elring
- hlava fabia, snížená o 0,4 mm na dosáhnutí kp 10,5:1
- slícované sací a výfukové kanály s těsnením
- elektronické zapalování IGNITECH, čidlo otáček na řemenici kliky
- vodní pumpa, domeček termostatu a výf. potrubí (také slícováno) 742.136
- odlehčený, svrtaný a vyvážený setrvačník ze 130ky
- spojková lamela z TAZ 1203 5q, odpružená, přítlačák Sachs
- karburátor SEDR 3255 s úpravou trysek a vzdušníků 1. komora 120/210, 2. komora 140/160
- svody 4 in 1, laděný příčný výfuk, vše omotáno termopáskou
- prevodovka 5q 3,9 po GO - nove synchrony, loziska, gufera, serizeni, vycistena
- alternátor Valeo z Fabie (90A, 14V)
Interier
- Central na DO
- Okna v elektrice
- Puvodni cerne calouneni vymeneno za bezove, cernobile sedacky vymenene za cele cerne z Garde (nikoliv fialove)
- sportovní volant LUISI, průměr 300 mm.
- modra 12V zarivka na strope jako osvetleni kabiny
- Flockovana palubka v kombinaci cerne a bezove barvy
- tapecíry na míru, lakované z laminátu a čalounění alcantrou
- digitální tachometr Sigma BC906
- Radio CD/MP3, 4x repro - dostacuje, žádná brutalita, ale dá se to poslouchat
Exterier
- Homologované tmavé fólie na sklech, s atestem 8SD
- auto komplet po laku, odstin 1030 "dolomit white ".
- Predni plastove podbehy
- vycentrovany 1 predni sterac
- zavarene a nove upravene zadni vydechy pod okýnkem
- Predni look ve stylu Rapida Gunsch, svetlomety Audi 200, maska vlastní výroby, prepregový nárazník s blinkrem z Gardesa
* Peca/Rapid 136 * - komentáře:
21:36:40
20.08.2014
20.08.2014
Adam59
-> Peca: co se stalo? něco mi uteklo na CSku?
21:28:04
20.08.2014
20.08.2014
Peca
Auto je v cajku, aspon tak jak bylo na srazu. Ostrikal jsem vapkou blato a plechny nemaji zadne nasledky. Samotnymu mi to hlava nebere.
15:50:30
20.08.2014
20.08.2014
Groopi
-> Peca: Čo je teraz s autom?
20:50:08
02.07.2014
02.07.2014
Vrba
-> Peca: mam 6500 a je to lehce za vrcholem,...pořád je tam toho výkonu dost i když to není jeho maximum. Výhoda je,že po přeřazení to kopneš zase to větších otáček a líp se to sbírá. Nevýhoda je,že už mi to pomalu ale jistě začíná žrát olej. To je dan za otáčky.
20:39:22
02.07.2014
02.07.2014
Peca
-> Vrba: Byly zmolky, na krajnim vzorku vnejsi hrany kola. Motor dobry, ja spokojeny, asi o neco posunu omezovac, kolikrat me prekvapil jeho rychly nastup. Jen nevim, kolik to jeste snese. Myslim, ze mam ted 6200 OT/min
12:37:04
02.07.2014
02.07.2014
Vrba
-> Peca: Jak vypadaly gumy po jizdě? Byly žmolky? A výkon motoru byl alespon uspokojivý?
00:02:42
01.07.2014
01.07.2014
Peca
-> Eidy: Všecho ok. Dokonce poté, co jsem včera dotáhl povolenou levou tyčku řízení, co jde od kuláku k těhlici, auto konečně přestalo plavat a drží. Stálo mě to dva vyměněný kuláky a rozdělanou volantovou tyč, než se tak banální příčina našla.
Jinak už vím, že i na těch 25 minut ostrý jízdy to chce jiný gumy, třeba okruhový slicky, jinak ty Yokohamy budou ještě po pár jízdách hlavně na okrajích na kaši. Ostatní ok, brzdy nepřehřátý, zápalko necukalo, dal jsem jen jedny hodiny v tom esicku pod tribunama "C". Jel jsem to poprvé...
Jinak už vím, že i na těch 25 minut ostrý jízdy to chce jiný gumy, třeba okruhový slicky, jinak ty Yokohamy budou ještě po pár jízdách hlavně na okrajích na kaši. Ostatní ok, brzdy nepřehřátý, zápalko necukalo, dal jsem jen jedny hodiny v tom esicku pod tribunama "C". Jel jsem to poprvé...
23:54:35
30.06.2014
30.06.2014
Eidy
-> Peca: Dobrý. A co auto? Všechno v pohodě?
23:48:30
30.06.2014
30.06.2014
Peca
Na fotce:
Kamarád Lukáš vlevo: "Ty volë, ty rozměklý gumy dost smrdí..."
Já: "Co to tady v autě tak smrdí?"
Syn Vítek: "Tati, smrdí ti kola???"
Dcerka Amálka: "Tati, to smrdí!"
Rozluštění:
25 minut krutopřísné jízdy na GP okruhu, momentka těsně po dojezdu
Kamarád Lukáš vlevo: "Ty volë, ty rozměklý gumy dost smrdí..."
Já: "Co to tady v autě tak smrdí?"
Syn Vítek: "Tati, smrdí ti kola???"
Dcerka Amálka: "Tati, to smrdí!"
Rozluštění:
25 minut krutopřísné jízdy na GP okruhu, momentka těsně po dojezdu
06:09:30
23.06.2014
23.06.2014
Kadelus
-> Peca: To je dobrý - čas nezastavíme,no.
00:36:30
23.06.2014
23.06.2014
THOMMY
Ještě bych sundal ty lišty na dveřích (od nikud nikam), ty mi tam nesedí daleko víc, než sundaný proužky... jinak pěkný :)
23:44:56
22.06.2014
22.06.2014
Peca
Hláška na srazu:
"Ty jo, dobrá uniforma. Čeho to je?"
" No přece SVAZARM, mam to tady vyšitý na rukávu."
"Aha, to vidím, ale co to je?" ....
Připadám si po včerejšku zase nějaký starší, či co....
"Ty jo, dobrá uniforma. Čeho to je?"
" No přece SVAZARM, mam to tady vyšitý na rukávu."
"Aha, to vidím, ale co to je?" ....
Připadám si po včerejšku zase nějaký starší, či co....
17:10:24
12.06.2014
12.06.2014
Vrba
-> Peca: Byla by blbost je dávat z toho auta pryč. Ono je to auto jako celek dobré,jen má pár dětských chyb,které je potřeba vychytat. Design super a zbytek je otázka už jen minimálních investic a pár víkendů postupného vychytávání. Pokud ted nemáš sílu,klidně to nechej na potom. Těch nutných vychytávek je tam opravdu minimum.
08:00:00
12.06.2014
12.06.2014
Peca
-> Vrba: Nikdo je nechce, takže zavrhl. Nedám do toho letos už ani korunu.
19:17:32
11.06.2014
11.06.2014
Vrba
-> Peca: Vypadá to luxusně. I ty kola jsou fakt pecka. Doufám,že myšlenku na jejich výměnu už jsi zavrhl,...
16:25:21
11.06.2014
11.06.2014
TT_daniel
-> Peca: je to ovela ovela lepsie
16:02:13
11.06.2014
11.06.2014
Star LC20
-> Peca: lolll, tak teda všechno nejlepší no
-> Vrba: ....tak někdy je lepší se pokusit otevřít oči, a inspirovat, než poplácávat a pochlebovat stupiditama, víme.
-> Vrba: ....tak někdy je lepší se pokusit otevřít oči, a inspirovat, než poplácávat a pochlebovat stupiditama, víme.
08:10:29
11.06.2014
11.06.2014
Vrba
-> Star LC20: Tomu teda říkám umět podpořit
06:55:57
11.06.2014
11.06.2014
Eidy
-> Peca: Za mě auto mnohem lepší. Čistší. Že se ti něco rozbije je daný z části tím, jak dobře je ta věc udělaná a jak kvalitní díly koupíš. Někdy se rozbije cokoliv. Pokud tě to auto aspoň trochu těší, nech si ho a klidně takhle. Dej tam skořápky a udělej věci bez jakéhokoliv zásahu do kastle, aby ses mohl časem vrátit. Jinak jediný co má dle mě finanční smysl je originál. V mezičase si šmudlej doma v koutku jinčí motor třeba a postupně si připravuj věci. Škudli nějakou plechařinu a za pár let tomu třeba uděláš klempířinu a lak a sestaviš z toho jiný auto. Peníze nemá smylsl řešit, ty se ti u takhle mladý škodovky nevrátí. Možná za 30 let nejdřív. Ale pokud tě aspoň trochu baví, nech si ho.
06:55:20
11.06.2014
11.06.2014
Peca
-> Star LC20: To ses trefil ani nevis jak, jsem starej, mam totiz zrovna dneska zase o rok vic