skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rapid 136, v provozu od 14. 2. 1990
Rapida jsem koupil v zari roku 2003. Mel sice v p*deli prahy, ale zase motor 136 slapal jak hodinky, mel malo najeto a celkem nove LPG. Pres zimu 2003/2004 jsem Rapida kompletne rozebral a odstrojil, nechal vyvarit kastli, probehla GO naprav a brzdovych rozvodu a na podzim 2004 prisel vysneny novy lak.
Cestovani
Je to spolehlive auto a s malokterym bych si troufnul tolik cestovat jak prave s nim. Více o cestách do zahraničí, pořádaných srazech vozů Škoda a další zajímavosti na klubových stránkách na www.skodadobrodruh.cz
Jinak mám auto už jen na srazy a cesty do zahraničí. A tak to už zůstane, dokud mě nevystřídá synátor. Mám rodinu, takže druhý a prostorný vůz na denní ježdění je dnes už nutnost.
Podvozek
- Baterka presunuta do predniho kufru (viz. foto).
- ramena a nápravnice v pozinku + komaxit
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm pro větší odklon
- tvrdé uložení ramen a řízení od Pemita
- náboje s roztečí 4x100
- dorazy na spodních ramenech srovnány pásovinou
- vnitřně chlazené kotouče PILENGA a čtyřpístkové rozšířené třmeny
- ostré hřebenové řízení 2,5 otáčky (snad Saky)
- pružiny Speedpro okruhové, 220mm
- stabilizátor 18mm uchycený s podložkami
- zadni naprava po totalni rozborce a generalce, vystuzena dle dokumentace S130 LA.
- vzadu podlozky na zmenu roztece
- zadní pružiny tvrdší z kývačkové nápravy, ve vlečkovém domku, podvazy podélných ramen
- obě nápravy v pozinku a komaxitu
- příčka převodovky s převařeným a zvýšenými úchyty šikmých ramen
- kola ATS Pepperpots 6J R13 s pneu 175/60 Yokohama A539
- disky na okruhy Titan 6J R13 se slicky Dunlop SP Sport 205/570 měkká směs
Motor
- olej plná syntetika Total Quartz Racing 10W50
- blok 742.136
- klika z fabie osoustružená aby se vměstnala do bloku
- vložky, ojnice, písty fabia 1,4 8V
- sací koš a vana 742
- nové presahy, kroužky, hlavní a ojniční ložiska, rozvody
- vačka Chovanec 265/265
- tesnění pod hlavou Elring
- hlava fabia, snížená o 0,4 mm na dosáhnutí kp 10,5:1
- slícované sací a výfukové kanály s těsnením
- elektronické zapalování IGNITECH, čidlo otáček na řemenici kliky
- vodní pumpa, domeček termostatu a výf. potrubí (také slícováno) 742.136
- odlehčený, svrtaný a vyvážený setrvačník ze 130ky
- spojková lamela z TAZ 1203 5q, odpružená, přítlačák Sachs
- karburátor SEDR 3255 s úpravou trysek a vzdušníků 1. komora 120/210, 2. komora 140/160
- svody 4 in 1, laděný příčný výfuk, vše omotáno termopáskou
- prevodovka 5q 3,9 po GO - nove synchrony, loziska, gufera, serizeni, vycistena
- alternátor Valeo z Fabie (90A, 14V)
Interier
- Central na DO
- Okna v elektrice
- Puvodni cerne calouneni vymeneno za bezove, cernobile sedacky vymenene za cele cerne z Garde (nikoliv fialove)
- sportovní volant LUISI, průměr 300 mm.
- modra 12V zarivka na strope jako osvetleni kabiny
- Flockovana palubka v kombinaci cerne a bezove barvy
- tapecíry na míru, lakované z laminátu a čalounění alcantrou
- digitální tachometr Sigma BC906
- Radio CD/MP3, 4x repro - dostacuje, žádná brutalita, ale dá se to poslouchat
Exterier
- Homologované tmavé fólie na sklech, s atestem 8SD
- auto komplet po laku, odstin 1030 "dolomit white ".
- Predni plastove podbehy
- vycentrovany 1 predni sterac
- zavarene a nove upravene zadni vydechy pod okýnkem
- Predni look ve stylu Rapida Gunsch, svetlomety Audi 200, maska vlastní výroby, prepregový nárazník s blinkrem z Gardesa
Rapida jsem koupil v zari roku 2003. Mel sice v p*deli prahy, ale zase motor 136 slapal jak hodinky, mel malo najeto a celkem nove LPG. Pres zimu 2003/2004 jsem Rapida kompletne rozebral a odstrojil, nechal vyvarit kastli, probehla GO naprav a brzdovych rozvodu a na podzim 2004 prisel vysneny novy lak.
Cestovani
Je to spolehlive auto a s malokterym bych si troufnul tolik cestovat jak prave s nim. Více o cestách do zahraničí, pořádaných srazech vozů Škoda a další zajímavosti na klubových stránkách na www.skodadobrodruh.cz
Jinak mám auto už jen na srazy a cesty do zahraničí. A tak to už zůstane, dokud mě nevystřídá synátor. Mám rodinu, takže druhý a prostorný vůz na denní ježdění je dnes už nutnost.
Podvozek
- Baterka presunuta do predniho kufru (viz. foto).
- ramena a nápravnice v pozinku + komaxit
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm pro větší odklon
- tvrdé uložení ramen a řízení od Pemita
- náboje s roztečí 4x100
- dorazy na spodních ramenech srovnány pásovinou
- vnitřně chlazené kotouče PILENGA a čtyřpístkové rozšířené třmeny
- ostré hřebenové řízení 2,5 otáčky (snad Saky)
- pružiny Speedpro okruhové, 220mm
- stabilizátor 18mm uchycený s podložkami
- zadni naprava po totalni rozborce a generalce, vystuzena dle dokumentace S130 LA.
- vzadu podlozky na zmenu roztece
- zadní pružiny tvrdší z kývačkové nápravy, ve vlečkovém domku, podvazy podélných ramen
- obě nápravy v pozinku a komaxitu
- příčka převodovky s převařeným a zvýšenými úchyty šikmých ramen
- kola ATS Pepperpots 6J R13 s pneu 175/60 Yokohama A539
- disky na okruhy Titan 6J R13 se slicky Dunlop SP Sport 205/570 měkká směs
Motor
- olej plná syntetika Total Quartz Racing 10W50
- blok 742.136
- klika z fabie osoustružená aby se vměstnala do bloku
- vložky, ojnice, písty fabia 1,4 8V
- sací koš a vana 742
- nové presahy, kroužky, hlavní a ojniční ložiska, rozvody
- vačka Chovanec 265/265
- tesnění pod hlavou Elring
- hlava fabia, snížená o 0,4 mm na dosáhnutí kp 10,5:1
- slícované sací a výfukové kanály s těsnením
- elektronické zapalování IGNITECH, čidlo otáček na řemenici kliky
- vodní pumpa, domeček termostatu a výf. potrubí (také slícováno) 742.136
- odlehčený, svrtaný a vyvážený setrvačník ze 130ky
- spojková lamela z TAZ 1203 5q, odpružená, přítlačák Sachs
- karburátor SEDR 3255 s úpravou trysek a vzdušníků 1. komora 120/210, 2. komora 140/160
- svody 4 in 1, laděný příčný výfuk, vše omotáno termopáskou
- prevodovka 5q 3,9 po GO - nove synchrony, loziska, gufera, serizeni, vycistena
- alternátor Valeo z Fabie (90A, 14V)
Interier
- Central na DO
- Okna v elektrice
- Puvodni cerne calouneni vymeneno za bezove, cernobile sedacky vymenene za cele cerne z Garde (nikoliv fialove)
- sportovní volant LUISI, průměr 300 mm.
- modra 12V zarivka na strope jako osvetleni kabiny
- Flockovana palubka v kombinaci cerne a bezove barvy
- tapecíry na míru, lakované z laminátu a čalounění alcantrou
- digitální tachometr Sigma BC906
- Radio CD/MP3, 4x repro - dostacuje, žádná brutalita, ale dá se to poslouchat
Exterier
- Homologované tmavé fólie na sklech, s atestem 8SD
- auto komplet po laku, odstin 1030 "dolomit white ".
- Predni plastove podbehy
- vycentrovany 1 predni sterac
- zavarene a nove upravene zadni vydechy pod okýnkem
- Predni look ve stylu Rapida Gunsch, svetlomety Audi 200, maska vlastní výroby, prepregový nárazník s blinkrem z Gardesa
* Peca/Rapid 136 * - komentáře:
10:02:27
04.12.2014
04.12.2014
Vrba
-> Peca: Koupiš Jawicu místo rapida?
08:16:32
04.12.2014
04.12.2014
Peca
-> castrol: Jasne, vsak skodovky ja nezatracuju, jen ten reorganizuju docasne priority A buhvi, co tu bude za par let...
14:55:48
03.12.2014
03.12.2014
castrol
-> Peca: tak snad casom sa k skodovkam zase vratis
13:52:07
03.12.2014
03.12.2014
Peca
-> MOLSO: Neříkám, že to není návykový koníček
12:26:47
03.12.2014
03.12.2014
MOLSO
-> Peca: jasne chapem .... len ma to trošku udivilo po tom nedávnom širokorozsiahlom "performance" nákupe ...
11:46:56
03.12.2014
03.12.2014
Peca
-> MOLSO: Neni to "zrazu". Rozhodnuty jsem uz dlouho, napsat to sem je posledni kapka . Víc jak 12 let je dlouhé životní období, asi je na čase posunout to zase někam dál. Navíc se rýsují životní kroky, ve kterých nebude na auto čas a místo, jak by to potřebovalo. A než to přesouvat zleva doprava bez užitku, to radši ať se tomu věnuje někdo povolanější.
Není to tragédie, autu změna jenom prospěje, a mě taky.
Není to tragédie, autu změna jenom prospěje, a mě taky.
11:18:58
03.12.2014
03.12.2014
MOLSO
-> Peca: ajeje a co tak zrazu ? pred nedavnom to vyzeralo ze ta to zase chytilo
10:32:27
03.12.2014
03.12.2014
Peca
Pokud se najde srdeční zájemce, je auto na prodej do dobrých rukou.
Není to výprodej, takže ne za každou cenu.
Samozřejmě s autem půjde i kompletní zázemí ND - namátkou náhradní zadní čelo a kapota v laku, druhá přední kapota, nová přední chladičová stěna, druhá sada 13 ALU, další přední náprava, okna, těsnění, kotouče, pružiny, origo koberce a tapecíry, hromady budíků, přístrojovek, rozdělovačů, volantů - vše z Rapidů. Prostě kompletní debordelizace dílů, co "by se jednou mohly hodit".
Není to výprodej, takže ne za každou cenu.
Samozřejmě s autem půjde i kompletní zázemí ND - namátkou náhradní zadní čelo a kapota v laku, druhá přední kapota, nová přední chladičová stěna, druhá sada 13 ALU, další přední náprava, okna, těsnění, kotouče, pružiny, origo koberce a tapecíry, hromady budíků, přístrojovek, rozdělovačů, volantů - vše z Rapidů. Prostě kompletní debordelizace dílů, co "by se jednou mohly hodit".
22:11:03
03.11.2014
03.11.2014
ŠKODA 120 GLS
-> Peca: ty nevyhříváš sací ony ty pozitiva tam opravdu jsou
20:08:12
03.11.2014
03.11.2014
Peca
-> ŠKODA 120 GLS: osvedcila se. U me je to uz motorova hadice
17:32:19
03.11.2014
03.11.2014
ŠKODA 120 GLS
-> Peca: koukám, že nejsem sám, kdo má mezi filtrboxem a ventildeklem zahradní hadici
08:15:52
30.10.2014
30.10.2014
Peca
-> Čokin: Z virtu z inzerce - Girri. Ten sam nevi
21:33:16
29.10.2014
29.10.2014
Čokin
-> Peca: Od koho to jsou svody?
22:35:20
21.10.2014
21.10.2014
Čokin
-> Peca: Právě, že se nebojím, že to nenakrmí.....já to jezdil do nedávna. Dal jsem ted 130ku a hle je to nakrmené stejně a rozdíl nikde...... ono to brzdí to sání a né ten karbec. Ale jinak chválím laborování....
08:24:27
20.10.2014
20.10.2014
Peca
-> Trady: Uvidime, asi jo
17:38:03
17.10.2014
17.10.2014
Trady
svody bych schoval byt tebou ;) nebo az za pul roku na srazu :)