skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rapid 136, v provozu od 14. 2. 1990
Rapida jsem koupil v zari roku 2003. Mel sice v p*deli prahy, ale zase motor 136 slapal jak hodinky, mel malo najeto a celkem nove LPG. Pres zimu 2003/2004 jsem Rapida kompletne rozebral a odstrojil, nechal vyvarit kastli, probehla GO naprav a brzdovych rozvodu a na podzim 2004 prisel vysneny novy lak.
Cestovani
Je to spolehlive auto a s malokterym bych si troufnul tolik cestovat jak prave s nim. Více o cestách do zahraničí, pořádaných srazech vozů Škoda a další zajímavosti na klubových stránkách na www.skodadobrodruh.cz
Jinak mám auto už jen na srazy a cesty do zahraničí. A tak to už zůstane, dokud mě nevystřídá synátor. Mám rodinu, takže druhý a prostorný vůz na denní ježdění je dnes už nutnost.
Podvozek
- Baterka presunuta do predniho kufru (viz. foto).
- ramena a nápravnice v pozinku + komaxit
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm pro větší odklon
- tvrdé uložení ramen a řízení od Pemita
- náboje s roztečí 4x100
- dorazy na spodních ramenech srovnány pásovinou
- vnitřně chlazené kotouče PILENGA a čtyřpístkové rozšířené třmeny
- ostré hřebenové řízení 2,5 otáčky (snad Saky)
- pružiny Speedpro okruhové, 220mm
- stabilizátor 18mm uchycený s podložkami
- zadni naprava po totalni rozborce a generalce, vystuzena dle dokumentace S130 LA.
- vzadu podlozky na zmenu roztece
- zadní pružiny tvrdší z kývačkové nápravy, ve vlečkovém domku, podvazy podélných ramen
- obě nápravy v pozinku a komaxitu
- příčka převodovky s převařeným a zvýšenými úchyty šikmých ramen
- kola ATS Pepperpots 6J R13 s pneu 175/60 Yokohama A539
- disky na okruhy Titan 6J R13 se slicky Dunlop SP Sport 205/570 měkká směs
Motor
- olej plná syntetika Total Quartz Racing 10W50
- blok 742.136
- klika z fabie osoustružená aby se vměstnala do bloku
- vložky, ojnice, písty fabia 1,4 8V
- sací koš a vana 742
- nové presahy, kroužky, hlavní a ojniční ložiska, rozvody
- vačka Chovanec 265/265
- tesnění pod hlavou Elring
- hlava fabia, snížená o 0,4 mm na dosáhnutí kp 10,5:1
- slícované sací a výfukové kanály s těsnením
- elektronické zapalování IGNITECH, čidlo otáček na řemenici kliky
- vodní pumpa, domeček termostatu a výf. potrubí (také slícováno) 742.136
- odlehčený, svrtaný a vyvážený setrvačník ze 130ky
- spojková lamela z TAZ 1203 5q, odpružená, přítlačák Sachs
- karburátor SEDR 3255 s úpravou trysek a vzdušníků 1. komora 120/210, 2. komora 140/160
- svody 4 in 1, laděný příčný výfuk, vše omotáno termopáskou
- prevodovka 5q 3,9 po GO - nove synchrony, loziska, gufera, serizeni, vycistena
- alternátor Valeo z Fabie (90A, 14V)
Interier
- Central na DO
- Okna v elektrice
- Puvodni cerne calouneni vymeneno za bezove, cernobile sedacky vymenene za cele cerne z Garde (nikoliv fialove)
- sportovní volant LUISI, průměr 300 mm.
- modra 12V zarivka na strope jako osvetleni kabiny
- Flockovana palubka v kombinaci cerne a bezove barvy
- tapecíry na míru, lakované z laminátu a čalounění alcantrou
- digitální tachometr Sigma BC906
- Radio CD/MP3, 4x repro - dostacuje, žádná brutalita, ale dá se to poslouchat
Exterier
- Homologované tmavé fólie na sklech, s atestem 8SD
- auto komplet po laku, odstin 1030 "dolomit white ".
- Predni plastove podbehy
- vycentrovany 1 predni sterac
- zavarene a nove upravene zadni vydechy pod okýnkem
- Predni look ve stylu Rapida Gunsch, svetlomety Audi 200, maska vlastní výroby, prepregový nárazník s blinkrem z Gardesa
Rapida jsem koupil v zari roku 2003. Mel sice v p*deli prahy, ale zase motor 136 slapal jak hodinky, mel malo najeto a celkem nove LPG. Pres zimu 2003/2004 jsem Rapida kompletne rozebral a odstrojil, nechal vyvarit kastli, probehla GO naprav a brzdovych rozvodu a na podzim 2004 prisel vysneny novy lak.
Cestovani
Je to spolehlive auto a s malokterym bych si troufnul tolik cestovat jak prave s nim. Více o cestách do zahraničí, pořádaných srazech vozů Škoda a další zajímavosti na klubových stránkách na www.skodadobrodruh.cz
Jinak mám auto už jen na srazy a cesty do zahraničí. A tak to už zůstane, dokud mě nevystřídá synátor. Mám rodinu, takže druhý a prostorný vůz na denní ježdění je dnes už nutnost.
Podvozek
- Baterka presunuta do predniho kufru (viz. foto).
- ramena a nápravnice v pozinku + komaxit
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm pro větší odklon
- tvrdé uložení ramen a řízení od Pemita
- náboje s roztečí 4x100
- dorazy na spodních ramenech srovnány pásovinou
- vnitřně chlazené kotouče PILENGA a čtyřpístkové rozšířené třmeny
- ostré hřebenové řízení 2,5 otáčky (snad Saky)
- pružiny Speedpro okruhové, 220mm
- stabilizátor 18mm uchycený s podložkami
- zadni naprava po totalni rozborce a generalce, vystuzena dle dokumentace S130 LA.
- vzadu podlozky na zmenu roztece
- zadní pružiny tvrdší z kývačkové nápravy, ve vlečkovém domku, podvazy podélných ramen
- obě nápravy v pozinku a komaxitu
- příčka převodovky s převařeným a zvýšenými úchyty šikmých ramen
- kola ATS Pepperpots 6J R13 s pneu 175/60 Yokohama A539
- disky na okruhy Titan 6J R13 se slicky Dunlop SP Sport 205/570 měkká směs
Motor
- olej plná syntetika Total Quartz Racing 10W50
- blok 742.136
- klika z fabie osoustružená aby se vměstnala do bloku
- vložky, ojnice, písty fabia 1,4 8V
- sací koš a vana 742
- nové presahy, kroužky, hlavní a ojniční ložiska, rozvody
- vačka Chovanec 265/265
- tesnění pod hlavou Elring
- hlava fabia, snížená o 0,4 mm na dosáhnutí kp 10,5:1
- slícované sací a výfukové kanály s těsnením
- elektronické zapalování IGNITECH, čidlo otáček na řemenici kliky
- vodní pumpa, domeček termostatu a výf. potrubí (také slícováno) 742.136
- odlehčený, svrtaný a vyvážený setrvačník ze 130ky
- spojková lamela z TAZ 1203 5q, odpružená, přítlačák Sachs
- karburátor SEDR 3255 s úpravou trysek a vzdušníků 1. komora 120/210, 2. komora 140/160
- svody 4 in 1, laděný příčný výfuk, vše omotáno termopáskou
- prevodovka 5q 3,9 po GO - nove synchrony, loziska, gufera, serizeni, vycistena
- alternátor Valeo z Fabie (90A, 14V)
Interier
- Central na DO
- Okna v elektrice
- Puvodni cerne calouneni vymeneno za bezove, cernobile sedacky vymenene za cele cerne z Garde (nikoliv fialove)
- sportovní volant LUISI, průměr 300 mm.
- modra 12V zarivka na strope jako osvetleni kabiny
- Flockovana palubka v kombinaci cerne a bezove barvy
- tapecíry na míru, lakované z laminátu a čalounění alcantrou
- digitální tachometr Sigma BC906
- Radio CD/MP3, 4x repro - dostacuje, žádná brutalita, ale dá se to poslouchat
Exterier
- Homologované tmavé fólie na sklech, s atestem 8SD
- auto komplet po laku, odstin 1030 "dolomit white ".
- Predni plastove podbehy
- vycentrovany 1 predni sterac
- zavarene a nove upravene zadni vydechy pod okýnkem
- Predni look ve stylu Rapida Gunsch, svetlomety Audi 200, maska vlastní výroby, prepregový nárazník s blinkrem z Gardesa
* Peca/Rapid 136 * - komentáře:
22:30:47
10.03.2014
10.03.2014
Peca
-> minno:
19:15:40
10.03.2014
10.03.2014
minno
-> Peca: strmene si zinkoval? Ja len že zlatý alkyton je len dekoračná farba, antikorózne účinky 0 bodov.
edit: oprava žltý - zlatý
edit: oprava žltý - zlatý
21:03:47
11.02.2014
11.02.2014
Čokin
-> Peca: Někteří Brňaci tady do nedávna tvrdili, že brzdy nejsou potřeba jen plyn, raději brzdy trochu předimenzovat než uvařit
20:59:27
11.02.2014
11.02.2014
T
-> Peca: : a nějakou "lepší" kapalinu
20:50:42
11.02.2014
11.02.2014
Peca
-> T: To asi ne, takze i loziska budou novy
20:25:29
11.02.2014
11.02.2014
T
-> Peca: : tak to nevím jestli by v tomhle případě pomohl chlaďák každopádně na škodu nejsou, taky na ně jednou dojde
19:36:15
11.02.2014
11.02.2014
Peca
-> T: Uvařil jsem to. Navic se mi jedno kolo docela zahraivalo kvuli spatnymu lozisku, takze to chlazeni zrovna taky nepridalo...
10:45:07
11.02.2014
11.02.2014
m8rinek
-> Tuner#2: Já se na to vybodl, protože bylo vyprodáno vše, ale je to pár let zpět...
10:43:55
11.02.2014
11.02.2014
T
-> Peca: : oj to je nepříjemné ale byl šišatý kotouč a nebo jsi uvařil kapalinu ?
-> Tuner#2: : v pohodě, kdybych je chtěl, dam vědět
-> Tuner#2: : v pohodě, kdybych je chtěl, dam vědět
00:33:40
11.02.2014
11.02.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> m8rinek 11.02.14 00:30:09: Jedna varianta tloušťky ano, ale ta druhá je běžně k dostání. Respektive cca. před rokem byla...
00:30:09
11.02.2014
11.02.2014
m8rinek
-> Tuner#2: Oni ty Rekordí jsou už nějakej pátek nedostupný...
00:14:18
11.02.2014
11.02.2014
stepan
-> Tuner#2: Ne. Na tyhle sem přišel sám, a imbusy na ně potřeba nejsou.
23:50:35
10.02.2014
10.02.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> stepan 10.02.14 22:04:23: Tím know-how myslíš ty chlaďáky, které tady Saky tajil a přitom Pilot_105 věděl katalogové číslo a psal ho i sem ještě dřív než o tom někdo začal uvažovat?
-> T 10.02.14 20:54:02: Mám to někde poznačený pokud bys někdy potřeboval. Každopádně se tam musí nějaké věci upravit + jsou nutné imbusy takže vyvstává otázka zda nekoupit originál pasující od Petra Kašpara a máš klid.
-> T 10.02.14 20:54:02: Mám to někde poznačený pokud bys někdy potřeboval. Každopádně se tam musí nějaké věci upravit + jsou nutné imbusy takže vyvstává otázka zda nekoupit originál pasující od Petra Kašpara a máš klid.
23:40:50
10.02.2014
10.02.2014
Peca
-> Mára-rs 10.02.14 21:09:51: Povídej mi o tom...
23:40:15
10.02.2014
10.02.2014
Peca
-> T 10.02.14 20:54:02: Pravě že jo, vloni v červenci, v koloně při spanilé jízdě na srazu TechWebu v Seči u Chrudimi, v místě serpentin z kopce. Nic přijemného když nečekaně změkne pedál v nejhorší možnou chvíli a před tebou udržovaný a nablýskaný kolega... Ale dopadlo to dobře, lízl jsem pangejt a od té doby co jsem navařil samostav v bubnech, ručka zase aspoň symbolicky brzdí.
22:25:34
10.02.2014
10.02.2014
T
-> stepan: : to je fakt
22:11:54
10.02.2014
10.02.2014
onda
pěkná práce
22:04:23
10.02.2014
10.02.2014
stepan
-> T: Víš jak, bylo by trochu nefér napsat know-how, když Peca a pár dalších si za něj zaplatili.
22:01:45
10.02.2014
10.02.2014
T
-> stepan: : to mě napadlo, že nejsou jediný na světě tak budu hledat, no i vím kde,ale myslel jsem, že se dozvím něco nového, škoda
21:59:49
10.02.2014
10.02.2014
stepan
-> T: Nemusíš vědět uplně všechno. Ale můžeš si je taky koupit.