skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rapid 136, v provozu od 14. 2. 1990
Rapida jsem koupil v zari roku 2003. Mel sice v p*deli prahy, ale zase motor 136 slapal jak hodinky, mel malo najeto a celkem nove LPG. Pres zimu 2003/2004 jsem Rapida kompletne rozebral a odstrojil, nechal vyvarit kastli, probehla GO naprav a brzdovych rozvodu a na podzim 2004 prisel vysneny novy lak.
Cestovani
Je to spolehlive auto a s malokterym bych si troufnul tolik cestovat jak prave s nim. Více o cestách do zahraničí, pořádaných srazech vozů Škoda a další zajímavosti na klubových stránkách na www.skodadobrodruh.cz
Jinak mám auto už jen na srazy a cesty do zahraničí. A tak to už zůstane, dokud mě nevystřídá synátor. Mám rodinu, takže druhý a prostorný vůz na denní ježdění je dnes už nutnost.
Podvozek
- Baterka presunuta do predniho kufru (viz. foto).
- ramena a nápravnice v pozinku + komaxit
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm pro větší odklon
- tvrdé uložení ramen a řízení od Pemita
- náboje s roztečí 4x100
- dorazy na spodních ramenech srovnány pásovinou
- vnitřně chlazené kotouče PILENGA a čtyřpístkové rozšířené třmeny
- ostré hřebenové řízení 2,5 otáčky (snad Saky)
- pružiny Speedpro okruhové, 220mm
- stabilizátor 18mm uchycený s podložkami
- zadni naprava po totalni rozborce a generalce, vystuzena dle dokumentace S130 LA.
- vzadu podlozky na zmenu roztece
- zadní pružiny tvrdší z kývačkové nápravy, ve vlečkovém domku, podvazy podélných ramen
- obě nápravy v pozinku a komaxitu
- příčka převodovky s převařeným a zvýšenými úchyty šikmých ramen
- kola ATS Pepperpots 6J R13 s pneu 175/60 Yokohama A539
- disky na okruhy Titan 6J R13 se slicky Dunlop SP Sport 205/570 měkká směs
Motor
- olej plná syntetika Total Quartz Racing 10W50
- blok 742.136
- klika z fabie osoustružená aby se vměstnala do bloku
- vložky, ojnice, písty fabia 1,4 8V
- sací koš a vana 742
- nové presahy, kroužky, hlavní a ojniční ložiska, rozvody
- vačka Chovanec 265/265
- tesnění pod hlavou Elring
- hlava fabia, snížená o 0,4 mm na dosáhnutí kp 10,5:1
- slícované sací a výfukové kanály s těsnením
- elektronické zapalování IGNITECH, čidlo otáček na řemenici kliky
- vodní pumpa, domeček termostatu a výf. potrubí (také slícováno) 742.136
- odlehčený, svrtaný a vyvážený setrvačník ze 130ky
- spojková lamela z TAZ 1203 5q, odpružená, přítlačák Sachs
- karburátor SEDR 3255 s úpravou trysek a vzdušníků 1. komora 120/210, 2. komora 140/160
- svody 4 in 1, laděný příčný výfuk, vše omotáno termopáskou
- prevodovka 5q 3,9 po GO - nove synchrony, loziska, gufera, serizeni, vycistena
- alternátor Valeo z Fabie (90A, 14V)
Interier
- Central na DO
- Okna v elektrice
- Puvodni cerne calouneni vymeneno za bezove, cernobile sedacky vymenene za cele cerne z Garde (nikoliv fialove)
- sportovní volant LUISI, průměr 300 mm.
- modra 12V zarivka na strope jako osvetleni kabiny
- Flockovana palubka v kombinaci cerne a bezove barvy
- tapecíry na míru, lakované z laminátu a čalounění alcantrou
- digitální tachometr Sigma BC906
- Radio CD/MP3, 4x repro - dostacuje, žádná brutalita, ale dá se to poslouchat
Exterier
- Homologované tmavé fólie na sklech, s atestem 8SD
- auto komplet po laku, odstin 1030 "dolomit white ".
- Predni plastove podbehy
- vycentrovany 1 predni sterac
- zavarene a nove upravene zadni vydechy pod okýnkem
- Predni look ve stylu Rapida Gunsch, svetlomety Audi 200, maska vlastní výroby, prepregový nárazník s blinkrem z Gardesa
Rapida jsem koupil v zari roku 2003. Mel sice v p*deli prahy, ale zase motor 136 slapal jak hodinky, mel malo najeto a celkem nove LPG. Pres zimu 2003/2004 jsem Rapida kompletne rozebral a odstrojil, nechal vyvarit kastli, probehla GO naprav a brzdovych rozvodu a na podzim 2004 prisel vysneny novy lak.
Cestovani
Je to spolehlive auto a s malokterym bych si troufnul tolik cestovat jak prave s nim. Více o cestách do zahraničí, pořádaných srazech vozů Škoda a další zajímavosti na klubových stránkách na www.skodadobrodruh.cz
Jinak mám auto už jen na srazy a cesty do zahraničí. A tak to už zůstane, dokud mě nevystřídá synátor. Mám rodinu, takže druhý a prostorný vůz na denní ježdění je dnes už nutnost.
Podvozek
- Baterka presunuta do predniho kufru (viz. foto).
- ramena a nápravnice v pozinku + komaxit
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm pro větší odklon
- tvrdé uložení ramen a řízení od Pemita
- náboje s roztečí 4x100
- dorazy na spodních ramenech srovnány pásovinou
- vnitřně chlazené kotouče PILENGA a čtyřpístkové rozšířené třmeny
- ostré hřebenové řízení 2,5 otáčky (snad Saky)
- pružiny Speedpro okruhové, 220mm
- stabilizátor 18mm uchycený s podložkami
- zadni naprava po totalni rozborce a generalce, vystuzena dle dokumentace S130 LA.
- vzadu podlozky na zmenu roztece
- zadní pružiny tvrdší z kývačkové nápravy, ve vlečkovém domku, podvazy podélných ramen
- obě nápravy v pozinku a komaxitu
- příčka převodovky s převařeným a zvýšenými úchyty šikmých ramen
- kola ATS Pepperpots 6J R13 s pneu 175/60 Yokohama A539
- disky na okruhy Titan 6J R13 se slicky Dunlop SP Sport 205/570 měkká směs
Motor
- olej plná syntetika Total Quartz Racing 10W50
- blok 742.136
- klika z fabie osoustružená aby se vměstnala do bloku
- vložky, ojnice, písty fabia 1,4 8V
- sací koš a vana 742
- nové presahy, kroužky, hlavní a ojniční ložiska, rozvody
- vačka Chovanec 265/265
- tesnění pod hlavou Elring
- hlava fabia, snížená o 0,4 mm na dosáhnutí kp 10,5:1
- slícované sací a výfukové kanály s těsnením
- elektronické zapalování IGNITECH, čidlo otáček na řemenici kliky
- vodní pumpa, domeček termostatu a výf. potrubí (také slícováno) 742.136
- odlehčený, svrtaný a vyvážený setrvačník ze 130ky
- spojková lamela z TAZ 1203 5q, odpružená, přítlačák Sachs
- karburátor SEDR 3255 s úpravou trysek a vzdušníků 1. komora 120/210, 2. komora 140/160
- svody 4 in 1, laděný příčný výfuk, vše omotáno termopáskou
- prevodovka 5q 3,9 po GO - nove synchrony, loziska, gufera, serizeni, vycistena
- alternátor Valeo z Fabie (90A, 14V)
Interier
- Central na DO
- Okna v elektrice
- Puvodni cerne calouneni vymeneno za bezove, cernobile sedacky vymenene za cele cerne z Garde (nikoliv fialove)
- sportovní volant LUISI, průměr 300 mm.
- modra 12V zarivka na strope jako osvetleni kabiny
- Flockovana palubka v kombinaci cerne a bezove barvy
- tapecíry na míru, lakované z laminátu a čalounění alcantrou
- digitální tachometr Sigma BC906
- Radio CD/MP3, 4x repro - dostacuje, žádná brutalita, ale dá se to poslouchat
Exterier
- Homologované tmavé fólie na sklech, s atestem 8SD
- auto komplet po laku, odstin 1030 "dolomit white ".
- Predni plastove podbehy
- vycentrovany 1 predni sterac
- zavarene a nove upravene zadni vydechy pod okýnkem
- Predni look ve stylu Rapida Gunsch, svetlomety Audi 200, maska vlastní výroby, prepregový nárazník s blinkrem z Gardesa
* Peca/Rapid 136 * - komentáře:
23:08:04
31.03.2014
31.03.2014
Peca
-> Vrba: Jasne, napaplu tam ten motorovy silikon
23:07:42
31.03.2014
31.03.2014
Peca
-> minno: Nastrojit motor, rozchodit a seridit zapalovani, udelat predni geometrii, prezout vsechny kola, spravit dalkova svetla, ktera sviti jen jedna polovina, rozchodit jeden trmen co nevraci pistky, a vyresit drhnuti druheho naboje/kotouce o kryt brzdy, jen v jedne poloze, dale vymenit potrhane manzety zadnich poloos.
12:10:45
31.03.2014
31.03.2014
minno
-> Peca: čo je ešte potrebné na aute dokončiť, aby si bol pojazdný?
11:18:45
31.03.2014
31.03.2014
Vrba
Hlavně dobře utěsni karburátor,at se s tím pak domluvíme
19:59:15
23.03.2014
23.03.2014
J3STER
-> Peca: Ten tvůj soused udavač byl za brankou když jsi šel domů a já chystal odjet. Jak zjistil že se na něj dívám zbaběle se odplížil za garáž a číhal.
12:36:48
23.03.2014
23.03.2014
Peca
-> J3STER: To tak
08:11:46
23.03.2014
23.03.2014
J3STER
-> Peca: Hlavně si tam dej trochu větší volant ať je to snáz ovladatelnější a vidíš aspoň na některý z budíků.
19:45:09
22.03.2014
22.03.2014
Peca
jasny, vsak to mas u me v bezpeci. Muzu ti to poslat nebo vzit na sraz.. ci k Vrbovi
19:41:03
22.03.2014
22.03.2014
J3STER
-> Peca: Jo, to s tím hřebenem po dnešku vím taky. Jo a zapomněli jsme na ten filtr box, a případně i karbec.
19:40:15
22.03.2014
22.03.2014
Peca
Díky J3STERovi za dnesni asistenci s vymenou motorů
22:31:57
17.03.2014
17.03.2014
Peca
uáááá ostrý hřeben NEMÁ CHYBU!!!
08:15:13
14.03.2014
14.03.2014
Peca
-> Eidy: Jaxem psal do diskuze k srazu, pokud se Nordschliefe rysuje na kveten 29. a 30., tak uz ted vim ze nemuzu. Nedostanu konkretne na tyto dva dny dovolenou.
23:04:19
13.03.2014
13.03.2014
Eidy
-> Peca: Stavíš a vylepšuješ na Ring, jo? Tak jen hezky pokračuj. :)
22:57:28
13.03.2014
13.03.2014
Peca
-> Dušan: No, to ne, na bubnech jsem mel puvodne zeleny, a pekne zhnednul :)
21:31:04
13.03.2014
13.03.2014
Dušan
na 4p asi vydzi, ale na bubnu urcite ne
10:00:04
13.03.2014
13.03.2014
minno
-> Tuner#2: jj myslel som zlatý.
-> Peca: Tak to áno, prežiť to prežije, a v zime nejazdíš, tak to bude OK. Ale cez zimu ten zlatý alkyton nevydrží nič.
-> Peca: Tak to áno, prežiť to prežije, a v zime nejazdíš, tak to bude OK. Ale cez zimu ten zlatý alkyton nevydrží nič.
08:44:47
13.03.2014
13.03.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> minno 10.03.14 19:15:40: Ja teda se zltym (po nasom zlutym) Alkytonem nemam problem. Zajiste jsi myslel zlaty
08:35:33
13.03.2014
13.03.2014
Peca
-> minno: Dle me zrovna toto je spíš na efekt, než na funkci. Měl jsem tam letaletoucí obyč barvu na brzdy ve spreji od Motipu, a drželo to pěkně. Teď je tam galvinol a na tom alkyton, počítám že to zase vydrží leta, a hlavně to o řád přežije celou kastli
08:06:11
13.03.2014
13.03.2014
minno
-> Peca 10.03.14 22:30:47: a čiže?
00:22:54
12.03.2014
12.03.2014
Peca
Na Dobrodruha přidáno info o konaném MSP Galavečeru 8. 3. 2014 na brněnské přehradě včetně výsledků. Sledujte web:
www.skodadobrodruh.cz/art icles/.../51
www.skodadobrodruh.cz/art icles/.../51