skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rapid 136, v provozu od 14. 2. 1990
Rapida jsem koupil v zari roku 2003. Mel sice v p*deli prahy, ale zase motor 136 slapal jak hodinky, mel malo najeto a celkem nove LPG. Pres zimu 2003/2004 jsem Rapida kompletne rozebral a odstrojil, nechal vyvarit kastli, probehla GO naprav a brzdovych rozvodu a na podzim 2004 prisel vysneny novy lak.
Cestovani
Je to spolehlive auto a s malokterym bych si troufnul tolik cestovat jak prave s nim. Více o cestách do zahraničí, pořádaných srazech vozů Škoda a další zajímavosti na klubových stránkách na www.skodadobrodruh.cz
Jinak mám auto už jen na srazy a cesty do zahraničí. A tak to už zůstane, dokud mě nevystřídá synátor. Mám rodinu, takže druhý a prostorný vůz na denní ježdění je dnes už nutnost.
Podvozek
- Baterka presunuta do predniho kufru (viz. foto).
- ramena a nápravnice v pozinku + komaxit
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm pro větší odklon
- tvrdé uložení ramen a řízení od Pemita
- náboje s roztečí 4x100
- dorazy na spodních ramenech srovnány pásovinou
- vnitřně chlazené kotouče PILENGA a čtyřpístkové rozšířené třmeny
- ostré hřebenové řízení 2,5 otáčky (snad Saky)
- pružiny Speedpro okruhové, 220mm
- stabilizátor 18mm uchycený s podložkami
- zadni naprava po totalni rozborce a generalce, vystuzena dle dokumentace S130 LA.
- vzadu podlozky na zmenu roztece
- zadní pružiny tvrdší z kývačkové nápravy, ve vlečkovém domku, podvazy podélných ramen
- obě nápravy v pozinku a komaxitu
- příčka převodovky s převařeným a zvýšenými úchyty šikmých ramen
- kola ATS Pepperpots 6J R13 s pneu 175/60 Yokohama A539
- disky na okruhy Titan 6J R13 se slicky Dunlop SP Sport 205/570 měkká směs
Motor
- olej plná syntetika Total Quartz Racing 10W50
- blok 742.136
- klika z fabie osoustružená aby se vměstnala do bloku
- vložky, ojnice, písty fabia 1,4 8V
- sací koš a vana 742
- nové presahy, kroužky, hlavní a ojniční ložiska, rozvody
- vačka Chovanec 265/265
- tesnění pod hlavou Elring
- hlava fabia, snížená o 0,4 mm na dosáhnutí kp 10,5:1
- slícované sací a výfukové kanály s těsnením
- elektronické zapalování IGNITECH, čidlo otáček na řemenici kliky
- vodní pumpa, domeček termostatu a výf. potrubí (také slícováno) 742.136
- odlehčený, svrtaný a vyvážený setrvačník ze 130ky
- spojková lamela z TAZ 1203 5q, odpružená, přítlačák Sachs
- karburátor SEDR 3255 s úpravou trysek a vzdušníků 1. komora 120/210, 2. komora 140/160
- svody 4 in 1, laděný příčný výfuk, vše omotáno termopáskou
- prevodovka 5q 3,9 po GO - nove synchrony, loziska, gufera, serizeni, vycistena
- alternátor Valeo z Fabie (90A, 14V)
Interier
- Central na DO
- Okna v elektrice
- Puvodni cerne calouneni vymeneno za bezove, cernobile sedacky vymenene za cele cerne z Garde (nikoliv fialove)
- sportovní volant LUISI, průměr 300 mm.
- modra 12V zarivka na strope jako osvetleni kabiny
- Flockovana palubka v kombinaci cerne a bezove barvy
- tapecíry na míru, lakované z laminátu a čalounění alcantrou
- digitální tachometr Sigma BC906
- Radio CD/MP3, 4x repro - dostacuje, žádná brutalita, ale dá se to poslouchat
Exterier
- Homologované tmavé fólie na sklech, s atestem 8SD
- auto komplet po laku, odstin 1030 "dolomit white ".
- Predni plastove podbehy
- vycentrovany 1 predni sterac
- zavarene a nove upravene zadni vydechy pod okýnkem
- Predni look ve stylu Rapida Gunsch, svetlomety Audi 200, maska vlastní výroby, prepregový nárazník s blinkrem z Gardesa
Rapida jsem koupil v zari roku 2003. Mel sice v p*deli prahy, ale zase motor 136 slapal jak hodinky, mel malo najeto a celkem nove LPG. Pres zimu 2003/2004 jsem Rapida kompletne rozebral a odstrojil, nechal vyvarit kastli, probehla GO naprav a brzdovych rozvodu a na podzim 2004 prisel vysneny novy lak.
Cestovani
Je to spolehlive auto a s malokterym bych si troufnul tolik cestovat jak prave s nim. Více o cestách do zahraničí, pořádaných srazech vozů Škoda a další zajímavosti na klubových stránkách na www.skodadobrodruh.cz
Jinak mám auto už jen na srazy a cesty do zahraničí. A tak to už zůstane, dokud mě nevystřídá synátor. Mám rodinu, takže druhý a prostorný vůz na denní ježdění je dnes už nutnost.
Podvozek
- Baterka presunuta do predniho kufru (viz. foto).
- ramena a nápravnice v pozinku + komaxit
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm pro větší odklon
- tvrdé uložení ramen a řízení od Pemita
- náboje s roztečí 4x100
- dorazy na spodních ramenech srovnány pásovinou
- vnitřně chlazené kotouče PILENGA a čtyřpístkové rozšířené třmeny
- ostré hřebenové řízení 2,5 otáčky (snad Saky)
- pružiny Speedpro okruhové, 220mm
- stabilizátor 18mm uchycený s podložkami
- zadni naprava po totalni rozborce a generalce, vystuzena dle dokumentace S130 LA.
- vzadu podlozky na zmenu roztece
- zadní pružiny tvrdší z kývačkové nápravy, ve vlečkovém domku, podvazy podélných ramen
- obě nápravy v pozinku a komaxitu
- příčka převodovky s převařeným a zvýšenými úchyty šikmých ramen
- kola ATS Pepperpots 6J R13 s pneu 175/60 Yokohama A539
- disky na okruhy Titan 6J R13 se slicky Dunlop SP Sport 205/570 měkká směs
Motor
- olej plná syntetika Total Quartz Racing 10W50
- blok 742.136
- klika z fabie osoustružená aby se vměstnala do bloku
- vložky, ojnice, písty fabia 1,4 8V
- sací koš a vana 742
- nové presahy, kroužky, hlavní a ojniční ložiska, rozvody
- vačka Chovanec 265/265
- tesnění pod hlavou Elring
- hlava fabia, snížená o 0,4 mm na dosáhnutí kp 10,5:1
- slícované sací a výfukové kanály s těsnením
- elektronické zapalování IGNITECH, čidlo otáček na řemenici kliky
- vodní pumpa, domeček termostatu a výf. potrubí (také slícováno) 742.136
- odlehčený, svrtaný a vyvážený setrvačník ze 130ky
- spojková lamela z TAZ 1203 5q, odpružená, přítlačák Sachs
- karburátor SEDR 3255 s úpravou trysek a vzdušníků 1. komora 120/210, 2. komora 140/160
- svody 4 in 1, laděný příčný výfuk, vše omotáno termopáskou
- prevodovka 5q 3,9 po GO - nove synchrony, loziska, gufera, serizeni, vycistena
- alternátor Valeo z Fabie (90A, 14V)
Interier
- Central na DO
- Okna v elektrice
- Puvodni cerne calouneni vymeneno za bezove, cernobile sedacky vymenene za cele cerne z Garde (nikoliv fialove)
- sportovní volant LUISI, průměr 300 mm.
- modra 12V zarivka na strope jako osvetleni kabiny
- Flockovana palubka v kombinaci cerne a bezove barvy
- tapecíry na míru, lakované z laminátu a čalounění alcantrou
- digitální tachometr Sigma BC906
- Radio CD/MP3, 4x repro - dostacuje, žádná brutalita, ale dá se to poslouchat
Exterier
- Homologované tmavé fólie na sklech, s atestem 8SD
- auto komplet po laku, odstin 1030 "dolomit white ".
- Predni plastove podbehy
- vycentrovany 1 predni sterac
- zavarene a nove upravene zadni vydechy pod okýnkem
- Predni look ve stylu Rapida Gunsch, svetlomety Audi 200, maska vlastní výroby, prepregový nárazník s blinkrem z Gardesa
* Peca/Rapid 136 * - komentáře:
23:35:08
07.04.2014
07.04.2014
Peca
-> francomk: Vsak sobotni Old skoda sraz to jisti, ne?
23:30:34
07.04.2014
07.04.2014
Peca
-> Čokin:
20:53:27
07.04.2014
07.04.2014
peti
-> Peca: som rad ze motor slape ako ma , stym zapalkom to musi byt ina liga uz ako ked sme trapili s rozdelovacom
20:49:21
07.04.2014
07.04.2014
Čokin
-> Peca: Nezapomeň ...... 5 koní aspoň víš co chtít pod stromeček
20:16:43
07.04.2014
07.04.2014
francomk
-> Peca: Paráda, teším sa až uvidíme naživo
14:02:10
07.04.2014
07.04.2014
MOLSO
-> Peca: zavidim tie gumy
13:38:39
07.04.2014
07.04.2014
Vrba
-> Peca: Přes zimu to chce udělat alespon to sání,ta špička je slabá a i mapa předstihu musela byt poměrně ostrá. Z toho je vidět,že motor není naplněnej tak jak by mohl. Při takovém předstihu a dobrém naplnění by dávno detonoval. Chce to zvětšit průměry kanálů.
10:48:53
07.04.2014
07.04.2014
Peca
-> minno: Myslim ze bych mel udelat oboji, se zadni jsem nebyl leta letouci...
10:34:47
07.04.2014
07.04.2014
minno
-> Peca: tak to gratulujem k dobrému pocitu z motora :) A tá geometria, no to ti verím, ale ak je problém len v predku a so zadkom sa nič nerobilo, tak aby sa auto správalo na ceste normálne, stačí na predku nastaviť približnú zbiehavosť kolies a hotovo, to sa dá aj doma, otázka pár minút (stačí aby tam nebol extrém v podobe 20 mm zbiehavosti a podobne) :) A na presno sa to doladí v servise.
08:53:26
07.04.2014
07.04.2014
Peca
-> minno: Ujde to Mám srovnání jen se sérií136, tak bych řekl asi tak dvakrát lépe, hlavně v otáčkách to opravdu letí nahoru . Ještě to ale chce doladit sání, a pohrát si s tryskama.
A hlavně ta přední geometrie, která zatím není, je tragédie. Včera jsem to v zápalu boje, plný nadšení, s těžkou nohou na plynu cestou zpět drobet přehnal a už vím, co je to "plavat" s autem. Nikdy více.
A hlavně ta přední geometrie, která zatím není, je tragédie. Včera jsem to v zápalu boje, plný nadšení, s těžkou nohou na plynu cestou zpět drobet přehnal a už vím, co je to "plavat" s autem. Nikdy více.
08:45:16
07.04.2014
07.04.2014
minno
-> Peca: Super. Takže motor naladený? Ako to jazdí?
08:36:58
07.04.2014
07.04.2014
Peca
Chci moc poděkovat Martinovi "Vrbovi" za včerejší akci s montáží zápalka, kompletní servis včetně softwarové podpory. Můžu každýmu doporučit a dám na to jen ty nejlepší reference. A na místě navíc nechyběl ani pěkný úsměv od jeho přítelkyně Lucky v doprovodu teplého toustíku a voňavé kávy, lekce polského hip-hopu a k tomu ruce pořádně zmazaný od šmíru...
Neděle jak má být
Neděle jak má být
21:02:37
03.04.2014
03.04.2014
stepan
-> Peca 02.04.14 15:48:21: To neděláš dobře Jaromíre. Silikon na motory se benzínem rozpouští.
17:19:13
03.04.2014
03.04.2014
J3STER
-> minno: A ještě musí vyměnit ten "preclík" za normální volant.
15:30:45
03.04.2014
03.04.2014
minno
-> Peca 02.04.14 15:47:33: si nemazal piestiky a nedával mazivo pod prachovky?
15:48:21
02.04.2014
02.04.2014
Peca
-> Vrba: Koupil jsem tmel od Soudalu cervenohnedy na motory, uz jsou karbec i pumpy dokonale prilepeny ;-)
15:47:33
02.04.2014
02.04.2014
Peca
-> minno: Jsou, ale dva roky, nejely,tipuju to na kondenzaci vlhkosti uvnirt a si zareznuti. Pritom kombinackama jsem s nema hybnul...
11:46:19
02.04.2014
02.04.2014
Vrba
-> minno: Jeste je na programu ladici vikend u me v garazi. Naladěná sada zapalování už čeká v šuplíku
08:49:43
02.04.2014
02.04.2014
minno
-> Peca: to dáš, je toho síce dosť, ale sú to všetko také nenáročné práce. Najhoršie budú tie manžety na poloosiach. A ako to, že sa ti nevracajú piestiky v strmeni, však strmene sú po repase, nie?