skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
S136R (šedý II)- mam ho od roku 2000; dilci renovace a upgrady: 2004, 2009, 2015-2017
cilovy stav je uplne renovovane auto, pri vyuziti drobnych uprav motoru, podvozku a elektriky, vzhledove jen malo odlisne od originalu.
Rad si obcas projedu nejaky horsky prusmyk nebo vyjdeu na kopec (pokud mozno nad 2500m), maly seznam:
Alpy:
1 GrossGlockner - Hochtor 2550m (Rakousko, 2006, 2019)
2 Passo Resia 1508m (Italie, 2007, 2010, 2011, 2019, 2021)
3 Passo Stelvio 2750m (Italie, 2007, 2009, 2010, 2011, 2019, 2021)
4 Passo Gavia 2640m (Italie, 2007, 2019)
5 Simplonpass 2005m (Svycarsko-Italie, 2007, 2011)
6 Furkapass 2436m (Svycarsko, 2007)
7 Oberalppass 2046m (Svycarsko, 2007)
8 Passo piccolo san Bernardo 2188m (Francie, 2008, 2010, 2011)
9 Passo grande san Bernardo 2423m (Svycarsko-Francie, 2010, 2011)
10 Col de'l Iseran 2770m (Francie, 2008, 2010)
11 Col du Galibier 2645m (Francie, 2008,2009)
12 Col du Vars 2111m (Francie, 2008, 2011, 2021, 2024 (2×))
13 Cima de la Bonette 2802m (Francie, 2008, 2011, 2021)
14 Passo Rombo 2503m (Rakousko,Italie, 2009)
15 Col de'l Izoard 2344m (Francie, 2009, 2021)
16 Umbrailpass 2503m (Italie-Svycarsko, 2010)
17 Passo dello Splungo 2118m (Italie-Svycarsko, 2010, 2011)
18 Nufenenpass 2478m (Svycarsko, 2010)
19 Col de la Croix du Fer 2068m (Francie, 2010)
20 Passo S. Bernardino 2065m (Svycarsko, 2011)
21 Passo Torre di Fraele 1800m (Italie, 2011)
22 Passo di Foscagno 2291m (Italie, 2011)
23 Passo Bernina 2328m (Svycarsko, 2011)
24 Livigno Pass 2315m (Italie-Svycarsko, 2011)
25 Montgenevre 1854m (Francie, 2011, 2021, 2024)
26 Passo Sella 2218m (Italie, 2019)
27 Passo Pordoi 2239m (talie, 2019)
28 Passo Falzarego 2105m (Italie, 2019)
29 Col d'Allos 2250m (Francie, 2021)
30 Colle della Maddalena/Col de Larche 1996m (Fr-It, 2021, 2024)
31 Col de la Cayolle 2326m (Francie, 2024)
32 Col de la Machine 1011m + Combe Laval (Francie, 2024)
ToDo:
prio 1:
Col Agnel (Fr-It, 2744 m)
Col de la Lombarde (Fr-It, 2350 m)
prio 2:
Flüela Pass (Svycarsko, 2383 m)
Albula Pass (Svycarsko, 2312 m)
Grimsel Pass (Svycarsko, 2164 m)
Ostatni:
1 Veleta 2600m (az nahoru se vyjet neda) (Sierra Nevada, Spanelsko, 2010)
2 Pas de La Casa 2400m (Pyreneje, Andorra, 2009)
3 Col d'Aspin 1489m (Pyreneje, Francie, 2011)
4 Col du Tourmalet 2115m (Pyreneje, Francie, 2011)
5 Port de Boucharo 2270m (Pyreneje, Francie-Spanelsko, 2011) az nahoru vyjet nejde, zavalena cesta
6 Col du Soulor 1474m (Pyrenje, Francie, 2011)
7 Col du Aubisque 1709m (Pyreneje, Francie, 2011)
8 Col du Pourtalet 1794m (Pyreneje, Francie-Spanelsko, 2011)
9 Transfăgărășan 2042m (Făgărăș, Rumunsko, 2022, 2023)
10 Pasul Urdele 2145m (Capatanei, Rumunsko, 2022)
ToDo:
Pikes Peak (USA-CO, 4301 m) :D
Stav:
-> Pohon
--> Motor 1.5 (druha verze od MEXu 2009 po repasi 2015), olejovy chladic (MOCAL, 115mm 34 rad.) plus termostat
--> spojka SACHS s lamelou z TAZ1500 (109-150111, 441 270 532 529).
--> ventilator dochlazovani SPAL, trochu mne zklamal, ale nejak to chladi
--> Karburator revize C:
----> komora 25/28 udelana ze zakladu 23/27.
----> hlavni systemy: I st. 140/180, II. st. 160/140. II. st.
----> prechod/volnobeh: I. st. 50, II. st. 70
----> viko SEDR T613, ventil 2mm
----> sytic (tlumitko, tycka, kluisa) dle originalu SEDR T613, tryska 145
--> mereni teploty oleje a vody ridici jednotkou (presnost +-1 st.), sensor domaci vyroby s termistorem EPCOS (kalibrovano)
--> indikace tlaku oleje (VDO set - snimac 10bar + klasicky indikacni budik, presnost +- bota)
--> lpg na hrani a levnejsi jezdeni (1998,2009,2020)
--> upravene sani s implementovanou upravenou starsi verzi mixu pro fel 1.3 (viz. foto)
---> snizeni zastavbove vysky
---> lepsi provoz na beno a hlavne bez der, zpusobenych virenim za puvodnim mixem
---> vestaven delsi vzduchovy filtr z Fiatu Doblo 1.4JTD? (3C1-18900, C 1189 (Mann) )
--> vestaveny modul pro prubezne mereni bohatosti sirokopasmovou LS (Bosh LSU4.2)
--> elektronicka ridici jednotka zapalovani BTZ-III (2007)
-> Podvozek
2004:
--> nova zadni naprava, vyztuzena nova podelna ramena, nova sikma ramena, nove silentbloky, nova pricka
2008:
--> nove kloubove hridele
2009:
--> Predni naprava s chlazenymi kotouci (Saky) a pruzinami 260mm (od PJ) (2009)
2020:
--> Vymena kotoucu - opet za Sakyho typ (upravce wena), vyreseneo zahadne mlaceni
--> Vymena naboju a prednich lozisek
2021:
--> Vymena zadni napravy
--->Osazena puvodni ramena sikma i podelna a pricka (demontovano 2004), podelna vyztuzena, pricka ovarena
--->Nove tlumice (Monroe z sedeho I po 21 letech demontovany)
--->Loziska 21306 (+spacer) a 22205 (zkraceny naboj u kloubu o 3mm)
--->Hridele Kalmar
--->Nove silentbloky
2022:
--> Instalovany unasece kol od paja120
-> vicemene nova prevodovka 5q/3.9 a prislusenstvi (2004, 2009, 2015)
--> servis a serizeni (Wena, 5/2024)
-> Elektro
--> Zastavba BlueTooth gatewaye, k jednotce je mozno se pripojit pres BT z notebooku nebo telefonu (SPP)
--> Elektronizovany pristrojovy stit (krom tachometru - je v planu) (2010)
--> Renovace/vymena predni casti svazku
--> Predratovani hlavnich napajecich vodicu
--> Pridavna pojistkova skrinka na baterii (pritomnost nejistenych dratu vedoucich vsude mozne mne stavala)
--> Doplneno silove jisteni sarteru a alternatoru
-> Karoserie
--> nove zadni okno tonovane na cca 50% nakovenim, bocni na 30% (2007)
--> vymenene predni blatniky (2004, 2016)
--> novy lak 1305 - barva + bezbarvy lak (2004)
--> novy lak 1305 - barva + bezbarvy lak (2017)
--> vymena stropnice (2017)
------------------------- -------------------------- -----
Poznamkovnik (naplne, spotrebni material, netypicke dily):
Maziva a jiné materiály:
- predni kola SKF LGWA 2
- zadni kola SKF LGWA 2
- svislaky Mogul A00
- vodni cerpadlo SKF LGHP 2
- homokinetaky Millers Hi Mol 20
- motor:
-- Millers Oils NANODRIVE - CFS 10W-60 NT+ (10/2024; 4/2023)
-- Lozisko v klice SKF LGHB 2
- prevodovka:
-- Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 (Novy od: 2024, 2017), doplneno 6/2023 2dl
- chladici kapalina G12+
- brzdovka DOT 4
- brzdy predek - Ferodo Ds2500 "Renovak"
- brzdy zadek - Renovak beral
- vzduchovy filtr (longbox) MANN C 1189
- spojkova lamela TAZ1500 (109-150111, 441 270 532 529)
- spojkove lozisko SACHS (02) 3151 812 001
- chladic oleje MOCAL, 115mm 34 rad.
- termostat oleje MOCAL OT/2G
- ventilator dochlazovani vody VA02-AP70/LL-52A
- snimac tlaku oleje 443429021000 Tatra - snad ekvivalent VDO 360-081-030-004C
- indikator tlaku oleje VDO-350010014K
- snimac teploty oleje pro VDO indikátor - interní kalibrační označení 12
- civka Pertronix 60103 (0.3 Ohm, 2.6mH, 60kV)
- pneumatiky: Continental EcoContact 3 185/70 R13
- palivove hadice dle spec. SAE 30R9
/*
motor:
-- Castrol Edge TITANIUM FST 10W-60 (6/2021)
-- snimac tlaku oleje VDO 360-023 (0-10bar) + indikator tlaku oleje VDO-350-108 (0-10bar, stupnice PSI) demontaz 6/2023
-- Karburator A: 23.5/26.5 I. st. 130/180 II. st. 160/140 - slouzi jako zalozni nouzovy
-- Karburator B: 26/28 mm z polotovaru 22/24. Puvodne I. st. 130/160 II. st. 155/140. (nasazuje bohate pak prilis chudne) Nalsedne II. st. 145/120. Prechodove/volnobezne trysky lehce zvetseny, prumer neznamy.
- Karburator D: komora 23/27 (T-613 bez uprav). I.st 130/180/50 2st. 155/140/60
*/
cilovy stav je uplne renovovane auto, pri vyuziti drobnych uprav motoru, podvozku a elektriky, vzhledove jen malo odlisne od originalu.
Rad si obcas projedu nejaky horsky prusmyk nebo vyjdeu na kopec (pokud mozno nad 2500m), maly seznam:
Alpy:
1 GrossGlockner - Hochtor 2550m (Rakousko, 2006, 2019)
2 Passo Resia 1508m (Italie, 2007, 2010, 2011, 2019, 2021)
3 Passo Stelvio 2750m (Italie, 2007, 2009, 2010, 2011, 2019, 2021)
4 Passo Gavia 2640m (Italie, 2007, 2019)
5 Simplonpass 2005m (Svycarsko-Italie, 2007, 2011)
6 Furkapass 2436m (Svycarsko, 2007)
7 Oberalppass 2046m (Svycarsko, 2007)
8 Passo piccolo san Bernardo 2188m (Francie, 2008, 2010, 2011)
9 Passo grande san Bernardo 2423m (Svycarsko-Francie, 2010, 2011)
10 Col de'l Iseran 2770m (Francie, 2008, 2010)
11 Col du Galibier 2645m (Francie, 2008,2009)
12 Col du Vars 2111m (Francie, 2008, 2011, 2021, 2024 (2×))
13 Cima de la Bonette 2802m (Francie, 2008, 2011, 2021)
14 Passo Rombo 2503m (Rakousko,Italie, 2009)
15 Col de'l Izoard 2344m (Francie, 2009, 2021)
16 Umbrailpass 2503m (Italie-Svycarsko, 2010)
17 Passo dello Splungo 2118m (Italie-Svycarsko, 2010, 2011)
18 Nufenenpass 2478m (Svycarsko, 2010)
19 Col de la Croix du Fer 2068m (Francie, 2010)
20 Passo S. Bernardino 2065m (Svycarsko, 2011)
21 Passo Torre di Fraele 1800m (Italie, 2011)
22 Passo di Foscagno 2291m (Italie, 2011)
23 Passo Bernina 2328m (Svycarsko, 2011)
24 Livigno Pass 2315m (Italie-Svycarsko, 2011)
25 Montgenevre 1854m (Francie, 2011, 2021, 2024)
26 Passo Sella 2218m (Italie, 2019)
27 Passo Pordoi 2239m (talie, 2019)
28 Passo Falzarego 2105m (Italie, 2019)
29 Col d'Allos 2250m (Francie, 2021)
30 Colle della Maddalena/Col de Larche 1996m (Fr-It, 2021, 2024)
31 Col de la Cayolle 2326m (Francie, 2024)
32 Col de la Machine 1011m + Combe Laval (Francie, 2024)
ToDo:
prio 1:
Col Agnel (Fr-It, 2744 m)
Col de la Lombarde (Fr-It, 2350 m)
prio 2:
Flüela Pass (Svycarsko, 2383 m)
Albula Pass (Svycarsko, 2312 m)
Grimsel Pass (Svycarsko, 2164 m)
Ostatni:
1 Veleta 2600m (az nahoru se vyjet neda) (Sierra Nevada, Spanelsko, 2010)
2 Pas de La Casa 2400m (Pyreneje, Andorra, 2009)
3 Col d'Aspin 1489m (Pyreneje, Francie, 2011)
4 Col du Tourmalet 2115m (Pyreneje, Francie, 2011)
5 Port de Boucharo 2270m (Pyreneje, Francie-Spanelsko, 2011) az nahoru vyjet nejde, zavalena cesta
6 Col du Soulor 1474m (Pyrenje, Francie, 2011)
7 Col du Aubisque 1709m (Pyreneje, Francie, 2011)
8 Col du Pourtalet 1794m (Pyreneje, Francie-Spanelsko, 2011)
9 Transfăgărășan 2042m (Făgărăș, Rumunsko, 2022, 2023)
10 Pasul Urdele 2145m (Capatanei, Rumunsko, 2022)
ToDo:
Pikes Peak (USA-CO, 4301 m) :D
Stav:
-> Pohon
--> Motor 1.5 (druha verze od MEXu 2009 po repasi 2015), olejovy chladic (MOCAL, 115mm 34 rad.) plus termostat
--> spojka SACHS s lamelou z TAZ1500 (109-150111, 441 270 532 529).
--> ventilator dochlazovani SPAL, trochu mne zklamal, ale nejak to chladi
--> Karburator revize C:
----> komora 25/28 udelana ze zakladu 23/27.
----> hlavni systemy: I st. 140/180, II. st. 160/140. II. st.
----> prechod/volnobeh: I. st. 50, II. st. 70
----> viko SEDR T613, ventil 2mm
----> sytic (tlumitko, tycka, kluisa) dle originalu SEDR T613, tryska 145
--> mereni teploty oleje a vody ridici jednotkou (presnost +-1 st.), sensor domaci vyroby s termistorem EPCOS (kalibrovano)
--> indikace tlaku oleje (VDO set - snimac 10bar + klasicky indikacni budik, presnost +- bota)
--> lpg na hrani a levnejsi jezdeni (1998,2009,2020)
--> upravene sani s implementovanou upravenou starsi verzi mixu pro fel 1.3 (viz. foto)
---> snizeni zastavbove vysky
---> lepsi provoz na beno a hlavne bez der, zpusobenych virenim za puvodnim mixem
---> vestaven delsi vzduchovy filtr z Fiatu Doblo 1.4JTD? (3C1-18900, C 1189 (Mann) )
--> vestaveny modul pro prubezne mereni bohatosti sirokopasmovou LS (Bosh LSU4.2)
--> elektronicka ridici jednotka zapalovani BTZ-III (2007)
-> Podvozek
2004:
--> nova zadni naprava, vyztuzena nova podelna ramena, nova sikma ramena, nove silentbloky, nova pricka
2008:
--> nove kloubove hridele
2009:
--> Predni naprava s chlazenymi kotouci (Saky) a pruzinami 260mm (od PJ) (2009)
2020:
--> Vymena kotoucu - opet za Sakyho typ (upravce wena), vyreseneo zahadne mlaceni
--> Vymena naboju a prednich lozisek
2021:
--> Vymena zadni napravy
--->Osazena puvodni ramena sikma i podelna a pricka (demontovano 2004), podelna vyztuzena, pricka ovarena
--->Nove tlumice (Monroe z sedeho I po 21 letech demontovany)
--->Loziska 21306 (+spacer) a 22205 (zkraceny naboj u kloubu o 3mm)
--->Hridele Kalmar
--->Nove silentbloky
2022:
--> Instalovany unasece kol od paja120
-> vicemene nova prevodovka 5q/3.9 a prislusenstvi (2004, 2009, 2015)
--> servis a serizeni (Wena, 5/2024)
-> Elektro
--> Zastavba BlueTooth gatewaye, k jednotce je mozno se pripojit pres BT z notebooku nebo telefonu (SPP)
--> Elektronizovany pristrojovy stit (krom tachometru - je v planu) (2010)
--> Renovace/vymena predni casti svazku
--> Predratovani hlavnich napajecich vodicu
--> Pridavna pojistkova skrinka na baterii (pritomnost nejistenych dratu vedoucich vsude mozne mne stavala)
--> Doplneno silove jisteni sarteru a alternatoru
-> Karoserie
--> nove zadni okno tonovane na cca 50% nakovenim, bocni na 30% (2007)
--> vymenene predni blatniky (2004, 2016)
--> novy lak 1305 - barva + bezbarvy lak (2004)
--> novy lak 1305 - barva + bezbarvy lak (2017)
--> vymena stropnice (2017)
------------------------- -------------------------- -----
Poznamkovnik (naplne, spotrebni material, netypicke dily):
Maziva a jiné materiály:
- predni kola SKF LGWA 2
- zadni kola SKF LGWA 2
- svislaky Mogul A00
- vodni cerpadlo SKF LGHP 2
- homokinetaky Millers Hi Mol 20
- motor:
-- Millers Oils NANODRIVE - CFS 10W-60 NT+ (10/2024; 4/2023)
-- Lozisko v klice SKF LGHB 2
- prevodovka:
-- Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 (Novy od: 2024, 2017), doplneno 6/2023 2dl
- chladici kapalina G12+
- brzdovka DOT 4
- brzdy predek - Ferodo Ds2500 "Renovak"
- brzdy zadek - Renovak beral
- vzduchovy filtr (longbox) MANN C 1189
- spojkova lamela TAZ1500 (109-150111, 441 270 532 529)
- spojkove lozisko SACHS (02) 3151 812 001
- chladic oleje MOCAL, 115mm 34 rad.
- termostat oleje MOCAL OT/2G
- ventilator dochlazovani vody VA02-AP70/LL-52A
- snimac tlaku oleje 443429021000 Tatra - snad ekvivalent VDO 360-081-030-004C
- indikator tlaku oleje VDO-350010014K
- snimac teploty oleje pro VDO indikátor - interní kalibrační označení 12
- civka Pertronix 60103 (0.3 Ohm, 2.6mH, 60kV)
- pneumatiky: Continental EcoContact 3 185/70 R13
- palivove hadice dle spec. SAE 30R9
/*
motor:
-- Castrol Edge TITANIUM FST 10W-60 (6/2021)
-- snimac tlaku oleje VDO 360-023 (0-10bar) + indikator tlaku oleje VDO-350-108 (0-10bar, stupnice PSI) demontaz 6/2023
-- Karburator A: 23.5/26.5 I. st. 130/180 II. st. 160/140 - slouzi jako zalozni nouzovy
-- Karburator B: 26/28 mm z polotovaru 22/24. Puvodne I. st. 130/160 II. st. 155/140. (nasazuje bohate pak prilis chudne) Nalsedne II. st. 145/120. Prechodove/volnobezne trysky lehce zvetseny, prumer neznamy.
- Karburator D: komora 23/27 (T-613 bez uprav). I.st 130/180/50 2st. 155/140/60
*/
COL/S136R - komentáře:
12:02:43
02.04.2007
02.04.2007
Labros
-> COL: A řeší to nějaké zapalování? Začíná při vyšších otáčkách nabíjet dřív od začátku jiskry, než při nižších?
11:29:27
02.04.2007
02.04.2007
COL
Co se tyce zapalovani, tak je samozrejme klicovou otazkou stanoveni okamziku, kdy zacit nabijet civku, aby v okamziku zapalu byla plne nabita, ale zas ve stavu plneho proudu nesetrvavala prilis dlouho.
To hosi z imsoftu vubec neresi a predepisuji minimalni odpor civky na 2.5Ohmu, at si stim civka poradi jak chce... takze favocivka s 0.4 Ohmu a jine vykonejsi civky Papaaaaaaaa
To hosi z imsoftu vubec neresi a predepisuji minimalni odpor civky na 2.5Ohmu, at si stim civka poradi jak chce... takze favocivka s 0.4 Ohmu a jine vykonejsi civky Papaaaaaaaa
11:24:05
02.04.2007
02.04.2007
COL
-> Labros: no musis zapocitat, ze taky musi horet jiskra, takze dalsi alespon 1.5-2ms. Pokud mas jen jednu civku na 4valec, musis to cele udelat 2x. Takze 30000/4 uz je jen 7500. Myslim, ze jsem take nenabijel na 8A ale jen na 6. Krom toho, to udrzuju 1ms ve stavu omezeni. Takze plnou energii to ma do cca 5500-6000 ot.
Zlepsit to jde civkou s mensi indukcnosti nebo vetsim budicim napetim nebo pouzitim dvou civek.... vse je mozne.
Zlepsit to jde civkou s mensi indukcnosti nebo vetsim budicim napetim nebo pouzitim dvou civek.... vse je mozne.
11:16:36
02.04.2007
02.04.2007
COL
-> bitmap: je pravda, ze treba:
imfsoft.cz/hardware/.../u niversal-ignition.asp
je sice mensi, ovsem je to extremne primitivni vec. Navic asi nebude uplne pravda, ze umi pracovat s indukcnima cidlama - jednak to tam pisou celkem opatrne a jednak indukcni cidla potrebujou jine a komplikovanejsi vstupy, aby spravne fungovala v celem spektru otacek.
Krom toho reseni predstihu tak, ze se znacka umisti na max. predstih a pak se zpozduje zapal, je pakarna.
imfsoft.cz/hardware/.../u niversal-ignition.asp
je sice mensi, ovsem je to extremne primitivni vec. Navic asi nebude uplne pravda, ze umi pracovat s indukcnima cidlama - jednak to tam pisou celkem opatrne a jednak indukcni cidla potrebujou jine a komplikovanejsi vstupy, aby spravne fungovala v celem spektru otacek.
Krom toho reseni predstihu tak, ze se znacka umisti na max. predstih a pak se zpozduje zapal, je pakarna.
11:01:48
02.04.2007
02.04.2007
Labros
-> COL: pěkně to vypadá na tom osciloskopu, čtu dobře, že cívka ti nabíhá na plný proud za 2ms? pak by to stíhalo až 30.000 RPM ;)
10:50:31
02.04.2007
02.04.2007
COL
cca 200x200 mm. Pri pouziti 4V DPS, by to slo stlacit jeste tak o 30-40%. Ovsem nechtelo se mi tehdy davat za DPS kolem 4.500. Ikdyz by to chtelo spis 6V desku, protoze az tehdy, bych dostal vsechny signaly (cca 95 signalu) po DPS ve spravnych sirich na jednu stranu DPS, kam bych pak mohl dat nejaky pekny automotive konektor. Ale nejak vyrazne mensi to stejne byt nemuze a) kvuli vnitrnimu EMC, koncove stupne (jsou tam dva) zapalovani bych radeji z blizka neobstavoval jinyma soucastkama, b) boky slouzi jako montazni plocha pro vykonove prevky a jsou temer cele vyuzite, takze nevim, kam bych je daval. Celkem je tam asi 690 soucastek, takze do krabicky od sirek se to fakt nevejde.
Tezko se to da srovnat s komercni seriovou jednotkou protoze:
a) komercni jednotky maji maji jen ty nejnutnejsi hw funkce, ktere potrebuji. Soucastek je tam jen naprosto nezbytne minimum, jsou osizene i nektere ochrany vstupu.
Naproti tomu, tohle je experimentalni, relativne dost univerzalni vec s nadbytkem funkci.
b) maji k dispozici zakaznicke obvody a elektromechanicke prvky na miru
c) k funkcni seriove jednotce vede zpravidla nekolik nefunkcnich prototypu, coz si ja nemuzu dovolit. Tohle muselo chodit v prvni verzi, takze radeji 2x vice soucastek a funkcnost, nez nekonecne dobastlovani vetsiny subsystemu.
Tezko se to da srovnat s komercni seriovou jednotkou protoze:
a) komercni jednotky maji maji jen ty nejnutnejsi hw funkce, ktere potrebuji. Soucastek je tam jen naprosto nezbytne minimum, jsou osizene i nektere ochrany vstupu.
Naproti tomu, tohle je experimentalni, relativne dost univerzalni vec s nadbytkem funkci.
b) maji k dispozici zakaznicke obvody a elektromechanicke prvky na miru
c) k funkcni seriove jednotce vede zpravidla nekolik nefunkcnich prototypu, coz si ja nemuzu dovolit. Tohle muselo chodit v prvni verzi, takze radeji 2x vice soucastek a funkcnost, nez nekonecne dobastlovani vetsiny subsystemu.
21:48:44
01.04.2007
01.04.2007
bitmap - zrušená registrace
Ta ridici jednotka je OBROVSKA
18:38:18
08.03.2007
08.03.2007
COL
-> kubina: jenze to bohuzel jde desne pomalu :o/....
09:00:53
08.03.2007
08.03.2007
Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
-> COL: Chlape Ty k tem skodovkam pristupujes tak nejak jinak-po inzenyrsku
ale at se Ti dari
ale at se Ti dari
01:16:56
29.12.2006
29.12.2006
DuriQ
COL: cece ja pred tebou smekam klobuk... mat cast s tvojej elektrotechnickej sikovnosti tak som rad jak repa ako fakt parada a hlavne ti tiez zavidim to odhodlanie... drzim palce a prajem pevne nervy pri sedeni nad danou problematikou
17:43:51
13.09.2006
13.09.2006
COL
jina sorry za preklepy, ale nejak nemam cas to po sobe cist..
17:25:58
13.09.2006
13.09.2006
COL
-> Labros: Aha, nejakjsem zapomel napsat poznamku, ze vstriky jsou hudba budoucnosti... a patrne se nejdriv zacne nejakym davkovanim plynu. a jeste pred tim asi lambdou - ostatne pro tu uz je kopito softu resiciho rizeni vyhrivani, ale zatim jsem nemel cas tuhle cast rozbehat.... Bohuzel spoustu casu zabiraji pripravky jako treba simulator pulsu ze setrvacniku, pac jinak bych stravil desitky hodin u nahozenyho auta s ozivovanim.... prevodnik rs485 na 232 - vizualizacni soft na NB, ktery potrebuju abych vedel, co se uvnitr deje. preci jen debugging typu ledka sviti nebo nesviti nestaci a JTAGove draty jsou a) obsazene b) jsou tam casove kriticke pasaze, kde by s Jtagem byl problem. Takze treba processor ridici predstih posila jednak infromacni zpravy a pak tez interni zpravy do procesoru, co ridi smes, ktery mu tam dela bridge na vnejsi sbernici a pridava svoje informacni zpravy ven, to pak leze po rs485 (pristup k mediu de facto CSMA/CD :o) ) na kterym sedi konvertor 232-485 a z nej vede drat do NB, kde jsem v buildru sesmolil engine, kterej podle jakesi "databaze" zpasane v textaku (takove jakoby xml) ukaze, co zprava obsahuje. Polozka "databaze" pobsahuje obsahuje IDcko nebo jeho nazev (pouzije se jako klic), nazev zrpavy, popis rozlozeni informace ve zprave, prepocet, infromaci o tom, co a jak se ma zobrazit atd... a tyhle nutne pakarny zerou strasne moc casu....
16:55:02
13.09.2006
13.09.2006
Labros
-> COL: teda budu ti závidět, když budeš mít po studeným startu krásný otáčky 1000-1200, jako na stříkačce.. Ostatně celý to může super, s optimálním průběhem předstihu.. O čtyřbodovým vstřikování jsem četl, ale taky jsem četl že v nejbližší době se to začne zkoušet zatím jen jako řízení zapalování.
16:43:57
13.09.2006
13.09.2006
COL
-> Labros: uto nekam zmizelo do propadliste prispevku, ale ta jednotka ma komplet hw. podporu 4 bodoveho vstrikovani, plus podoru regulace pripusti plynu pro LPG ("monovstrik" plynu)... pro to je to takove hrozne bago s miliony soucastek.... tedy milion jich tam neni, jen cca 500.
16:40:16
13.09.2006
13.09.2006
COL
-> Labros: Udaj o poloze klapky je bohuzel celkem pakarna, hlavne na druhe komore, kde je to resitelne jedine pomoci ikrementalniho snimace (opto/mag), coz je svinsky drahe reseni... Ale ono to neni treba, staci snimat tlak v sacim potrubi, tim tedy myslim tlak v sani, ne tu korekci predstihu v oblasti nizke zateze, co je defaultne na skoduli. Tlakove snimace mam 2 (MPX4115AP 20-115 KPa) jeden na tlak v sani, druhy je de facto "navic" ale pripojim ho zkusebne na ten vyvod "podtlaku" z karbece. Ovladani predstihu - dve poporovane metody 1) 2D tabulka otacky-podtlak 2) Vypoctem, kdy se dela sucet funkci popisujicich zavislost predstihu na otackach, podtlaku, teplote motoru a zkusebne i na deafultnim "podtlaku".... Predstih jde nastavovat s rozlisenim 0.25st.
Specialni feature je volitelny opakovany zapal pri nizkych otackach, proste po dosazeni polohy zapalu se vygeneruje za sebou nekolik jisker az do dosazeni polohy 30st po HU, jak nejrychleji to jde. Jde to tak do 1200 ot/min. pac pak se uz nebude stihat nabijet civka.. cilem je pomoci studenym startum a volnobehu.
Specialni feature je volitelny opakovany zapal pri nizkych otackach, proste po dosazeni polohy zapalu se vygeneruje za sebou nekolik jisker az do dosazeni polohy 30st po HU, jak nejrychleji to jde. Jde to tak do 1200 ot/min. pac pak se uz nebude stihat nabijet civka.. cilem je pomoci studenym startum a volnobehu.
16:15:10
13.09.2006
13.09.2006
Labros
-> COL: no jo Takže v nejbližší době už ti to bude řídit zapalování? Copak si tam dáš za průběh předstihu? No tu regulaci předstihu to ale bude chtít i údaj o poloze klapky, nebo něco co nahradí podtlakovou regulaci.. Jak to máš vymyšlený?
15:13:37
13.09.2006
13.09.2006
COL
-> Labros: Jako diplomka by to odevzdat jiste slo a mozna i jen to hardwarove reseni bez algoritmu, zvlast v dnesni dobe :o). Nicmene to jiz neni prilis akutualni, pac diplomku jsem odevzdal v lednu 1999.
12:27:29
13.09.2006
13.09.2006
Labros
-> COL: oponenta bys povozil v Rapídku a bylo by to za 1
12:26:56
13.09.2006
13.09.2006
Labros
-> COL: neřikej že tu ECU chceš odevzdat na FELu jako diplomku ;))
12:21:43
13.09.2006
13.09.2006
sep
-> COL: :všechna čest,je to hodně pěkně promyšlené a vykoumané