skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
S136R (šedý II)- mam ho od roku 2000; dilci renovace a upgrady: 2004, 2009, 2015-2017
cilovy stav je uplne renovovane auto, pri vyuziti drobnych uprav motoru, podvozku a elektriky, vzhledove jen malo odlisne od originalu.
Rad si obcas projedu nejaky horsky prusmyk nebo vyjdeu na kopec (pokud mozno nad 2500m), maly seznam:
Alpy:
1 GrossGlockner - Hochtor 2550m (Rakousko, 2006, 2019)
2 Passo Resia 1508m (Italie, 2007, 2010, 2011, 2019, 2021)
3 Passo Stelvio 2750m (Italie, 2007, 2009, 2010, 2011, 2019, 2021)
4 Passo Gavia 2640m (Italie, 2007, 2019)
5 Simplonpass 2005m (Svycarsko-Italie, 2007, 2011)
6 Furkapass 2436m (Svycarsko, 2007)
7 Oberalppass 2046m (Svycarsko, 2007)
8 Passo piccolo san Bernardo 2188m (Francie, 2008, 2010, 2011)
9 Passo grande san Bernardo 2423m (Svycarsko-Francie, 2010, 2011)
10 Col de'l Iseran 2770m (Francie, 2008, 2010)
11 Col du Galibier 2645m (Francie, 2008,2009)
12 Col du Vars 2111m (Francie, 2008, 2011, 2021, 2024 (2×))
13 Cima de la Bonette 2802m (Francie, 2008, 2011, 2021)
14 Passo Rombo 2503m (Rakousko,Italie, 2009)
15 Col de'l Izoard 2344m (Francie, 2009, 2021)
16 Umbrailpass 2503m (Italie-Svycarsko, 2010)
17 Passo dello Splungo 2118m (Italie-Svycarsko, 2010, 2011)
18 Nufenenpass 2478m (Svycarsko, 2010)
19 Col de la Croix du Fer 2068m (Francie, 2010)
20 Passo S. Bernardino 2065m (Svycarsko, 2011)
21 Passo Torre di Fraele 1800m (Italie, 2011)
22 Passo di Foscagno 2291m (Italie, 2011)
23 Passo Bernina 2328m (Svycarsko, 2011)
24 Livigno Pass 2315m (Italie-Svycarsko, 2011)
25 Montgenevre 1854m (Francie, 2011, 2021, 2024)
26 Passo Sella 2218m (Italie, 2019)
27 Passo Pordoi 2239m (talie, 2019)
28 Passo Falzarego 2105m (Italie, 2019)
29 Col d'Allos 2250m (Francie, 2021)
30 Colle della Maddalena/Col de Larche 1996m (Fr-It, 2021, 2024)
31 Col de la Cayolle 2326m (Francie, 2024)
32 Col de la Machine 1011m + Combe Laval (Francie, 2024)
ToDo:
prio 1:
Col Agnel (Fr-It, 2744 m)
Col de la Lombarde (Fr-It, 2350 m)
prio 2:
Flüela Pass (Svycarsko, 2383 m)
Albula Pass (Svycarsko, 2312 m)
Grimsel Pass (Svycarsko, 2164 m)
Ostatni:
1 Veleta 2600m (az nahoru se vyjet neda) (Sierra Nevada, Spanelsko, 2010)
2 Pas de La Casa 2400m (Pyreneje, Andorra, 2009)
3 Col d'Aspin 1489m (Pyreneje, Francie, 2011)
4 Col du Tourmalet 2115m (Pyreneje, Francie, 2011)
5 Port de Boucharo 2270m (Pyreneje, Francie-Spanelsko, 2011) az nahoru vyjet nejde, zavalena cesta
6 Col du Soulor 1474m (Pyrenje, Francie, 2011)
7 Col du Aubisque 1709m (Pyreneje, Francie, 2011)
8 Col du Pourtalet 1794m (Pyreneje, Francie-Spanelsko, 2011)
9 Transfăgărășan 2042m (Făgărăș, Rumunsko, 2022, 2023)
10 Pasul Urdele 2145m (Capatanei, Rumunsko, 2022)
ToDo:
Pikes Peak (USA-CO, 4301 m) :D
Stav:
-> Pohon
--> Motor 1.5 (druha verze od MEXu 2009 po repasi 2015), olejovy chladic (MOCAL, 115mm 34 rad.) plus termostat
--> spojka SACHS s lamelou z TAZ1500 (109-150111, 441 270 532 529).
--> ventilator dochlazovani SPAL, trochu mne zklamal, ale nejak to chladi
--> Karburator revize C:
----> komora 25/28 udelana ze zakladu 23/27.
----> hlavni systemy: I st. 140/180, II. st. 160/140. II. st.
----> prechod/volnobeh: I. st. 50, II. st. 70
----> viko SEDR T613, ventil 2mm
----> sytic (tlumitko, tycka, kluisa) dle originalu SEDR T613, tryska 145
--> mereni teploty oleje a vody ridici jednotkou (presnost +-1 st.), sensor domaci vyroby s termistorem EPCOS (kalibrovano)
--> indikace tlaku oleje (VDO set - snimac 10bar + klasicky indikacni budik, presnost +- bota)
--> lpg na hrani a levnejsi jezdeni (1998,2009,2020)
--> upravene sani s implementovanou upravenou starsi verzi mixu pro fel 1.3 (viz. foto)
---> snizeni zastavbove vysky
---> lepsi provoz na beno a hlavne bez der, zpusobenych virenim za puvodnim mixem
---> vestaven delsi vzduchovy filtr z Fiatu Doblo 1.4JTD? (3C1-18900, C 1189 (Mann) )
--> vestaveny modul pro prubezne mereni bohatosti sirokopasmovou LS (Bosh LSU4.2)
--> elektronicka ridici jednotka zapalovani BTZ-III (2007)
-> Podvozek
2004:
--> nova zadni naprava, vyztuzena nova podelna ramena, nova sikma ramena, nove silentbloky, nova pricka
2008:
--> nove kloubove hridele
2009:
--> Predni naprava s chlazenymi kotouci (Saky) a pruzinami 260mm (od PJ) (2009)
2020:
--> Vymena kotoucu - opet za Sakyho typ (upravce wena), vyreseneo zahadne mlaceni
--> Vymena naboju a prednich lozisek
2021:
--> Vymena zadni napravy
--->Osazena puvodni ramena sikma i podelna a pricka (demontovano 2004), podelna vyztuzena, pricka ovarena
--->Nove tlumice (Monroe z sedeho I po 21 letech demontovany)
--->Loziska 21306 (+spacer) a 22205 (zkraceny naboj u kloubu o 3mm)
--->Hridele Kalmar
--->Nove silentbloky
2022:
--> Instalovany unasece kol od paja120
-> vicemene nova prevodovka 5q/3.9 a prislusenstvi (2004, 2009, 2015)
--> servis a serizeni (Wena, 5/2024)
-> Elektro
--> Zastavba BlueTooth gatewaye, k jednotce je mozno se pripojit pres BT z notebooku nebo telefonu (SPP)
--> Elektronizovany pristrojovy stit (krom tachometru - je v planu) (2010)
--> Renovace/vymena predni casti svazku
--> Predratovani hlavnich napajecich vodicu
--> Pridavna pojistkova skrinka na baterii (pritomnost nejistenych dratu vedoucich vsude mozne mne stavala)
--> Doplneno silove jisteni sarteru a alternatoru
-> Karoserie
--> nove zadni okno tonovane na cca 50% nakovenim, bocni na 30% (2007)
--> vymenene predni blatniky (2004, 2016)
--> novy lak 1305 - barva + bezbarvy lak (2004)
--> novy lak 1305 - barva + bezbarvy lak (2017)
--> vymena stropnice (2017)
------------------------- -------------------------- -----
Poznamkovnik (naplne, spotrebni material, netypicke dily):
Maziva a jiné materiály:
- predni kola SKF LGWA 2
- zadni kola SKF LGWA 2
- svislaky Mogul A00
- vodni cerpadlo SKF LGHP 2
- homokinetaky Millers Hi Mol 20
- motor:
-- Millers Oils NANODRIVE - CFS 10W-60 NT+ (10/2024; 4/2023)
-- Lozisko v klice SKF LGHB 2
- prevodovka:
-- Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 (Novy od: 2024, 2017), doplneno 6/2023 2dl
- chladici kapalina G12+
- brzdovka DOT 4
- brzdy predek - Ferodo Ds2500 "Renovak"
- brzdy zadek - Renovak beral
- vzduchovy filtr (longbox) MANN C 1189
- spojkova lamela TAZ1500 (109-150111, 441 270 532 529)
- spojkove lozisko SACHS (02) 3151 812 001
- chladic oleje MOCAL, 115mm 34 rad.
- termostat oleje MOCAL OT/2G
- ventilator dochlazovani vody VA02-AP70/LL-52A
- snimac tlaku oleje 443429021000 Tatra - snad ekvivalent VDO 360-081-030-004C
- indikator tlaku oleje VDO-350010014K
- snimac teploty oleje pro VDO indikátor - interní kalibrační označení 12
- civka Pertronix 60103 (0.3 Ohm, 2.6mH, 60kV)
- pneumatiky: Continental EcoContact 3 185/70 R13
- palivove hadice dle spec. SAE 30R9
/*
motor:
-- Castrol Edge TITANIUM FST 10W-60 (6/2021)
-- snimac tlaku oleje VDO 360-023 (0-10bar) + indikator tlaku oleje VDO-350-108 (0-10bar, stupnice PSI) demontaz 6/2023
-- Karburator A: 23.5/26.5 I. st. 130/180 II. st. 160/140 - slouzi jako zalozni nouzovy
-- Karburator B: 26/28 mm z polotovaru 22/24. Puvodne I. st. 130/160 II. st. 155/140. (nasazuje bohate pak prilis chudne) Nalsedne II. st. 145/120. Prechodove/volnobezne trysky lehce zvetseny, prumer neznamy.
- Karburator D: komora 23/27 (T-613 bez uprav). I.st 130/180/50 2st. 155/140/60
*/
cilovy stav je uplne renovovane auto, pri vyuziti drobnych uprav motoru, podvozku a elektriky, vzhledove jen malo odlisne od originalu.
Rad si obcas projedu nejaky horsky prusmyk nebo vyjdeu na kopec (pokud mozno nad 2500m), maly seznam:
Alpy:
1 GrossGlockner - Hochtor 2550m (Rakousko, 2006, 2019)
2 Passo Resia 1508m (Italie, 2007, 2010, 2011, 2019, 2021)
3 Passo Stelvio 2750m (Italie, 2007, 2009, 2010, 2011, 2019, 2021)
4 Passo Gavia 2640m (Italie, 2007, 2019)
5 Simplonpass 2005m (Svycarsko-Italie, 2007, 2011)
6 Furkapass 2436m (Svycarsko, 2007)
7 Oberalppass 2046m (Svycarsko, 2007)
8 Passo piccolo san Bernardo 2188m (Francie, 2008, 2010, 2011)
9 Passo grande san Bernardo 2423m (Svycarsko-Francie, 2010, 2011)
10 Col de'l Iseran 2770m (Francie, 2008, 2010)
11 Col du Galibier 2645m (Francie, 2008,2009)
12 Col du Vars 2111m (Francie, 2008, 2011, 2021, 2024 (2×))
13 Cima de la Bonette 2802m (Francie, 2008, 2011, 2021)
14 Passo Rombo 2503m (Rakousko,Italie, 2009)
15 Col de'l Izoard 2344m (Francie, 2009, 2021)
16 Umbrailpass 2503m (Italie-Svycarsko, 2010)
17 Passo dello Splungo 2118m (Italie-Svycarsko, 2010, 2011)
18 Nufenenpass 2478m (Svycarsko, 2010)
19 Col de la Croix du Fer 2068m (Francie, 2010)
20 Passo S. Bernardino 2065m (Svycarsko, 2011)
21 Passo Torre di Fraele 1800m (Italie, 2011)
22 Passo di Foscagno 2291m (Italie, 2011)
23 Passo Bernina 2328m (Svycarsko, 2011)
24 Livigno Pass 2315m (Italie-Svycarsko, 2011)
25 Montgenevre 1854m (Francie, 2011, 2021, 2024)
26 Passo Sella 2218m (Italie, 2019)
27 Passo Pordoi 2239m (talie, 2019)
28 Passo Falzarego 2105m (Italie, 2019)
29 Col d'Allos 2250m (Francie, 2021)
30 Colle della Maddalena/Col de Larche 1996m (Fr-It, 2021, 2024)
31 Col de la Cayolle 2326m (Francie, 2024)
32 Col de la Machine 1011m + Combe Laval (Francie, 2024)
ToDo:
prio 1:
Col Agnel (Fr-It, 2744 m)
Col de la Lombarde (Fr-It, 2350 m)
prio 2:
Flüela Pass (Svycarsko, 2383 m)
Albula Pass (Svycarsko, 2312 m)
Grimsel Pass (Svycarsko, 2164 m)
Ostatni:
1 Veleta 2600m (az nahoru se vyjet neda) (Sierra Nevada, Spanelsko, 2010)
2 Pas de La Casa 2400m (Pyreneje, Andorra, 2009)
3 Col d'Aspin 1489m (Pyreneje, Francie, 2011)
4 Col du Tourmalet 2115m (Pyreneje, Francie, 2011)
5 Port de Boucharo 2270m (Pyreneje, Francie-Spanelsko, 2011) az nahoru vyjet nejde, zavalena cesta
6 Col du Soulor 1474m (Pyrenje, Francie, 2011)
7 Col du Aubisque 1709m (Pyreneje, Francie, 2011)
8 Col du Pourtalet 1794m (Pyreneje, Francie-Spanelsko, 2011)
9 Transfăgărășan 2042m (Făgărăș, Rumunsko, 2022, 2023)
10 Pasul Urdele 2145m (Capatanei, Rumunsko, 2022)
ToDo:
Pikes Peak (USA-CO, 4301 m) :D
Stav:
-> Pohon
--> Motor 1.5 (druha verze od MEXu 2009 po repasi 2015), olejovy chladic (MOCAL, 115mm 34 rad.) plus termostat
--> spojka SACHS s lamelou z TAZ1500 (109-150111, 441 270 532 529).
--> ventilator dochlazovani SPAL, trochu mne zklamal, ale nejak to chladi
--> Karburator revize C:
----> komora 25/28 udelana ze zakladu 23/27.
----> hlavni systemy: I st. 140/180, II. st. 160/140. II. st.
----> prechod/volnobeh: I. st. 50, II. st. 70
----> viko SEDR T613, ventil 2mm
----> sytic (tlumitko, tycka, kluisa) dle originalu SEDR T613, tryska 145
--> mereni teploty oleje a vody ridici jednotkou (presnost +-1 st.), sensor domaci vyroby s termistorem EPCOS (kalibrovano)
--> indikace tlaku oleje (VDO set - snimac 10bar + klasicky indikacni budik, presnost +- bota)
--> lpg na hrani a levnejsi jezdeni (1998,2009,2020)
--> upravene sani s implementovanou upravenou starsi verzi mixu pro fel 1.3 (viz. foto)
---> snizeni zastavbove vysky
---> lepsi provoz na beno a hlavne bez der, zpusobenych virenim za puvodnim mixem
---> vestaven delsi vzduchovy filtr z Fiatu Doblo 1.4JTD? (3C1-18900, C 1189 (Mann) )
--> vestaveny modul pro prubezne mereni bohatosti sirokopasmovou LS (Bosh LSU4.2)
--> elektronicka ridici jednotka zapalovani BTZ-III (2007)
-> Podvozek
2004:
--> nova zadni naprava, vyztuzena nova podelna ramena, nova sikma ramena, nove silentbloky, nova pricka
2008:
--> nove kloubove hridele
2009:
--> Predni naprava s chlazenymi kotouci (Saky) a pruzinami 260mm (od PJ) (2009)
2020:
--> Vymena kotoucu - opet za Sakyho typ (upravce wena), vyreseneo zahadne mlaceni
--> Vymena naboju a prednich lozisek
2021:
--> Vymena zadni napravy
--->Osazena puvodni ramena sikma i podelna a pricka (demontovano 2004), podelna vyztuzena, pricka ovarena
--->Nove tlumice (Monroe z sedeho I po 21 letech demontovany)
--->Loziska 21306 (+spacer) a 22205 (zkraceny naboj u kloubu o 3mm)
--->Hridele Kalmar
--->Nove silentbloky
2022:
--> Instalovany unasece kol od paja120
-> vicemene nova prevodovka 5q/3.9 a prislusenstvi (2004, 2009, 2015)
--> servis a serizeni (Wena, 5/2024)
-> Elektro
--> Zastavba BlueTooth gatewaye, k jednotce je mozno se pripojit pres BT z notebooku nebo telefonu (SPP)
--> Elektronizovany pristrojovy stit (krom tachometru - je v planu) (2010)
--> Renovace/vymena predni casti svazku
--> Predratovani hlavnich napajecich vodicu
--> Pridavna pojistkova skrinka na baterii (pritomnost nejistenych dratu vedoucich vsude mozne mne stavala)
--> Doplneno silove jisteni sarteru a alternatoru
-> Karoserie
--> nove zadni okno tonovane na cca 50% nakovenim, bocni na 30% (2007)
--> vymenene predni blatniky (2004, 2016)
--> novy lak 1305 - barva + bezbarvy lak (2004)
--> novy lak 1305 - barva + bezbarvy lak (2017)
--> vymena stropnice (2017)
------------------------- -------------------------- -----
Poznamkovnik (naplne, spotrebni material, netypicke dily):
Maziva a jiné materiály:
- predni kola SKF LGWA 2
- zadni kola SKF LGWA 2
- svislaky Mogul A00
- vodni cerpadlo SKF LGHP 2
- homokinetaky Millers Hi Mol 20
- motor:
-- Millers Oils NANODRIVE - CFS 10W-60 NT+ (10/2024; 4/2023)
-- Lozisko v klice SKF LGHB 2
- prevodovka:
-- Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 (Novy od: 2024, 2017), doplneno 6/2023 2dl
- chladici kapalina G12+
- brzdovka DOT 4
- brzdy predek - Ferodo Ds2500 "Renovak"
- brzdy zadek - Renovak beral
- vzduchovy filtr (longbox) MANN C 1189
- spojkova lamela TAZ1500 (109-150111, 441 270 532 529)
- spojkove lozisko SACHS (02) 3151 812 001
- chladic oleje MOCAL, 115mm 34 rad.
- termostat oleje MOCAL OT/2G
- ventilator dochlazovani vody VA02-AP70/LL-52A
- snimac tlaku oleje 443429021000 Tatra - snad ekvivalent VDO 360-081-030-004C
- indikator tlaku oleje VDO-350010014K
- snimac teploty oleje pro VDO indikátor - interní kalibrační označení 12
- civka Pertronix 60103 (0.3 Ohm, 2.6mH, 60kV)
- pneumatiky: Continental EcoContact 3 185/70 R13
- palivove hadice dle spec. SAE 30R9
/*
motor:
-- Castrol Edge TITANIUM FST 10W-60 (6/2021)
-- snimac tlaku oleje VDO 360-023 (0-10bar) + indikator tlaku oleje VDO-350-108 (0-10bar, stupnice PSI) demontaz 6/2023
-- Karburator A: 23.5/26.5 I. st. 130/180 II. st. 160/140 - slouzi jako zalozni nouzovy
-- Karburator B: 26/28 mm z polotovaru 22/24. Puvodne I. st. 130/160 II. st. 155/140. (nasazuje bohate pak prilis chudne) Nalsedne II. st. 145/120. Prechodove/volnobezne trysky lehce zvetseny, prumer neznamy.
- Karburator D: komora 23/27 (T-613 bez uprav). I.st 130/180/50 2st. 155/140/60
*/
COL/S136R - komentáře:
-> Znyper: drsym palec :o)
Namontovani novi ayrbox z ymplementovanim myxem (upravena ztarzy verse pro fe 1.3, uprava svetzenym vnytrnyho prumeru o cca 2.5mm). Ayrbox vys. foto. Satym zbyram zkuzenozty a cekam, as zy budu myt caz pohrat z naztavenym. Satym musu jen rycy, se to vyce zaje plin a zroubi muzy bit vyce utasene, podle ocekavany ze to chova mravne na besyn a je nyszy saziavbpva vizka. Odvetrany je satym savedeno na puvodny myzto, tj. niny sa myx. Takse plini, co projdou kolem pyztu ze chovajy jako EGR :o). Muzym viskouzet jezte versy, kdi odvetrany vede tezne pred dyfusor myxu. Zejmuty hadyce odvsduzneny jen myrne roshody volnobeh, ale nechcypne to (co bi to ale delalo sa jysdi jzem neskouzel.)
no na ti plechi k motoru zem svědav, mám je taki s motoauto s bakova :)
-> FORM: No nykdo ze na to moc neptal... a jak to vyz ti? :o)
Co my mel kdo vimizlet na katedre rydycy technyki?
Co my mel kdo vimizlet na katedre rydycy technyki?
-> COL: Tak co ty na katedře řýdýcý technyki skonztruovaly nového? To jzy any neřekl že jzy taki s FELki....
-> Max: na bensyn, na plin jednobodova rysena prypuzt - ale ty "as nekdi" :o)
-> COL: no zeš fakt dobrej... jen ze chcy septat,to vztřykováný plánuješ na plin nebo na bensýn ?
-> FORM: chcy to myt jako zbernycy na kterou bi zlo povezyt vyce vecy, tym 232 pada. Navyc 232, sejmena pry vizzych richloztech, neny pro takovouhle komunykacy vubec vhodna. A se skuzenozty vym, se cym vyce nevhodnich prvku a prvku na hranycy funcknozty clovek pousyje, tym je vizledek tragyctejzy. 485 je docela robuztny, ale pzat multymazter komunykacy, mne saz tak moc nebavy. Jednosnacne rezeny je CAN, ma vhodne elektrycke parametri, pryztup na medyum rezy us radyc, sbiva dopzat protokol, je-ly ho ovzem treba.
-> FORM: Jo jeztly ještě zhánýš plato, tak jzem jedno vyděl nové u náz v mototechně
-> COL: Přece jenom bude ĝlověk mýt notebook v autě, takže maxymálně pár metrů od řýdýcý jednotki, navýc pozledný dobou notebooki nějak přychásejý o zéryové porti
-> COL: Nabubřelé? vždiť na to můžeš napojyt dva motori a ješte ty sbide doztatek lynek. Ne, je to krázná práce, muzelo to ztát zpouztu námahi, ĝazu a peněs, azy ještě ztát bude, jynak 485 je zyce mocná, ale já bich azy sůztal u ztaré dobré 232, nebo UZB, ale nevým jak je to u něj ze sajyštěným přýztupu k toku dat, kvůly ZPY programováný, nebo použýt převodnýk na 232 (mizlým že ze dělali nějaké FDTY).
-> Form: ano, vimizlel jzem to ja. Je to ponekud nabubrele, ale chtel jzem ze vinout tomu, se tam budu muzet neco dobaztlovat. je tam 2x atmega 128, 512kB salohovane RAM na data loggyng, komunykace po rz485 (tlucu hlavou o sed, se jzem tam nedal CAN, rosbyhany multymazter protokolu na 485 ze my dozt vlece a us me to ztve), zpynani sdroj, funguje to us od 5.5V, 1xlambda, 5x vztryk, 1x polohove zervo, 2x mereny teploti, 2x tlak, 6 analogovich vztupu, 6 dygytalnych vztupu, 3x dyg viztup, 6x LED, 2x unyversalny rele, 2x koncovi ztupen pro yndukcny sapalovany z programovatelnou hodnotou proudu do 15A, detektor klepany, RTC, pokuz o hardwarovi ynterpolator polohi zetrvacnyku....
-> COL: vydým nějaké hradlové pole, flazhku, ten atmel je AVR?
-> COL: Návr toho EQU je kompletně tvůj? Pak zkláným hlavu před velkím obvodářem....
Obdyvuju prácy na ECU a trpělyvozt přy vívojy..
Já jzem vívoj vlaztný savrhl a pořýdyl něco už vimišleného. www.vemz.hu/productz.html Na jejým vívojy ze ztále pracuje.
Něco málo mám tadi u auta..
Ti konektori na fotce jzou ymposantný.

Něco málo mám tadi u auta..
Ti konektori na fotce jzou ymposantný.


-> COL: ti jo taki ĝumym na tu jednotku zeš fakt machr
-> COL: ta jednotka je sajýmavá....zeš huzťák :-) V ĝem to programuješ ? Jo a jak je to velkí rosměrově (ta jednotka) ?