COL/S136R COL/S136R

komentáře | popis | fotky | COL | 20.06.21 23:34 | 87x v oblíbených
S136R (šedý II)- mam ho cca od roku 2000; dilci renovace a upgrady: 2004, 2009, 2015-2017

cilovy stav je uplne renovovane auto, pri vyuziti drobnych uprav motoru, podvozku a elektriky, vzhledove jen malo odlisne od originalu.

Rad si obcas projedu nejaky horsky prusmyk nebo vyjdeu na kopec (pokud mozno nad 2500m), maly seznam:

Alpy:

GrossGlockner - Hochtor 2550m (Rakousko, 2006, 2019)
Passo Resia 1508m (Italie, 2007, 2010, 2011, 2019)
Passo Stelvio 2750m (Italie, 2007, 2009, 2010, 2011, 2019)
Passo Gavia 2640m (Italie, 2007, 2019)
Simplonpass 2005m (Svycarsko-Italie, 2007, 2011)
Furkapass 2436m (Svycarsko, 2007)
Oberalppass 2046m (Svycarsko, 2007)
Passo piccolo san Bernardo 2188m (Francie, 2008, 2010, 2011)
Passo grande san Bernardo 2423m (Svycarsko-Francie, 2010, 2011)
Col de'l Iseran 2770m (Francie, 2008, 2010)
Col du Galibier 2645m (Francie, 2008,2009)
Col du Vars 2111m (Francie, 2008, 2011)
Cima de la Bonette 2802m (Francie, 2008, 2011)
Passo Rombo 2503m (Rakousko,Italie, 2009)
Col de'l Izoard 2344m (Francie, 2009)
Umbrailpass 2503m (Italie-Svycarsko, 2010)
Passo dello Splungo 2118m (Italie-Svycarsko, 2010, 2011)
Nufenenpass 2478m (Svycarsko, 2010)
Col de la Croix du Fer 2068m (Francie, 2010)
Passo S. Bernardino 2065m (Svycarsko, 2011)
Passo Torre di Fraele 1800m (Italie, 2011)
Passo di Foscagno 2291m (Italie, 2011)
Passo Bernina 2328m (Svycarsko, 2011)
Montgenevre 1854m (Francie, 2011)
Passo Sella 2218m (Italie, 2019)
Passo Pordoi 2239m (talie, 2019)
Passo Falzarego 2105 (Italie, 2019)

Ostatni:

Veleta 2600m (az nahoru se vyjet neda) (Sierra Nevada, Spanelsko, 2010)
Pas de La Casa 2400m (Pyreneje, Andorra, 2009)
Col d'Aspin 1489m (Pyreneje, Francie, 2011)
Col du Tourmalet 2115m (Pyreneje, Francie, 2011)
Port de Boucharo 2270m (Pyreneje, Francie-Spanelsko, 2011) az nahoru vyjet nejde, zavalena cesta
Col du Soulor 1474m (Pyrenje, Francie, 2011)
Col du Aubisque 1709m (Pyreneje, Francie, 2011)
Col du Pourtalet 1794m (Pyreneje, Francie-Spanelsko, 2011)


Stav:

-> Pohon
--> Motor 1.5 (druha verze od MEXu 2009 po repasi 2015), olejovy chladic (MOCAL, 115mm 34 rad.) plus termostat
--> spojka SACHS s lamelou z TAZ1500 (109-150111, 441 270 532 529).
--> ventilator dochlazovani SPAL, trochu mne zklamal, ale nejak to chladi
--> Karburator s upravenou komorou na 26/28 mm. Zkouma se osazeni. Nyni I. st. 130/160 II. st. 155/140. II. st. nasazuje prilis bohaty a se zatezi chudne, pokusne osazeni 145/120 - zatim nejsou data k posouzeni, ale vzdusnik se zda stale prilis velky.
--> mereni teploty oleje a vody ridici jednotkou (presnost +-1 st.), sensor domaci vyroby s termistorem EPCOS (kalibrovano)
--> indikace tlaku oleje (VDO set - snimac 10bar + klasicky indikacni budik, presnost +- bota)
--> lpg na hrani a levnejsi jezdeni (1998,2009,2020)
--> upravene sani s implementovanou upravenou starsi verzi mixu pro fel 1.3 (viz. foto)
---> snizeni zastavbove vysky
---> lepsi provoz na beno a hlavne bez der, zpusobenych virenim za puvodnim mixem
---> vestaven delsi vzduchovy filtr z Fiatu Doblo 1.4JTD? (3C1-18900, C 1189 (Mann) )
--> vestaveny modul pro prubezne mereni bohatosti sirokopasmovou LS (Bosh LSU4.2)
--> elektronicka ridici jednotka zapalovani BTZ-III (2007)

-> Podvozek
2004:
--> nova zadni naprava, vyztuzena nova podelna ramena, nova sikma ramena, nove silentbloky, nova pricka
2008:
--> nove kloubove hridele
2009:
--> Predni naprava s chlazenymi kotouci (Saky) a pruzinami 260mm (od PJ) (2009)
2020:
--> Vymena kotoucu - opet za Sakyho typ (upravce wena), vyreseneo zahadne mlaceni
--> Vymena naboju a prednich lozisek
2021:
--> Vymena zadni napravy
--->Osazena puvodni ramena sikma i podelna a pricka (demontovano 2004), podelna vyztuzena, pricka ovarena
--->Nove tlumice (Monroe z sedeho I po 21 letech demontovany)
--->Loziska 21306 (+spacer) a 22205 (zkraceny naboj o 3mm)
--->Hridele Kalmar
--->Nove silentbloky


--> vicemene nova prevodovka 5q/3.9 a prislusenstvi (2004, 2009, 2015)

-> Elektro
--> Zastavba BlueTooth gatewaye, k jednotce je mozno se pripojit pres BT z notebooku nebo telefonu (SPP)
--> Elektronizovany pristrojovy stit (krom tachometru - je v planu) (2010)
--> Renovace/vymena predni casti svazku
--> Predratovani hlavnich napajecich vodicu
--> Pridavna pojistkova skrinka na baterii (pritomnost nejistenych dratu vedoucich vsude mozne mne stavala)
--> Doplneno silove jisteni sarteru a alternatoru

-> Karoserie
--> nove zadni okno tonovane na cca 50% nakovenim, bocni na 30% (2007)
--> vymenene predni blatniky (2004, 2016)
--> novy lak 1305 - barva + bezbarvy lak (2004)
--> novy lak 1305 - barva + bezbarvy lak (2017)
--> vymena stropnice (2017)

------------------------- -------------------------- -----
Poznamkovnik (naplne, spotrebni material, netypicke dily):

Maziva a jiné materiály:

- predni kola SKF LGWA 2
- zadni kola SKF LGWA 2
- svislaky Mogul A00
- vodni cerpadlo SKF LGHP 2
- homokinetaky Millers Hi Mol 20
- motor Castrol Edge TITANIUM FST 10W-60 (6/2021)
- prevodovka Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 (2017)

- chladici kapalina G12+
- brzdovka DOT 4
- brzdy predek - ferodo ds2500
- brzdy zadek - renovak beral

- vzduchovy filtr (longbox) MANN C 1189

- spojkova lamela TAZ1500 (109-150111, 441 270 532 529)
- chladic oleje MOCAL, 115mm 34 rad.
- termostat oleje MOCAL OT/2G
- ventilator dochlazovani vody VA02-AP70/LL-52A
- snimac tlaku oleje VDO 360-023 (0-10bar)
- indikator tlaku oleje VDO-350-108 (0-10bar, stupnice PSI)

- pneumatiky: Continental EcoContact 3 185/70 R13


COL/S136R - komentáře:

11:51:36
15.05.2021
COL
krom toho je to potřeba sestavit, zatím to vypadá takhle
zvětšit COL/S136R - obrázek od COL vložen 15.05.2021 11:51:36
10:52:45
14.05.2021
COL
-> minno: přesně 3
10:51:42
14.05.2021
minno
-> COL: Fajne. Tak teraz by si sa mal ale zaviazať najazdiť s tým hromadu km :) Aby to malo význam.1
10:37:07
14.05.2021
COL
-> minno: jo jo, když blbnout, tak pořádně :) : 21306+22205. Ta 22205 ale vyžadovala ubrat unašeč kloubu o 3mm. Řeší to teda jak zatížení, tak nesouososti. ještě jsem místo 22205, uvažoval 1205, to by se nemuselo nic upravovat, ale z hlediska zatížení by to byl slabší článek, 22205 je z tohoto pohledu ultimátní řešení 6
Jo a je to na Kalmar hřídelích.
upraveno 2x, naposled 14.05.2021 10:39:55
10:22:50
14.05.2021
minno
-> COL: Aj to vnútorné malé ložisko si dal dvojradové?
10:03:40
14.05.2021
COL
-> Bukaj: -> minno: no chlapci, to se asi uz nedozvime, pokud se to teda nahodou hned nerozpadne....
Zatim je pozorovani to, ze ta dve dvourada soudeckova loziska maji vyrazne vetsi mechanicky odpor pri protaceni rukou, nez ta puvodni. Coz je jev ocekavany, ale vyraznejsi nez jsem cekal.
08:27:32
14.05.2021
Bukaj
-> minno: Já bych to klidně otestoval, ale u auta, kterým jezdím hodně (35-40 KKm ročně) drží ložiska v sériové konfiguraci už cca 220 KKm a u víkendového vozu, kde už mi jedno hučí po cca 60 KKm to nemá smysl zkoušet, když to auto poslední dvě pětiletky najede tak 4000 Km ročně...3
07:54:08
14.05.2021
minno
-> COL: Zaujímavé s tým ložiskom. Ešte keby tak šlo reálne otestovať, koľko km to vydrží. Ale to, ako si písal vo fóre, už asi nik nezistí, ak už toľko veľa nejazdíš.
15:36:10
22.03.2021
COL
-> Eidy: Ano mam, standardni vymezovaci vlozku do loziskoveho domecku - to se, na rozdil od krouzku na hridel, standardne dela. Krouzek na hridel je udelan z valeckoveho loziska nu2306 tak, aby ulozeni na hrideli bylo s mirnou vuli, aby to slo taky nekdy sundat. Z toho loziska by slo udelat i vnejsi vymezeni, ale to jsem mel uz koupeny.

Zivotnost? 1 Tohle je uz spis takovy dobeh historickych napadu - nejvic se to hodilo tak v roce 2009, kdy se jezdilo treba 15-20tkm rocne, ted tak do 5tkm... Ale chci to proste vyzkouset. Stejne musim tu napravu resit, protoze na jedny strane je nejak hozeny unasec, ikdyz jsem myslel, ze byl dobry (nyni sestava lozisek 2306 + NU205 - hlavne kvuli jednoduchosti montaze vnitrniho loziska).... Ted uz mam zkrontrolovane vsechny hridele v zasobe (ty byly ok vsechny) i unasece (2 z 6 sly zatim do kose). Co se tyce zivostnosti - ocekavam skoro nesmrtelnost, i diky vetsi odolnosti proti bordelu u caroveho styku lozisek oproti bodovemu - takze dokud bude zachovana mazaci schopnost maziva a gufero nebude mit rozsmelcovany brit tak, ze tam polezou sutry....
upraveno 1x, naposled 22.03.2021 15:40:40
13:43:13
22.03.2021
minno
Aj ja som zvedavý na životnosť a skúsenosti s týmito ložiskami.
13:25:59
22.03.2021
Eidy
Velký vymezovací kroužek k ložisku máš taky? Jsem zvědavý na životnost. Kolik km ročně najedeš?
12:14:14
24.09.2019
COL
Vše je foceno různými druhy foťáku pro BFU, nebo mobilem. Starý fotky jsou z nějakého Olympusu rv cca 2003. Něco bude foceno Fuji kompaktem, typ už nevím rv cca 2012 nebo 13. A něco telefony Samsung Galaxy Nexus, Lumia 950 XL a letošní jsou ze Samsungu S10 - to je asi jediné, co v tuto chvíli vím jistě. Je to foceno v BFU módu, ty barvy jsou asi nějak naboostovane samotným telefonem.
upraveno 2x, naposled 24.09.2019 12:15:24
08:59:46
24.09.2019
Jarda
-> TT_daniel 24.09.19 08:27:03: tak je rozdil foto z r.2006 a 20194
08:27:03
24.09.2019
TT_daniel
-> COL: krajinu a krajinu s autom-auto mas krasne to uz vieme(tak samotne fotky auta ani nie) daco take jak sem aj davas...lebo krasne fotky aj farby aj vsetko

inak mimo reci..cim fotis?
21:45:46
23.09.2019
COL
-> TT_daniel: A jaký fotky bys chtěl? Krajina? Auto? Ja se to snažím nepreplacat, tak fotky, co jsou podobné z jednoho místa a casu sem dávám jen jednou...
20:55:04
23.09.2019
peter13789
-> TT_daniel: ale no, neopustaj sa, o par rocikov pokracujes :)
20:31:33
23.09.2019
TT_daniel
-> COL: krasne foto..bude niekde aj viac? aspon sa pokochat?? ked uz som ja docestoval
14:13:39
23.09.2019
minno
05:33:09
23.09.2019
k.jarek
-> COL: Parádní výlet 6
01:15:32
23.09.2019
COL
2019 Minivylet:

Praha - Innsbruck - Passo Stelvio - Passo Gavia - Tonale - Bolzano - Passo Sella - Passo Pordoi - Passo Falzarego - Cortina d'A. - Grossglockner/Hochtor - Salzburg - Praha
Extreme Tyres
pá 17. - ne 19.09. 36. Škoda sraz Doksy | pá 24. - ne 26.09. 7. Škoda sraz ve Vyskytné u .. | další akce...