skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Rapid 136
Vůz jsem koupil v říjnu 2004 jelikož jsem potřeboval auto na ježdění. Je moji druhou Škochtlí. Tu první jsem zaparkoval do stromu. Asi po měsíci ježdění mi vypověděl službu motor-prasklé těsnění pod hlavou. Celý motor jsem proto rozebral a udelal menší generálku.Ta spočívala v zabroušení ventilů a jejich následnému vyleštění. Dále dekarbonizace hlavy, sání a ventilvíka. K mému nemilému překvapení jsem zjistil, že se v motoru už někdo předemnou vrtal a nebyl příliš pečlivý.Díky tomu taky prasklo to těsnění. Bohužel dotyčnému asi nedošlo, že vložky, které dával nové, mají mít přes blok nepatrný přesah. Hlava má nová gufera a je snížená při rovnání o 0.3 mm.
Rok výroby: 1989
4písty, vlečka a 5Q
Vnitřek světlý
Střešní okno už od výrobce
Jinak muzika standardních potřeb, Basstuba, 4x repro, changer a podobné pičovinky.
Co jsem tedy na vém Rapíďu udělal:
úpravy hlavy:
leštěné ventily
snížení 0.3mm
dekarbonizace
a výměna opotřebovaných dílů
Jinak uvedení do původního stavu. Např. airbox origo Rapid zažil pár úprav nepříliš zdatného tunera co jej zkurvil s vidinou zvýšení výkonu snad o 50 koní.(za to uřezávání bych sekal ruce)
Dále:
dvouvláknové žárovky v zadních lampách
centrální zamykání s alermem a imobiliserem na DO (včetně otřesového čidla)
Mimo zimní období prolisy 14" s pneu Dunlop 185/65
Laděný výfuk
Ha, tak laděný výfuk už není, explodoval.......
červen 2005 - Prollisy jsem vyměnil za hliníková kola Jupiter 5J x 13 s pneu 185/70 R13
Na zadní nápravě jsou podložky 1,5 cm. Přijdou tam ale postupem času širší 2,5 cm a 1,5 poputujou dopředu
Jinak sním stále jezdím a zatim dobře slouží, za což jsem mu vděčný.
Postupem doby s ním mám veliké plány.Během léta, bude-li čas, a dostatek peněz udělat GO přední i zadní nápravy, převodovky a brzd. Přes zimu pak komplet vyvaření, kastle není nejlepší.spíš horší.
A nakonec lak.
Rozhodně ale naplánuji žádné zásahy do karosérie.Chci aby zůstala komplet originální, to platí i o interieru.
Chci mít prostě krásnýho rapídka jak vypadal v roce 1989.
Ještě zvažuju předělání na Garde-co se týká plechařiny, úzké osy fakt ne!!!!
Sklizené vavříny: Porážka vozu opel corsa 1.2 16V s revoluční převodovkou TipTronik ve sprintu na 200m.Kdo jel s touto převodovkou ví o čem mluvím.Zvítězil by snad i trabant.
Vůz jsem koupil v říjnu 2004 jelikož jsem potřeboval auto na ježdění. Je moji druhou Škochtlí. Tu první jsem zaparkoval do stromu. Asi po měsíci ježdění mi vypověděl službu motor-prasklé těsnění pod hlavou. Celý motor jsem proto rozebral a udelal menší generálku.Ta spočívala v zabroušení ventilů a jejich následnému vyleštění. Dále dekarbonizace hlavy, sání a ventilvíka. K mému nemilému překvapení jsem zjistil, že se v motoru už někdo předemnou vrtal a nebyl příliš pečlivý.Díky tomu taky prasklo to těsnění. Bohužel dotyčnému asi nedošlo, že vložky, které dával nové, mají mít přes blok nepatrný přesah. Hlava má nová gufera a je snížená při rovnání o 0.3 mm.
Rok výroby: 1989
4písty, vlečka a 5Q
Vnitřek světlý
Střešní okno už od výrobce
Jinak muzika standardních potřeb, Basstuba, 4x repro, changer a podobné pičovinky.
Co jsem tedy na vém Rapíďu udělal:
úpravy hlavy:
leštěné ventily
snížení 0.3mm
dekarbonizace
a výměna opotřebovaných dílů
Jinak uvedení do původního stavu. Např. airbox origo Rapid zažil pár úprav nepříliš zdatného tunera co jej zkurvil s vidinou zvýšení výkonu snad o 50 koní.(za to uřezávání bych sekal ruce)
Dále:
dvouvláknové žárovky v zadních lampách
centrální zamykání s alermem a imobiliserem na DO (včetně otřesového čidla)
Mimo zimní období prolisy 14" s pneu Dunlop 185/65
Laděný výfuk
Ha, tak laděný výfuk už není, explodoval.......
červen 2005 - Prollisy jsem vyměnil za hliníková kola Jupiter 5J x 13 s pneu 185/70 R13
Na zadní nápravě jsou podložky 1,5 cm. Přijdou tam ale postupem času širší 2,5 cm a 1,5 poputujou dopředu
Jinak sním stále jezdím a zatim dobře slouží, za což jsem mu vděčný.
Postupem doby s ním mám veliké plány.Během léta, bude-li čas, a dostatek peněz udělat GO přední i zadní nápravy, převodovky a brzd. Přes zimu pak komplet vyvaření, kastle není nejlepší.spíš horší.
A nakonec lak.
Rozhodně ale naplánuji žádné zásahy do karosérie.Chci aby zůstala komplet originální, to platí i o interieru.
Chci mít prostě krásnýho rapídka jak vypadal v roce 1989.
Ještě zvažuju předělání na Garde-co se týká plechařiny, úzké osy fakt ne!!!!
Sklizené vavříny: Porážka vozu opel corsa 1.2 16V s revoluční převodovkou TipTronik ve sprintu na 200m.Kdo jel s touto převodovkou ví o čem mluvím.Zvítězil by snad i trabant.
Kuba F1 / Rápo - komentáře:
09:36:10
13.04.2005
13.04.2005
TG
-> Kuba F1: taky mám plno much, které nejsou vidět....ale 7b pro tebe...
09:32:30
13.04.2005
13.04.2005
Kuba F1
Jo vypada hezky na fotkach i ve skutečnosti, ale bohužel má svoje mouchy.Díky za bodíky!!
18:29:52
12.04.2005
12.04.2005
majo120 bracho Milosa
tiez sa pridam
17:57:58
12.04.2005
12.04.2005
Milos
dam ti 7b
17:57:37
12.04.2005
12.04.2005
Milos
celkem zaxovaly
11:53:49
12.04.2005
12.04.2005
Kuba F1
Už je tady foto, tak koukejte a pište.
23:31:11
09.04.2005
09.04.2005
hany
nula z nuly pojde a nenaděláš nic dokud nedáš alespoň foto