skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
ŠKODA 1000MB rok výroby 1967 15ctá série
Karoserie:
- v původním stavu, vyztužena mezi uložením zadních tlumičů, převařena pedálová konzole z Š100, upraveno pro 5ti rychlostní převodovku
- původní šedomodrá barva ne moc dobře přestříkána na stávající červenou
Podvozek:
- úzké nápravy nahrazeny M nápravami
- přední:
* ovařená, vyztužená a částečně odlehčená nápravnice s rozpěrou v šedém alkytonu
* hřebenové řízení zatím bohužel bez ostrého pastorku
* trubková ramena od Wlada pro použití klasické pružiny a tlumiče s nastavitelným odklonem a zvětšeným záklonem v černém komaxitu, všechny silenbloky včetně svislých čepů Pemit
* stabilizátor 20mm ke spodním ramenům uchycen přes unibaly, ke karoserii tvrdými silentbloky od Pemita
* pružiny 80kN volná délka 200mm, tlumiče HP Sporting po repasi
* odlehčené náboje s klasickou roztečí
* odklon -3° , sbíhavost 0,7mm, záklon 9,5° *
- zadní:
* kyvadlová s vyztuženými podelnými rameny po kompletní GO v šedočerné kombinaci, povrchová úprava Alkyton
* pružiny od Omareta na vrchy
* nastavování sbíhavosti alá m8
* tlumiče HP Sporting po repasi
* sbíhavost 2,2mm
* převodovka uložena o 15mm níž na snížených silentblocích, kvůli zvětšení zadních odklonů
* příčka motoru vlastní výroby z Chrommolybdenu. Motor uložen o 15mm níž, rovněž kvůli zadním odklonům
Kola a pneumatiky:
- "pampelišky" z Fordu Capri kompletně předělané, ve zlatém komaxitu
- pneu YOKOHAMA ADVAN A048 185/60 R13 vpředu SOFT a vzadu MEDIUM. Jinak DUNLOP SP SPORT 2000 175/50 R13
Brzdy:
- místo originální konzole je použita konzole z Š100 s posilovačem ATE, brzdový válec ATE, odlehčené a předěláné pedály Š100, držák
vlastní konstrukce
- vpředu jednopístové třmeny ATE, chlazené kotouče BREMBO, destičky Ferodo DS Performance, brdová kapalina ATE 200 za inspiraci díky Marciusovi
- zadní kotoučové brzdy se třmeny z Š120, předělané kotouče FERODO z Š120, desky FERODO, unašeče a držáky třmenů vlastní výroby, omezovač brzdného účinku Tilton
- hydraulická ruční brzda zapojená do série se zadním okruhem
Motor 120LS:
Blok
- eM, plnoprůtok, litinová víka
- upravené mazání převodu rozdělovače se zvýšeným tlakem
- výměník voda - olej
- zapojen obtok čtvrtého válce z výměníku voda - olej
- odvětrání klikového klikové skříně dle MB či LR
- zvětšené kanály pro mazání hlavních ložisek klikové hřídele
- upravené šály pro mazání hlavních ložek
- ve víku rozvodů upraveny kanály pro odtok oleje od olejového čerpadla
Klika
- 120, druhý brus
- odlehčený setrvák
- 1,6přítlačák + origo lamela Škoda
- dynamicky vyváženo
- certalová řemenice
Písty
- 120LS, včetně vložek, nové
Ojnice
- nové Fa
- odlehčené, vyleštěné
- vyvážené
Vačka
- 280°, Krejbich
Zapalovaní
- Ignitech TCIP4
- rozdělovač BMM
- nová cívka Pal bez odporu
Hlava
- nová 120LS
- upravené ventily 34/30, 7mm dřík
- konické pružiny
- vodítka, gufera
- snížená o 1mm, ale probrán spalovák kvuli antidetonační štěrbině
- 1,2mm těsnění
- KP10,5/1
- velké kanály
Karburátor
- Weber 40 DCOE
- svod přes hlavu výroba p. Doupovec
- filtr K&N
Alternátor
- 35A
- po kompletní repasi, ložiska NTN C4
- dle možností odlehčen
- certalová řemenice s průměrem 90mm
- olej Q8 Formula 10W-50
- svíce NGK BPR7HS
- elektrické palivové čerpadlo řízené jednotkou zapalování
Výfuk:
- 3-1 svod p. Hrcina
- nerez tlumič Burgess
Převodovka:
- uložena o 15mm níž
- po opravě a úpravě od Vrby
- 5ti rychlostní z Š125 s dlouhou jedničkou se šikmým zubem
- SP 4.22
- Převodové poměry:
1° - 3,09 (série 3,80)
2° - 2,12
3° - 1,41
4° - 1,08
5° - 0,83
- rozpěrka mezi 3kou a 4kou
- nový pastorek na náhon tachometru pro 13ky kola
- startér 1kW z Fabie
Chlazení:
- chladič z eRka s měděnnými lamelami + velká řemenice a pětilistá vrtule
- upraven tunel před chladičem a vzduch přiváděn zespod auta
Exteriér:
- maska modelu 64
- upravené mřížky v zadních blatnících
Interiér:
- dobová skořepinová sedadla "Vajíčka" výroba p. Indra
- volant Momo Cavallino C36
- čtyřbodové 3" pásy Sandtler Sponsor
- Harness Bar vlastní výroby v černém polomatu
- kaplička přístrojů ze 120s s přídavným otačkoměrem VDO, tlakoměrem oleje a teploměrem oleje vše s chromovou obroučkou
- palubní deska v bíle barvě s červeno-černým koženkovým pošitím
- osvícení interiéru vybaveno stmívačem
- všechny budíky podsvíceny stejně jako původní přístrojovka - pouze bílá
- digitalní tachometru zabudovaný do původního popelníku
více info na www.skodateam.cz/---tisic --malych--bolesti--- .
první video , je co doladovat
Sprinty Pohofest 2013
Sprinty Hundertgang 2013
První start s TCIP4
Karoserie:
- v původním stavu, vyztužena mezi uložením zadních tlumičů, převařena pedálová konzole z Š100, upraveno pro 5ti rychlostní převodovku
- původní šedomodrá barva ne moc dobře přestříkána na stávající červenou
Podvozek:
- úzké nápravy nahrazeny M nápravami
- přední:
* ovařená, vyztužená a částečně odlehčená nápravnice s rozpěrou v šedém alkytonu
* hřebenové řízení zatím bohužel bez ostrého pastorku
* trubková ramena od Wlada pro použití klasické pružiny a tlumiče s nastavitelným odklonem a zvětšeným záklonem v černém komaxitu, všechny silenbloky včetně svislých čepů Pemit
* stabilizátor 20mm ke spodním ramenům uchycen přes unibaly, ke karoserii tvrdými silentbloky od Pemita
* pružiny 80kN volná délka 200mm, tlumiče HP Sporting po repasi
* odlehčené náboje s klasickou roztečí
* odklon -3° , sbíhavost 0,7mm, záklon 9,5° *
- zadní:
* kyvadlová s vyztuženými podelnými rameny po kompletní GO v šedočerné kombinaci, povrchová úprava Alkyton
* pružiny od Omareta na vrchy
* nastavování sbíhavosti alá m8
* tlumiče HP Sporting po repasi
* sbíhavost 2,2mm
* převodovka uložena o 15mm níž na snížených silentblocích, kvůli zvětšení zadních odklonů
* příčka motoru vlastní výroby z Chrommolybdenu. Motor uložen o 15mm níž, rovněž kvůli zadním odklonům
Kola a pneumatiky:
- "pampelišky" z Fordu Capri kompletně předělané, ve zlatém komaxitu
- pneu YOKOHAMA ADVAN A048 185/60 R13 vpředu SOFT a vzadu MEDIUM. Jinak DUNLOP SP SPORT 2000 175/50 R13
Brzdy:
- místo originální konzole je použita konzole z Š100 s posilovačem ATE, brzdový válec ATE, odlehčené a předěláné pedály Š100, držák
vlastní konstrukce
- vpředu jednopístové třmeny ATE, chlazené kotouče BREMBO, destičky Ferodo DS Performance, brdová kapalina ATE 200 za inspiraci díky Marciusovi
- zadní kotoučové brzdy se třmeny z Š120, předělané kotouče FERODO z Š120, desky FERODO, unašeče a držáky třmenů vlastní výroby, omezovač brzdného účinku Tilton
- hydraulická ruční brzda zapojená do série se zadním okruhem
Motor 120LS:
Blok
- eM, plnoprůtok, litinová víka
- upravené mazání převodu rozdělovače se zvýšeným tlakem
- výměník voda - olej
- zapojen obtok čtvrtého válce z výměníku voda - olej
- odvětrání klikového klikové skříně dle MB či LR
- zvětšené kanály pro mazání hlavních ložisek klikové hřídele
- upravené šály pro mazání hlavních ložek
- ve víku rozvodů upraveny kanály pro odtok oleje od olejového čerpadla
Klika
- 120, druhý brus
- odlehčený setrvák
- 1,6přítlačák + origo lamela Škoda
- dynamicky vyváženo
- certalová řemenice
Písty
- 120LS, včetně vložek, nové
Ojnice
- nové Fa
- odlehčené, vyleštěné
- vyvážené
Vačka
- 280°, Krejbich
Zapalovaní
- Ignitech TCIP4
- rozdělovač BMM
- nová cívka Pal bez odporu
Hlava
- nová 120LS
- upravené ventily 34/30, 7mm dřík
- konické pružiny
- vodítka, gufera
- snížená o 1mm, ale probrán spalovák kvuli antidetonační štěrbině
- 1,2mm těsnění
- KP10,5/1
- velké kanály
Karburátor
- Weber 40 DCOE
- svod přes hlavu výroba p. Doupovec
- filtr K&N
Alternátor
- 35A
- po kompletní repasi, ložiska NTN C4
- dle možností odlehčen
- certalová řemenice s průměrem 90mm
- olej Q8 Formula 10W-50
- svíce NGK BPR7HS
- elektrické palivové čerpadlo řízené jednotkou zapalování
Výfuk:
- 3-1 svod p. Hrcina
- nerez tlumič Burgess
Převodovka:
- uložena o 15mm níž
- po opravě a úpravě od Vrby
- 5ti rychlostní z Š125 s dlouhou jedničkou se šikmým zubem
- SP 4.22
- Převodové poměry:
1° - 3,09 (série 3,80)
2° - 2,12
3° - 1,41
4° - 1,08
5° - 0,83
- rozpěrka mezi 3kou a 4kou
- nový pastorek na náhon tachometru pro 13ky kola
- startér 1kW z Fabie
Chlazení:
- chladič z eRka s měděnnými lamelami + velká řemenice a pětilistá vrtule
- upraven tunel před chladičem a vzduch přiváděn zespod auta
Exteriér:
- maska modelu 64
- upravené mřížky v zadních blatnících
Interiér:
- dobová skořepinová sedadla "Vajíčka" výroba p. Indra
- volant Momo Cavallino C36
- čtyřbodové 3" pásy Sandtler Sponsor
- Harness Bar vlastní výroby v černém polomatu
- kaplička přístrojů ze 120s s přídavným otačkoměrem VDO, tlakoměrem oleje a teploměrem oleje vše s chromovou obroučkou
- palubní deska v bíle barvě s červeno-černým koženkovým pošitím
- osvícení interiéru vybaveno stmívačem
- všechny budíky podsvíceny stejně jako původní přístrojovka - pouze bílá
- digitalní tachometru zabudovaný do původního popelníku
více info na www.skodateam.cz/---tisic --malych--bolesti--- .
první video , je co doladovat
Sprinty Pohofest 2013
Sprinty Hundertgang 2013
První start s TCIP4
CML / 1000MB - komentáře:
20:44:24
17.04.2013
17.04.2013
mirecek.666
díky, ale ono je to auto co se týče laku dost ošklivý:-)
22:40:54
16.04.2013
16.04.2013
Péďa17
-> mirecek.666: krásné auto
21:12:12
16.04.2013
16.04.2013
sikula
těším se, až to uvidím na živo
21:14:11
15.04.2013
15.04.2013
mirecek.666
koní to má dost:-) plná spokojenost, ještě doladit karbec a nádhera, první svezení pokazily zadní zatuhlý prasata, tak se trochu přičmoud buben, opravíme a provedeme opáčko
21:13:55
15.04.2013
15.04.2013
T
-> mirecek.666: : tak povídej první pocity z jízdy
19:51:24
14.04.2013
14.04.2013
Tabi
m8rinek 14.04.13 09:25:10 napsal:
→ Tabi: počkej počkej ty vědátore… tohle je motor
Mirka, který koupil ode mě :D a provozoval jsem ho v erku ;).Sakra,sem si vás zase spletl,to se mi nestalo poprvé.Vaše nicky se mi motají dohromady,oba začínají na m,oba tam máte nějakou cifru,musí si na vás dva dávat pozor,sory.
→ Tabi: počkej počkej ty vědátore… tohle je motor
Mirka, který koupil ode mě :D a provozoval jsem ho v erku ;).Sakra,sem si vás zase spletl,to se mi nestalo poprvé.Vaše nicky se mi motají dohromady,oba začínají na m,oba tam máte nějakou cifru,musí si na vás dva dávat pozor,sory.
19:05:21
14.04.2013
14.04.2013
m8rinek
-> T: nemam, respektive, tvůj motor taky nebyl na brzdě a co vím, tak je to jen výkonový odhad a já hádat nechci, nicméně v tomhle motoru je totéž co ve tvém jen o 100ccm méně...
18:09:51
14.04.2013
14.04.2013
T
-> m8rinek: : máš představu kolik to má koníků? myslím, že jsi říkal, že to je podobné jako moje nebo si to pletu ?
-> mirecek.666: : hurá
-> mirecek.666: : hurá
09:25:10
14.04.2013
14.04.2013
m8rinek
-> Tabi: počkej počkej ty vědátore... tohle je motor Mirka, který koupil ode mě :D a provozoval jsem ho v erku ;).
09:23:12
14.04.2013
14.04.2013
Tabi
-> m8rinek: Já chci slyšet ten tvůj. Už jsem slyšel hodně výfuků naživo,ale burges snad jednou.Taky jsem slyšel naživo Abarth ve škodovce a taky pěkný.Já si počkám na ten tvůj.
22:32:02
13.04.2013
13.04.2013
m8rinek
22:12:32
13.04.2013
13.04.2013
Eidy
-> mirecek.666: Pěkně jsi udělal motor. To se mi líbí. Ještě hlasuju pro řernou řemenici větráku, aby to ladilo k sobě. A možná by šla. Takový 30mm díry by byly akorát :D
21:59:06
13.04.2013
13.04.2013
Tabi
peter l 13.04.13 19:58:06 napsal:
→ mirecek.666: Takto si predstavujem motor
v 1000-cke,klobuk dole,velmi pekne,a vacka je v tom 280-ka??Přesně tak,to se mi to taky moc líbí.Jestli já nezůstanu u originálu,tak to chci podobně jak to má mirecek.666. Až to naladíš,tak bych si rád poslechl ten burges,natoč prosím prosím nějaké malé video na ukázku.
→ mirecek.666: Takto si predstavujem motor
v 1000-cke,klobuk dole,velmi pekne,a vacka je v tom 280-ka??Přesně tak,to se mi to taky moc líbí.Jestli já nezůstanu u originálu,tak to chci podobně jak to má mirecek.666. Až to naladíš,tak bych si rád poslechl ten burges,natoč prosím prosím nějaké malé video na ukázku.
19:58:06
13.04.2013
13.04.2013
peter l
-> mirecek.666: Takto si predstavujem motor v 1000-cke,klobuk dole,velmi pekne,a vacka je v tom 280-ka??
20:48:13
11.04.2013
11.04.2013
mirecek.666
-> sikula: díky :-)
20:41:46
11.04.2013
11.04.2013
sikula
-> mirecek.666: Je to pěkný
21:40:55
10.04.2013
10.04.2013
mirecek.666
-> m8rinek: ten už je provozu, jinak nikde neni psáno, že to takle bude i ve finále, a na rady samozřejmě dám:-)
21:19:53
10.04.2013
10.04.2013
m8rinek
-> mirecek.666: Jestli Ti můžu poradit tak na podtlak rozdělovače se minimálně prozatim vykašli, je stejně zabloklej šroubkem... budeš mít o místo míň, kde ti to může přisávat faleš...
19:44:06
08.04.2013
08.04.2013
T
-> mirecek.666: : jojo, patří to k tomu auto, o tom žádná
19:30:28
08.04.2013
08.04.2013
mirecek.666
no je to možný že jich bude mín, ale tohle mi do toho auta pásne víc, neřikám že 136 a chlazení vpředu byl krok uplně špatným směrem, ale tohle se mi už ted líbí víc:-)podcenil? to snad ne:-)