CML / 1000MB CML / 1000MB

komentáře | popis | fotky | mirecek.666 | 21.07.24 19:42 | 302x v oblíbených
ŠKODA 1000MB rok výroby 1967 15ctá série



Karoserie:

- v původním stavu, vyztužena mezi uložením zadních tlumičů, převařena pedálová konzole z Š100, upraveno pro 5ti rychlostní převodovku

- původní šedomodrá barva ne moc dobře přestříkána na stávající červenou



Podvozek:

- úzké nápravy nahrazeny M nápravami

- přední:

* ovařená, vyztužená a částečně odlehčená nápravnice s rozpěrou v šedém alkytonu

* hřebenové řízení zatím bohužel bez ostrého pastorku

* trubková ramena od Wlada pro použití klasické pružiny a tlumiče s nastavitelným odklonem a zvětšeným záklonem v černém komaxitu, všechny silenbloky včetně svislých čepů Pemit

* stabilizátor 20mm ke spodním ramenům uchycen přes unibaly, ke karoserii tvrdými silentbloky od Pemita

* pružiny 80kN volná délka 200mm, tlumiče HP Sporting po repasi

* odlehčené náboje s klasickou roztečí

* odklon -3° , sbíhavost 0,7mm, záklon 9,5° *



- zadní:

* kyvadlová s vyztuženými podelnými rameny po kompletní GO v šedočerné kombinaci, povrchová úprava Alkyton

* pružiny od Omareta na vrchy

* nastavování sbíhavosti alá m8

* tlumiče HP Sporting po repasi

* sbíhavost 2,2mm

* převodovka uložena o 15mm níž na snížených silentblocích, kvůli zvětšení zadních odklonů

* příčka motoru vlastní výroby z Chrommolybdenu. Motor uložen o 15mm níž, rovněž kvůli zadním odklonům



Kola a pneumatiky:

- "pampelišky" z Fordu Capri kompletně předělané, ve zlatém komaxitu

- pneu YOKOHAMA ADVAN A048 185/60 R13 vpředu SOFT a vzadu MEDIUM. Jinak DUNLOP SP SPORT 2000 175/50 R13



Brzdy:

- místo originální konzole je použita konzole z Š100 s posilovačem ATE, brzdový válec ATE, odlehčené a předěláné pedály Š100, držák

vlastní konstrukce

- vpředu jednopístové třmeny ATE, chlazené kotouče BREMBO, destičky Ferodo DS Performance, brdová kapalina ATE 200 za inspiraci díky Marciusovi

- zadní kotoučové brzdy se třmeny z Š120, předělané kotouče FERODO z Š120, desky FERODO, unašeče a držáky třmenů vlastní výroby, omezovač brzdného účinku Tilton

- hydraulická ruční brzda zapojená do série se zadním okruhem



Motor 120LS:

Blok

- eM, plnoprůtok, litinová víka

- upravené mazání převodu rozdělovače se zvýšeným tlakem

- výměník voda - olej

- zapojen obtok čtvrtého válce z výměníku voda - olej

- odvětrání klikového klikové skříně dle MB či LR

- zvětšené kanály pro mazání hlavních ložisek klikové hřídele

- upravené šály pro mazání hlavních ložek

- ve víku rozvodů upraveny kanály pro odtok oleje od olejového čerpadla



Klika

- 120, druhý brus

- odlehčený setrvák

- 1,6přítlačák + origo lamela Škoda

- dynamicky vyváženo

- certalová řemenice



Písty

- 120LS, včetně vložek, nové



Ojnice

- nové Fa

- odlehčené, vyleštěné

- vyvážené



Vačka

- 280°, Krejbich



Zapalovaní

- Ignitech TCIP4

- rozdělovač BMM

- nová cívka Pal bez odporu



Hlava

- nová 120LS

- upravené ventily 34/30, 7mm dřík

- konické pružiny

- vodítka, gufera

- snížená o 1mm, ale probrán spalovák kvuli antidetonační štěrbině

- 1,2mm těsnění

- KP10,5/1

- velké kanály



Karburátor

- Weber 40 DCOE

- svod přes hlavu výroba p. Doupovec

- filtr K&N



Alternátor

- 35A

- po kompletní repasi, ložiska NTN C4

- dle možností odlehčen

- certalová řemenice s průměrem 90mm



- olej Q8 Formula 10W-50

- svíce NGK BPR7HS

- elektrické palivové čerpadlo řízené jednotkou zapalování



Výfuk:

- 3-1 svod p. Hrcina

- nerez tlumič Burgess



Převodovka:

- uložena o 15mm níž

- po opravě a úpravě od Vrby

- 5ti rychlostní z Š125 s dlouhou jedničkou se šikmým zubem

- SP 4.22

- Převodové poměry:

1° - 3,09 (série 3,80)

2° - 2,12

3° - 1,41

4° - 1,08

5° - 0,83

- rozpěrka mezi 3kou a 4kou

- nový pastorek na náhon tachometru pro 13ky kola

- startér 1kW z Fabie



Chlazení:

- chladič z eRka s měděnnými lamelami + velká řemenice a pětilistá vrtule

- upraven tunel před chladičem a vzduch přiváděn zespod auta



Exteriér:

- maska modelu 64

- upravené mřížky v zadních blatnících



Interiér:

- dobová skořepinová sedadla "Vajíčka" výroba p. Indra

- volant Momo Cavallino C36

- čtyřbodové 3" pásy Sandtler Sponsor

- Harness Bar vlastní výroby v černém polomatu

- kaplička přístrojů ze 120s s přídavným otačkoměrem VDO, tlakoměrem oleje a teploměrem oleje vše s chromovou obroučkou

- palubní deska v bíle barvě s červeno-černým koženkovým pošitím

- osvícení interiéru vybaveno stmívačem

- všechny budíky podsvíceny stejně jako původní přístrojovka - pouze bílá

- digitalní tachometru zabudovaný do původního popelníku



více info na www.skodateam.cz/---tisic --malych--bolesti--- .

první video
Š1000mb 1200ccm weber 40dcoe
, je co doladovat



Sprinty Pohofest 2013
Pohofest 2013


Sprinty Hundertgang 2013
Hundertgang 2013 - Sprint


První start s TCIP4
1200ccm, Weber, TCIP4

CML / 1000MB - komentáře:

09:23:12
14.04.2013
Tabi
-> m8rinek: Já chci slyšet ten tvůj.157 Už jsem slyšel hodně výfuků naživo,ale burges snad jednou.Taky jsem slyšel naživo Abarth ve škodovce a taky pěkný.Já si počkám na ten tvůj.6
22:32:02
13.04.2013
m8rinek
-> Tabi: Burgess a koneckoncu celej tenhle motor je k slyseni tady... hlavne v druhy pulce
Den pořadatelů Rally Bohemia 15.4.2012 Škoda 110R
22:12:32
13.04.2013
Eidy
-> mirecek.666: Pěkně jsi udělal motor. To se mi líbí. Ještě hlasuju pro řernou řemenici větráku, aby to ladilo k sobě. A možná by šla. Takový 30mm díry by byly akorát :D
21:59:06
13.04.2013
Tabi
peter l 13.04.13 19:58:06 napsal:

→ mirecek.666: Takto si predstavujem motor

v 1000-cke,klobuk dole,velmi pekne,a vacka je v tom 280-ka??
Přesně tak,to se mi to taky moc líbí.Jestli já nezůstanu u originálu,tak to chci podobně jak to má mirecek.666.157 Až to naladíš,tak bych si rád poslechl ten burges,natoč prosím prosím nějaké malé video na ukázku.4
19:58:06
13.04.2013
peter l
-> mirecek.666: Takto si predstavujem motor v 1000-cke,klobuk dole,velmi pekne,a vacka je v tom 280-ka??
20:48:13
11.04.2013
mirecek.666
-> sikula: díky :-)
20:41:46
11.04.2013
sikula
-> mirecek.666: Je to pěkný

4
21:40:55
10.04.2013
mirecek.666
-> m8rinek: ten už je provozu, jinak nikde neni psáno, že to takle bude i ve finále, a na rady samozřejmě dám:-)
21:19:53
10.04.2013
m8rinek
-> mirecek.666: Jestli Ti můžu poradit tak na podtlak rozdělovače se minimálně prozatim vykašli, je stejně zabloklej šroubkem... budeš mít o místo míň, kde ti to může přisávat faleš...
19:44:06
08.04.2013
-> mirecek.666: : jojo, patří to k tomu auto, o tom žádná 4
19:30:28
08.04.2013
mirecek.666
no je to možný že jich bude mín, ale tohle mi do toho auta pásne víc, neřikám že 136 a chlazení vpředu byl krok uplně špatným směrem, ale tohle se mi už ted líbí víc:-)podcenil? to snad ne:-)
19:28:56
08.04.2013
-> mirecek.666: : tak, tak, podcenil jsem Tě 40 4
19:27:11
08.04.2013
mirecek.666
-> T: myslel jsi že jsem potratil koně oproti 136?
19:26:00
08.04.2013
-> mirecek.666: : jo táááák 40 to pak jo 5
19:23:20
08.04.2013
mirecek.666
-> T: proč ztracený? bude jich tam dost:-) musí se spíš trochu zhubnout
19:21:36
08.04.2013
-> mirecek.666: : to ono to bude fungovat :-) spíš jsem zvědav, co budeš říkat na ty ztracený koně 40 jak motorem, tak vrtulí...

jinak nemam nic proti a děláš to pěkně 4
19:20:04
08.04.2013
mirecek.666
-> Tabi: ještě tam přijde takovej plastovej vylepšovák, aby se to tam nemotalo, jinak ze spod je taky kus plechu aby se to tam usměrnilo, jen to neni pořádně vidět, uvídime jak se to projeví:-) už snad brzo bude start
upraveno 1x, naposled 08.04.2013 19:21:17
10:19:24
08.04.2013
Tabi
Koukám,že vylepšuješ přívod vzduchu k chladiči.Nějakou mřížku tam dáš aby tam ze spoda nelítal bordel?Toto řešení bude možná lepší než co má třeba MAJKLSTO na svojí stovce.Ale asi bych dal dole,směrem jako k poloose aspoň malej kousek plechu,aby to ten luft trochu usměrňovalo do té díry.Už jsem se z někým kdysi o různých úpravách podobného typu bavil,a pamatuju si,že některé pokusy o zlepšení účinosti chlazení se míjeli účinkem,protože se tam pak akorát vítr motal jak v bedně,a lepší to nebylo.Ale to co máš ty se mě osobně docela zamlouvá.Jsem zvědavej až to otestuješ,jak to budeš hodnotit.Doufám teda,že kladně.157
Extreme Tyres