Olin / Škoda 1000 MBG Olin / Škoda 1000 MBG

komentáře | popis | fotky | Olin1000 | 12.05.15 10:52 | 132x v oblíbených
Škoda 1000 MBG DeLuxe z roku 1967.



Kompletní renovace započala 1.10.2008 a byla dokončena 1.5.2009. Litřík se letos zúčastnil sedmnácti akcí a získal 8x ocenění, z toho dokonce dvakrát první místo v kategorii Škoda 1000-1100 MB. Od 2.května kdy vyjel najel letos vice jak 2500 km.



Více se dčtete na forum.skodahome.cz/index. php?showtopic=...



Jedna věc mi nedá spát, rád bych se pokusil zmapovat kolik je v provozu MBGéček. Mám takové tušení, že možná méně než MGXů, protože to byl model, který šel hlavně na vývoz. Jak udaje uvádějí, tak z prvních 115 vozů vyrobených na sklonku roku 1966 jich v Československu zůstalo jen 5 aut.

Pokud jste někdo majitelem, nebo o nějakém víte, dejte mi prosím vědět na můj email: olin@skodahome.cz



K 18.11.2009 mám zmapováno 9 vozů MBG :) (Čechy a Slovensko)

Olin / Škoda 1000 MBG - komentáře:

13:08:34
20.11.2009
Jozka
-> Olin1000: Bude někde chyba u mě, ID s kódem dorazily, ale jak přes ně tak i přes jméno a heslo jsem odmítán jako nežádoucí. Až budu mít víc času, zkusím znova..
12:26:48
20.11.2009
Olin1000
-> Jozka: ale vše funguje, i registrace 9
08:12:34
20.11.2009
Jozka
-> Duri - Prasa rider: Skvělý. Když se shoduje regulací, bylo by vyhráno - odchylnost palce by mi nevadila. Bohužel můžu porovnávat pouze s klasickými malými MB rozdělovači, protože ani jednom ze dvou původně 2-karb motorů, co mám doma, původní rozdělovač už nebyl.

-> Olin1000: & others - MBG zkusím pofotit - jestli ještě existuje, naposled jsem ho viděl na jaře. On ten člověk měl i MBX, MBG opatřil k tomu, rozpracoval, ale pak měl nehodu, nějaký následný potíže, přestěhoval se trochu, MBX prodal (jediný hnědý, teď je registrovaný v Pze) a renovaci MBG zastavil a chtěl se ho i zbavit..

Jinak gratuluju k testaci a též zabezpečení stránek škodahome - chtěl jsem se v PO zaregistrovat, ale nezdařilo se3.
21:19:35
19.11.2009
Olin1000
Jooo, šroubek u palce rozdělovače mě pěkně v létě potrápil. Cestou z TC v Pardubicích se mi dvakrát vyšrouboval, až byl nakonec nepoužitelnej. Nakonec mě zachránil šroubek ze štítku, na který jsem dojel domů. Nyní mám ve výbavě další dva náhradní šroubečky :)
22:03:12
18.11.2009
Duri
-> Jozka: Novy bezpodtlakovy maly rozdelovac 443.213–204.408 sa podarilo zohnat aj mne. Priebeh regulacie je zhodny so starsim 02.9204.404. Jediny rozdiel som nasiel v tom, ze starsi ma rozdelovacie ramienko prichytene skrutkou, v novom type ho drzi tlacne perko. Ci je tam este nieco ine?

To MBG od kamarata zaujima aj mna...
18:45:24
18.11.2009
Olin1000
Od dnešního dne je litřík oficiálně veteránkem 3
15:05:41
18.11.2009
havlik
-> Olin1000: jo sem do toho nějak zamotal MBX:) sakra no ale tak aspon že si to ty upřesnil
15:04:40
18.11.2009
Tomo - zrušená registrace
-> Jozka: noze ukaz nam ho myslim ten kusok samozrejme litrika4 1
15:00:20
18.11.2009
Olin1000
-> Jozka: To mě by také hodně zajímalo, zase by to byl další podchycený kousek 136 136 136 a ono 1100MB se nějaký čas jelo současně s 1000 MBG
upraveno 1x, naposled 18.11.2009 15:02:02
14:44:33
18.11.2009
Tomo - zrušená registrace
-> Jozka: tak ten kousek chci videt 4 6 2 a nie len ja :)
14:41:25
18.11.2009
Jozka
-> Olin1000: No, měl jsem to zafixovaný z nějakého čtiva obráceně - cca 2500 ks 1000+1100 MBX dohromady, lehce přes 2 tisíce 1000MBG - asi tisková chyba, nepochybuju, že ty to máš zjištěný naprosto přesně 4.

-> havlik: Oni to "G" s náběhem motorů 1100 ccm opustili - asi že jim to už připadalo rozlišený dostatečně - 1000MB, 1100MB, 1100MBX.. (předtím 1000MB, 1000MBG, 1000MBX).

Jinak se podívám ke známýmu do dílny, zdali má ještě svůj MBG kousek - údajně vyvezenej jako tréninkový soutěžák kamsi do Belgie..
14:39:58
18.11.2009
Tomo - zrušená registrace
-> Olin1000: on mozno mysli MBX :D tie boli 1000MBX a 1100MBX 6
14:07:30
18.11.2009
Olin1000
-> havlik: Škoda 1100 MBG se nedělala. To už byly jen Škoda 1100 MB DeLuxe. Embégéčka měly vždy jen úzký sloupek a jejich výroba zkončila v roce 1968 před celozávodní dovolenou, po které se již vyráběly embéčka se širokým sloupkem.
upraveno 1x, naposled 18.11.2009 14:15:17
14:01:42
18.11.2009
havlik
-> Olin1000: a to mluvíš o 1000MBG? protože pak se dělali 1100MBG a ty měly jednoduchej karbec
13:58:27
18.11.2009
Olin1000
-> Jozka: Podle literatury bylo vyrobeno 2517 MBX a 3287 MBG. MBG se vyrábělo od 14.11.1966 až do 25.6.1968 a na konci roku 1966 jich bylo vyrobeno 115 vozů a jen pět jich zůstalo v Československu (69 Belgie, 33 Norsko, po dvou Bulharsko,Holandsko,Švéds ko a po jednom Finsko a Francie. Cena doma činila 49,900,-Kčs.

Jinak rozdělovač je ještě origo.
upraveno 1x, naposled 18.11.2009 14:12:19
13:27:10
18.11.2009
Jozka
-> Olin1000: Ono i z výrobních linek těch MBG sjelo méně než MBX, že? Škoda, že v těch registrech je to nerozluštitelný, co tam který úředník napsal, to ještě zkomolili informatici a tak bych se nedivil ani tomu MGX..3

Jinak střecha hezká, akorát já jí mám dobově spojenou s turisty z NDR, ti to v 70.tých měli na každém třetím MB..

Když jsme spolu onehdy debatovali v Běšinech, resp. Klatovech na návsi, probrali jsme kde co včetně nerez šroubků, ale zapomněl jsem se zeptat a podívat na důležité - máš originál bezpodtlak 02.9204.404, nebo nějakou náhradu ? Zmocnil jsem se totiž rozdělovače nového malého a bez podtlaku, ale má už nový označení 443.213-204.408..
22:14:02
10.11.2009
Olin1000
Letos jsem to snimi nijak neřešil, ale už nejsou tak bílé jako nové, ale nějaká ta patina k takovému autu patři 4
22:07:12
10.11.2009
eMBébé
K těm počtům eMBéGé, asi tak před pěti lety, kdy jsem ještě měl tu možnost nahlédnout do registru vozidel, jsem se mrknul na ta eMBéGé a eMBéiks. Bylo to v řádech stovek a MBXek bylo víc, než MBGéček. Asi tak v poměru 400 ku 250, přesně už si nepamatuji. Je ovšem otázkou, kolik z nich bylo provozuschopných, kolik z nich zůstalo v původním stavu a co za tu dobu s těmito počty udělalo šrotovné a poplatek za ekologii.

Tvý eMBéGé už nějakej ten pátek registruji na netu a skutečně, komu čest, tomu čest...1

Apropo, jak udržuješ ty bílé obruče na pneumatikách při tak velkém počtu ujetých km? Mně se opotřebovávaly, takže co sezona, to nové obruče.8
21:30:11
10.11.2009
Duri
Je nadherna, verim, ze sa raz dostanem aj ja do podobneho stavu.

K tym MBG, ak robis nejaku databazu, chcelo by to spravit nejak verejnejsie. Osobne by ma tiez zaujimalo, kolko ich asi je. V SR je ich asi velmi malo, 3ks poznam osobne, 2 z foto, zial nie vsetky su na SPZ a s origo papiermi, pripadne karburatormi
13:59:02
10.11.2009
MATTESS
-> Olin1000: to je dobře
Extreme Tyres