skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak tohle je moje Škoda 1000 MB z roku 1968, model 69.
Kupoval ji děda v 69 roce novou. Mám doma i účet. Pak s ní jezdili nějakou dobu táta, který provedl i nějaké úpravy( v 90. roce výměnu blatníků+věci okolo, zgenerálkovaný motor Š 120 a další drobnosti.Něco najezdil a pak auto nějaký čas stálo. Pak jsem ho dostal já.
Asi v 16 letech jsem začal s nějakýma úpravama. Ze začátku nějaké drobnosti. Pak jsem si svařil prolisy 5.5 palce a obul nové pneu Barum Brillantis 185/60 R13. Ale v autě byl stále původní čtyřkvalt SP 4.44. S tím se jezdit nedalo. Následovala úprava tunelu a montáž 5q SP 4.22. Poté následovala spousta dalších úprav…Auto mělo v té době najeto cca 117 000 Km, motor po generálce cca 15 000 Km.
Kastle:
Téměř v sérii, střešní okno originál Škoda, vytažené zadní lemy cca o 2 cm, mřížky v zadních blatnících upravené erkové, doplněné kapsami. Kapky Beskydsport. Díra v zadní kapotě kvůli odvodu horka. Přední halogenová světla, přídavná dálková světla+žluté mlhovky
Podvozek:
Přední náprava z užovky
7mm podložky mezi horními rameny a nápravnicí
Dorazy na ramenech převařené za rovné
Tlumiče+pružiny HP Sporting
Zadní náprava původní, podélná ramena rozšířená v oblasti tlumičů, vzadu spojen profil výztuhou pro podvázání popruhem, nyní podvázání kratším kovovým páskem jako origo.
Tlumiče+pružiny HP Sporting
Brzdy:
Posilovač+brzdový válec Felicia bez ABS na nerezovém držáku na stovkové pedálové konzoli, nádobka na brzdovku z Octavie I, víčko Fabia
Spojkový váleček 120
Kompletně nové měděné trubky včetně spojky a benzinového vedení, nové hadice.
Předek dvoupístky, nové třmeny, nové origo kotouče, desky Lucas
Zadek origo původní bubny, azbestový obložení, excentry nahrazeny novými samostavy
Motor:
Škoda 120 po generálce , naskládaný v bloku 105.
Bezkontaktní zapalování z Favorita 136
Snížená hlava
Vačka Favorit 136
Alternátor Felicia 70 A.
El. ventilátor, přídavný chladič Š 120, olejový chladič z erka.
ALU ventilové víko škoda s hrdlem do strany, odvětrání do nádobky
Vzduchový filtr K&N
Příčný výfuk-svody vlastní výroby, motocyklový tlumič Akrapovič Carbon/Titan
Tvrdé uložení motoru
Olej Castrol EDGE TITANIUM FST 10W60
Palivo Verva100/MaxxMotion 100
Převodovka:
5q, SP 4.22.
Kola:
Wolfrace 7x13, pneumatiky Nankang Sportnex NS-2R , TREADWEAR 180 185/60 R13 84V
Interiér:
Přidaný otáčkoměr, sportovní tříramenný volant OMP WRC s červenou nití.
Přední sedadla Cobra Classic RS, tříbodové odepínací červené pásy OMP
Zadní sedadla 110R.
Kulisa 5q, upravená páka 1203, kožená rukojeť Felicia Sport-line s červenou nití, hliníkový kroužek ala TT
Zkrácená ruční brzda hybrid 120/favorit
Kupoval ji děda v 69 roce novou. Mám doma i účet. Pak s ní jezdili nějakou dobu táta, který provedl i nějaké úpravy( v 90. roce výměnu blatníků+věci okolo, zgenerálkovaný motor Š 120 a další drobnosti.Něco najezdil a pak auto nějaký čas stálo. Pak jsem ho dostal já.
Asi v 16 letech jsem začal s nějakýma úpravama. Ze začátku nějaké drobnosti. Pak jsem si svařil prolisy 5.5 palce a obul nové pneu Barum Brillantis 185/60 R13. Ale v autě byl stále původní čtyřkvalt SP 4.44. S tím se jezdit nedalo. Následovala úprava tunelu a montáž 5q SP 4.22. Poté následovala spousta dalších úprav…Auto mělo v té době najeto cca 117 000 Km, motor po generálce cca 15 000 Km.
Kastle:
Téměř v sérii, střešní okno originál Škoda, vytažené zadní lemy cca o 2 cm, mřížky v zadních blatnících upravené erkové, doplněné kapsami. Kapky Beskydsport. Díra v zadní kapotě kvůli odvodu horka. Přední halogenová světla, přídavná dálková světla+žluté mlhovky
Podvozek:
Přední náprava z užovky
7mm podložky mezi horními rameny a nápravnicí
Dorazy na ramenech převařené za rovné
Tlumiče+pružiny HP Sporting
Zadní náprava původní, podélná ramena rozšířená v oblasti tlumičů, vzadu spojen profil výztuhou pro podvázání popruhem, nyní podvázání kratším kovovým páskem jako origo.
Tlumiče+pružiny HP Sporting
Brzdy:
Posilovač+brzdový válec Felicia bez ABS na nerezovém držáku na stovkové pedálové konzoli, nádobka na brzdovku z Octavie I, víčko Fabia
Spojkový váleček 120
Kompletně nové měděné trubky včetně spojky a benzinového vedení, nové hadice.
Předek dvoupístky, nové třmeny, nové origo kotouče, desky Lucas
Zadek origo původní bubny, azbestový obložení, excentry nahrazeny novými samostavy
Motor:
Škoda 120 po generálce , naskládaný v bloku 105.
Bezkontaktní zapalování z Favorita 136
Snížená hlava
Vačka Favorit 136
Alternátor Felicia 70 A.
El. ventilátor, přídavný chladič Š 120, olejový chladič z erka.
ALU ventilové víko škoda s hrdlem do strany, odvětrání do nádobky
Vzduchový filtr K&N
Příčný výfuk-svody vlastní výroby, motocyklový tlumič Akrapovič Carbon/Titan
Tvrdé uložení motoru
Olej Castrol EDGE TITANIUM FST 10W60
Palivo Verva100/MaxxMotion 100
Převodovka:
5q, SP 4.22.
Kola:
Wolfrace 7x13, pneumatiky Nankang Sportnex NS-2R , TREADWEAR 180 185/60 R13 84V
Interiér:
Přidaný otáčkoměr, sportovní tříramenný volant OMP WRC s červenou nití.
Přední sedadla Cobra Classic RS, tříbodové odepínací červené pásy OMP
Zadní sedadla 110R.
Kulisa 5q, upravená páka 1203, kožená rukojeť Felicia Sport-line s červenou nití, hliníkový kroužek ala TT
Zkrácená ruční brzda hybrid 120/favorit
Milan 136/Škoda 1000MB SPORT - komentáře:
11:25:01
19.11.2016
19.11.2016
MajoLR
-> Milan 136: Pekná helma...
21:22:23
06.11.2016
06.11.2016
Milan 136
-> Přema: čau. Mám je protažený mezi zadní sedák a opěrák a prošroubovaný přes vyztužení přes tu dvojitou zadní mezistěnu
02:09:55
05.11.2016
05.11.2016
Přema
-> Milan 136: Prosím tě, jak budeš u auta vyfotil by jsi mi prosím jakým způsobem máš ukotvené ty pásy směrem na zadní sedačky? Díky ti moc. na žádné fotce jsem to nenašel...
14:41:57
31.10.2016
31.10.2016
Danster
-> Petr98: Díky za upřesnění
13:09:01
31.10.2016
31.10.2016
Petr98
-> Danster: První MB 120
12:40:18
31.10.2016
31.10.2016
Danster
-> Tomaso435: Taky jsem se nedavno všimnul že už tu dlouho nebyl. Snad má pravdu -> Péďa17: že je zavalenej prací na garáži.
První MBčka měli v TP 115 nebo 120 maximálku od roku 1966 měli všechny MBčka 125 z důvodu změn vačky a změny komprese došlo k menšímu nárůstu výkonu cca o 3-4 koně.
-> Milan 136 30.10.16 16:59:35: Když to tak čtu tak mých 142 dle GPS se sérii SP 4,4 bude asi taky dost blízko nebo za hranicí 6000 ot/min
První MBčka měli v TP 115 nebo 120 maximálku od roku 1966 měli všechny MBčka 125 z důvodu změn vačky a změny komprese došlo k menšímu nárůstu výkonu cca o 3-4 koně.
-> Milan 136 30.10.16 16:59:35: Když to tak čtu tak mých 142 dle GPS se sérii SP 4,4 bude asi taky dost blízko nebo za hranicí 6000 ot/min
06:16:32
31.10.2016
31.10.2016
Péďa17
-> Tomaso435: Pokud dobře vím tak Jožka veškerý volný čas tráví prací na garáži.
19:22:59
30.10.2016
30.10.2016
Milan 136
-> Tomaso435: pravda, divný. Snad je v cajku
19:13:33
30.10.2016
30.10.2016
Tomaso435
-> Milan 136: to by možná věděl Jozka... toho sem tu taky neviděl dlouho.
Naposled spatřen: 12.08.2016
Nojo... co s ním je?
Naposled spatřen: 12.08.2016
Nojo... co s ním je?
19:10:00
30.10.2016
30.10.2016
Milan 136
-> Tomaso435: tohle je model 69, možná ty 64 měly míň?
19:08:29
30.10.2016
30.10.2016
Tomaso435
-> Milan 136: tyjo já mě za to že litr nemá 120 :-D a vono jo :D no vidíš jakou máš supr káru :D
19:06:31
30.10.2016
30.10.2016
Milan 136
19:04:17
30.10.2016
30.10.2016
Tomaso435
-> Milan 136: nemá litr maximálku 118? náhodou :-D ... to má fakt 125? :-D
19:01:53
30.10.2016
30.10.2016
Milan 136
-> MATTESS: v TP je 125, takže kdyžtak chyba měření
18:47:08
30.10.2016
30.10.2016
MATTESS
-> Milan 136: i Ty divochu
16:59:35
30.10.2016
30.10.2016
Milan 136
Včera cestou domů z kopce dle GPS 157km/h, pak pohled na otáčkoměr - v červeným asi 6000 ot/min
Pak na rovině něco kolem 140 a otáčkoměr na začátku červenýho cca 5000 ot/min
Pak na rovině něco kolem 140 a otáčkoměr na začátku červenýho cca 5000 ot/min
09:55:53
14.09.2016
14.09.2016
Milan 136
-> T: diky
-> Eidy: diky. Vydech je dilo meho otce :)
S lakovanim zatim nepocitam, uvidim do budoucna. Neco do sebe to urcite ma.
-> kraska98: diky diky
-> Eidy: diky. Vydech je dilo meho otce :)
S lakovanim zatim nepocitam, uvidim do budoucna. Neco do sebe to urcite ma.
-> kraska98: diky diky
20:56:24
13.09.2016
13.09.2016
kraska98
-> Eidy: Jednoznačně s tebou souhlasím.Patina vypadá mnohdy lépe,než nějaké leštěnky a celkový vzhled tohoto auta se mi moc líbí
20:15:48
13.09.2016
13.09.2016
Eidy
Fotky rakt pěkný. Jak Tě vůbec napadlo udělat ten výřez do zadni kapoty? Já bych to auto snad ani neloakoval. Má to takovou hezkou patinu a takovej ten klasickej vzhled zachovalejch aut ale přestavěnejch na závoďáky. Třebas to každýho neoslní, ale fakt to má takhle duši.
20:05:34
13.09.2016
13.09.2016
T
-> Milan 136: fotky jsou parádní