Milan 136/Škoda 1000MB SPORT Milan 136/Škoda 1000MB SPORT

komentáře | popis | fotky | Milan 136 | 20.06.17 18:19 | 233x v oblíbených
Tak tohle je moje Škoda 1000 MB z roku 1968, model 69.

Kupoval ji děda v 69 roce novou. Mám doma i účet. Pak s ní jezdili nějakou dobu táta, který provedl i nějaké úpravy( v 90. roce výměnu blatníků+věci okolo, zgenerálkovaný motor Š 120 a další drobnosti.Něco najezdil a pak auto nějaký čas stálo. Pak jsem ho dostal já.



Asi v 16 letech jsem začal s nějakýma úpravama. Ze začátku nějaké drobnosti. Pak jsem si svařil prolisy 5.5 palce a obul nové pneu Barum Brillantis 185/60 R13. Ale v autě byl stále původní čtyřkvalt SP 4.44. S tím se jezdit nedalo. Následovala úprava tunelu a montáž 5q SP 4.22. Poté následovala spousta dalších úprav…Auto mělo v té době najeto cca 117 000 Km, motor po generálce cca 15 000 Km.



Kastle:



Téměř v sérii, střešní okno originál Škoda, vytažené zadní lemy cca o 2 cm, mřížky v zadních blatnících upravené erkové, doplněné kapsami. Kapky Beskydsport. Díra v zadní kapotě kvůli odvodu horka. Přední halogenová světla, přídavná dálková světla+žluté mlhovky





Podvozek:



Přední náprava z užovky

7mm podložky mezi horními rameny a nápravnicí

Dorazy na ramenech převařené za rovné

Tlumiče+pružiny HP Sporting





Zadní náprava původní, podélná ramena rozšířená v oblasti tlumičů, vzadu spojen profil výztuhou pro podvázání popruhem, nyní podvázání kratším kovovým páskem jako origo.

Tlumiče+pružiny HP Sporting





Brzdy:



Posilovač+brzdový válec Felicia bez ABS na nerezovém držáku na stovkové pedálové konzoli, nádobka na brzdovku z Octavie I, víčko Fabia

Spojkový váleček 120

Kompletně nové měděné trubky včetně spojky a benzinového vedení, nové hadice.

Předek dvoupístky, nové třmeny, nové origo kotouče, desky Lucas

Zadek origo původní bubny, azbestový obložení, excentry nahrazeny novými samostavy





Motor:



Škoda 120 po generálce , naskládaný v bloku 105.

Bezkontaktní zapalování z Favorita 136

Snížená hlava

Vačka Favorit 136

Alternátor Felicia 70 A.

El. ventilátor, přídavný chladič Š 120, olejový chladič z erka.

ALU ventilové víko škoda s hrdlem do strany, odvětrání do nádobky

Vzduchový filtr K&N

Příčný výfuk-svody vlastní výroby, motocyklový tlumič Akrapovič Carbon/Titan

Tvrdé uložení motoru

Olej Castrol EDGE TITANIUM FST 10W60

Palivo Verva100/MaxxMotion 100





Převodovka:



5q, SP 4.22.





Kola:



Wolfrace 7x13, pneumatiky Nankang Sportnex NS-2R , TREADWEAR 180 185/60 R13 84V





Interiér:



Přidaný otáčkoměr, sportovní tříramenný volant OMP WRC s červenou nití.

Přední sedadla Cobra Classic RS, tříbodové odepínací červené pásy OMP

Zadní sedadla 110R.

Kulisa 5q, upravená páka 1203, kožená rukojeť Felicia Sport-line s červenou nití, hliníkový kroužek ala TT

Zkrácená ruční brzda hybrid 120/favorit





Milan 136/Škoda 1000MB SPORT - komentáře:

16:05:15
29.05.2015
Bukaj
-> havlik: Nojo, ale tam díky tvaru nosníku působí síly proti sobě, tudíž silentbloky nejsou namáhané na tah do strany (maximálně při akceleraci/deceleraci), zatímco škodovky to mají v jedné rovině...7
16:01:05
29.05.2015
havlik
-> Jozka: třeba simca to má takhle www.yclasicos.com/spa/... /Motor-cambio_SIMCA_1000_G LS_autom%E1tico_(4).jpg i včetně závodních verzí.
15:46:15
29.05.2015
Bukaj
-> Jozka: ... a dobré čtvrtstoletí vedle zůstali stát...3
14:34:51
29.05.2015
Jozka
-> Milan 136: No kousek gumy nebo něčeho bych mezi ocelový plotny stažený šroubem propašovat zkusil..



Jsem stejně takové použití (s vodorovnou osou šroubů) nikdy nepochopil, ono to nefunguje ani u mnohem subtilnějšího ventilátoru topení, kde jsou silentbloky jen trochu šikmo. Opatrně bych se odvážil konstatoval, že soudruzi tímto řešením šlápli poněkud vedle.. 5
10:08:16
29.05.2015
Milan 136
-> Jozka: mne pripada, ze se to trha uz ted a najelo to asi kilometr....

sem tam tu vidim nazor, ze nejlepsi material na silentblok je zelezo, tak nevim3



Ale tyhle jsou tak na zaveseni kilovyho tlumice vyfuku a ne na motor...
23:10:24
28.05.2015
Jozka
-> Milan 136: Přibližně tak..3 Ale pak už si to viselo celkem dlouho stejně, dokud se nazačla guma separovat od kovových částí..
23:07:04
28.05.2015
Milan 136
-> Jozka: no a po týdnu o dalších 5. Na těch starých rozpraskaných byl motor výš. Když to nechám, tak po měsíci si to lehne na držáky asi1
23:03:22
28.05.2015
Jozka
-> Milan 136: To souhlasí.. o 5 mm spadl motor hned po odejmutí heveru.. 8
22:03:51
28.05.2015
Milan 136
-> Jozka: podívej, jak vypadají po týdnu nový socialistický
zvětšit Milan 136/Škoda 1000MB SPORT - obrázek od Milan 136 vložen 28.05.2015 22:03:51
07:42:24
28.05.2015
Jozka
-> Milan 136: Skoro bych řekl, že úplně nejde o tvrdost, ale jak úspěšně se povedlo pryž přivulkanizovat k tomu plechu.. ovšem nerozumím tomu a tyhle tvrdý mi zatím držej při sobě (ale mám první sadu vůbec a asi jen 2 roky).
23:03:10
27.05.2015
Milan 136
-> Bukaj: jinak dneska jsem v prodejne bral za ty obyc bez laku a nejsou zdaleka tak gumovy, jako ty cerny
23:01:49
27.05.2015
Milan 136
-> Bukaj: jako ze to bude moc? 3

radsi pevny, nez blato a svesenej motor o centimetr.

vyfuk bude jinej,lepsi 1
22:54:47
27.05.2015
Bukaj
-> Milan 136 27.05.15 21:20:58: Nojo, ale aby to nedopadlo jako s výfukem3
21:21:16
27.05.2015
Milan 136
a lanko na plyn6
zvětšit Milan 136/Škoda 1000MB SPORT - obrázek od Milan 136 vložen 27.05.2015 21:21:16
21:20:58
27.05.2015
Milan 136
-> Bukaj: nakonec to vyřeším takhle1
zvětšit Milan 136/Škoda 1000MB SPORT - obrázek od Milan 136 vložen 27.05.2015 21:20:58
11:54:48
26.05.2015
Milan 136
-> Bukaj: no to asi budou ty lakovany. Takze ty tak na poveseni vyfuku....

kouknu doma po jinych, pripadne nahradim kusem trubky a bude to :-D
06:47:28
26.05.2015
Bukaj
-> Milan 136:

Lesklej lak s výraznými přestřiky přes gumu (prakticky celá guma zastříklá) nebrat4

Kvalitní jsou ty s polomatným lakem na jakoby opískovaném podkladu.

A současná výroba je bez laku a jsou měkké, ale nemám vyzkoušeno, zda se trhají, či nikoli. Po zkušenostech z 90. let a půlročních výměnách jsem sháněl a montoval vždy jen "originály"4

A úplně nejstarší silentbloky (z dob MB a stovek) poznáš podle gumy - nemá žádný výstupek (kroužek ani 4 malé výstupky), guma je na omak tvrdší a mezi plechy je jakoby vydutá.5
06:35:06
26.05.2015
Milan 136
-> Bukaj: to asi muze byt. Myslel jsem jako ze nejsou novodoby. Tak zkusim pohledat jeste jiny. Tyhle mely lak lesklej, lehce pomerancovej
22:05:30
25.05.2015
Bukaj
-> Milan 136: Záleží, jak moc starý zásoby to byly4

Nějaká série silentbloků z devaesátejch let byla měkká jako současná výroba a navíc se trhala guma od plechu - poznáš to brzy - do půl roku byly natržené a déle, než rok jsem je na autě nikdy neměl (nečekal jsem, než si motor sedne na dorazy nosníků)8

Tehdy (koncem 90.) jsem měl i nějakej systém, jak je odlišit, ale už jsem to zapomněl - poznával jsem je nějak podle způsobu lakování, nebo struktury laku? Už si fakt nevzpomenu...

...naposledy jsem se s nimi setkal teď v zimě, když jsem měnil dva silentbloky ze čtyř na MBčku, které od konce léta stálo s novými silentboky v garáži...
21:37:22
25.05.2015
Milan 136
Pred tydnem jsem namontoval novy silentbloky ze starych zasob a motor je svesenej snad vic, nez se staryma. To je normalni?8
Extreme Tyres