skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak tohle je moje Škoda 1000 MB z roku 1968, model 69.
Kupoval ji děda v 69 roce novou. Mám doma i účet. Pak s ní jezdili nějakou dobu táta, který provedl i nějaké úpravy( v 90. roce výměnu blatníků+věci okolo, zgenerálkovaný motor Š 120 a další drobnosti.Něco najezdil a pak auto nějaký čas stálo. Pak jsem ho dostal já.
Asi v 16 letech jsem začal s nějakýma úpravama. Ze začátku nějaké drobnosti. Pak jsem si svařil prolisy 5.5 palce a obul nové pneu Barum Brillantis 185/60 R13. Ale v autě byl stále původní čtyřkvalt SP 4.44. S tím se jezdit nedalo. Následovala úprava tunelu a montáž 5q SP 4.22. Poté následovala spousta dalších úprav…Auto mělo v té době najeto cca 117 000 Km, motor po generálce cca 15 000 Km.
Kastle:
Téměř v sérii, střešní okno originál Škoda, vytažené zadní lemy cca o 2 cm, mřížky v zadních blatnících upravené erkové, doplněné kapsami. Kapky Beskydsport. Díra v zadní kapotě kvůli odvodu horka. Přední halogenová světla, přídavná dálková světla+žluté mlhovky
Podvozek:
Přední náprava z užovky
7mm podložky mezi horními rameny a nápravnicí
Dorazy na ramenech převařené za rovné
Tlumiče+pružiny HP Sporting
Zadní náprava původní, podélná ramena rozšířená v oblasti tlumičů, vzadu spojen profil výztuhou pro podvázání popruhem, nyní podvázání kratším kovovým páskem jako origo.
Tlumiče+pružiny HP Sporting
Brzdy:
Posilovač+brzdový válec Felicia bez ABS na nerezovém držáku na stovkové pedálové konzoli, nádobka na brzdovku z Octavie I, víčko Fabia
Spojkový váleček 120
Kompletně nové měděné trubky včetně spojky a benzinového vedení, nové hadice.
Předek dvoupístky, nové třmeny, nové origo kotouče, desky Lucas
Zadek origo původní bubny, azbestový obložení, excentry nahrazeny novými samostavy
Motor:
Škoda 120 po generálce , naskládaný v bloku 105.
Bezkontaktní zapalování z Favorita 136
Snížená hlava
Vačka Favorit 136
Alternátor Felicia 70 A.
El. ventilátor, přídavný chladič Š 120, olejový chladič z erka.
ALU ventilové víko škoda s hrdlem do strany, odvětrání do nádobky
Vzduchový filtr K&N
Příčný výfuk-svody vlastní výroby, motocyklový tlumič Akrapovič Carbon/Titan
Tvrdé uložení motoru
Olej Castrol EDGE TITANIUM FST 10W60
Palivo Verva100/MaxxMotion 100
Převodovka:
5q, SP 4.22.
Kola:
Wolfrace 7x13, pneumatiky Nankang Sportnex NS-2R , TREADWEAR 180 185/60 R13 84V
Interiér:
Přidaný otáčkoměr, sportovní tříramenný volant OMP WRC s červenou nití.
Přední sedadla Cobra Classic RS, tříbodové odepínací červené pásy OMP
Zadní sedadla 110R.
Kulisa 5q, upravená páka 1203, kožená rukojeť Felicia Sport-line s červenou nití, hliníkový kroužek ala TT
Zkrácená ruční brzda hybrid 120/favorit
Kupoval ji děda v 69 roce novou. Mám doma i účet. Pak s ní jezdili nějakou dobu táta, který provedl i nějaké úpravy( v 90. roce výměnu blatníků+věci okolo, zgenerálkovaný motor Š 120 a další drobnosti.Něco najezdil a pak auto nějaký čas stálo. Pak jsem ho dostal já.
Asi v 16 letech jsem začal s nějakýma úpravama. Ze začátku nějaké drobnosti. Pak jsem si svařil prolisy 5.5 palce a obul nové pneu Barum Brillantis 185/60 R13. Ale v autě byl stále původní čtyřkvalt SP 4.44. S tím se jezdit nedalo. Následovala úprava tunelu a montáž 5q SP 4.22. Poté následovala spousta dalších úprav…Auto mělo v té době najeto cca 117 000 Km, motor po generálce cca 15 000 Km.
Kastle:
Téměř v sérii, střešní okno originál Škoda, vytažené zadní lemy cca o 2 cm, mřížky v zadních blatnících upravené erkové, doplněné kapsami. Kapky Beskydsport. Díra v zadní kapotě kvůli odvodu horka. Přední halogenová světla, přídavná dálková světla+žluté mlhovky
Podvozek:
Přední náprava z užovky
7mm podložky mezi horními rameny a nápravnicí
Dorazy na ramenech převařené za rovné
Tlumiče+pružiny HP Sporting
Zadní náprava původní, podélná ramena rozšířená v oblasti tlumičů, vzadu spojen profil výztuhou pro podvázání popruhem, nyní podvázání kratším kovovým páskem jako origo.
Tlumiče+pružiny HP Sporting
Brzdy:
Posilovač+brzdový válec Felicia bez ABS na nerezovém držáku na stovkové pedálové konzoli, nádobka na brzdovku z Octavie I, víčko Fabia
Spojkový váleček 120
Kompletně nové měděné trubky včetně spojky a benzinového vedení, nové hadice.
Předek dvoupístky, nové třmeny, nové origo kotouče, desky Lucas
Zadek origo původní bubny, azbestový obložení, excentry nahrazeny novými samostavy
Motor:
Škoda 120 po generálce , naskládaný v bloku 105.
Bezkontaktní zapalování z Favorita 136
Snížená hlava
Vačka Favorit 136
Alternátor Felicia 70 A.
El. ventilátor, přídavný chladič Š 120, olejový chladič z erka.
ALU ventilové víko škoda s hrdlem do strany, odvětrání do nádobky
Vzduchový filtr K&N
Příčný výfuk-svody vlastní výroby, motocyklový tlumič Akrapovič Carbon/Titan
Tvrdé uložení motoru
Olej Castrol EDGE TITANIUM FST 10W60
Palivo Verva100/MaxxMotion 100
Převodovka:
5q, SP 4.22.
Kola:
Wolfrace 7x13, pneumatiky Nankang Sportnex NS-2R , TREADWEAR 180 185/60 R13 84V
Interiér:
Přidaný otáčkoměr, sportovní tříramenný volant OMP WRC s červenou nití.
Přední sedadla Cobra Classic RS, tříbodové odepínací červené pásy OMP
Zadní sedadla 110R.
Kulisa 5q, upravená páka 1203, kožená rukojeť Felicia Sport-line s červenou nití, hliníkový kroužek ala TT
Zkrácená ruční brzda hybrid 120/favorit
Milan 136/Škoda 1000MB SPORT - komentáře:
21:22:49
09.08.2014
09.08.2014
Milan 136
Nějaký lehký pokrok.
Nerezová konzole od wlada...
Zavařený nepotřebný díry po trubkách. Vyrtaná nová zatím pro spojku.
A hlavně vyroben držák rezervy.
Vyrobeno CNC vrtačkou, rozbruskou a pilníky:-D
A taky spínač brzdových světel:)
Nerezová konzole od wlada...
Zavařený nepotřebný díry po trubkách. Vyrtaná nová zatím pro spojku.
A hlavně vyroben držák rezervy.
Vyrobeno CNC vrtačkou, rozbruskou a pilníky:-D
A taky spínač brzdových světel:)
21:31:55
06.08.2014
06.08.2014
Jozka
-> Milan 136:
21:25:44
06.08.2014
06.08.2014
Milan 136
-> Jozka: stačí na hrany dvě zahradní hadice
22:18:04
05.08.2014
05.08.2014
Jozka
-> Milan 136: Bych potřeboval 40 mm.. na fotce vypadaj ještě větší, pneu by už ani nebyly třeba..
22:14:22
05.08.2014
05.08.2014
Milan 136
-> Jozka: 42 myslím
je to skoro stejně velký jako 185/60 13 z venku
je to skoro stejně velký jako 185/60 13 z venku
21:46:13
05.08.2014
05.08.2014
Jozka
-> Milan 136: Tož to pofrčí..
E: Jo, jakej průměr mají jejich slepice - 42 mm ?
E: Jo, jakej průměr mají jejich slepice - 42 mm ?
21:43:30
05.08.2014
05.08.2014
Milan 136
-> Jozka: 7,5x18:)
21:14:32
05.08.2014
05.08.2014
Jozka
-> Milan 136: Rozměr ?
10:39:36
14.07.2014
14.07.2014
Milan 136
-> m8rinek: jeste nevim. Neco si musim nechat vyrobit nejspis.
18:32:28
13.07.2014
13.07.2014
m8rinek
-> Milan 136: Jj chápu. Co budeš používat za trubky? Měď? Jaký průměry?
17:56:50
13.07.2014
13.07.2014
Milan 136
-> m8rinek: to by musel byt jinej i posilovac. Protoze abs valec ma srouby o 90° otoceny. A o 1mm vetsi prumer.
Jinak to mam doposud jednookruh takze bude jinej rozvod kazdy kolo zvlast. Kdybych mel dvouvyvod, tak tam bude navic jeste kostka...tak je to jedno kdyz to budu delat komplet
Jinak to mam doposud jednookruh takze bude jinej rozvod kazdy kolo zvlast. Kdybych mel dvouvyvod, tak tam bude navic jeste kostka...tak je to jedno kdyz to budu delat komplet
15:39:40
13.07.2014
13.07.2014
m8rinek
-> Milan 136: Hele pedálovka z hrocha :D. Nechtělo by to ABS válec co má jen dva vývody? Nebo bude i novej rozvod?
14:56:57
13.07.2014
13.07.2014
Milan 136
-> exwrcteam: ale vejde
12:48:35
13.07.2014
13.07.2014
exwrcteam
posilovac z feldy se tam nevejde :) lepsi je dat ze 120 ten de vmesnat i pod podlahu a nemusi se rezat:)