Velvet Revolution Velvet Revolution

komentáře | popis | fotky | Alec | 01.10.20 14:48 | 101x v oblíbených
1000 MB street rod

4 dveřový sedan, r.v. 1968



Motor: V8 Tatra.

Zgenerálkovaný s novými písty, kroužky, ložisky, těsněním atd. Od společnosti TatraVintage.cz

Rotační části, klika, setrvačník a spojka dynamicky vyvážené

Nové sací potrubí, navržené a vyrobené doma

Nový čtyřnásobný karburátor Edelbrock 1405 600cfm

Rozdělovač Mallory Unilte

MSD 6-AL2 programovatelný zapalovací modul

Zapalovací cívka MSD Blaster 2

VN kabely Magnecor

Systém mazání motoru upraved na plnoprůtokový filtr 0,01 mm

Olej 10W-30



Převodovka

Spojka, originální Tatra. vyvážený setrvačník, nová lamela.

Ovládací válec spojky upravený z nějakého moderního auta.

Hnací hřídele Tatra byly zkráceny a třecím svářením mají navařené drážkování Volvo.

Snímač rychlosti Proximity.

Převodový olej EP80 / 90



Modifikace zadní nápravy

Podélné rameno a těhlice navrženo a vyrobeno doma.

Ložiska převážně Volvo.

Zadní brzdy ze Škoda Superb rok 2000.

Zadní brzdové kotouče Volvo 740.

Pružiny a tlumiče, 9 "x 2.5" AVO, nastavitelné.

Kola TEAM 3 E.T., 15 "x 10", Classic V (z LA)



Přední náprava

Dvojitý lichoběžník. Některé díly z Mondea, Hyundai.

Hřebenové řízení a hřídel z Renaultu Clio. Vnější kulové čepy z VW Golf.

Těhlice navrženy a vyrobeny doma.

Přední brzdy, Iveco Daily 4, litinové čtyřpístkové třmeny.

Přední brzdové kotouče, upravené z VW LT.

Pružiny a tlumiče, 7 "x 2.5" AVO, nastavitelné

Kola, TEAM 3 E.T., 15 "x 5", Five Window (z LA)



Elektrická výbava

Vše navrženo a vyrobeno doma.

Spínače navržené a vyrobené speciálně mnou.

Avionika (letecké přístroje) od UMA & Westach.

Hudební systém - celkem hlasitá, ale zatraceně, je to auto, žádný taneční sál.

Funkce hubeního systému .. vypínač ON/OFF, 3,5 mm stereo vstup, vstup na kytaru s efekty.

Vstupy studeneého vzduchu z letadla McDonnell Douglas VC-10.

Topení na benzin Eberspacher se systémem voda-vzduch.



Interiér a doplňky

Volant a sundavací nába - hliník a plast (akryl), navržené a vyrobené doma.

Přední sedadla Jaguar XJ-S.

Čalounictví interiéru je právě ve výrobě u jedné milé paní z Trutnova.

Téma interiéru, zebra, žirafa, dalmatin, kůže, semiš, dřevo.



Podvozek

2 a 1-5/8 palcové CDS ocelové trubky.

Rozložení hmotnosti 40/60% předek/zadek

Celková hmotnost 1260 kg včetně rezervního kola, komplet nářadí, plné nádrže a 20 litrů rezervního paliva.



Karoserie

Hliníková palivová nádrž (52 litrů) umístěná uprostřed mezi hlavními nosníky a chráněná ocelovým plátem. Protože se nám nelíbí požáry.

Ochranný klecový rám. Sloupky A, B a C zesíleny.



Exteriér

Originální anglická hořčicově žlutá, vyšisovaná československou atmosférou a slunečními paprsky.

Prahy sníženy o 150 mm, což poskytuje úložný prostor pro náhradní válce, ložiska, těsnění a nářadí.

Laminátový kryt motoru GRP od společnosti KS Motorsport.



Diky, Eidy!



------------------------- -------------------------- --------------



1000MB street rod

1968 4 door saloon

Engine: V8 Tatra.

Re-built with new pistons, rings, bearings seals, gaskets etc from TatraVintage.cz

Rotating parts, crank, flywheel, clutch dynamically balanced

New hi rise inlet manifold, designed & made in house

New Edelbrock 1405 carburettor. 600CFM

Mallory Unilte distributor

MSD 6-AL2 programmable ignition module

MSD Blaster 2 coil

Magnecor leads

Engine lube system changed to full flow 0.01mm filter



Transmission

Clutch, original Tatra. Ground & Balanced, new friction disc.

Clutch operating cylinder, modified from some modern car.

Tatra drive shafts shortened & friction welded

Proximity speed sensor

15W30 engine oil,



Rear axle

Swing Axle principle as original

Springs & dampers, 9" x 2.5" AVO single adjustable

Wheels, Team 3 E.T. 15" x 8" Classic V (From LA)

EP80/90 gear oil



Front axle:

Double wishbone suspension. As original

Springs & dampers, 7" x 2.5" AVO single adjustable

Wheels, Team 3 E.T. 15" x 5" Five window (From LA)



Electrics:

All designed & made in house.

Switchgear designed & manufactured specially by me.

Aircraft instruments from UMA & Westach

Music system features.. On-off switch, 3.5mm stereo input.

Cold air vents from a McDonnel Douglas VC-10 aircraft

Heating system, Eberspacher petrol powered water - air.



Interior & decorations:

Steering wheel. Quick release, Aluminium & acrylic designed & made in house.

Front seats, Jaguar XJ-S

Interior theme, Zebra, Giraffe, Dalmatian, leather, suede, wood.

Imagine if Fabergé had crashed his MiG19 into Robert Mugabe's wardrobe.

How would he make his escape?



Weight distribution. 60% to the rear

Total weight 1260kg Includng spare wheel, full tool kit, full tank & 20 litres spare fuel.



Body:

Aluminium fuel tank (52 litre) m

Roll cage fitted behind the head cloth. A,B & C posts reinforced.

Exterior, original English Mustard yellow bleached by the Czechoslovakian atmosphere & sunshine.

Sills dropped by 150mm, making luggage space for spare cylinders, bearings, gaskets & tools.

GRP laminate engine cover from KS Motorsport.

Velvet Revolution - komentáře:

00:02:40
07.04.2018
Alec
Ok. I can see your point. My internet skills are poor. I will try to explain in the picture descriptions & in more detail here.

Right now I am building it up from nothing to being a roadworthy car. Recently I pulled all the wires through & now I am busy fitting stuff which I have discovered to be crap....



Exhausts.

Too noisy. New exhausts were made. Old ones were 2" with one resonator. They did 50 miles & now scrap. New exhausts are 1.5" with 3 X mufflers. They have 3000 miles of traveling through Europe in front of them.



Gear shift. I wanted to use the original Skoda lever but the gears were flipped. It was also very flexible but now the gears are in the right positions & it feels more like cocking a small artillery piece. The rotating parts run in sealed ball bearings & the sliding parts run on PTFE.. The knife is made from 5 laser cut parts, TIG welded & polished. The dust boot is a toy rabbit.



Replaced front brake rotors. The first ones were steel plate. I knew they would be rubbish. New rotors are iron, modified from VW LT van. 280mm diameter. The aluminium centres came back from anodising yesterday.



Throttle actuator was also crap. The Holley is so high that the throttle control rod would need to go through the back window. I had to make it lower by making it into a pusher instead of a puller. The control rod comes through the middle of the star which is painted with red nail varnish. I know all about car cosmetics.



Today I worked on the cabin ventilation system. In England we need to be able to clear the mist from the glass. Otherwise how would we see all the mist outside? It uses an Eberspacher petrol fired water boiler connected to a heat exchanger & air is provided by a big fan. This is not at all sexy but I am going to say it will be better than the original Skoda system.



More later. Alec.
07:48:38
05.04.2018
Eidy
Your progress is pretty good. Sometimes I don't know what's in the pictures so it would be nice to have description. But it looks amazing. Thumb up.
23:24:00
26.02.2018
Alec
Skolnik.

It will be ratty enough. Don't worry. The external surfaces will remain original Skoda paint. Faded, bleached & dirty. The panels will be bent & damaged but in a nice way.

Anything under a cover or behind a door will be new.



The body has been repaired several times in many different shades of yellow. You can see a bit of new yellow paint because I have continued the tradition.

In my opinion, it is not acceptable for a rat rod to be ratty all the way down.

It is more difficult to preserve the old paint than to renew it. Not the lazy option.
09:04:03
26.02.2018
Skury
-> MVM: -> radekp: : Alfa Romeo poměrně dost používalo tenhle system na svych zadokolkach. Zkoncilo to Alfou 75 a ty bylo vyrobeno pres 375t ks. Pred tim Guileta.... Proste transaxly.
08:27:57
26.02.2018
Školník
-> Alec: I thought it will be in Rat look 2 , im just surprised right now...4
21:33:04
20.02.2018
Star LC20
Absolutely stunning! 9 dunno what to say more....
22:51:07
09.02.2018
Alec
Děkuji za vaše komentáře.

Viděl jsem obrázek Lotusu. Možná, že Lotus chtěl snížit nevyváženou váhu, ale myslím, že přínosy nebyly zaznamenány na závodní dráze. V mém případě chci jen funky americké kolečka s nulovým posunem. Disky a třmeny jsou určeny pro 16 " kola, z 3,500 kg dodávky, jsou těžké a pomáhají udržovat přední kola na zemi. Krouticí moment je omezený uchopením pneumatik.

Můžete to vidět na Prague Car Festival 1. - 2. září.
14:46:40
09.02.2018
radekp
-> MVM: ajo. U poháněné nápravy bych to chápal, ale tady mi to připadá jako zbytečnost navíc...navíc jak jsi psal, při brždění musí být moment násobně větší než točivý moment motoru.
14:24:43
09.02.2018
MVM
-> radekp: Má to na přední nápravě,fungovat to samozřejmě bude .. Ale tenkrát to šťastný řešení zrovna nebylo ..
14:20:48
09.02.2018
radekp
-> MVM: a kde to vidíš? Já vidím všude kotouče u nábojů
14:08:44
09.02.2018
MVM
Tato konstrukce s brzdovými kotouči u šasi auta a poloosami je systém se kterým přišel Lotus (Chapman). Záležitost která se při prasknutí poloosy stala osudnou a v Monze se kvůli zabil v F1 Jochen Rindt. Nikdy se toto technický řešení příliš neujalo. (Lotus F1 to měl ještě potom na zadní nápravě se dvěma třmeny na jednom kotouči ) PS: Samozřejmě že i vozítlo Olcit,možná jstě nejakej Citroen ..
upraveno 1x, naposled 09.02.2018 14:28:01
12:35:41
19.12.2017
Eidy
-> Alec: Perfect. 1
12:07:47
19.12.2017
castrol
-> Alec: 158
10:49:15
19.12.2017
Alec
Plenty more pictures now. See you next year.89
22:46:05
17.12.2017
Tom Troll
The front brake construction reminds me of old Jag's, a complicated albeit very elegant solution.

It is clear you have spent lots of sweat and blood on this project, extremely impressive. Must be truly a jaw dropping encounter with this.

Looking forwards to seeing it in flesh, someday. 1
22:33:20
17.12.2017
Alec
The shafts at the front are for the brakes. I used a BIG disc & caliper from a van because I didn't want a servo but it won't fit inside the wheel.

So I had this idea. Then I have perfect suspension with no compromises, exactly the desired amount of scrub, trail, camber, bump steer etc and less unpsrung weight & with the brake load spread more evenly through the chassis.

It also helped to get some weight up front but most important, it allowed me to have the centreline wheels with no offset.
21:28:25
17.12.2017
Klubko_
-> Eidy: I don't see any shaft between axles. But I had the same idea when I saw those rotors in the front.



-> Alec: that sticker on the brake pad 3
upraveno 1x, naposled 17.12.2017 21:30:55
20:36:45
17.12.2017
Eidy
This is damn crazy project. Insane. 9 I love it. I miss one thing very much and it is some description and more details about this car. Especialy subframe and design. Is it 4x4? I guess it might be as I see mounting point of front brakes. That is just crazy. But hot rods are not 4x4 so it should be just RWD. You must tell us more about this.1
19:46:23
17.12.2017
Alec
An answer as eloquent as that must be correct. Time to book it into some shows.

Thanks.
19:23:49
17.12.2017
Tom Troll
If you have a true UK MOT certificate, its taxed and insured, nobody can say a thing, and nobody would even try because this is just so badass.

If you have all the paperwork done one way or another the actual real state of the thing is not relevant and not a thing the policemen have the right to doubt.

Of course if you get caught doing various shennanigans then it might get scooped up and impounded papers or not, but thats out of question.
Extreme Tyres