Velvet Revolution Velvet Revolution

komentáře | popis | fotky | Alec | 07.09.18 12:10 | 101x v oblíbených
1000 MB street rod
4 dveřový sedan, r.v. 1968

Motor: V8 Tatra.
Zgenerálkovaný s novými písty, kroužky, ložisky, těsněním atd. Od společnosti TatraVintage.cz
Rotační části, klika, setrvačník a spojka dynamicky vyvážené
Nové sací potrubí, navržené a vyrobené doma
Nový čtyřnásobný karburátor Holley 465CFM
Rozdělovač Mallory Unilte
MSD 6-AL2 programovatelný zapalovací modul
Zapalovací cívka MSD Blaster 2
VN kabely Magnecor
Systém mazání motoru upraved na plnoprůtokový filtr 0,01 mm
Olej 5W-40

Převodovka
Spojka, originální Tatra. vyvážený setrvačník, nová lamela.
Ovládací válec spojky upravený z nějakého moderního auta.
Hnací hřídele Tatra byly zkráceny a třecím svářením mají navařené drážkování Volvo.
Snímač rychlosti Proximity.
Převodový olej EP80 / 90

Modifikace zadní nápravy
Podélné rameno a těhlice navrženo a vyrobeno doma.
Ložiska převážně Volvo.
Zadní brzdy ze Škoda Superb rok 2000.
Zadní brzdové kotouče Volvo 740.
Pružiny a tlumiče, 9 "x 2.5" AVO, nastavitelné.
Kola TEAM 3 E.T., 15 "x 10", Classic V (z LA)

Přední náprava
Dvojitý lichoběžník. Některé díly z Mondea, Hyundai.
Hřebenové řízení a hřídel z Renaultu Clio. Vnější kulové čepy z VW Golf.
Těhlice navrženy a vyrobeny doma.
Přední brzdy, Iveco Daily 4, litinové čtyřpístkové třmeny.
Přední brzdové kotouče, upravené z VW LT.
Pružiny a tlumiče, 7 "x 2.5" AVO, nastavitelné
Kola, TEAM 3 E.T., 15 "x 5", Five Window (z LA)

Elektrická výbava
Vše navrženo a vyrobeno doma.
Spínače navržené a vyrobené speciálně mnou.
Avionika (letecké přístroje) od UMA & Westach.
Hudební systém - celkem hlasitá, ale zatraceně, je to auto, žádný taneční sál.
Funkce hubeního systému .. vypínač ON/OFF, 3,5 mm stereo vstup, vstup na kytaru s efekty.
Vstupy studeneého vzduchu z letadla McDonnell Douglas VC-10.
Topení na benzin Eberspacher se systémem voda-vzduch.

Interiér a doplňky
Volant a sundavací nába - hliník a plast (akryl), navržené a vyrobené doma.
Přední sedadla Jaguar XJ-S.
Čalounictví interiéru je právě ve výrobě u jedné milé paní z Trutnova.
Téma interiéru, zebra, žirafa, dalmatin, kůže, semiš, dřevo.

Podvozek
2 a 1-5/8 palcové CDS ocelové trubky.
Rozložení hmotnosti 40/60% předek/zadek
Celková hmotnost 1260 kg včetně rezervního kola, komplet nářadí, plné nádrže a 20 litrů rezervního paliva.

Karoserie
Hliníková palivová nádrž (52 litrů) umístěná uprostřed mezi hlavními nosníky a chráněná ocelovým plátem. Protože se nám nelíbí požáry.
Ochranný klecový rám. Sloupky A, B a C zesíleny.

Exteriér
Originální anglická hořčicově žlutá, vyšisovaná československou atmosférou a slunečními paprsky.
Prahy sníženy o 150 mm, což poskytuje úložný prostor pro náhradní válce, ložiska, těsnění a nářadí.
Laminátový kryt motoru GRP od společnosti KS Motorsport.

Diky, Eidy!

------------------------- -------------------------- --------------

1000MB street rod
1968 4 door saloon
Engine: V8 Tatra.
Re-built with new pistons, rings, bearings seals, gaskets etc from TatraVintage.cz
Rotating parts, crank, flywheel, clutch dynamically balanced
New hi rise inlet manifold, designed & made in house
New Holley 465CFM 4 barrel carburettor
Mallory Unilte distributor
MSD 6-AL2 programmable ignition module
MSD Blaster 2 coil
Magnecor leads
Engine lube system changed to full flow 0.01mm filter

Transmission
Clutch, original Tatra. Ground & Balanced, new friction disc.
Clutch operating cylinder, modified from some modern car.
Tatra drive shafts shortened & friction welded
Proximity speed sensor
5W40 engine oil,

Rear axle modifications:
Trailing arm, bearing housing designed & made in house.
Bearings, generic Volvo units.
Rear brakes, From Skoda Superb 2000
Rear brake discs, Volvo 740
Springs & dampers, 9" x 2.5" AVO single adjustable
Wheels, Team 3 E.T. 15" x 8" Classic V (From LA)
EP80/90 gear oil

Front axle:
Double wishbone suspension. Standard parts from:
Mondeo, Hyundai
Steering, Rack & cardan shaft from Renault Clio. Outer joints from VW Golf
Uprights designed & made in house
Front brakes, Iveco Daily 4 pot cast iron calipers.
Front brake discs, VW LT cast iron modified.
Springs & dampers, 7" x 2.5" AVO single adjustable
Wheels, Team 3 E.T. 15" x 5" Five window (From LA)

Electrics:
All designed & made in house.
Switchgear designed & manufactured specially by me.
Aircraft instruments from UMA & Westach
Music system. Quite loud but its a bloody car not a dance hall.
Music system features.. On-off switch, 3.5mm stereo input, guitar input with effects.
Cold air vents from a McDonnel Douglas VC-10 aircraft
Heating system, Eberspacher petrol powered water - air.

Interior & decorations:
Steering wheel. Quick release, Aluminium & acrylic designed & made in house.
Front seats, Jaguar XJ-S
Interior upholstery is being done right now by a nice lady from Trutnov.
Interior theme, Zebra, Giraffe, Dalmatian, leather, suede, wood.
Imagine if Fabergé had crashed his MiG19 into Robert Mugabe's wardrobe.
How would he make his escape?

Chassis:
2" & 1-5/8" CDS steel tubing.
Weight distribution. 60% to the rear
Total weight 1260kg Includng spare wheel, full tool kit, full tank & 20 litres spare fuel.

Body:
Aluminium fuel tank (52 litre) mounted centrally between the chassis rails & protected by a steel plate. Because we don't like fires.
Roll cage fitted behind the canopy. A,B & C posts reinforced.
Exterior, original English Mustard yellow bleached by the Czechoslovakian atmosphere & sunshine.
Sills dropped by 150mm, making luggage space for spare cylinders, bearings, gaskets & tools.
GRP laminate engine cover from KS Motorsport.

Velvet Revolution - komentáře:

14:37:25
07.09.2018
Alec

I agree.
14:02:55
07.09.2018
minno

Toto je inak hrozne škaredé auto3
13:21:16
03.09.2018
Alec

Thanks for informing me. That is very interesting.
01:21:35
31.08.2018
Bukaj

-> Alec: You surely would succeed (with the key duplication) in Praha - Radotín - Matějovského 204/2 in Fábera´s key and lock store...
www.faberasystems.com/cs/ kontakt
They were able to rebuild Škoda 1000 used door cylinder to fit another key (as a new 1000MBs were made with the same key for both cylinders - door an also ignition; in my 1000 MBG one of the cylinders was replaced in the past and I wanted to have one key for both), the same operation with tank filler cap cylinder of my former Škoda Favorit and everytime I needed to duplicate any key for older Škoda, they solved my problem.4

But maybe you can succeed in any other key/lock shop closer to the city center...6
17:05:09
30.08.2018
Alec

I forgot to mention. I'm in Prague now. I will be at the Car Festival.
11:29:49
29.08.2018
Alec

Interesting information. Thanks.
01:11:53
29.08.2018
Jozka

Door lock cylinder seems like piece from Škoda 100 (not MB original), your key is Škoda 100 too. And has already been duplicated (it is added copy).
21:09:32
28.08.2018
Alec

Kovodilo. Praha
zvětšit Velvet Revolution - obrázek od Alec vložen 28.08.2018 21:09:32
20:39:40
28.08.2018
Eidy

-> Alec 25.07.18 10:03:56: I suppose man can still buy blank key. I suppose it is still the same shape as for Š 100. Share detailed picture of key.
19:43:32
28.08.2018
Alec

Rotterdam tomorrow morning. Dresden tomorrow night maybe.
10:03:56
25.07.2018
Alec

I would like a couple of spare door keys for my 1000MB. Does anybody have some blanks to sell? Or does one key fit all?
zvětšit Velvet Revolution - obrázek od Alec vložen 25.07.2018 10:03:56
22:09:12
17.05.2018
Bukaj

-> Alec 14.05.18 22:21:32: When I used to drive 1000MB, average fuel consumption of that car during summer season was about 7 l/100 km, during winter period about 8 - 8,5 l/100 km.4
22:05:48
17.05.2018
Alec

It had more to do with the return spring being from a ship or a train. I like the throttle to close when in take my foot off the gas. But the car got half an inch shorter at full throttle.
21:59:34
17.05.2018
Tom Troll

-> Alec: Replace the solid string with a multi thread string from a bicycle linkage 4 This has been a little overlooked.
21:57:24
17.05.2018
Alec

Regarding the secondaries..
Whoever designed this car should be shot. Yesterday it broke down because of a broken throttle linkage with only 1400km on the clock. Now it has been re worked & I can get full throttle again & now the secondaries will start to open.
21:48:09
17.05.2018
Alec

Well that is impressive. When I see manufacturer's ciaims of fuel consumption I doubt them automatically.
21:44:11
17.05.2018
Skili

-> Alec 14.05.18 22:21:32: My 68 usually took around 7 to 8 l/100km. If I tried i could get near 6l or if I pushed it I could get to 10l/100km
17:09:22
16.05.2018
Markold

this project that's great!
Extreme Tyres