Here is what happened in our enchanted trip accross Europe in September.
Thanks to Skoda Virt members for help & support.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
1000 MB street rod
4 dveřový sedan, r.v. 1968
Motor: V8 Tatra.
Zgenerálkovaný s novými písty, kroužky, ložisky, těsněním atd. Od společnosti TatraVintage.cz
Rotační části, klika, setrvačník a spojka dynamicky vyvážené
Nové sací potrubí, navržené a vyrobené doma
Nový čtyřnásobný karburátor Edelbrock 1405 600cfm
Rozdělovač Mallory Unilte
MSD 6-AL2 programovatelný zapalovací modul
Zapalovací cívka MSD Blaster 2
VN kabely Magnecor
Systém mazání motoru upraved na plnoprůtokový filtr 0,01 mm
Olej 10W-30
Převodovka
Spojka, originální Tatra. vyvážený setrvačník, nová lamela.
Ovládací válec spojky upravený z nějakého moderního auta.
Hnací hřídele Tatra byly zkráceny a třecím svářením mají navařené drážkování Volvo.
Snímač rychlosti Proximity.
Převodový olej EP80 / 90
Modifikace zadní nápravy
Podélné rameno a těhlice navrženo a vyrobeno doma.
Ložiska převážně Volvo.
Zadní brzdy ze Škoda Superb rok 2000.
Zadní brzdové kotouče Volvo 740.
Pružiny a tlumiče, 9 "x 2.5" AVO, nastavitelné.
Kola TEAM 3 E.T., 15 "x 10", Classic V (z LA)
Přední náprava
Dvojitý lichoběžník. Některé díly z Mondea, Hyundai.
Hřebenové řízení a hřídel z Renaultu Clio. Vnější kulové čepy z VW Golf.
Těhlice navrženy a vyrobeny doma.
Přední brzdy, Iveco Daily 4, litinové čtyřpístkové třmeny.
Přední brzdové kotouče, upravené z VW LT.
Pružiny a tlumiče, 7 "x 2.5" AVO, nastavitelné
Kola, TEAM 3 E.T., 15 "x 5", Five Window (z LA)
Elektrická výbava
Vše navrženo a vyrobeno doma.
Spínače navržené a vyrobené speciálně mnou.
Avionika (letecké přístroje) od UMA & Westach.
Hudební systém - celkem hlasitá, ale zatraceně, je to auto, žádný taneční sál.
Funkce hubeního systému .. vypínač ON/OFF, 3,5 mm stereo vstup, vstup na kytaru s efekty.
Vstupy studeneého vzduchu z letadla McDonnell Douglas VC-10.
Topení na benzin Eberspacher se systémem voda-vzduch.
Interiér a doplňky
Volant a sundavací nába - hliník a plast (akryl), navržené a vyrobené doma.
Přední sedadla Jaguar XJ-S.
Čalounictví interiéru je právě ve výrobě u jedné milé paní z Trutnova.
Téma interiéru, zebra, žirafa, dalmatin, kůže, semiš, dřevo.
Podvozek
2 a 1-5/8 palcové CDS ocelové trubky.
Rozložení hmotnosti 40/60% předek/zadek
Celková hmotnost 1260 kg včetně rezervního kola, komplet nářadí, plné nádrže a 20 litrů rezervního paliva.
Karoserie
Hliníková palivová nádrž (52 litrů) umístěná uprostřed mezi hlavními nosníky a chráněná ocelovým plátem. Protože se nám nelíbí požáry.
Ochranný klecový rám. Sloupky A, B a C zesíleny.
Exteriér
Originální anglická hořčicově žlutá, vyšisovaná československou atmosférou a slunečními paprsky.
Prahy sníženy o 150 mm, což poskytuje úložný prostor pro náhradní válce, ložiska, těsnění a nářadí.
Laminátový kryt motoru GRP od společnosti KS Motorsport.
Diky, Eidy!
------------------------- -------------------------- --------------
1000MB street rod
1968 4 door saloon
Engine: V8 Tatra.
Re-built with new pistons, rings, bearings seals, gaskets etc from TatraVintage.cz
Rotating parts, crank, flywheel, clutch dynamically balanced
New hi rise inlet manifold, designed & made in house
New Edelbrock 1405 carburettor. 600CFM
Mallory Unilte distributor
MSD 6-AL2 programmable ignition module
MSD Blaster 2 coil
Magnecor leads
Engine lube system changed to full flow 0.01mm filter
Transmission
Clutch, original Tatra. Ground & Balanced, new friction disc.
Clutch operating cylinder, modified from some modern car.
Tatra drive shafts shortened & friction welded
Proximity speed sensor
15W30 engine oil,
Rear axle
Swing Axle principle as original
Springs & dampers, 9" x 2.5" AVO single adjustable
Wheels, Team 3 E.T. 15" x 8" Classic V (From LA)
EP80/90 gear oil
Front axle:
Double wishbone suspension. As original
Springs & dampers, 7" x 2.5" AVO single adjustable
Wheels, Team 3 E.T. 15" x 5" Five window (From LA)
Electrics:
All designed & made in house.
Switchgear designed & manufactured specially by me.
Aircraft instruments from UMA & Westach
Music system features.. On-off switch, 3.5mm stereo input.
Cold air vents from a McDonnel Douglas VC-10 aircraft
Heating system, Eberspacher petrol powered water - air.
Interior & decorations:
Steering wheel. Quick release, Aluminium & acrylic designed & made in house.
Front seats, Jaguar XJ-S
Interior theme, Zebra, Giraffe, Dalmatian, leather, suede, wood.
Imagine if Fabergé had crashed his MiG19 into Robert Mugabe's wardrobe.
How would he make his escape?
Weight distribution. 60% to the rear
Total weight 1260kg Includng spare wheel, full tool kit, full tank & 20 litres spare fuel.
Body:
Aluminium fuel tank (52 litre) m
Roll cage fitted behind the head cloth. A,B & C posts reinforced.
Exterior, original English Mustard yellow bleached by the Czechoslovakian atmosphere & sunshine.
Sills dropped by 150mm, making luggage space for spare cylinders, bearings, gaskets & tools.
GRP laminate engine cover from KS Motorsport.
4 dveřový sedan, r.v. 1968
Motor: V8 Tatra.
Zgenerálkovaný s novými písty, kroužky, ložisky, těsněním atd. Od společnosti TatraVintage.cz
Rotační části, klika, setrvačník a spojka dynamicky vyvážené
Nové sací potrubí, navržené a vyrobené doma
Nový čtyřnásobný karburátor Edelbrock 1405 600cfm
Rozdělovač Mallory Unilte
MSD 6-AL2 programovatelný zapalovací modul
Zapalovací cívka MSD Blaster 2
VN kabely Magnecor
Systém mazání motoru upraved na plnoprůtokový filtr 0,01 mm
Olej 10W-30
Převodovka
Spojka, originální Tatra. vyvážený setrvačník, nová lamela.
Ovládací válec spojky upravený z nějakého moderního auta.
Hnací hřídele Tatra byly zkráceny a třecím svářením mají navařené drážkování Volvo.
Snímač rychlosti Proximity.
Převodový olej EP80 / 90
Modifikace zadní nápravy
Podélné rameno a těhlice navrženo a vyrobeno doma.
Ložiska převážně Volvo.
Zadní brzdy ze Škoda Superb rok 2000.
Zadní brzdové kotouče Volvo 740.
Pružiny a tlumiče, 9 "x 2.5" AVO, nastavitelné.
Kola TEAM 3 E.T., 15 "x 10", Classic V (z LA)
Přední náprava
Dvojitý lichoběžník. Některé díly z Mondea, Hyundai.
Hřebenové řízení a hřídel z Renaultu Clio. Vnější kulové čepy z VW Golf.
Těhlice navrženy a vyrobeny doma.
Přední brzdy, Iveco Daily 4, litinové čtyřpístkové třmeny.
Přední brzdové kotouče, upravené z VW LT.
Pružiny a tlumiče, 7 "x 2.5" AVO, nastavitelné
Kola, TEAM 3 E.T., 15 "x 5", Five Window (z LA)
Elektrická výbava
Vše navrženo a vyrobeno doma.
Spínače navržené a vyrobené speciálně mnou.
Avionika (letecké přístroje) od UMA & Westach.
Hudební systém - celkem hlasitá, ale zatraceně, je to auto, žádný taneční sál.
Funkce hubeního systému .. vypínač ON/OFF, 3,5 mm stereo vstup, vstup na kytaru s efekty.
Vstupy studeneého vzduchu z letadla McDonnell Douglas VC-10.
Topení na benzin Eberspacher se systémem voda-vzduch.
Interiér a doplňky
Volant a sundavací nába - hliník a plast (akryl), navržené a vyrobené doma.
Přední sedadla Jaguar XJ-S.
Čalounictví interiéru je právě ve výrobě u jedné milé paní z Trutnova.
Téma interiéru, zebra, žirafa, dalmatin, kůže, semiš, dřevo.
Podvozek
2 a 1-5/8 palcové CDS ocelové trubky.
Rozložení hmotnosti 40/60% předek/zadek
Celková hmotnost 1260 kg včetně rezervního kola, komplet nářadí, plné nádrže a 20 litrů rezervního paliva.
Karoserie
Hliníková palivová nádrž (52 litrů) umístěná uprostřed mezi hlavními nosníky a chráněná ocelovým plátem. Protože se nám nelíbí požáry.
Ochranný klecový rám. Sloupky A, B a C zesíleny.
Exteriér
Originální anglická hořčicově žlutá, vyšisovaná československou atmosférou a slunečními paprsky.
Prahy sníženy o 150 mm, což poskytuje úložný prostor pro náhradní válce, ložiska, těsnění a nářadí.
Laminátový kryt motoru GRP od společnosti KS Motorsport.
Diky, Eidy!
------------------------- -------------------------- --------------
1000MB street rod
1968 4 door saloon
Engine: V8 Tatra.
Re-built with new pistons, rings, bearings seals, gaskets etc from TatraVintage.cz
Rotating parts, crank, flywheel, clutch dynamically balanced
New hi rise inlet manifold, designed & made in house
New Edelbrock 1405 carburettor. 600CFM
Mallory Unilte distributor
MSD 6-AL2 programmable ignition module
MSD Blaster 2 coil
Magnecor leads
Engine lube system changed to full flow 0.01mm filter
Transmission
Clutch, original Tatra. Ground & Balanced, new friction disc.
Clutch operating cylinder, modified from some modern car.
Tatra drive shafts shortened & friction welded
Proximity speed sensor
15W30 engine oil,
Rear axle
Swing Axle principle as original
Springs & dampers, 9" x 2.5" AVO single adjustable
Wheels, Team 3 E.T. 15" x 8" Classic V (From LA)
EP80/90 gear oil
Front axle:
Double wishbone suspension. As original
Springs & dampers, 7" x 2.5" AVO single adjustable
Wheels, Team 3 E.T. 15" x 5" Five window (From LA)
Electrics:
All designed & made in house.
Switchgear designed & manufactured specially by me.
Aircraft instruments from UMA & Westach
Music system features.. On-off switch, 3.5mm stereo input.
Cold air vents from a McDonnel Douglas VC-10 aircraft
Heating system, Eberspacher petrol powered water - air.
Interior & decorations:
Steering wheel. Quick release, Aluminium & acrylic designed & made in house.
Front seats, Jaguar XJ-S
Interior theme, Zebra, Giraffe, Dalmatian, leather, suede, wood.
Imagine if Fabergé had crashed his MiG19 into Robert Mugabe's wardrobe.
How would he make his escape?
Weight distribution. 60% to the rear
Total weight 1260kg Includng spare wheel, full tool kit, full tank & 20 litres spare fuel.
Body:
Aluminium fuel tank (52 litre) m
Roll cage fitted behind the head cloth. A,B & C posts reinforced.
Exterior, original English Mustard yellow bleached by the Czechoslovakian atmosphere & sunshine.
Sills dropped by 150mm, making luggage space for spare cylinders, bearings, gaskets & tools.
GRP laminate engine cover from KS Motorsport.
Velvet Revolution - komentáře:
23:36:07
02.11.2018
02.11.2018
Alec
14:37:25
07.09.2018
07.09.2018
Alec
I agree.
14:02:55
07.09.2018
07.09.2018
minno
Toto je inak hrozne škaredé auto
13:21:16
03.09.2018
03.09.2018
Alec
Thanks for informing me. That is very interesting.
16:35:41
02.09.2018
02.09.2018
Dauntless24
Czech media are writing about your car auto.idnes.cz/prague-car-
festival-escape6-tuning-pr
aga-f06-/automoto.aspx?c=A
180901_...
01:21:35
31.08.2018
31.08.2018
Bukaj
-> Alec: You surely would succeed (with the key duplication) in Praha - Radotín - Matějovského 204/2 in Fábera´s key and lock store...
www.faberasystems.com/cs/ kontakt
They were able to rebuild Škoda 1000 used door cylinder to fit another key (as a new 1000MBs were made with the same key for both cylinders - door an also ignition; in my 1000 MBG one of the cylinders was replaced in the past and I wanted to have one key for both), the same operation with tank filler cap cylinder of my former Škoda Favorit and everytime I needed to duplicate any key for older Škoda, they solved my problem.
But maybe you can succeed in any other key/lock shop closer to the city center...
www.faberasystems.com/cs/ kontakt
They were able to rebuild Škoda 1000 used door cylinder to fit another key (as a new 1000MBs were made with the same key for both cylinders - door an also ignition; in my 1000 MBG one of the cylinders was replaced in the past and I wanted to have one key for both), the same operation with tank filler cap cylinder of my former Škoda Favorit and everytime I needed to duplicate any key for older Škoda, they solved my problem.
But maybe you can succeed in any other key/lock shop closer to the city center...
17:05:09
30.08.2018
30.08.2018
Alec
I forgot to mention. I'm in Prague now. I will be at the Car Festival.
11:29:49
29.08.2018
29.08.2018
Alec
Interesting information. Thanks.
01:11:53
29.08.2018
29.08.2018
Jozka
Door lock cylinder seems like piece from Škoda 100 (not MB original), your key is Škoda 100 too. And has already been duplicated (it is added copy).
20:39:40
28.08.2018
28.08.2018
Eidy
-> Alec 25.07.18 10:03:56: I suppose man can still buy blank key. I suppose it is still the same shape as for Š 100. Share detailed picture of key.
19:43:32
28.08.2018
28.08.2018
Alec
Rotterdam tomorrow morning. Dresden tomorrow night maybe.
10:03:56
25.07.2018
25.07.2018
Alec
I would like a couple of spare door keys for my 1000MB. Does anybody have some blanks to sell? Or does one key fit all?
22:09:12
17.05.2018
17.05.2018
Bukaj
-> Alec 14.05.18 22:21:32: When I used to drive 1000MB, average fuel consumption of that car during summer season was about 7 l/100 km, during winter period about 8 - 8,5 l/100 km.
22:05:48
17.05.2018
17.05.2018
Alec
It had more to do with the return spring being from a ship or a train. I like the throttle to close when in take my foot off the gas. But the car got half an inch shorter at full throttle.
21:59:34
17.05.2018
17.05.2018
Tom Troll
-> Alec: Replace the solid string with a multi thread string from a bicycle linkage This has been a little overlooked.
21:57:24
17.05.2018
17.05.2018
Alec
Regarding the secondaries..
Whoever designed this car should be shot. Yesterday it broke down because of a broken throttle linkage with only 1400km on the clock. Now it has been re worked & I can get full throttle again & now the secondaries will start to open.
Whoever designed this car should be shot. Yesterday it broke down because of a broken throttle linkage with only 1400km on the clock. Now it has been re worked & I can get full throttle again & now the secondaries will start to open.
21:48:09
17.05.2018
17.05.2018
Alec
Well that is impressive. When I see manufacturer's ciaims of fuel consumption I doubt them automatically.
21:44:11
17.05.2018
17.05.2018
Skili
-> Alec 14.05.18 22:21:32: My 68 usually took around 7 to 8 l/100km. If I tried i could get near 6l or if I pushed it I could get to 10l/100km