Asphalte/FavoRAT Asphalte/FavoRAT

komentáře | popis | fotky | asphalte | 04.05.10 09:52 | 127x v oblíbených
Krátký popis vozu

Tohle auto je upraveno v tzv. Rat Stylu, beru ho jako odreagování od klasického tuningu. Základem je zcela funkční auto v dobrém technickém stavu, jen panely karoserie jsou "napadeny rzí". S úpravami jsem teprve začal, časem se bude vylepšovat.



Karoserie a lak

Původní lak zmatovatělý po 20 letech stání venku, vylepšený o obroušené pruhy a prozerlé části.



Přední, zadní nárazník sériový s lipou z modelu 93(přední nově s lipou Golf II GTI), černě lakované prahy, přední přeškrtnutá žlutá mlhovka, černá plastová přední maska s nasáváním ke vzduchovému filtru motoru, zadní gumové křídlo, zpětná zrcátka z Felicie, odstraněné kryty klik, plastové lemy blatníků, stěrače s přítlačnými plochami, žraločí plotev, kryt tažného zařízení značkou CS, černé polepy B-sloupků, odrazový panel pod zadní RZ, šikmá přední RZ, připáskované nárazníky, zrezlá americká motorkářská RZ, vyryté nápisy na karoserii, zahrádka s aerodynamickým kšiltem a náhradními díly, dojezdová pneumatika, plechový Wehrmacht kanystr z roku 1942



Motor a převodovka

Snížená hlava válců, přetryskovaný karburátor, svíčky NGK V-Line, extra stíněné zapalovací kabely Tesla, chromovaný vzduchový filtr K&N, odvětrání hlavy válců K&N, částečně leštěné víko motoru, duralový tepelný kryt motoru, přívod studeného vzduchu k filtru, leštěná duralová tyč mezi tlumiči, černě a červeně lakovaný agregát



Interiér

Kompletní přestavba na model 93 - černá, sedadla Felicia GLXi, broušený volant O.B.A 320 mm a broušená řadička se šachovnicovým proužkem, výklopné střešní okno De-Lux, vkládané černé koberečky, dodatečné kompletní odhlučnění interiéru, malá krysa na palubní desce, dvojice velkých krys na platu zadního okna



Audio

Postarší CD přehrávač Sony, dvojice koaxiálních reproduktorů Sony XS-HT130CN



Podvozek a kola

Matně lakované plechové disky z Felicie Pick-up 5,5x13 ET35, leštěné duralové podložky vpředu 15 mm, vzadu 20 mm, pneu Barum Brilantis 155/65 R13 doplněné o veteránské lemy Atlas, upravené tlumiče Sachs Supertouring, sportovní pružiny JOM, upravené těhlice přední nápravy, dolní uložení tlumičů, původní snížení 85/80 mm (nové celkové snížení cca 100/80 mm), světlá výška cca 4 cm, kompletní nástřik podvozku Bitumenem, nové přední brzdové komponety, červeně lakovaný ochranný plech pod motorem a převodovkou



Změny pro rok 2010

Přeměna na novinářskou krysu, polepení novinami - přední maska, prahy, výkroj pro zadní RZ, nápisy na náraznících PRESS a TISK, místo vnějších zpětných zrcátek z Felicie nová z modelu 120 LS



Nejnovější recenze

www.abouttuning.cz/novink y/.../skoda-favorat-novina rska-krysa.html

Asphalte/FavoRAT - komentáře:

13:04:34
23.07.2010
black_dragons
-> PYGO: sorry ale ze to resis... nekomu se libi nekomu zas ne ... priznam se ze favo neni zrovna muj salek kavy ale pri nejmensim je hodne zajimavy .. jinak je to jak s tuningovymi auty nekomu se traba nejaky tuningovy auto libi nekomu ne . jde vzdycky jen o styl... a tak to bude na porad.. hodne jsem si vsimnul ze tady je hodne v obibe kritozovat a skutek utek... jeste bych rek takovy prislovi: " pokud o nikom nebo nečem nemužeš říct nic dobreho radeji neřikej nic !!! "
upraveno 1x, naposled 23.07.2010 13:06:02
21:58:12
22.07.2010
PYGO
-> asphalte: Netvrdím, že je špatné dělat věci podle sebe, jen se mi zdá, že to auto brousíš podobně, jako babky na vesnicích dekorují vajíčka (taková ta technika vyškrabávání ornamentů do barvy), už to broušení samo o sobě je dost nepřirozené (ale sehnat zdravé auto s povrchovou korozí je v našem podnebním pásmu skoro nemožné, že...). Další věc je právě ona zahrádka. Když máš na desce přišroubovanou hromadu drobných věcí, je to prostě na první pohled jasně cílené (že to vozíš jako díly na auto je vysvětlení, které bych Ti uvěřil tak po pěti pivech a deseti ranách do hlavy...3). Napadlo Tě někdy připevnit na příčníky košík z klasické kovové zahrádky? Nebo si vyrobit nějakou vlastní ohrádku? Aby alespoň nebylo tak zřejmé, že je to všechno na pevno přišroubované...

Abych pořád jen nekritizoval, musím uznat, že ty novinové polepy jsou opravdu pěkné a originální jsou určitě.

Moc rád bych ještě napsal, že být za každou cenu odlišný vůbec není potřeba, lidi jsou někdy originalitou přímo posedlí a dokážou vyvádět opravdu hrozné věci, jak je často vidět v těch masivněji rozšířených odvětvích tuningu (a zdaleka se to netýká jen takových těch "pristi tyden koupim tunyngovy nalepki a rodiče mi daj k vanocum kridlo").

A protože mě teď to psaní chytlo, musím ještě napsat, že se mi opravdu líbí směr, kterým se Tvé úpravy poslední dobou vydávají (už jen proto, že přemýšlel dost podobně a občas je příjemné vědět, že to asi nebyly špatné nápady), hlavně by bylo dobré (a časem asi i nezbytné) sáhnout na auto taky svářečkou, ať to za chvíli nevypadá jako pojizdné záclony. Mám docela podezření, že vzadu se pod plastovými lemy ty plechové neukrývají, co?1 Mimochodem, taky jsem je měl, ale nejdřív je nebylo za co připevnit, potom mi zase bylo trošku líto zakrývat čerstvé plechy...5
upraveno 1x, naposled 22.07.2010 22:01:01
23:29:28
17.07.2010
asphalte
-> PYGO: Ahojky, kdo mě zná tak ví, že se jakékoliv kritice nebráním, jednak jsem na to už dost starej a s tuningem jsem si už nějaká léta užil at aké uznávám svobodu slova. Je mi líto, že se ti nezobrazil komentář na mém webu, ale jedno vím určitě, nikdy jsem žádné komentáře nemazal, jednak proto, že zatím ani nevím, kde se to v adminu dělá a jednak proto, že to nemám zapotřebí. Rat Style je spíše o vnitřních pocitech, které člověk přenáší na auto, proto by měl být každý rat trochu jiný. Myslím si, že si jdu svou cestou, rozhodně nemám na autě slámu, vajíčka a starý lyže a kufr na střeše. Právě takovýto rat mi přijde umělý a bez osobní invence. Já jsem profesí novinář a proto je moje auto stylizováno do novinářské krysy a na střeše vozím psací stroj a náhradní díly na auto (pružiny, svíčky, kabely, rezervu atd), takže se nedá řící, že bych snad někoho kopíroval. Za ta léta, co se tuningu věnuju, se mi už několikrát stalo, že jsem si něco vymyslel, přijel s tím na sraz a už to někdo třeba měl, ale udělal jsem i pár úprav, které okopírovali i jiní, což mi nevadí, ale spíše mi to lichotí. Krysa je zcela normálně používané auto, jezdím s ní skoro denně, hlavně na nákupy. Baví mě reakce ostaních řidičů, takže si to řádně užívám a stojí celou dobu před panelákem. Situace s Felicii je samozřejmě trochu jiná, protože je to moje srdeční záležitost a nesnesl bych pomyšlení, že by mi jí někdo vykradl, nebo odřel. Proto stojí většinu času v garáži a vyráží jen na srazy. Bohužel mi moje pracovní vytíženost nedovolí jí provětrat častěji, což je rozhodně škoda. Až budeš mít vlastní rodinu, pochopíš.

P.S. Pokud chceš napsat svůj konemtář na můj web znovu, klidně tak učiň. Možná to prvotní selhání bylo způsobeno délkou tvého příspěvku, nevím na kolik je nastaven maximální počet písmen.
01:18:04
17.07.2010
Lubes - zrušená registrace
-> PYGO: :-D.....no veru načase isť spať :-D....je dobré že si uprimný ale niekedy až moc .-D
01:14:12
17.07.2010
PYGO
-> Lubes: O chutích mi ani nemluv, ještě teď se snažím pivní pachuť přebít arašídama...3 Tak já už to dnes asi konečně zalomím, Asphalte asi nebude nadšenej, že mu tady zasírám diskusi, ale život je krutý. Jsem zvědavej, koho zase budu kritizovat, až mě za dalšího půl roku někdo vytáhne do hospody...2
01:06:11
17.07.2010
Lubes - zrušená registrace
-> PYGO: no takze 100 ludí,100 chutí platí asi pri všetkých autách :-)...a samozrejme že auto si chce užívať každý,veď preto si tie autá aj upravujeme a opravuejeme :-)....no vidíš,stači jedna debata a človek hneď vytriezvie :-D
01:03:32
17.07.2010
PYGO
-> Lubes: Ano, každý má jiný vkus, a mně se nelíbí, že krysy kritizujou vetšinou jen lidi, kterým raty moc nevoní, proto se vydávám na tenký led a vyjadřuju svůj názor. A co se týče těch neprovětrávaných mazlíčků, taky mě jeden čeká, ale jen proto, že při setkání z bengama by z toho mohl být docela průser. Pokud auto není zachovalý nebo zrenovovaný veterán, nevidím jediný důvod, proč bych si ho měl šetřit. Abych si, až ho jednou budu prodávat za zlomek investovaních nákladů, nadával do debilů, že jsem si s ním pořádně neužil? A navíc by mě, jako vyučeného automechanika, takové auto asi ani moc nabralo. Žádná práce = žádná zábava.

Hele, já už jsem skoro střízlivej...2
00:43:34
17.07.2010
Lubes - zrušená registrace
-> PYGO: no o brusení viem toho až az kedze som prípravár :-)...máš v niečom pravdu ,to je jasné ale tak zase kazdý má iný vkus...ta tak isto garáž nemám,robím auto len pred činžakom....tiez si chcem auto uzívat len zatial nemozem lebo nieje dokoncené a este to bude asi trvat....ale tiez to nebude auto do beznej kazdodennej premávky....lebo uz co je v tom teraz penazi a casu tak to by mi poto masi nikto nevrátil :-)....takze presne viem o tom vsetkom hovoris :-)...ale aj tak stale tvrdim ze Favorat je akuRat :-)
00:36:49
17.07.2010
PYGO
-> Lubes: Do Feldy se obouvat nebudu, tomuhle směru úprav sice moc nefandím, ale opravdu je poctivě zpracovaná a to samo si zaslouží obdiv. Fáčko se mi ale nelíbí i přes mou poměrně silnou náklonnost ke krysám. A jemně vybroušené linky ještě neznamenají, že to je fakt žůžo úprava. Když si na čelo s citem pro detail vyřežu piču, frajera zo ze mě nedělá (ostatně ani když se kůže zbavím úplně, ale v tom případě by z toho nebyl jasný úmysl, víš že většina lidí si myslela, že jsem chtěl auto stříkat a nestihl jsem to? 3) A dovedeš si představit, kolik práce dá broušení takové plochy? Kapota, střecha, páté dveře boky... Kdybych to já šulin alespoň opálil, ale já to dělal flexou se zabijákem (vytváří to opravdu krásnou kresbu, zválšt při chaotickém postupu). Hodinu brousíš jen s přestávkama na chladnutí flexy, ale nemáš hotovou ještě ani čtvrtinu střechy. Ale co je podstatné, nestavěl jsem si auto na to, aby stálo v garáži (už jen proto, že žádnou nemám) ale abych se v něm mohl vozit do školy a na výlety. Před snížením jsem s nadšením prasil po polních cestách, po snížení jsem skákal přes retardéry. Nikdy jsem ho pořádně nemyl, ve dveřích jsem neměl omezovače (od toho domačkaný blatník a dveře), občas mi nesvítilo světlo, vypínače viseli jen na drátkách, koberce nebyly, většina plastů nebyla, v kufru bordel, nedobíjel, vrzal a pořád někde třískal převodovkou o zem. Žil jako krysa o odešel se vší parádou, budu na něj vzpomínat se slzou v oku. A škoda je ho už jen kvůli tomu, že jsem ho vyvařil, nasadil nový tlumiče, pružiny, ramena, komplet zachovalé dveře, přesklil, udělal brzdy a další pičoviny.
23:55:00
16.07.2010
Lubes - zrušená registrace
-> PYGO: nechcem ta nijak uraziť ani nič podobné ale toho tvojho auta moc teda škoda nieje :-)..(ale aspon že sa tebe nic nestalo)...Tá felícia je celá o detailoch...to auto je krásne zladené,všetko krásne lícuje(a to je naozaj mlo áut ktoré sú spravené na takejto úrovni )...a tak sito aj favo je urobene veľmi originálne....každý vie obrúsit celu kapotu alebo hocijaký diel...mýslím ze v tomto smere sa autor pekne vyhral :-).....toť moj názor :-)
23:41:03
16.07.2010
PYGO
-> Lubes: Podle mě tomu vkus zatím ještě trošku chybí, ale s ohledem na autorův přestup ze spoileryreprákyčumnatošou kárpyčo je to dost velký úspěch. Na začátek to rozhodně není špatné a podle všeho to začíná nabírat správný směr...
23:17:11
16.07.2010
Lubes - zrušená registrace
Favorat je krásne spravený s vkusom :-)...podla mna nádherný raťák...pecka
23:07:22
16.07.2010
PYGO
Já jsem si vylil srdce už na abuttuning, ale můj komentář zmizel. Mám krysy moc rád, ale zrovna u Tebe mi přijde provedení strašně umělé, ty jemné linky koroze (a hlavně vubroušené nápisy ve velice zvláštním fontu) a přeplácaný bordel na střeše (mimochodem, někdy v deseti letech jsem si takhle k sobě lepil různý kokotiny, protože mi to přišlo strašně záhadné a tím pádem zajímavé) mi přijdou celkem zvláštní až nehezké. Taky samo auto není podle všeho v nejlepším stavu (když už to má být shnilé tak alespoň pořádně, možná jsi viděl toho Karmanna, kterej už v podstatě neměl prahy a lemy). Jinak bych Tvé nápady hodnotil jako velmi dobré (hlavně ty sedašky z rapida, ty jsem měl v Potkanovi taky a podle mě to bylo dokonalé), myslím že pro šíření tohohle způsobu úprav jsi u nás víc než kdokoli jiný (asi hlavně kvůli tvé feldě, jinak by se Ti všichni vysmáli že jsi socka, že nemáš na křídla, nasávače, kokotský nálepky, kolotočářskou audiosoustavu a oslňující lak ve velice dráždivé a nevšední barvě). Takže abych to shrnul, Tvé auto se mi nelíbí, ale myslím, že další pokus (nebo evoluce stávajícího) bude stát za to. Závěrem bych rád upozornil, že jsem dnes byl po dlouhé době v hospodě, takže jsem poměrně otevřený o možná už se mi pletou písmenka, ale kdyby mi někdo měl v plánu nadávat do kokotů, tak směle do toho, protože kokot já jsem vždycky byl, jsem a taky dál budu, a jsem tomu rád. Takže na zem a reznout!2

P.S.: Negativní reakce se nemažou, správný krysák se k nim staví čelem (s všeříkajícím "No a co?" a úsměvem na rtech.)

Edit: Jak tak prohlížím fotky, začíná se mi zdát, že přemýšlíme docela podobně, já měl chromovaný zrcátka na nožičce - Ty máš chromovaný zrcátka na nožičce, já měl sedačky z Rapida - Ty máš sedačky z Rapida, já měl na pátejch dveřích bílou barvou napsánu adresu ratlook.cz (zrušená, za celej rok mi lenost nedovolila vytvořit smysluplný obsah) - Ty máš na skle pátých dveří adresu ratstyle.cz... Člověka napadne něco originálního, ale nezávisle na něm to napadne x dalších lidí, z nich nekteří to taky dotáhnou k realizaci, schválně koho napadne dát si na fakáče žlutý mlhovky s kšiltíkem, který jsem na auto (naštěstí) už nahodit nestihl...1
upraveno 3x, naposled 16.07.2010 23:58:22
21:39:57
12.07.2010
Karlos (WIO46)
-> asphalte: GL palubku vedu taky. 1 A kdybys chtěl plastovej volant z oužy, taky bych poskytl. Je mi k ničemu, jeden mám v autě.4
10:19:39
11.07.2010
asphalte
-> kraska98: Teď na to bohužel nemám vůbec čas, možná přes zimu. Léto je pro automobilového novináře peklo, spousta práce.

-> Péďa17: Díky!
17:30:01
10.07.2010
Péďa17
-> asphalte: pěkný
17:07:02
10.07.2010
kraska98
hodlas do toho dát tu gl palubku?
13:43:29
07.07.2010
asphalte
Zezadu jsou ještě hezčí 1
zvětšit Asphalte/FavoRAT - obrázek od asphalte vložen 07.07.2010 13:43:29
13:41:43
07.07.2010
asphalte
Tak v kryse jsou už sedadla z Rapida. K zahlédnutí jsou na videu www.abouttuning.cz/videa/ .../videoreportaz-rat-styl e-na-relax-meetingu.html . Připravuje se i článek do sekce Rady a tipy, kde je celá akce zdokumentovaná. Zatím přikládám ukázkové foto.
zvětšit Asphalte/FavoRAT - obrázek od asphalte vložen 07.07.2010 13:41:43
Extreme Tyres