Asphalte/FavoRAT Asphalte/FavoRAT

komentáře | popis | fotky | asphalte | 04.05.10 09:52 | 127x v oblíbených
Krátký popis vozu

Tohle auto je upraveno v tzv. Rat Stylu, beru ho jako odreagování od klasického tuningu. Základem je zcela funkční auto v dobrém technickém stavu, jen panely karoserie jsou "napadeny rzí". S úpravami jsem teprve začal, časem se bude vylepšovat.



Karoserie a lak

Původní lak zmatovatělý po 20 letech stání venku, vylepšený o obroušené pruhy a prozerlé části.



Přední, zadní nárazník sériový s lipou z modelu 93(přední nově s lipou Golf II GTI), černě lakované prahy, přední přeškrtnutá žlutá mlhovka, černá plastová přední maska s nasáváním ke vzduchovému filtru motoru, zadní gumové křídlo, zpětná zrcátka z Felicie, odstraněné kryty klik, plastové lemy blatníků, stěrače s přítlačnými plochami, žraločí plotev, kryt tažného zařízení značkou CS, černé polepy B-sloupků, odrazový panel pod zadní RZ, šikmá přední RZ, připáskované nárazníky, zrezlá americká motorkářská RZ, vyryté nápisy na karoserii, zahrádka s aerodynamickým kšiltem a náhradními díly, dojezdová pneumatika, plechový Wehrmacht kanystr z roku 1942



Motor a převodovka

Snížená hlava válců, přetryskovaný karburátor, svíčky NGK V-Line, extra stíněné zapalovací kabely Tesla, chromovaný vzduchový filtr K&N, odvětrání hlavy válců K&N, částečně leštěné víko motoru, duralový tepelný kryt motoru, přívod studeného vzduchu k filtru, leštěná duralová tyč mezi tlumiči, černě a červeně lakovaný agregát



Interiér

Kompletní přestavba na model 93 - černá, sedadla Felicia GLXi, broušený volant O.B.A 320 mm a broušená řadička se šachovnicovým proužkem, výklopné střešní okno De-Lux, vkládané černé koberečky, dodatečné kompletní odhlučnění interiéru, malá krysa na palubní desce, dvojice velkých krys na platu zadního okna



Audio

Postarší CD přehrávač Sony, dvojice koaxiálních reproduktorů Sony XS-HT130CN



Podvozek a kola

Matně lakované plechové disky z Felicie Pick-up 5,5x13 ET35, leštěné duralové podložky vpředu 15 mm, vzadu 20 mm, pneu Barum Brilantis 155/65 R13 doplněné o veteránské lemy Atlas, upravené tlumiče Sachs Supertouring, sportovní pružiny JOM, upravené těhlice přední nápravy, dolní uložení tlumičů, původní snížení 85/80 mm (nové celkové snížení cca 100/80 mm), světlá výška cca 4 cm, kompletní nástřik podvozku Bitumenem, nové přední brzdové komponety, červeně lakovaný ochranný plech pod motorem a převodovkou



Změny pro rok 2010

Přeměna na novinářskou krysu, polepení novinami - přední maska, prahy, výkroj pro zadní RZ, nápisy na náraznících PRESS a TISK, místo vnějších zpětných zrcátek z Felicie nová z modelu 120 LS



Nejnovější recenze

www.abouttuning.cz/novink y/.../skoda-favorat-novina rska-krysa.html

Asphalte/FavoRAT - komentáře:

16:01:12
10.08.2010
Radek Retro eLeSo
Promiň, ale nevidím jedinný důvod, proč bych si měl ničit své auto na amatérských závodech? Kvůli někomu, jako jsi ty, koho neznám a prezentuje se takovýmito přispěvky?

máš recht kolego!!1 1
15:47:34
10.08.2010
asphalte
-> Shackall: A je to tady zase 6, jak můžeš napsat, že tvrdím že jsem špičkový tuner. Nikdy jsem to o sobě netvrdil. Ano věnuju se mu už řadu let, postavil jsem auta, píšu o něm a dost toho o něm vím. Promiň, ale nevidím jedinný důvod, proč bych si měl ničit své auto na amatérských závodech? Kvůli někomu, jako jsi ty, koho neznám a prezentuje se takovýmito přispěvky? 3
14:54:42
10.08.2010
Shackall
-> asphalte: Nebo ještě jinak. Ty tvrdíš, že jsi špičkový tuner - konec konců jsi byl v nějaké porotě a píšeš o tuningu všude možně. Vezmi tedy nikoliv Favorata, ale Felicii RSS na Amatér cup. Já tam přijedu s Formanem a uvidíme, kdo zajede lepší čas. Jestli já se svojí plečkou, nebo ten tvůj tuningový speciál.

Více info zde: www.amater-cup.cz/



Mýto a Sedlčany bohužel nemůžu, ty toho máš asi taky plno, navrhuji tedy 16.10. Sosnovou.
14:32:27
10.08.2010
Shackall
asphalte 10.08.10 14:10:08 napsal: A tady právě narážíme na tvou nevědomost, s kterou zde klidně operuješ. Nejenže sis mou odpověď ani pořádně nepřečetl a pleteš si stomatologii se somatologií, ale klidně tvrdíš, že bych jí nerozumněl. Nenapadlo tě třeba, že když to tady uvádím, tak o tom něco vím a tento předmět jsem studoval? Tím pádem je má diskuze s tebou zcela zbytečná a je to mrhání mým časem.4



Kolego - klidně se přiznám, že nevím, co je to somatologie. Latinu jsem měl dávno, medicínou jsem nepolíben. Zkus tedy obětovat trochu svého vzácného času a vysvětlit mi zcela polopaticky, jako bych byl blbý (což v Tvých očích možná i jsem), jak si to myslel.



Já jsem to nejprve pochopil tak, že se v oboru úprav automobilů pokládáš za stejnou špičku, jako jsou v medicíně chirurgové, a mě pokládáš za kohosi, kdo si přečetl nějakou knížku na jakési medicínské? téma. To bys ovšem nemohl myslet vážně.



Za tu somatologii se Ti nicméně omlouvám, domníval jsem se, že coby motoristický novinář jsi vystudoval některý z těchto oborů.



Takže nechceš dát ten závod Favorat vs. můj spotřebák? Časově bych se přizpůsobil, fotografa sehnal, benzín zaplatil, měl bys článek na webovky, ba i do Světa motorů...
14:10:08
10.08.2010
asphalte
Shackall 10.08.10 12:01:23 napsal: → Radek Retro eLeSo: S čím souhlasím je to, že „krysy“ mají některé části (motor, čepy) v daleko lepším stavu, než většina stejně starých „sériových“ aut. Tohle však není úplně ten případ, neb to má zmrvené nápravy. Jinak doufám, že ani Ty ani pan Friedman s tím vetešnictvím na střeše normálně nejezdí a aranžujete jej vždy až na sraze.
Co se týká šokování, tak mě roku 2007 naprosto dostala tahle krysa: lukor.raj­ce.idnes.cz /Lus­tenice_2007 42.JPG
Je totiž dokonale funkční a s maximálním pohodlím vozí partu pohodářů po celé Evropě. Přiznám se, že jsem fakt klukům záviděl auto, ve kterém mohou bez obav pít za jízdy pivo z kelímků (to počítám ve Favoratu nejspíš nepůjde).
→ asphalte: Aha, takže na to, abych věděl, že sahat na plotnu je blbost, se musím nejdřív popálit 3 Jinak srovnáním tuzingu (ale i tuningu) s chirurgií či stomatologií si hodně přestřelil. Knížku o stomatologii si přečíst nemůžeš, protože by si jí příliš nerozuměl (maximálně tak něco populárně naučného). Totéž mimochodem platí pro mě 3
A tady právě narážíme na tvou nevědomost, s kterou zde klidně operuješ. Nejenže sis mou odpověď ani pořádně nepřečetl a pleteš si stomatologii se somatologií, ale klidně tvrdíš, že bych jí nerozumněl. Nenapadlo tě třeba, že když to tady uvádím, tak o tom něco vím a tento předmět jsem studoval? Tím pádem je má diskuze s tebou zcela zbytečná a je to mrhání mým časem.4
13:48:35
10.08.2010
Radek Retro eLeSo
-> Shackall: nemá smysl se tady s tebou rozepisovat a Davidovy to tu zasí*at

auto prostě denně jezdí ale nevymetá schválně díry a vyhejbá se nerovnostem protože je snížený

k věcem na zahrádce jen tolik že sou pořádně přidělaný a spousta obyčejnech řidičů taky vozí na zahradkách plno věcí-viz třeba kola a co já už jich viděl za jízdy upadnout,takže o ohrožování z našich stran nemůže být řeč!!!!

gumové koberečky nemá natož koženkový sedadla81 ,tohle jsem nepochopil

Favorat je takovej jakej je a hotovo4
13:01:59
10.08.2010
Shackall
Radek Retro eLeSo 10.08.10 12:16:02 napsal: → Shackall: to že to má podložky pod kolama a je to na krev snížený,neznamená že je to zmrvený!!funguje to bezvadně


Hm, tak se na to někdy podíváme, jak to bezvadně funguje. Já jsem z Prahy, ty jsi z Prahy, pan Friedman je také z Prahy, dáme tedy soutěž na libovolné technické trati v okolí. Můj Forman (rv. 1993, karbec, přestavěný na LPG, na plecháčích, nápravy zcela sériové, tlumiče a čepy PŘED výměnou) vs. Favorat. Na benzín jsem ochoten přidat, na odtahovku ne 3



ta amerika je spíš předrenovační stav a nevypadá jako krysa,

No, to by byli dobrý hipíci, kdyby jeli autem z padesátých let v předrenovačním stavu ze Švédska do ČR a zpátky 3 Skutečnost je taková, že ten auťák měl kompletně renovovaný podvozek, motor a převodovku a jedině kastle byla nechaná v nálezovém stavu. V interiéru bylo docela slušné audio a spousta detailů, které člověk musel postupně objevovat. Nejvíc mě dostal strop - tam chyběl tapecírunk a byly tam podpisy a tagy lidí, kteří se v tom autě svezli 4



vozíme to normálně na střeše a nevidim v tom žádnej problém-já prošel i německou policejní kontrolou a vše cajk157 ,jen ten disk tam dávám na sraze
a ve favoratu jde za jízdy dělat mnohem víc věcí než jen pít pivo z kelímků3 3




Já v tom vidím problémů celou řadu. Když vynechám fakt, že se zhorší aerodynamika, posune těžiště atd. stále je to dost nepříjemné v případě dopravní nehody. A to hlavně pro okolí. Favorat má gumové koberečky a koženková sedadla, nebo majiteli nevaděj fleky ?
12:16:02
10.08.2010
Radek Retro eLeSo
-> Shackall: to že to má podložky pod kolama a je to na krev snížený,neznamená že je to zmrvený!!funguje to bezvadně

ta amerika je spíš předrenovační stav a nevypadá jako krysa,ale když se ti líbí proč ne

vozíme to normálně na střeše a nevidim v tom žádnej problém-já prošel i německou policejní kontrolou a vše cajk157 ,jen ten disk tam dávám na sraze

a ve favoratu jde za jízdy dělat mnohem víc věcí než jen pít pivo z kelímků3 3
12:01:23
10.08.2010
Shackall
-> Radek Retro eLeSo: S čím souhlasím je to, že "krysy" mají některé části (motor, čepy) v daleko lepším stavu, než většina stejně starých "sériových" aut. Tohle však není úplně ten případ, neb to má zmrvené nápravy. Jinak doufám, že ani Ty ani pan Friedman s tím vetešnictvím na střeše normálně nejezdí a aranžujete jej vždy až na sraze.

Co se týká šokování, tak mě roku 2007 naprosto dostala tahle krysa: lukor.rajce.idnes.cz/Lust enice_2007

Je totiž dokonale funkční a s maximálním pohodlím vozí partu pohodářů po celé Evropě. Přiznám se, že jsem fakt klukům záviděl auto, ve kterém mohou bez obav pít za jízdy pivo z kelímků (to počítám ve Favoratu nejspíš nepůjde).

-> asphalte: Aha, takže na to, abych věděl, že sahat na plotnu je blbost, se musím nejdřív popálit 3 Jinak srovnáním tuzingu (ale i tuningu) s chirurgií či stomatologií si hodně přestřelil. Knížku o stomatologii si přečíst nemůžeš, protože by si jí příliš nerozuměl (maximálně tak něco populárně naučného). Totéž mimochodem platí pro mě 3
21:15:09
09.08.2010
asphalte
Shackall 09.08.10 11:19:02 napsal: → asphalte: a) Netuším, jak souvisí moje „projekty“ s tím, že ten Fanouš nemá s tuningem nic společného a „rat styl“ jaksi staví na hlavu.
Pokud tě to zajímá, tak duchovní otec „rat tuningu“ byl jistý Erich Maria Remarque, který v románu „Tři kamarádi“ popsal vozidlo, které vypadalo jako starý vrak, ale motor a podvozek (tehdy rámová konstrukce), mělo ze závoďáku. Štastný majitel tím pak nasíral řidiče funglových Mercedesů.
Od té doby (kniha byla napsaná před WW II) vzniklo nespočetně variací. Známé jsou třeba americké hot-roady.
Pokud vím, existovala taková auta i u nás: www.au­totuning.cz/in ­dex.php?page=2&... anek_id=395 Myslím, že tohle auto znáš taky.
Sorry, ale Tvůj Favorat nemá s tímhle společného naprosto nic.
Já zase zastávám názor, že pokud jsi žádnou krysu nepostavil, jseš na tom steně jako já, když si přečtu knížku o Somatologii a tvrdil bych, že ty dnešní chirurgové umějí úplný prd a že by to měli dělat úplně jinak. 4
upraveno 1x, naposled 09.08.2010 21:16:29
20:33:19
09.08.2010
Radek Retro eLeSo
-> Shackall: taky se ti do toho vložím,styl těhle všech aut jak u nás tak v cizině se nedělá proto aby to bylo stylový a módně pěkný ale aby to šokovalo a nasíralo okolí,proč by tam jako nemohli bejt věci co tam sou?koukni se na fotky cizejch krys a jim podobnejch aut a uvidíš taky pekelný kontrasty

tohle auto se nedělá kvůli tuningu jako takovému,neni to žádná blbá leštěnka na podval,vše funguje jak má a co se týče mechanickejch věcí,tak sou v lepšim stavu než u většiny fáček tady4
16:40:17
09.08.2010
Shackall
-> Karlos (WIO46): Chybička se vloudila. Jsem holt hovno hot-roder (mám jen 2 ks předokolek).

Nicméně, od Favorita nelze nějakou extrémní výkonnost očekávat - ten motor se dá vyladit na maximálně cca 70 kW, jízdní vlastnosti jsou takové, ehm, diskutabilní atd. Porovnávat např. s Golfem GTI nelze.

Nicméně - tady se dělají úpravy, kterými se to auto normálně kurví. Plecháče s podložkou? To nejspíš dostane náprava zahulit. Výměna origo zrcátek za 120? Jednoznačně krok k horšímu. Totéž interiér. Cílem tuningu je ale auto vylepšit, ne zhoršit!

BTW: Kdybych chtěl, tak si dám do Formana sedačky, volant a tachometr ze Stovky, místo řadičky narezlou vorovodní trubku, kytku za zrcátko a mám nějaký "projekt" taky. Byla by to záležitost jednoho víkendu 3
16:14:42
09.08.2010
Karlos (WIO46)
-> Shackall: Ehm, není to hot-road, ale hot rod. 3 Jinak Hrocha bych bral spíš za used style dotažený snad až za hranice toho stylu.3 A Rat style nemusí nutně znamenat přehnanou výkonnost. To už by ses dostával k rat-rodům. Myslím že každý svého štěstí strůjcem a ne vše se líbí všem. Tohle auto se mi jak na fotkách, tak i naživo líbí. A to jak je/ není zRATěné (hrůzné slovo, co?1 ) je jen a jen na majiteli.
16:02:06
09.08.2010
Shackall
-> havlik: Bohužel to tak vypadá :-(
14:34:26
09.08.2010
havlik
-> Shackall: no to ale nemá žádný auto z český rat sceny s tim původnim umyslem nic společného
11:19:02
09.08.2010
Shackall
-> asphalte: a) Netuším, jak souvisí moje "projekty" s tím, že ten Fanouš nemá s tuningem nic společného a "rat styl" jaksi staví na hlavu.

Pokud tě to zajímá, tak duchovní otec "rat tuningu" byl jistý Erich Maria Remarque, který v románu "Tři kamarádi" popsal vozidlo, které vypadalo jako starý vrak, ale motor a podvozek (tehdy rámová konstrukce), mělo ze závoďáku. Štastný majitel tím pak nasíral řidiče funglových Mercedesů.

Od té doby (kniha byla napsaná před WW II) vzniklo nespočetně variací. Známé jsou třeba americké hot-roady.

Pokud vím, existovala taková auta i u nás: www.autotuning.cz/index.p hp?page=2&... Myslím, že tohle auto znáš taky.

Sorry, ale Tvůj Favorat nemá s tímhle společného naprosto nic.
23:46:58
07.08.2010
asphalte
-> Shackall: Á koukám, že je tady někdo znalec, škoda, že nám neukážeš svoje projekty. S tužkama se píše, ne? Tak proč by jako měly být napevno?
12:03:17
06.08.2010
Shackall
To není ani rat, ani tuning. Ty tužky u zrcátka tam doufám nejsou napevno 9
16:06:22
23.07.2010
black_dragons
-> Mr_Kubas: no coment................... .....................
upraveno 1x, naposled 23.07.2010 16:06:44
15:28:21
23.07.2010
Mr_Kubas
-> black_dragons: Trochu se vetřu do debaty.



"To, že nevlastním tuningový skvost neznamená, že nemůžu hodnotit (kritizovat) něčí projekt." Samozřejmě ta kritika by měla být konstruktivní a měla by být opodstatněná nějakými fakty, skutečnostmi apod.. PYGO píše dle mě celkem slušnou kritiku, nikomu nenadává a napsal svůj názor a pohled na věc.



Jak si psal, je to prostě o tom, komu se co líbí. Né každému se líbí všechno, ale kritizovat něco jen proto, že se mi to nelíbí, mi taky nepřijde zrovna košér... Plno projektů (valná většina) v TC se mi osobně nelíbí stylem, ale nekritizuju je, páč co jsem koukal, tak jsou některé udělané precizně a ty lidi dali dohromady to, co chtěli a líbí se jim to tak. Ovšem, když tam mají něco odfláknuté nebo nedodělané, tam se kritika očekává 4
Extreme Tyres