skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
22.8.2009
AUTO UZ JEZDI!!!!!! Po trech letech stani v garazi :) zatim jen u baraku - az probehnou nejake mesi testy, zkusim to na silnici a dam video :)
VŠECHNY DALŠÍ NOVÉ FOTKY ZDE: orangee.rajce.idnes.cz/
vyroba: květen 1993, výrobní závod Vrchlabí, vývoz německo
série : Forman 135 BMM silver line
v červenci 2002 ho objevuji odstaveného na dvoře malé německé vesnice asi 50 km za Berlínem :)
Ještě týž měsíc se po devíti letech vrací do rodné země a rodného města...ke mě :)
Motor:
koncernová klasika Audi 1,8 20V Turbo AEB (púvodně podélně uložený v Audi A4 quatro)
hodnoty udávané výrobcem PRO NOVÝ motor :) - 110kW/5700 RPM, 210Nm/1750RPM :)
vrtání: 81 mm
zdvih: 86,4 mm
komprese: 9,5:1
Turbodmychadlo KKK-K03 (pootočený vývod dmychadlové částio cca 90° kvůli místu)
intercooler - 770 x 300 x 76, účinná chladící plocha 600 x 300 x 76 mm
chlazení - hlavní vodní chladič 485 x 285 x 34 mm, vedlejší chladič 255 x 130 mm
Rozvodový mechanizmus:
kladky INA, řemen Gates,
Převodovka + spojka:
převodovka 02A z VW golf 1,8 turbo, dvouhmotový setrvák, lamela + přítlačák ze škody Octávia 1,8 Turbo
spojka hydraulická - hlavní spojkový válec 15,87 mm Audi A4, pracovní válec 19,05 mm VW golf 4
Poloosy:
Zakazkově vyrobené (Bartoš mladá Boleslav) - dimenzované na 500 Nm
Karoserie:
Bezpečnostní rám - Dlouhý, Mladá Boleslav. Všechna bodovaná místa v motorovém prostoru provařena, doplněny další ocelové výztuhy + trubkové výztuhy. Převařeny úchyty tlumičů, kompletně převařená přední chladičová stěna. Výztuhy se nevyhly samozřejmě i místům, kde je v podlaze upevněná nápravnice. Vyztuženy jsou i úchyty sedaček, bezpečnostních pásů atd.
Sedačky: Sabelt Taurus, pásy: 6ti bodové Sabelt
Držáky sedaček - vlastní návrh, materiál ocel
Nápravy:
Taktéž doplněny o další výztuhy.
Přední náprava : nápravnice Benteler modifikovaná pro upevnění do FA, příčný stabilizátor
Zadní náprava: Upravená částečně podle vzoru Felicie kit car
Brzdy:
Brzdový posilovač VW Golf 4 2,0
THV - VW golf 4 2,0 23,81mm
předek - Brzdové kotouče ATE 305 mm z Fiatu coupe Turbo, třmeny + desky ATE: Octávia RS
zadek - Brzdové kotouče Ferodo: 239 mm Fa/Fe, třmeny + desky: Octávia
na zadku zátěžový regulátor z feldy
Řízení
s posilovačem z Fe 1,6, servopumpa Audi A4 1,8T - zatím to chodí bez problémů :)
Podvozek:
HP set pro 1,6 s tužšími předními pružinami, kvůli těžšímu motoru
Ráfky + pneu:
ráfky MIM 17"/7,5", přední pneu Yokohama A520 205/40 R17, zadní pneu Hankook ventus 205/40 ZR17
AUTO UZ JEZDI!!!!!! Po trech letech stani v garazi :) zatim jen u baraku - az probehnou nejake mesi testy, zkusim to na silnici a dam video :)
VŠECHNY DALŠÍ NOVÉ FOTKY ZDE: orangee.rajce.idnes.cz/
vyroba: květen 1993, výrobní závod Vrchlabí, vývoz německo
série : Forman 135 BMM silver line
v červenci 2002 ho objevuji odstaveného na dvoře malé německé vesnice asi 50 km za Berlínem :)
Ještě týž měsíc se po devíti letech vrací do rodné země a rodného města...ke mě :)
Motor:
koncernová klasika Audi 1,8 20V Turbo AEB (púvodně podélně uložený v Audi A4 quatro)
hodnoty udávané výrobcem PRO NOVÝ motor :) - 110kW/5700 RPM, 210Nm/1750RPM :)
vrtání: 81 mm
zdvih: 86,4 mm
komprese: 9,5:1
Turbodmychadlo KKK-K03 (pootočený vývod dmychadlové částio cca 90° kvůli místu)
intercooler - 770 x 300 x 76, účinná chladící plocha 600 x 300 x 76 mm
chlazení - hlavní vodní chladič 485 x 285 x 34 mm, vedlejší chladič 255 x 130 mm
Rozvodový mechanizmus:
kladky INA, řemen Gates,
Převodovka + spojka:
převodovka 02A z VW golf 1,8 turbo, dvouhmotový setrvák, lamela + přítlačák ze škody Octávia 1,8 Turbo
spojka hydraulická - hlavní spojkový válec 15,87 mm Audi A4, pracovní válec 19,05 mm VW golf 4
Poloosy:
Zakazkově vyrobené (Bartoš mladá Boleslav) - dimenzované na 500 Nm
Karoserie:
Bezpečnostní rám - Dlouhý, Mladá Boleslav. Všechna bodovaná místa v motorovém prostoru provařena, doplněny další ocelové výztuhy + trubkové výztuhy. Převařeny úchyty tlumičů, kompletně převařená přední chladičová stěna. Výztuhy se nevyhly samozřejmě i místům, kde je v podlaze upevněná nápravnice. Vyztuženy jsou i úchyty sedaček, bezpečnostních pásů atd.
Sedačky: Sabelt Taurus, pásy: 6ti bodové Sabelt
Držáky sedaček - vlastní návrh, materiál ocel
Nápravy:
Taktéž doplněny o další výztuhy.
Přední náprava : nápravnice Benteler modifikovaná pro upevnění do FA, příčný stabilizátor
Zadní náprava: Upravená částečně podle vzoru Felicie kit car
Brzdy:
Brzdový posilovač VW Golf 4 2,0
THV - VW golf 4 2,0 23,81mm
předek - Brzdové kotouče ATE 305 mm z Fiatu coupe Turbo, třmeny + desky ATE: Octávia RS
zadek - Brzdové kotouče Ferodo: 239 mm Fa/Fe, třmeny + desky: Octávia
na zadku zátěžový regulátor z feldy
Řízení
s posilovačem z Fe 1,6, servopumpa Audi A4 1,8T - zatím to chodí bez problémů :)
Podvozek:
HP set pro 1,6 s tužšími předními pružinami, kvůli těžšímu motoru
Ráfky + pneu:
ráfky MIM 17"/7,5", přední pneu Yokohama A520 205/40 R17, zadní pneu Hankook ventus 205/40 ZR17
Roman / Orangee - komentáře:
20:03:24
24.08.2009
24.08.2009
RomanT
diky kluci-sem na to zvedavej jak to bude jezdit-uz tedka to hrabalo a to jsem ani moc nechtel Jenom se malinko bojim jezdit, kdyz nemam technickou
23:13:22
23.08.2009
23.08.2009
Eidy
-> RomanT: Super. Jsem rád a přeju ti to. Těším se na fotky a nejlíp video z testů.
20:16:11
23.08.2009
23.08.2009
TUNER
-> RomanT:
12:16:01
23.08.2009
23.08.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> RomanT 23.08.09 10:19:17: Tak to je paráda, mám velkou radost.
11:47:55
23.08.2009
23.08.2009
Skury
Taky gratuluju, Romane... Asi si udělám výlet.
11:39:03
23.08.2009
23.08.2009
RON
-> RomanT: gratulace, bude to nejrychlejsi Forman na silnicich
11:14:57
23.08.2009
23.08.2009
pistaa
-> RomanT: tak nech sluzi ;)
10:29:41
23.08.2009
23.08.2009
Péďa17
-> RomanT: gratuluji
10:19:17
23.08.2009
23.08.2009
RomanT
AUTO UZ JEZDI!!!!!! Po trech letech stani v garazi :) zatim jen u baraku - az probehnou nejake mesi testy, zkusim to na silnici a dam video :)
19:08:35
04.08.2009
04.08.2009
bobin19
luxusní Formen...
09:29:25
03.06.2009
03.06.2009
RomanT
-> David V6: asi sem se blbe vyjadril-nemyslim pripo v tisicihranu, ale centak pred nim, kde prechazu kloub o prumeru, ted placnu, 100mm to prumeru 30mm - proste primo tam jak to leze to loziska, takze prej tady by se mi to 100%ne ukroutilo-ze prej uz to takhle chtelo vic lidi a vzdycky prijeli v tomhle miste s ukroucenym kloubem
06:40:15
03.06.2009
03.06.2009
David V6
-> RomanT: v tísícihranu bys takovej problém neměl,tam nám nikdy poloosa nerupla,musíš tam mít dobrej přechod průměrů aby to nemělo snahu se to lámat
10:09:46
02.06.2009
02.06.2009
RomanT
-> Eidy: sakra ty do toho nak vidis , ale to je dobre-ja bych taky chtel videt jak tio delaj, taky me tohle celkem dost zajima
07:49:45
02.06.2009
02.06.2009
Eidy
-> RomanT: Tak asi jako vědí co dělaj. To bude v pohodě. Spíš to chtěl vidět. Že to navrtají, to je kvůli souososti. Narazí to na čep a pak asi udělají koutovej svar, obrousí na brusce na kulato a pak nějaký ty tepelný úpravy. Chtěl bych tam bejt při výrobě. Tyhle věci mě zajímají.
23:51:56
01.06.2009
01.06.2009
RomanT
-> Eidy: no neco o tepelnych upravach rikali-ptal sem se na to, jestli bude ten svar ok, a oni mi na to rekli, ze kdyz to vydrzi 650Nm u bugin, ktery oni delaj, tak ze to u myho motoru vydrzi taky - prej to ufiknou, nak to prej navrtaj, vystredej a navarej, pak to asi nak mechanicky a tepelne upravej-no jako verim jim no-asi by to pro ne byla blba reklama, kdyby to hned ruplo :) Jako zabejvaj se tim celkem hodne a poloosy delaj prej porat, takze asi vedej co delaj-doufam
17:00:45
01.06.2009
01.06.2009
Eidy
-> RomanT: Jasňačka. A jakou metodou tam navaří ten kus hřídele na náboj? Já jen aby to neprasklo, když to bude tepelně namožený. Nebo oni to pak zřejmě popustí a nevím jak všelijak upraví, což?
16:28:44
01.06.2009
01.06.2009
RomanT
-> Eidy: jojo jasne, bavili jsme se o kroutaku motoru
16:03:48
01.06.2009
01.06.2009
Eidy
-> RomanT: Mysleli to zřejmě tak, že to vydrží 400Nm na motoru, že jo? Protože 400Nm na poloose je strašně málo, to by přetrhla i sériová 105ka.
15:28:23
01.06.2009
01.06.2009
RomanT
jinak jejich jednani se mi zdalo velmi solidni-zatim :) Ale je to logické-rekli mi ze mi to klidne udelaj tak jak si to preju = cela poloosa az do kloubu s adekvatni pevnosti, ale co z toho, kdyz to hnedka urvu tam, kde zustane serie- prej bych nebyl prvni, kdo to takhle chtel a komu to za chvilku prdlo-az to bude tak to nafotim a uz snad budu jezdit :)
15:23:54
01.06.2009
01.06.2009
RomanT
tak jsem ted o vikendu byl konecne nechat dat udelat poloosy a panove v boleslavi me moc nepotesili :( rekli mi, ze pokud se na strane kol nechaji seriove favoritacke klouby (muj prvotni plan, i kdyz jsem tusil ze tohle bude nejslabsi misto), ze mi to s timhle motorem na 99% rupne primo na zacatku toho tisicihranu, kterej je nasunutej v lozisku v tehlici-takze navrh je takovej, ze i na strane kol budou oktavacke klouby, ovsem s tim, ze oktavacky tisicihran prochazejici tehlici se urizne a prijde tam navarit novy, ktery se primo prostrci loziskem v tehlici. Naboj, ve kterem drzi kolo, nebude nalisovan v tehlici tak, jako u serie, ale bude volne, stazeny matkou. Timto zpusobem se vyrazne zvetsi prumer, ktery je mozne prostrcit loziskem a cela poloosa bude schopna snest kroutici moment kolem 400Nm - tak asi tak no - kdo tomu nerozumi, protoze jsem to blbe vysvetli, at se klidne ozve