skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
22.8.2009
AUTO UZ JEZDI!!!!!! Po trech letech stani v garazi :) zatim jen u baraku - az probehnou nejake mesi testy, zkusim to na silnici a dam video :)
VŠECHNY DALŠÍ NOVÉ FOTKY ZDE: orangee.rajce.idnes.cz/
vyroba: květen 1993, výrobní závod Vrchlabí, vývoz německo
série : Forman 135 BMM silver line
v červenci 2002 ho objevuji odstaveného na dvoře malé německé vesnice asi 50 km za Berlínem :)
Ještě týž měsíc se po devíti letech vrací do rodné země a rodného města...ke mě :)
Motor:
koncernová klasika Audi 1,8 20V Turbo AEB (púvodně podélně uložený v Audi A4 quatro)
hodnoty udávané výrobcem PRO NOVÝ motor :) - 110kW/5700 RPM, 210Nm/1750RPM :)
vrtání: 81 mm
zdvih: 86,4 mm
komprese: 9,5:1
Turbodmychadlo KKK-K03 (pootočený vývod dmychadlové částio cca 90° kvůli místu)
intercooler - 770 x 300 x 76, účinná chladící plocha 600 x 300 x 76 mm
chlazení - hlavní vodní chladič 485 x 285 x 34 mm, vedlejší chladič 255 x 130 mm
Rozvodový mechanizmus:
kladky INA, řemen Gates,
Převodovka + spojka:
převodovka 02A z VW golf 1,8 turbo, dvouhmotový setrvák, lamela + přítlačák ze škody Octávia 1,8 Turbo
spojka hydraulická - hlavní spojkový válec 15,87 mm Audi A4, pracovní válec 19,05 mm VW golf 4
Poloosy:
Zakazkově vyrobené (Bartoš mladá Boleslav) - dimenzované na 500 Nm
Karoserie:
Bezpečnostní rám - Dlouhý, Mladá Boleslav. Všechna bodovaná místa v motorovém prostoru provařena, doplněny další ocelové výztuhy + trubkové výztuhy. Převařeny úchyty tlumičů, kompletně převařená přední chladičová stěna. Výztuhy se nevyhly samozřejmě i místům, kde je v podlaze upevněná nápravnice. Vyztuženy jsou i úchyty sedaček, bezpečnostních pásů atd.
Sedačky: Sabelt Taurus, pásy: 6ti bodové Sabelt
Držáky sedaček - vlastní návrh, materiál ocel
Nápravy:
Taktéž doplněny o další výztuhy.
Přední náprava : nápravnice Benteler modifikovaná pro upevnění do FA, příčný stabilizátor
Zadní náprava: Upravená částečně podle vzoru Felicie kit car
Brzdy:
Brzdový posilovač VW Golf 4 2,0
THV - VW golf 4 2,0 23,81mm
předek - Brzdové kotouče ATE 305 mm z Fiatu coupe Turbo, třmeny + desky ATE: Octávia RS
zadek - Brzdové kotouče Ferodo: 239 mm Fa/Fe, třmeny + desky: Octávia
na zadku zátěžový regulátor z feldy
Řízení
s posilovačem z Fe 1,6, servopumpa Audi A4 1,8T - zatím to chodí bez problémů :)
Podvozek:
HP set pro 1,6 s tužšími předními pružinami, kvůli těžšímu motoru
Ráfky + pneu:
ráfky MIM 17"/7,5", přední pneu Yokohama A520 205/40 R17, zadní pneu Hankook ventus 205/40 ZR17
AUTO UZ JEZDI!!!!!! Po trech letech stani v garazi :) zatim jen u baraku - az probehnou nejake mesi testy, zkusim to na silnici a dam video :)
VŠECHNY DALŠÍ NOVÉ FOTKY ZDE: orangee.rajce.idnes.cz/
vyroba: květen 1993, výrobní závod Vrchlabí, vývoz německo
série : Forman 135 BMM silver line
v červenci 2002 ho objevuji odstaveného na dvoře malé německé vesnice asi 50 km za Berlínem :)
Ještě týž měsíc se po devíti letech vrací do rodné země a rodného města...ke mě :)
Motor:
koncernová klasika Audi 1,8 20V Turbo AEB (púvodně podélně uložený v Audi A4 quatro)
hodnoty udávané výrobcem PRO NOVÝ motor :) - 110kW/5700 RPM, 210Nm/1750RPM :)
vrtání: 81 mm
zdvih: 86,4 mm
komprese: 9,5:1
Turbodmychadlo KKK-K03 (pootočený vývod dmychadlové částio cca 90° kvůli místu)
intercooler - 770 x 300 x 76, účinná chladící plocha 600 x 300 x 76 mm
chlazení - hlavní vodní chladič 485 x 285 x 34 mm, vedlejší chladič 255 x 130 mm
Rozvodový mechanizmus:
kladky INA, řemen Gates,
Převodovka + spojka:
převodovka 02A z VW golf 1,8 turbo, dvouhmotový setrvák, lamela + přítlačák ze škody Octávia 1,8 Turbo
spojka hydraulická - hlavní spojkový válec 15,87 mm Audi A4, pracovní válec 19,05 mm VW golf 4
Poloosy:
Zakazkově vyrobené (Bartoš mladá Boleslav) - dimenzované na 500 Nm
Karoserie:
Bezpečnostní rám - Dlouhý, Mladá Boleslav. Všechna bodovaná místa v motorovém prostoru provařena, doplněny další ocelové výztuhy + trubkové výztuhy. Převařeny úchyty tlumičů, kompletně převařená přední chladičová stěna. Výztuhy se nevyhly samozřejmě i místům, kde je v podlaze upevněná nápravnice. Vyztuženy jsou i úchyty sedaček, bezpečnostních pásů atd.
Sedačky: Sabelt Taurus, pásy: 6ti bodové Sabelt
Držáky sedaček - vlastní návrh, materiál ocel
Nápravy:
Taktéž doplněny o další výztuhy.
Přední náprava : nápravnice Benteler modifikovaná pro upevnění do FA, příčný stabilizátor
Zadní náprava: Upravená částečně podle vzoru Felicie kit car
Brzdy:
Brzdový posilovač VW Golf 4 2,0
THV - VW golf 4 2,0 23,81mm
předek - Brzdové kotouče ATE 305 mm z Fiatu coupe Turbo, třmeny + desky ATE: Octávia RS
zadek - Brzdové kotouče Ferodo: 239 mm Fa/Fe, třmeny + desky: Octávia
na zadku zátěžový regulátor z feldy
Řízení
s posilovačem z Fe 1,6, servopumpa Audi A4 1,8T - zatím to chodí bez problémů :)
Podvozek:
HP set pro 1,6 s tužšími předními pružinami, kvůli těžšímu motoru
Ráfky + pneu:
ráfky MIM 17"/7,5", přední pneu Yokohama A520 205/40 R17, zadní pneu Hankook ventus 205/40 ZR17
Roman / Orangee - komentáře:
12:24:46
04.01.2007
04.01.2007
jerrom
12:24:12
04.01.2007
04.01.2007
jerrom
-> RomanT: no všechny od 1000Mb do favorita mají hydraulickej váleček přišroubovanej na převodovce a u pedálu pumpu.
12:06:12
04.01.2007
04.01.2007
RomanT
ted sem nekde cetl ze hydraulickou spojku prej mela uz S1000 MB - je to prevda?
11:39:43
04.01.2007
04.01.2007
RomanT
-> Max: a nevis jak to maj treba konkretne oktavy nebo autaky co maj hydraulicky spojky? maj nejakej malej valec nekde pod pedalem?
10:59:48
04.01.2007
04.01.2007
Max
-> RomanT: no moc možností nemáš. Buď budeš mít klasicky pracovní válec na pedálu. Nebo by šlo polohu pedálu snímat elektronicky a čerpadýlko by ti vytvářelo tlak v okruhu. Ale bylo by to dosti složité to zrealizovat si myslim... Protože to nemá jen 2 stavu - zapnuto a vypnuto. Ale musíš se taky nějak rozjet...
09:59:15
04.01.2007
04.01.2007
RomanT
Jo jinak kdyby tu mel nekdo nejakej napad jak sestrojit "vec" ktera by ovladala hydraulickou spojku (proste neco, ze kdyz slapnu na spojkovej pedal, tak to vytvori tlak v hydraulickym systemu) tak sem s tim :-)
09:43:46
04.01.2007
04.01.2007
Max
-> RomanT: no to sem zvědavej jeslti se ti tam ta dráteřina vleze
09:33:11
04.01.2007
04.01.2007
RomanT
O vanocich jsem se trosicku zkousel zorientovat v elektrice, co k tomu vsemu je - no moc chytrej z toho nejsem - je toho asi 15 kilo... Se vsema moznejma i nemoznejma svorkovnicema od centralu pocinaje po zapojeni elektriky ve dverich konce - vsechno je to spojeny dohromady... a aby motor fungoval, je toho potreba podle me tak desetina.... asi zbytek narvu pod palubovku (to abych tam ty palubky dal minimalne tak 2 )
09:18:48
04.01.2007
04.01.2007
RomanT
Do dvou az tri tejdnu chci mit motor v aute-na stole v garazi je me na 2 veci. Vystuzej se nosniky a provarej nektery casti v motorovym prostoru a snad to bude ok
21:14:24
03.01.2007
03.01.2007
Martin/rapid
fakt gut auto,jen tak dale
20:11:08
03.01.2007
03.01.2007
Max
-> RomanT: koukám že se pilně pracuje...držim palce
15:50:44
03.01.2007
03.01.2007
RomanT
-> eRkař:
15:35:37
03.01.2007
03.01.2007
eRkař
-> RomanT: JJ kdyz naftaky muzou jezdit na brikety tak proc by nemohly benziny jezdit na hadry
14:40:36
03.01.2007
03.01.2007
RomanT
-> eRkař: njn se stane :-) A kdyz je nevyndam tak se spalej... aspon usetrim trochu benzinu
13:20:49
03.01.2007
03.01.2007
eRkař
-> RomanT: hlavne si nezapomen vyndat ty hadry z tech sacich kanalu nebo dopadnes jak ja viz. skoda.stable.cz/cz/index.
php?action=sho...
18:08:55
28.12.2006
28.12.2006
Max
-> RomanT: no jasný,je to taky nelegální... ale to neva :-)
13:01:05
28.12.2006
28.12.2006
RomanT
-> Max: kdybych mel volit auto na bezny jezdeni, jdu samozrejme taky do strikacky - nikdy se mi totiz nestalo ze bych nenastartova za jakychkoli podminek od nejtezsiho mrazu po nejvetsi vedro-je to spolehlive a nemusi se stale neco stelovat. Pokud se da opatricne vyladeny software, musi to bejt suprovy, protoze i se seriovou jednotkou to jezdilo velice slusne
22:57:41
27.12.2006
27.12.2006
Max
-> RomanT: no spotřeba je jediná výhoda toho bmm...to je jasný. No proto jsem se ptal...já spíš přemýšlím o mpi + vačka s poatřičným softem a drobné úpravy. mám BMM 50kw,takže karbec tam určitě nepůjde :-) . Je to auto na běžný ježdění,takže chci volit rozumnej kompromis.
díky
díky
22:24:04
27.12.2006
27.12.2006
RomanT
-> Max: Vse co se tyce software a systemu BMM bylo puvodni, tedy i tryska vstrikovace - samozrejme ze benzinu to davalo malo, respoktive to davalo benzin pouze podel programu (karbec je tudis daleko lepsi). Jinak pri normalni jizde to zralo asi 6,2 - 6,5l/100 - to byla asi jedina vyhoda toho BMM Jinak ve meste jsem se nikdy nedostal nad 7,5
11:12:08
27.12.2006
27.12.2006
Max
-> RomanT: ahoj,mám dotaz na motor co už vlastně nemáš... :-) jaké jsi na něm měl úpravy. Jde mi hlavně o to,jeslit to ten jednobod uživil...jeslti jsi sehnal i jiný software,resp. přeprogramovanou jednotku k danný vačce, nebo jsi měli trysku vstřikovače... A kolik to tak papalo,když se budeme bavito normální jízdě. Díky