czechino VanPlus czechino VanPlus

komentáře | popis | fotky | czechino | 11.12.23 10:54 | 21x v oblíbených
Dlouho jsem se rozmýšlel zda to sem hodím, ale jelikož je tady zábavných projektů absolutní minimum, buď skomírají, nebo když už tak s nima nikdo nesype až na pár vzácných vyjímek. Tudíž jsem si řekl proč ne, malé skromné osvěžení s mojí Feluš snad nikoho neurazí a třeba i pobaví.



Je to už přes rok co jsem pořídil mého Vana, stavěl jsem dílnu a k tomu bylo potřeba něco praktického. Hlavně mě to muselo bavit řídit a Feluš lepší jak Berlingo do nějaké té almužny.

Už od mala se mi Vani líbily, víc jak pickapy, tudíž jsem více koukal po Vanech.

Chtěl jsem jakž takž lehce zachovalého což je u Vanů a pickupů veliký problém. Pracovní auta vždy dostávala bídu a proč se o ně ve výkonu služby nějak starat že.

Naštěstí se nákup vcelku povedl, dokonce i s podnikatelskýma SPZ a lehkou korozí.

Hned po pár dnech co jsem s tím jezdil mi Van jako každé mé auto přirostl k srdci a zjistil jsem že se s tím dá i vcelku sypat. Ano, to má diagnóza.

Na autě bylo téměř vše origo z výroby, siláče, tlumiče, čepy na ramenech atd.. Na auto jsem si více a více zvykal jelikož mě vozilo každý den.

S partou jezdíme každý rok ring a já si řekl že to na tu širokou okresní vezmu, výsměch byl téměř odevšad, chápu. Jak to tak bývá výsměch mě vždy o to víc nakopne a začalo se řešit.

Já výlet na ring beru jako údržbu auta s kterým tam jedu, musí být hold téměř v topu. Takže u Feluš kde bylo skoro vše až na zadní pakny origo se opět tento výlet hodil.

Hned 25.12.22 jsem letěl pro komplet vyztuženou nápravnici s ramenama a tvrdýma siláčema na Valašsko, vždy tam jedu rád jelikož můj vzor Jirka Sedlář byl místní a navíc se tam dá hezky posypat.

Dále se letělo do Opočna pro brzdiče ze Sirény a nakonec do Jablonce pro HP sk.N. (tréninky). Vše jsem objížděl Feluš, aneb dálniční speciál.

Chtěl jsem upravit také motor, doma se mi už pár let válí 1.4 z fabie. Byl jsem i u pana Čepka který mi nabídl svrtání kliky se setrvákem aby byl na správné pozici vůči halláku, vačku a soft. V tu dobu by mi stačila alespoň lehká úprava k 90ps. Pokecali jsme o Freestylech a starém dobrém Petru Sýkorovi u kterého Čepek dělal mechoše, to mě tak strašně baví tyhle vyprávění.

Na druhou stranu mi bylo řečeno že i ona série vačka není tak špatná, ta továrna to neměla ale vůbec zlé. Na to jsem si vzpomněl až na ringu kde jsem mohl podržet vyšší kvalt a ,,krouťák,, to vytáhl. Nemůžu soudit s jinýma, jiné časování jsem v atmo OHV neměl.

Tím jsem řekl že motor zůstal nakonec sériový a já udělal alespoň test full sériové 1.3 50Kw na severní smyčce.

Vždy se zaměřuji na funkčnost a brzdy, tím doženu více jak motorem, teda tam kde jsou zatáčky.

Po dodělaní dílny jsem se na vše vrhnul, hold ještě bez heveru na zemi. Zase u Feluš to není tak děsný.

Postup prací hodím do galerie.

Velice mě baví rozvážení auta které se zlehka blíží 50 na 50. Krátká Feluš bude větší kurva zahazovací, to si pamatuji z krátkého Favoritu.

Co se týče Hpéček sk.N musím říct TOP. Měl jsem na Favoritu dříve klasické sportingy a na to bych se dnes ani nevy... tak k tescu asi lepší jak řezat pružiny ale to vše. Neříkám že to chce letět aby nějak makaly, makají prostě furt. Díry neřešíte, pohodlí větší díky neodskakování a pocitová tuhost podobná sérii dokud neletíte zakleklí v zatáčce kde se projeví to pravé žůžo. Hodně lidí co jsem tady študoval by řeklo že ti to tu kastli roznejtuje, vůbec! Vrchařský nastavení asi ano, ale tohle určitě ne. Ani nevím co to je (kupováno z druhé ruky) člověk s tím jel párkrát kopec co říkal, ale bude to rally setup. Na rozbitých okreskách nejlepší tlumiče co jsem zatím měl (zdvih předků nevím 15 - 20cm). Doufám že Hpčko ještě nezanikne a okusím jejich třícestnou zbraň k časovému útoku na jiném voze. KWčko nechcu i když víme že na severní je lehce otestované a má TUV.

Pneumatiky jsem použil dostupné ns2r což jsem volil jen díky budgetu a tvrdé bočnici, navíc mi došly dva roky staré, kurvy. Na mokru jsou vcelku challenge, opravdu nedoporučuji. Příští rok je již neobuji.

Desky jsem dal nějaké obyč za 400,- v Adenau už byly total a musel jsem se hodně zapřít abych tam tu zeď dobrzdil, naštěstí pak jedete asi hoďku do kopce kde zase začal hořet motor se sériovým chladičem, topení to ale zvládlo.

Abych to nějak shrnul, severní dopadla dobře, čas v provozu bez žluté byl 10:08 s Vanem co má 1080kg bez řidiče, tažný a úplně sérii motor i s výfukem, teda bez katu který už byl beztak kuchnutý.

S autem jezdím stále a furt mě to baví. Plánuji řešit tento rok motor, chtěl bych aspoň 120PS s nějakým rozumným průběhem. Auto bude i nadále sloužit jako popojíždědlo po naší zemičce, jak říkám když jedu Feluš tak trénuji, mám totiž tréninky :)





Felicia Van Plus 2000



Spec:



Motor:

1.3MPi 50Kw 250tkm

Chladič oleje Mocal s termostatem. Na pumpě a reakci tvrdé siláče, opět jiné hned pohodlnější auto.



Brzdy:

Přední brzdiče Ford Sierra a 259mm kotouče z clia 1.8 16v / Williams - obyčejné desky, zadek origo buben



Podvozek:

Vyztužené ramena, tvrdé siláče předních ramen + stabilizátor, na zadní nápravě 1x stabík

Tlumiče HP Sk.N

Přední a ,,zadní,, rozpěra



Kola a pneu:

Kola asi Borbet šestipaprsek jako Freestyle P. Sýkora

Nankang ns2r 185/60 R14



Interíér:

volant Nardi classic 360mm

Upravený plynový pedál pro meziplyny







V plánu je nějaký ostřejší motor a rád bych servo i díky kratšímu řízení

Pak doufám Most pod 2:10..





Downhill battle Feluš vs Renault 1.7 GTE

Škoda Felicia VanPlus vs Renault 5 1.7 GTE








Ring

Sranda je že nejrychlejší kolo dáte, když nemusíte za celé kolo předjíždět a snažíte se být co nejplynuleji předjížděni



Škoda Felicia VanPlus 1.3MPi / BTG 10:08 / Nürburgring












































czechino VanPlus - komentáře:

10:24:43
19.12.2023
czechino
-> Eidy: Dobře, mám rád symetriku, ale jestli není potřeba zase se něco ušetří na novou skříň. 6

Ano řídí parádně a dává příklad že vlastně 130 jen na nápravách s Protlumem za 45 bez DPH, obstojným motorem a v jeho případě velice lehkou karosérií, dokáže dávat časy jako novodobé vozy. Ovšem na čistých slickách, což pro nás není vhodné porovnání.

Je to tak, proto mi nedává jakýkoliv další pokus zachování původního obalu smysl až se to stane. Doufejme že to tedy chvilku vydrží.

Já se vším počítám. Ale řekněme si, prolétneš se radši v nějaké F18, nebo v Mustangu s motorem Merlin?

Projedeš Ring v nové pro mileniální M2, nebo radši ve staré M1. Já mám jasno a to nejsem nikterak starý.

A když budu chtít letět v něčem ultimátně funkčním, mám jiné vozy.

Díky za přízeň, kartu založím asi až s nějakýma výsledkama. Nerad předbíhám a avizuji něco co se nemusí zcela podařit.

Feluš taky musela nejdříve aspoň na ring 1
23:40:54
18.12.2023
Eidy
-> czechino: Co se týká ocelových deklů na špajzku, tak ti poradím jednu věc. Stačí jen vlevo. Vpravo je úplně k ničemu. 4

A brát si příklad z Míry Černýho? Byl bych moc rád, kdybych uměl obouruč řídit jako on jednou rukou. To je takovej českej Loeb. Podobně jako Šimurda. Na ně moc lidí nemá. 1

Petr Kašpar dělá moc pěkný věci, ale pořád je to založený na žalostným obalu a konstrukci. Prostě z hovna med neuděláš.

LR/H bodykit nebo Zakspeed byly dobrý ve svý době, ale dneska je to doba kamenná. Spitfire, Mustang nebo Messerschmidt 109 byly skvělý letadla, ale s F18 nebo nedej bože F35 to prostě srovnávat nejde.

Nikterak tě nechci odrazovat od tvých snů a plánů. Jsem rád, že se tu rozjede další projekt (chci vidět kartu auta 4) a velmi rád poradím, pokud budu umět. Jen nechci, abys byl zklamaný. Je potřeba znát svá slabá místa a proto používat ta silná. 4
22:57:39
18.12.2023
czechino
-> Petrson: Určitě dá, hold je to drahá sranda a to mohu mít i Yarise se zárukou a pojistkou 1

Když jsi srdcař proč ne. Top auto jako mazda 323GTX, GTR...



-> Eidy: Myslím na to, mám už sice koupené vysokokompresní písty, ale to je již 220NM (odměřeno u jiného SR20DE) nechám jen vačky TOMEI a pojedu zatím nižší krut. Určo dám ocelové dekly. Urbani jedou brutálně pro diváky, zase test KALMAR skříně.

Turbo je nesmysl krom origo motoru kde se dá najít neskutečně... jinak ideál atmo celohliník, nebo wankel.

Uvidíme, nechci předbíhat už je to nějaký pátek co jsem měl 130L a špatné to vůbec nebylo, na A052 tomu snad i věřím. Aero bude případně dané LR/H bodykitem a váhu auta nechci nějak extra snižovat.

Jo týpka znám, dělá to hezky 4



Jinak tohle žeru a je vidět že Škodovkám chybí aspoň nějaký ten rozumný výkon.



Edda cup Jemníky říjen 2023 Škoda 130 L
14:04:31
18.12.2023
Eidy
-> czechino: Co se týká skříně, tak bych to neviděl až tak tragicky. Na výkonu nezáleží, kritickej je krouťák. A častá výměna oleje. Kvalitního. Já měním náplň cca po 1000 km, někdy i častěji. Převodovky rozebírám a kontroluju po 2 letech, cca 4000 km a zatím dobrý. Přišel jsem jen o dvě, přičemž jednou to byla 4Q kvůli dvouřadýmu kuličkovýmu ložisku na hnaný hřídeli a podruhé exploze setrváku. Přestože to na okruhu moc nešetřím, tak se snažím být relativně citlivý. Ne jako Urbani, co na San Remu roztrhli převodovku po 30 km. Nebo pravidelně klekají špajzky po instalaci 1,8T, nejlépe s čipem, protože krouťák.

No a podržet Škodovku ve Schwedenkreuz pod plným se dá, když:

1) Předtím rozumně zpomalíš.

2) Budeš mít slabej motor.

3) Budeš mít tak šílenej aero packet, se kterým tě tam ve výsledku stejně nepustí. 1



Ono co se týká aerodynamiky, tak to není příliš intuitivní záležitost. Doporučuju shlédnout videa od AJ Hartman Aero. Například tady v čase 11:52 pouští kouř před prostředkem masky a stejně nic z toho nejde na chladič, ale nad kapotu. Kluk tomu rozumí a má tam toho vícero.

Took My Car to the Rolling Wind Tunnel!
11:15:23
18.12.2023
Petrson
-> czechino: jo to si pomatuju jak to prodával původní majitel. Ale to už je taky nějaký pátek cca 2-3roky. Sem si ukládal pár fotek. Jo s tímto se dá dělat hodně věcí. 1
09:48:12
18.12.2023
czechino
-> Petrson: Ten toho měl, jestli měl RHD netuším. Tohle má už dlouho. Jinak teď prodává tuhle zmrdovinu: auto.bazos.cz/inzerat/... /almer.php Týpka co to stavěl auto celé vyšlo na 2M, dlouholetý vývoj téměř všeho.
07:57:22
18.12.2023
Petrson
-> czechino: koukam, ale on uz drive měl pravostranyho, nebo si to pletu?



-> Eidy 17.12.23 18:19:54: hezky jsi to popsal. Lépe jsem písemné to nedokázal vysvětlit.
23:35:20
17.12.2023
czechino
-> Eidy: Věř mi že víc než celé aerodynamiky se bojím ze začátku té skříně 7

Ano říká mi to plno lidí a máte pravdu, už jen že Škodovka má čelní okno jak kamion. S tím se nic neudělá, rapid bude asi více zkosen to z hlavy teď přesně netuším. Pro aero udělám vše co půjde. Plánuji ke stage 2 LR/H bodykit a příklad si opět beru z dobového Escortu od Zakspeedu s tím že by chtělo něco z toho do LR/H bodykitu implementovat. Ona i nízká váha vůči žalostnému aeru není ve vysokých rychlostech výhra. Uvidíme jak se to bude chovat s jiným motorem, třeba mě to nasere a vrátím zpět OHV. Potřebuji aby se to dalo držet pod plynem ve Schwedenkreuzu, pak to bude pro mě schůdné a budu autu věřit.
18:19:54
17.12.2023
Eidy
-> czechino 16.12.23 20:20:24: Líbí se mi tvoje nadšení, přeju mnoho úspěchů a jsem zvědavý na výsledky. Můj komentář bude asi takový, že Škodovka nemá v zásadě špatný podvozek, ale pokud bych chtěl dneska s něčím začít jezdit rychle, bude Škodovka ta poslední volba. Neříkám, že s tím nejde pojet moderní auto, ale z 90 % to bude kvůli řidiči. Dnešní auta jsou strašně rychlá. Jeden příklad; Teď jsem koukal na porovnání 911 Turbo poslední generace versus 997. 13 let vývoje udělal rozdíl 11 s (1:36 proti 1:25). To není o parník, to je jiná liga. A co se týká aerodynamiky, tak Škodovka je fakt tragická. Celkově tvar auta, hrany, těsnění oken, zrcátka, nárazníky, prostě všechno špatně. Dnešní sporťáky řeší aero i na spodku auta (např. poslední GT3 RS je fakt úchylná). To jsou všechno věci, který na starým verglu prostě nevyřešíš. Proč to píšu? Přijde mi, že máš přehnaná očekávání. Abys pak nebyl zklamaný. Já samozřejmě pořád budu jezdit Kóčou a snažit se, ale je potřeba si přiznat realitu. 4
15:47:17
17.12.2023
czechino
-> Petrson: Jsou to zábavné věci, já předokolky moc nemusím, ovšem ty dobré oceňuji. Měl jsem Integru a ta byla mnohem funkčnější (také na HPčku), ale chyběl jí krut což VE zase má (2.0).

Jedno GTI-R teď prodává Jagoš na dodělaní origo LHD, jinak jsou kolem mičudy a v sérii to není zašpérovaný 8

auto.bazos.cz/inzerat/... /prodam-original-lhd-nissa n-sunny-gti-r.php

Video jsem nahrál když mi ho půjčil kamarád, motor je vcelku KO. Tento týden ho budu vytrhávat a dělat GO i s vačkama, pružinama a vysokokompresníma pístama, pak bude točit plnohodnotných 9000ot. a lepší krut (počítáme cca 230PS, 240nm) na jaře to musí jet na smyčku řvát.



Nissan Sunny GTi SR20VE on hill
13:32:03
17.12.2023
Petrson
-> czechino: jj je na to že je to úplná serivoka tak celkový naladění podvozku bylo/ je super.

Z n14 nemohu porovnávat. Jen vím od známého který měl n15 jak byla velmi hravá ale koroze ho pak donutila ji poslat dál. Někdy se ještě v De na prodej objevi n14 ve čtyřkolce (pulsar gtir) a to musi bejt mega svezení kor když je ještě levostranný 2

Máš nějaký fotky/video z n14?1
11:15:16
17.12.2023
czechino
-> Petrson: V N14 jsem jezdil v Písku s VE, krátkou špajzkou lamelákem, semouších, HPčku a moc mě to nebavilo. Ono když se to hodí na váhy a má to 80% předek a 20% zadek a pak vidíš jak se kouří jen od zadních pneu... Na méně utáhlé trati už to bude větší parádička. Jinak N13 je velice hezký autíčko 4
21:41:18
16.12.2023
Petrson
-> czechino: asi to vidím jinak. Ale to co musíš nandat do škodovky tak aby nějak fungovala tak Nissan(sunnyn13)je pouzitelnej v serii natož v úpravě. Ale jen mi to zajimalo. Díky za objasnění.
20:20:24
16.12.2023
czechino
-> Petrson: Já řeším vše, mám diagnózu vše tunit a ve všem sypat. Nissana 200sx jsem už měl a prodal protože jsem si postavil e36 318is s turbem tak proč dvě zadokolky R4 s turbem a jednu na kterou už nic moc nejde sehnat. Do toho dalších hafo aut se všemi druhy pohonu až si troufnu říct že jsem zkusil téměř vše a zůstaly jen srdcovky. Navíc jsem dost veliký nacionalista a k tomu potřebuji 130 která je za mě poslední zábavná Škodovka a je čistě naše. Miluji Japonskou autokulturu a vím o ní opravdu hodně, tudíž to chci zkombinovat v tom pro mě nejlepším. Naše auto a JPN převodovku s motorem co má neskutečný potenciál. Na 130 mám momentálně téměř vše a stačí to tam nandat zatím s origo skříní z čeho mám panickou hrůzu a vím že padne do pár km, ale chci zkusit jízdní vlastnosti a pak udělat případně stage 2. Když vidím Eidyho jak se pere s eRkem mám obavu, dokážu si představit styl řízení, ale doufám že eMko bude klidnější a vhodnější k časovému útoku s takto vysokým motorem. Jinak cením že s tím Eidy sype jak sype.. víc nás takových.

Nemohu souhlasit s tím že Škodovka je špatná. Když je vlečka s možností geometrie sbíhavost / odklon a přední náprava to samé, což já už mám vyřešené tak si nastavíš top geo. Dále auto rozvážíš a vyřešíš aero do vysokých rychlostí a máš další benefit. Upřímně FF Nissany typu sunny GTI, primera, almera moc nefungují, ani FR 200sx moc ne, až Skyline a Zetko.

No a teď jsem se zbláznil a ladím ještě OHV do Feluš 3
19:13:26
16.12.2023
Petrson
-> czechino: jen se zeptám, proč když se zajímaš o Nissany tak řešit škodovku. Přeci jen když srovnaš škodovku a Nissan tak zjistíš jak je škodovka snad 1000 let na zpátek. Mohu porovnávat neboť aby máme v rodině.

Neber to nejak rejpavě jen mi zajímá názor.
10:23:06
14.12.2023
czechino
-> Eidy: Jó ták, Čeština 1 hele úplně v poho, máš pravdu. To mi připomíná když jsem byl malý a říkal jsem trambaj a ne tramvaj 3

Dám si na to pozor 4
10:17:58
14.12.2023
Eidy
-> czechino: Já znám ladění, ale lazení je asi nová disciplína, tak se chci přiučit. 1

Neber to osobně, slyším to od vícero lidí. 4
10:00:00
14.12.2023
czechino
-> Eidy: Jak to myslíš? Tohle už je teda test jak se s autem bude jezdit po nalazení (předtím bylo na letišti) vždy se ukáží ty pravé nedostatky až když to dostane zápřah, kór u závodniček.
00:19:33
14.12.2023
Eidy
-> czechino 13.12.23 20:44:10: Nedá mi to se nezeptat. Co je to to lazení?
20:44:10
13.12.2023
czechino
-> Jackie: Ano mám kamarády co s Primerama, potažmo Nissanama blbnou dost a ty motory stojí stejně jak motor do Favorita což je výhoda. VE už je jakožto čistě JDM motor trochu problém, ale oproti Hondám má mnohem lepší krouťák. Chtěl bych ho hodně, ale dříve dám přednost řešení převodovky co to bezpečně vydrží.

Jinak jedno video z lazení VE, ve 130 to bude důstojný motor 5



Nissan Sunny GTi SR20VE
Extreme Tyres