-> czechino: jen se zeptám, proč když se zajímaš o Nissany tak řešit škodovku. Přeci jen když srovnaš škodovku a Nissan tak zjistíš jak je škodovka snad 1000 let na zpátek. Mohu porovnávat neboť aby máme v rodině.
Neber to nejak rejpavě jen mi zajímá názor.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dlouho jsem se rozmýšlel zda to sem hodím, ale jelikož je tady zábavných projektů absolutní minimum, buď skomírají, nebo když už tak s nima nikdo nesype až na pár vzácných vyjímek. Tudíž jsem si řekl proč ne, malé skromné osvěžení s mojí Feluš snad nikoho neurazí a třeba i pobaví.
Je to už přes rok co jsem pořídil mého Vana, stavěl jsem dílnu a k tomu bylo potřeba něco praktického. Hlavně mě to muselo bavit řídit a Feluš lepší jak Berlingo do nějaké té almužny.
Už od mala se mi Vani líbily, víc jak pickapy, tudíž jsem více koukal po Vanech.
Chtěl jsem jakž takž lehce zachovalého což je u Vanů a pickupů veliký problém. Pracovní auta vždy dostávala bídu a proč se o ně ve výkonu služby nějak starat že.
Naštěstí se nákup vcelku povedl, dokonce i s podnikatelskýma SPZ a lehkou korozí.
Hned po pár dnech co jsem s tím jezdil mi Van jako každé mé auto přirostl k srdci a zjistil jsem že se s tím dá i vcelku sypat. Ano, to má diagnóza.
Na autě bylo téměř vše origo z výroby, siláče, tlumiče, čepy na ramenech atd.. Na auto jsem si více a více zvykal jelikož mě vozilo každý den.
S partou jezdíme každý rok ring a já si řekl že to na tu širokou okresní vezmu, výsměch byl téměř odevšad, chápu. Jak to tak bývá výsměch mě vždy o to víc nakopne a začalo se řešit.
Já výlet na ring beru jako údržbu auta s kterým tam jedu, musí být hold téměř v topu. Takže u Feluš kde bylo skoro vše až na zadní pakny origo se opět tento výlet hodil.
Hned 25.12.22 jsem letěl pro komplet vyztuženou nápravnici s ramenama a tvrdýma siláčema na Valašsko, vždy tam jedu rád jelikož můj vzor Jirka Sedlář byl místní a navíc se tam dá hezky posypat.
Dále se letělo do Opočna pro brzdiče ze Sirény a nakonec do Jablonce pro HP sk.N. (tréninky). Vše jsem objížděl Feluš, aneb dálniční speciál.
Chtěl jsem upravit také motor, doma se mi už pár let válí 1.4 z fabie. Byl jsem i u pana Čepka který mi nabídl svrtání kliky se setrvákem aby byl na správné pozici vůči halláku, vačku a soft. V tu dobu by mi stačila alespoň lehká úprava k 90ps. Pokecali jsme o Freestylech a starém dobrém Petru Sýkorovi u kterého Čepek dělal mechoše, to mě tak strašně baví tyhle vyprávění.
Na druhou stranu mi bylo řečeno že i ona série vačka není tak špatná, ta továrna to neměla ale vůbec zlé. Na to jsem si vzpomněl až na ringu kde jsem mohl podržet vyšší kvalt a ,,krouťák,, to vytáhl. Nemůžu soudit s jinýma, jiné časování jsem v atmo OHV neměl.
Tím jsem řekl že motor zůstal nakonec sériový a já udělal alespoň test full sériové 1.3 50Kw na severní smyčce.
Vždy se zaměřuji na funkčnost a brzdy, tím doženu více jak motorem, teda tam kde jsou zatáčky.
Po dodělaní dílny jsem se na vše vrhnul, hold ještě bez heveru na zemi. Zase u Feluš to není tak děsný.
Postup prací hodím do galerie.
Velice mě baví rozvážení auta které se zlehka blíží 50 na 50. Krátká Feluš bude větší kurva zahazovací, to si pamatuji z krátkého Favoritu.
Co se týče Hpéček sk.N musím říct TOP. Měl jsem na Favoritu dříve klasické sportingy a na to bych se dnes ani nevy... tak k tescu asi lepší jak řezat pružiny ale to vše. Neříkám že to chce letět aby nějak makaly, makají prostě furt. Díry neřešíte, pohodlí větší díky neodskakování a pocitová tuhost podobná sérii dokud neletíte zakleklí v zatáčce kde se projeví to pravé žůžo. Hodně lidí co jsem tady študoval by řeklo že ti to tu kastli roznejtuje, vůbec! Vrchařský nastavení asi ano, ale tohle určitě ne. Ani nevím co to je (kupováno z druhé ruky) člověk s tím jel párkrát kopec co říkal, ale bude to rally setup. Na rozbitých okreskách nejlepší tlumiče co jsem zatím měl (zdvih předků nevím 15 - 20cm). Doufám že Hpčko ještě nezanikne a okusím jejich třícestnou zbraň k časovému útoku na jiném voze. KWčko nechcu i když víme že na severní je lehce otestované a má TUV.
Pneumatiky jsem použil dostupné ns2r což jsem volil jen díky budgetu a tvrdé bočnici, navíc mi došly dva roky staré, kurvy. Na mokru jsou vcelku challenge, opravdu nedoporučuji. Příští rok je již neobuji.
Desky jsem dal nějaké obyč za 400,- v Adenau už byly total a musel jsem se hodně zapřít abych tam tu zeď dobrzdil, naštěstí pak jedete asi hoďku do kopce kde zase začal hořet motor se sériovým chladičem, topení to ale zvládlo.
Abych to nějak shrnul, severní dopadla dobře, čas v provozu bez žluté byl 10:08 s Vanem co má 1080kg bez řidiče, tažný a úplně sérii motor i s výfukem, teda bez katu který už byl beztak kuchnutý.
S autem jezdím stále a furt mě to baví. Plánuji řešit tento rok motor, chtěl bych aspoň 120PS s nějakým rozumným průběhem. Auto bude i nadále sloužit jako popojíždědlo po naší zemičce, jak říkám když jedu Feluš tak trénuji, mám totiž tréninky :)
Felicia Van Plus 2000
Spec:
Motor:
1.3MPi 50Kw 250tkm
Chladič oleje Mocal s termostatem. Na pumpě a reakci tvrdé siláče, opět jiné hned pohodlnější auto.
Brzdy:
Přední brzdiče Ford Sierra a 259mm kotouče z clia 1.8 16v / Williams - obyčejné desky, zadek origo buben
Podvozek:
Vyztužené ramena, tvrdé siláče předních ramen + stabilizátor, na zadní nápravě 1x stabík
Tlumiče HP Sk.N
Přední a ,,zadní,, rozpěra
Kola a pneu:
Kola asi Borbet šestipaprsek jako Freestyle P. Sýkora
Nankang ns2r 185/60 R14
Interíér:
volant Nardi classic 360mm
Upravený plynový pedál pro meziplyny
V plánu je nějaký ostřejší motor a rád bych servo i díky kratšímu řízení
Pak doufám Most pod 2:10..
Downhill battle Feluš vs Renault 1.7 GTE
Ring
Sranda je že nejrychlejší kolo dáte, když nemusíte za celé kolo předjíždět a snažíte se být co nejplynuleji předjížděni
Je to už přes rok co jsem pořídil mého Vana, stavěl jsem dílnu a k tomu bylo potřeba něco praktického. Hlavně mě to muselo bavit řídit a Feluš lepší jak Berlingo do nějaké té almužny.
Už od mala se mi Vani líbily, víc jak pickapy, tudíž jsem více koukal po Vanech.
Chtěl jsem jakž takž lehce zachovalého což je u Vanů a pickupů veliký problém. Pracovní auta vždy dostávala bídu a proč se o ně ve výkonu služby nějak starat že.
Naštěstí se nákup vcelku povedl, dokonce i s podnikatelskýma SPZ a lehkou korozí.
Hned po pár dnech co jsem s tím jezdil mi Van jako každé mé auto přirostl k srdci a zjistil jsem že se s tím dá i vcelku sypat. Ano, to má diagnóza.
Na autě bylo téměř vše origo z výroby, siláče, tlumiče, čepy na ramenech atd.. Na auto jsem si více a více zvykal jelikož mě vozilo každý den.
S partou jezdíme každý rok ring a já si řekl že to na tu širokou okresní vezmu, výsměch byl téměř odevšad, chápu. Jak to tak bývá výsměch mě vždy o to víc nakopne a začalo se řešit.
Já výlet na ring beru jako údržbu auta s kterým tam jedu, musí být hold téměř v topu. Takže u Feluš kde bylo skoro vše až na zadní pakny origo se opět tento výlet hodil.
Hned 25.12.22 jsem letěl pro komplet vyztuženou nápravnici s ramenama a tvrdýma siláčema na Valašsko, vždy tam jedu rád jelikož můj vzor Jirka Sedlář byl místní a navíc se tam dá hezky posypat.
Dále se letělo do Opočna pro brzdiče ze Sirény a nakonec do Jablonce pro HP sk.N. (tréninky). Vše jsem objížděl Feluš, aneb dálniční speciál.
Chtěl jsem upravit také motor, doma se mi už pár let válí 1.4 z fabie. Byl jsem i u pana Čepka který mi nabídl svrtání kliky se setrvákem aby byl na správné pozici vůči halláku, vačku a soft. V tu dobu by mi stačila alespoň lehká úprava k 90ps. Pokecali jsme o Freestylech a starém dobrém Petru Sýkorovi u kterého Čepek dělal mechoše, to mě tak strašně baví tyhle vyprávění.
Na druhou stranu mi bylo řečeno že i ona série vačka není tak špatná, ta továrna to neměla ale vůbec zlé. Na to jsem si vzpomněl až na ringu kde jsem mohl podržet vyšší kvalt a ,,krouťák,, to vytáhl. Nemůžu soudit s jinýma, jiné časování jsem v atmo OHV neměl.
Tím jsem řekl že motor zůstal nakonec sériový a já udělal alespoň test full sériové 1.3 50Kw na severní smyčce.
Vždy se zaměřuji na funkčnost a brzdy, tím doženu více jak motorem, teda tam kde jsou zatáčky.
Po dodělaní dílny jsem se na vše vrhnul, hold ještě bez heveru na zemi. Zase u Feluš to není tak děsný.
Postup prací hodím do galerie.
Velice mě baví rozvážení auta které se zlehka blíží 50 na 50. Krátká Feluš bude větší kurva zahazovací, to si pamatuji z krátkého Favoritu.
Co se týče Hpéček sk.N musím říct TOP. Měl jsem na Favoritu dříve klasické sportingy a na to bych se dnes ani nevy... tak k tescu asi lepší jak řezat pružiny ale to vše. Neříkám že to chce letět aby nějak makaly, makají prostě furt. Díry neřešíte, pohodlí větší díky neodskakování a pocitová tuhost podobná sérii dokud neletíte zakleklí v zatáčce kde se projeví to pravé žůžo. Hodně lidí co jsem tady študoval by řeklo že ti to tu kastli roznejtuje, vůbec! Vrchařský nastavení asi ano, ale tohle určitě ne. Ani nevím co to je (kupováno z druhé ruky) člověk s tím jel párkrát kopec co říkal, ale bude to rally setup. Na rozbitých okreskách nejlepší tlumiče co jsem zatím měl (zdvih předků nevím 15 - 20cm). Doufám že Hpčko ještě nezanikne a okusím jejich třícestnou zbraň k časovému útoku na jiném voze. KWčko nechcu i když víme že na severní je lehce otestované a má TUV.
Pneumatiky jsem použil dostupné ns2r což jsem volil jen díky budgetu a tvrdé bočnici, navíc mi došly dva roky staré, kurvy. Na mokru jsou vcelku challenge, opravdu nedoporučuji. Příští rok je již neobuji.
Desky jsem dal nějaké obyč za 400,- v Adenau už byly total a musel jsem se hodně zapřít abych tam tu zeď dobrzdil, naštěstí pak jedete asi hoďku do kopce kde zase začal hořet motor se sériovým chladičem, topení to ale zvládlo.
Abych to nějak shrnul, severní dopadla dobře, čas v provozu bez žluté byl 10:08 s Vanem co má 1080kg bez řidiče, tažný a úplně sérii motor i s výfukem, teda bez katu který už byl beztak kuchnutý.
S autem jezdím stále a furt mě to baví. Plánuji řešit tento rok motor, chtěl bych aspoň 120PS s nějakým rozumným průběhem. Auto bude i nadále sloužit jako popojíždědlo po naší zemičce, jak říkám když jedu Feluš tak trénuji, mám totiž tréninky :)
Felicia Van Plus 2000
Spec:
Motor:
1.3MPi 50Kw 250tkm
Chladič oleje Mocal s termostatem. Na pumpě a reakci tvrdé siláče, opět jiné hned pohodlnější auto.
Brzdy:
Přední brzdiče Ford Sierra a 259mm kotouče z clia 1.8 16v / Williams - obyčejné desky, zadek origo buben
Podvozek:
Vyztužené ramena, tvrdé siláče předních ramen + stabilizátor, na zadní nápravě 1x stabík
Tlumiče HP Sk.N
Přední a ,,zadní,, rozpěra
Kola a pneu:
Kola asi Borbet šestipaprsek jako Freestyle P. Sýkora
Nankang ns2r 185/60 R14
Interíér:
volant Nardi classic 360mm
Upravený plynový pedál pro meziplyny
V plánu je nějaký ostřejší motor a rád bych servo i díky kratšímu řízení
Pak doufám Most pod 2:10..
Downhill battle Feluš vs Renault 1.7 GTE
Ring
Sranda je že nejrychlejší kolo dáte, když nemusíte za celé kolo předjíždět a snažíte se být co nejplynuleji předjížděni
czechino VanPlus - komentáře:
19:13:26
16.12.2023
16.12.2023
Petrson
10:23:06
14.12.2023
14.12.2023
czechino
-> Eidy: Jó ták, Čeština hele úplně v poho, máš pravdu. To mi připomíná když jsem byl malý a říkal jsem trambaj a ne tramvaj
Dám si na to pozor
Dám si na to pozor
10:17:58
14.12.2023
14.12.2023
Eidy
-> czechino: Já znám ladění, ale lazení je asi nová disciplína, tak se chci přiučit.
Neber to osobně, slyším to od vícero lidí.
Neber to osobně, slyším to od vícero lidí.
10:00:00
14.12.2023
14.12.2023
czechino
-> Eidy: Jak to myslíš? Tohle už je teda test jak se s autem bude jezdit po nalazení (předtím bylo na letišti) vždy se ukáží ty pravé nedostatky až když to dostane zápřah, kór u závodniček.
00:19:33
14.12.2023
14.12.2023
Eidy
-> czechino 13.12.23 20:44:10: Nedá mi to se nezeptat. Co je to to lazení?
20:44:10
13.12.2023
13.12.2023
czechino
-> Jackie: Ano mám kamarády co s Primerama, potažmo Nissanama blbnou dost a ty motory stojí stejně jak motor do Favorita což je výhoda. VE už je jakožto čistě JDM motor trochu problém, ale oproti Hondám má mnohem lepší krouťák. Chtěl bych ho hodně, ale dříve dám přednost řešení převodovky co to bezpečně vydrží.
Jinak jedno video z lazení VE, ve 130 to bude důstojný motor
Jinak jedno video z lazení VE, ve 130 to bude důstojný motor
18:17:38
13.12.2023
13.12.2023
Jackie
-> czechino: Za nějakýma Primerama GT jsem jel a ten motor s tim umí hýbat moc hezky. No a s VE by to byl už slušnej nesmysl (v dobrym slova smyslu)
10:18:07
13.12.2023
13.12.2023
czechino
-> Jackie: Né, jen DE, časem až zjistím jízdní vlastnosti tak možná VE které čeká u kamaráda. Je to nejlehčí 2.0 co se dá sehnat, tak doufám že to bude použitelné.
18:43:36
12.12.2023
12.12.2023
Jackie
-> czechino: Bude snad 130 s SR20DET?
20:02:55
07.12.2023
07.12.2023
czechino
-> Tom Troll: To teprve co vymýšlím se 130, akorát ty špajzky nic nevydrží
Jinak díky že se to líbí
Jinak díky že se to líbí
19:59:37
07.12.2023
07.12.2023
czechino
-> ZdrubT: Ano, sice to není kastle úplně na kraviny, ale dá se bláznit se vším
19:56:30
07.12.2023
07.12.2023
czechino
-> TONCEK: Díky
Už dávno ne, má ho známý na vesnici co si ho udržuje, je klempíra takže má super majitele
130 má jakoby kamarád skoda-virt.cz/cz/.../1212 2-aviatik93-skoda-130t
Já mám jinou s kterou vymýšlím totální bláznoviny brzo založím kartu
Už dávno ne, má ho známý na vesnici co si ho udržuje, je klempíra takže má super majitele
130 má jakoby kamarád skoda-virt.cz/cz/.../1212 2-aviatik93-skoda-130t
Já mám jinou s kterou vymýšlím totální bláznoviny brzo založím kartu
19:08:15
07.12.2023
07.12.2023
Tom Troll
Nikdy jsem nebyl přílišný fanda přílišně sportovních try-hard street úprav na zadomotory z této webovky, protože je to na to prostě celkově příšerná platforma, kde se o tomto nedá říci opak, akorát že tohle má vysloveně říz
17:23:41
07.12.2023
07.12.2023
ZdrubT
Krása a další kdo to auto opravdu používá.
17:04:20
07.12.2023
07.12.2023
TONCEK
Favorita a 130 už nemáš??
17:03:53
07.12.2023
07.12.2023
TONCEK
Ahoj, moc pěkné
14:49:37
07.12.2023
07.12.2023
JuroSport
-> czechino:
10:50:37
07.12.2023
07.12.2023
Hřib
Super kára, víc fotek, prosím
10:47:23
07.12.2023
07.12.2023
czechino
-> JuroSport: Jo díky zatím nahraju fotky co se dělalo tento rok a budeme pokračovat motorem.
09:05:17
07.12.2023
07.12.2023
JuroSport
Vaník pridaný do oblúbených, budem sledovať jako postupuješ, držím palec