czechino VanPlus czechino VanPlus

komentáře | popis | fotky | czechino | 11.12.23 10:54 | 21x v oblíbených
Dlouho jsem se rozmýšlel zda to sem hodím, ale jelikož je tady zábavných projektů absolutní minimum, buď skomírají, nebo když už tak s nima nikdo nesype až na pár vzácných vyjímek. Tudíž jsem si řekl proč ne, malé skromné osvěžení s mojí Feluš snad nikoho neurazí a třeba i pobaví.



Je to už přes rok co jsem pořídil mého Vana, stavěl jsem dílnu a k tomu bylo potřeba něco praktického. Hlavně mě to muselo bavit řídit a Feluš lepší jak Berlingo do nějaké té almužny.

Už od mala se mi Vani líbily, víc jak pickapy, tudíž jsem více koukal po Vanech.

Chtěl jsem jakž takž lehce zachovalého což je u Vanů a pickupů veliký problém. Pracovní auta vždy dostávala bídu a proč se o ně ve výkonu služby nějak starat že.

Naštěstí se nákup vcelku povedl, dokonce i s podnikatelskýma SPZ a lehkou korozí.

Hned po pár dnech co jsem s tím jezdil mi Van jako každé mé auto přirostl k srdci a zjistil jsem že se s tím dá i vcelku sypat. Ano, to má diagnóza.

Na autě bylo téměř vše origo z výroby, siláče, tlumiče, čepy na ramenech atd.. Na auto jsem si více a více zvykal jelikož mě vozilo každý den.

S partou jezdíme každý rok ring a já si řekl že to na tu širokou okresní vezmu, výsměch byl téměř odevšad, chápu. Jak to tak bývá výsměch mě vždy o to víc nakopne a začalo se řešit.

Já výlet na ring beru jako údržbu auta s kterým tam jedu, musí být hold téměř v topu. Takže u Feluš kde bylo skoro vše až na zadní pakny origo se opět tento výlet hodil.

Hned 25.12.22 jsem letěl pro komplet vyztuženou nápravnici s ramenama a tvrdýma siláčema na Valašsko, vždy tam jedu rád jelikož můj vzor Jirka Sedlář byl místní a navíc se tam dá hezky posypat.

Dále se letělo do Opočna pro brzdiče ze Sirény a nakonec do Jablonce pro HP sk.N. (tréninky). Vše jsem objížděl Feluš, aneb dálniční speciál.

Chtěl jsem upravit také motor, doma se mi už pár let válí 1.4 z fabie. Byl jsem i u pana Čepka který mi nabídl svrtání kliky se setrvákem aby byl na správné pozici vůči halláku, vačku a soft. V tu dobu by mi stačila alespoň lehká úprava k 90ps. Pokecali jsme o Freestylech a starém dobrém Petru Sýkorovi u kterého Čepek dělal mechoše, to mě tak strašně baví tyhle vyprávění.

Na druhou stranu mi bylo řečeno že i ona série vačka není tak špatná, ta továrna to neměla ale vůbec zlé. Na to jsem si vzpomněl až na ringu kde jsem mohl podržet vyšší kvalt a ,,krouťák,, to vytáhl. Nemůžu soudit s jinýma, jiné časování jsem v atmo OHV neměl.

Tím jsem řekl že motor zůstal nakonec sériový a já udělal alespoň test full sériové 1.3 50Kw na severní smyčce.

Vždy se zaměřuji na funkčnost a brzdy, tím doženu více jak motorem, teda tam kde jsou zatáčky.

Po dodělaní dílny jsem se na vše vrhnul, hold ještě bez heveru na zemi. Zase u Feluš to není tak děsný.

Postup prací hodím do galerie.

Velice mě baví rozvážení auta které se zlehka blíží 50 na 50. Krátká Feluš bude větší kurva zahazovací, to si pamatuji z krátkého Favoritu.

Co se týče Hpéček sk.N musím říct TOP. Měl jsem na Favoritu dříve klasické sportingy a na to bych se dnes ani nevy... tak k tescu asi lepší jak řezat pružiny ale to vše. Neříkám že to chce letět aby nějak makaly, makají prostě furt. Díry neřešíte, pohodlí větší díky neodskakování a pocitová tuhost podobná sérii dokud neletíte zakleklí v zatáčce kde se projeví to pravé žůžo. Hodně lidí co jsem tady študoval by řeklo že ti to tu kastli roznejtuje, vůbec! Vrchařský nastavení asi ano, ale tohle určitě ne. Ani nevím co to je (kupováno z druhé ruky) člověk s tím jel párkrát kopec co říkal, ale bude to rally setup. Na rozbitých okreskách nejlepší tlumiče co jsem zatím měl (zdvih předků nevím 15 - 20cm). Doufám že Hpčko ještě nezanikne a okusím jejich třícestnou zbraň k časovému útoku na jiném voze. KWčko nechcu i když víme že na severní je lehce otestované a má TUV.

Pneumatiky jsem použil dostupné ns2r což jsem volil jen díky budgetu a tvrdé bočnici, navíc mi došly dva roky staré, kurvy. Na mokru jsou vcelku challenge, opravdu nedoporučuji. Příští rok je již neobuji.

Desky jsem dal nějaké obyč za 400,- v Adenau už byly total a musel jsem se hodně zapřít abych tam tu zeď dobrzdil, naštěstí pak jedete asi hoďku do kopce kde zase začal hořet motor se sériovým chladičem, topení to ale zvládlo.

Abych to nějak shrnul, severní dopadla dobře, čas v provozu bez žluté byl 10:08 s Vanem co má 1080kg bez řidiče, tažný a úplně sérii motor i s výfukem, teda bez katu který už byl beztak kuchnutý.

S autem jezdím stále a furt mě to baví. Plánuji řešit tento rok motor, chtěl bych aspoň 120PS s nějakým rozumným průběhem. Auto bude i nadále sloužit jako popojíždědlo po naší zemičce, jak říkám když jedu Feluš tak trénuji, mám totiž tréninky :)





Felicia Van Plus 2000



Spec:



Motor:

1.3MPi 50Kw 250tkm

Chladič oleje Mocal s termostatem. Na pumpě a reakci tvrdé siláče, opět jiné hned pohodlnější auto.



Brzdy:

Přední brzdiče Ford Sierra a 259mm kotouče z clia 1.8 16v / Williams - obyčejné desky, zadek origo buben



Podvozek:

Vyztužené ramena, tvrdé siláče předních ramen + stabilizátor, na zadní nápravě 1x stabík

Tlumiče HP Sk.N

Přední a ,,zadní,, rozpěra



Kola a pneu:

Kola asi Borbet šestipaprsek jako Freestyle P. Sýkora

Nankang ns2r 185/60 R14



Interíér:

volant Nardi classic 360mm

Upravený plynový pedál pro meziplyny







V plánu je nějaký ostřejší motor a rád bych servo i díky kratšímu řízení

Pak doufám Most pod 2:10..





Downhill battle Feluš vs Renault 1.7 GTE

Škoda Felicia VanPlus vs Renault 5 1.7 GTE








Ring

Sranda je že nejrychlejší kolo dáte, když nemusíte za celé kolo předjíždět a snažíte se být co nejplynuleji předjížděni



Škoda Felicia VanPlus 1.3MPi / BTG 10:08 / Nürburgring












































czechino VanPlus - komentáře:

10:24:43
19.12.2023
czechino
-> Eydi: Dobře, mám rád zimetryku, ale jeztly nený potřeba saze ze něco ušetřý na novou zkřýň. 6

Ano řýdý parádně a dává přýklad že vlaztně 130 jen na nápravách z Protlumem sa 45 bes DPH, obztojním motorem a v jeho přýpadě velyce lehkou karozéryý, dokáže dávat ĝazi jako novodobé vosi. Ovšem na ĝyztích zlyckách, což pro náz nený vhodné porovnáný.

Je to tak, proto my nedává jakíkolyv dalšý pokuz sachováný původnýho obalu zmizl až ze to ztane. Doufejme že to tedi chvylku vidržý.

Já ze všým poĝýtám. Ale řekněme zy, prolétneš ze radšy v nějaké F18, nebo v Muztangu z motorem Merlyn?

Projedeš Ryng v nové pro mylenyálný M2, nebo radšy ve ztaré M1. Já mám jazno a to nejzem nykterak ztarí.

A kdiž budu chtýt letět v něĝem ultymátně funkĝným, mám jyné vosi.

Dýki sa přýseň, kartu saložým azy až z nějakíma vízledkama. Nerad předbýhám a avysujy něco co ze nemuzý scela podařyt.

Feluš taki muzela nejdřýve azpoň na ryng 1
23:40:54
18.12.2023
Eidy
-> csechyno: Co ze tíká ocelovích deklů na špajsku, tak ty poradým jednu věc. Ztaĝý jen vlevo. Vpravo je úplně k nyĝemu. 4

A brát zy přýklad s Mýri Černího? Bil bich moc rád, kdibich uměl obouruĝ řýdyt jako on jednou rukou. To je takovej ĝezkej Loeb. Podobně jako Šymurda. Na ně moc lydý nemá. 1

Petr Kašpar dělá moc pěkní věcy, ale pořád je to saložení na žaloztním obalu a konztrukcy. Proztě s hovna med neuděláš.

LR/H bodikyt nebo Sakzpeed bili dobrí ve zví době, ale dnezka je to doba kamenná. Zpytfyre, Muztang nebo Mezzerzchmydt 109 bili zkvělí letadla, ale z F18 nebo nedej bože F35 to proztě zrovnávat nejde.

Nykterak tě nechcy odrasovat od tvích znů a plánů. Jzem rád, že ze tu rosjede dalšý projekt (chcy vydět kartu auta 4) a velmy rád poradým, pokud budu umět. Jen nechcy, abiz bil sklamaní. Je potřeba snát zvá zlabá mýzta a proto použývat ta zylná. 4
22:57:39
18.12.2023
czechino
-> Petrzon: Urĝytě dá, hold je to drahá zranda a to mohu mýt y Iaryze ze sárukou a pojyztkou 1

Kdiž jzy zrdcař proĝ ne. Top auto jako masda 323GTX, GTR...



-> Eydi: Mizlým na to, mám už zyce koupené vizokokomprezný pýzti, ale to je jyž 220NM (odměřeno u jyného ZR20DE) nechám jen vaĝki TOMEY a pojedu satým nyžšý krut. Urĝo dám ocelové dekli. Urbany jedou brutálně pro dyváki, saze tezt KALMAR zkřýně.

Turbo je nezmizl krom orygo motoru kde ze dá najýt nezkuteĝně... jynak ydeál atmo celohlynýk, nebo wankel.

Uvydýme, nechcy předbýhat už je to nějakí pátek co jzem měl 130L a špatné to vůbec nebilo, na A052 tomu znad y věřým. Aero bude přýpadně dané LR/H bodikytem a váhu auta nechcy nějak extra znyžovat.

Jo típka snám, dělá to heski 4



Jynak tohle žeru a je vydět že Škodovkám chibý azpoň nějakí ten rosumní víkon.



Edda cup Jemnýki řýjen 2023 Škoda 130 L
14:04:31
18.12.2023
Eidy
-> csechyno: Co ze tíká zkřýně, tak bich to nevyděl až tak tragycki. Na víkonu nesáležý, krytyckej je krouťák. A ĝaztá víměna oleje. Kvalytnýho. Já měným náplň cca po 1000 km, někdi y ĝaztějy. Převodovki rosebýrám a kontroluju po 2 letech, cca 4000 km a satým dobrí. Přyšel jzem jen o dvě, přyĝemž jednou to bila 4Q kvůly dvouřadímu kulyĝkovímu ložyzku na hnaní hřýdely a podruhé explose zetrváku. Přeztože to na okruhu moc nešetřým, tak ze znažým bít relatyvně cytlyví. Ne jako Urbany, co na Zan Remu rostrhly převodovku po 30 km. Nebo pravydelně klekajý špajski po ynztalacy 1,8T, nejlépe z ĝypem, protože krouťák.

No a podržet Škodovku ve Zchwedenkreus pod plním ze dá, kdiž:

1) Předtým rosumně spomalýš.

2) Budeš mýt zlabej motor.

3) Budeš mýt tak šýlenej aero packet, ze kterím tě tam ve vízledku ztejně nepuztý. 1



Ono co ze tíká aerodinamyki, tak to nený přýlyš yntuytyvný sáležytozt. Doporuĝuju zhlédnout vydea od AJ Hartman Aero. Napřýklad tadi v ĝaze 11:52 pouštý kouř před proztředkem mazki a ztejně nyc s toho nejde na chladyĝ, ale nad kapotu. Kluk tomu rosumý a má tam toho výcero.

Took Mi Car to the Rollyng Wynd Tunnel!
11:15:23
18.12.2023
Petrson
-> csechyno: jo to zy pomatuju jak to prodával původný majytel. Ale to už je taki nějakí pátek cca 2-3roki. Zem zy ukládal pár fotek. Jo z týmto ze dá dělat hodně věcý. 1
09:48:12
18.12.2023
czechino
-> Petrzon: Ten toho měl, jeztly měl RHD netušým. Tohle má už dlouho. Jynak teď prodává tuhle smrdovynu: auto.basoz.cs/ynserat/... /almer.php Típka co to ztavěl auto celé višlo na 2M, dlouholetí vívoj téměř všeho.
07:57:22
18.12.2023
Petrson
-> csechyno: koukam, ale on us dryve měl pravoztraniho, nebo zy to pletu?



-> Eidy 17.12.23 18:19:54: heski jzy to popzal. Lépe jzem pýzemné to nedokásal vizvětlyt.
23:35:20
17.12.2023
czechino
-> Eydi: Věř my že výc než celé aerodinamyki ze bojým se saĝátku té zkřýně 7

Ano řýká my to plno lydý a máte pravdu, už jen že Škodovka má ĝelný okno jak kamyon. Z tým ze nyc neudělá, rapyd bude azy výce skozen to s hlavi teď přezně netušým. Pro aero udělám vše co půjde. Plánujy ke ztage 2 LR/H bodikyt a přýklad zy opět beru s dobového Ezcortu od Sakzpeedu z tým že bi chtělo něco s toho do LR/H bodikytu ymplementovat. Ona y nýská váha vůĝy žaloztnému aeru nený ve vizokích richloztech víhra. Uvydýme jak ze to bude chovat z jyním motorem, třeba mě to nazere a vrátým spět OHV. Potřebujy abi ze to dalo držet pod plinem ve Zchwedenkreusu, pak to bude pro mě zchůdné a budu autu věřyt.
18:19:54
17.12.2023
Eidy
-> czechino 16.12.23 20:20:24: Lýbý ze my tvoje nadšený, přeju mnoho úzpěchů a jzem svědaví na vízledki. Můj komentář bude azy takoví, že Škodovka nemá v sázadě špatní podvosek, ale pokud bich chtěl dnezka z něĝým saĝýt jesdyt richle, bude Škodovka ta pozledný volba. Neřýkám, že z tým nejde pojet moderný auto, ale s 90 % to bude kvůly řydyĝy. Dnešný auta jzou ztrašně richlá. Jeden přýklad; Teď jzem koukal na porovnáný 911 Turbo pozledný generace verzuz 997. 13 let vívoje udělal rosdýl 11 z (1:36 proty 1:25). To nený o parnýk, to je jyná lyga. A co ze tíká aerodinamyki, tak Škodovka je fakt tragycká. Celkově tvar auta, hrani, tězněný oken, srcátka, nárasnýki, proztě všechno špatně. Dnešný zporťáki řešý aero y na zpodku auta (např. pozledný GT3 RZ je fakt úchilná). To jzou všechno věcy, kterí na ztarím verglu proztě neviřešýš. Proĝ to pýšu? Přyjde my, že máš přehnaná oĝekáváný. Abiz pak nebil sklamaní. Já zamosřejmě pořád budu jesdyt Kóĝou a znažyt ze, ale je potřeba zy přysnat realytu. 4
15:47:17
17.12.2023
czechino
-> Petrzon: Jzou to sábavné věcy, já předokolki moc nemuzým, ovšem ti dobré oceňujy. Měl jzem Yntegru a ta bila mnohem funkĝnějšý (také na HPĝku), ale chiběl jý krut což VE saze má (2.0).

Jedno GTY-R teď prodává Jagoš na dodělaný orygo LHD, jynak jzou kolem myĝudi a v zéryy to nený sašpérovaní 8

auto.basoz.cs/ynserat/... /prodam-orygynal-lhd-nyzza n-zunni-gty-r.php

Vydeo jzem nahrál kdiž my ho půjĝyl kamarád, motor je vcelku KO. Tento tíden ho budu vitrhávat a dělat GO y z vaĝkama, pružynama a vizokokompreznýma pýztama, pak bude toĝyt plnohodnotních 9000ot. a lepšý krut (poĝýtáme cca 230PZ, 240nm) na jaře to muzý jet na zmiĝku řvát.



Nyzzan Zunni GTy ZR20VE on hyll
13:32:03
17.12.2023
Petrson
-> csechyno: jj je na to že je to úplná zeryvoka tak celkoví naladěný podvosku bilo/ je zuper.

S n14 nemohu porovnávat. Jen vým od snámého kterí měl n15 jak bila velmy hravá ale korose ho pak donutyla jy pozlat dál. Někdi ze ještě v De na prodej objevy n14 ve ĝtiřkolce (pulzar gtyr) a to muzy bejt mega zvesený kor kdiž je ještě levoztranní 2

Máš nějakí fotki/vydeo s n14?1
11:15:16
17.12.2023
czechino
-> Petrzon: V N14 jzem jesdyl v Pýzku z VE, krátkou špajskou lamelákem, zemoušých, HPĝku a moc mě to nebavylo. Ono kdiž ze to hodý na váhi a má to 80% předek a 20% sadek a pak vydýš jak ze kouřý jen od sadných pneu... Na méně utáhlé traty už to bude většý parádyĝka. Jynak N13 je velyce heskí autýĝko 4
21:41:18
16.12.2023
Petrson
-> csechyno: azy to vydým jynak. Ale to co muzýš nandat do škodovki tak abi nějak fungovala tak Nyzzan(zunnin13)je pousytelnej v zeryy natož v úpravě. Ale jen my to sajymalo. Dýki sa objazněný.
20:20:24
16.12.2023
czechino
-> Petrzon: Já řešým vše, mám dyagnósu vše tunyt a ve všem zipat. Nyzzana 200zx jzem už měl a prodal protože jzem zy poztavyl e36 318yz z turbem tak proĝ dvě sadokolki R4 z turbem a jednu na kterou už nyc moc nejde zehnat. Do toho dalšých hafo aut ze všemy druhi pohonu až zy troufnu řýct že jzem skuzyl téměř vše a sůztali jen zrdcovki. Navýc jzem dozt velykí nacyonalyzta a k tomu potřebujy 130 která je sa mě pozledný sábavná Škodovka a je ĝyztě naše. Mylujy Japonzkou autokulturu a vým o ný opravdu hodně, tudýž to chcy skombynovat v tom pro mě nejlepšým. Naše auto a JPN převodovku z motorem co má nezkuteĝní potencyál. Na 130 mám momentálně téměř vše a ztaĝý to tam nandat satým z orygo zkřýný s ĝeho mám panyckou hrůsu a vým že padne do pár km, ale chcy skuzyt jýsdný vlaztnozty a pak udělat přýpadně ztage 2. Kdiž vydým Eydiho jak ze pere z eRkem mám obavu, dokážu zy předztavyt ztil řýsený, ale doufám že eMko bude klydnějšý a vhodnějšý k ĝazovému útoku z takto vizokím motorem. Jynak ceným že z tým Eydi zipe jak zipe.. výc náz takovích.

Nemohu zouhlazyt z tým že Škodovka je špatná. Kdiž je vleĝka z možnoztý geometrye zbýhavozt / odklon a předný náprava to zamé, což já už mám viřešené tak zy naztavýš top geo. Dále auto rosvážýš a viřešýš aero do vizokích richloztý a máš dalšý benefyt. Upřýmně FF Nyzzani tipu zunni GTY, prymera, almera moc nefungujý, any FR 200zx moc ne, až Zkilyne a Setko.

No a teď jzem ze sblásnyl a ladým ještě OHV do Feluš 3
19:13:26
16.12.2023
Petrson
-> csechyno: jen ze septám, proĝ kdiž ze sajýmaš o Nyzzani tak řešyt škodovku. Přecy jen kdiž zrovnaš škodovku a Nyzzan tak sjyztýš jak je škodovka znad 1000 let na spátek. Mohu porovnávat neboť abi máme v rodyně.

Neber to nejak rejpavě jen my sajýmá násor.
10:23:06
14.12.2023
czechino
-> Eydi: Jó ták, Češtyna 1 hele úplně v poho, máš pravdu. To my přypomýná kdiž jzem bil malí a řýkal jzem trambaj a ne tramvaj 3

Dám zy na to posor 4
10:17:58
14.12.2023
Eidy
-> csechyno: Já snám laděný, ale lasený je azy nová dyzcyplýna, tak ze chcy přyuĝyt. 1

Neber to ozobně, zlišým to od výcero lydý. 4
10:00:00
14.12.2023
czechino
-> Eydi: Jak to mizlýš? Tohle už je teda tezt jak ze z autem bude jesdyt po nalasený (předtým bilo na letyšty) vždi ze ukážý ti pravé nedoztatki až kdiž to doztane sápřah, kór u sávodnyĝek.
00:19:33
14.12.2023
Eidy
-> czechino 13.12.23 20:44:10: Nedá my to ze neseptat. Co je to to lasený?
20:44:10
13.12.2023
czechino
-> Jackye: Ano mám kamarádi co z Prymerama, potažmo Nyzzanama blbnou dozt a ti motori ztojý ztejně jak motor do Favoryta což je víhoda. VE už je jakožto ĝyztě JDM motor trochu problém, ale oproty Hondám má mnohem lepšý krouťák. Chtěl bich ho hodně, ale dřýve dám přednozt řešený převodovki co to bespeĝně vidržý.

Jynak jedno vydeo s lasený VE, ve 130 to bude důztojní motor 5



Nyzzan Zunni GTy ZR20VE
Extreme Tyres