skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak tohle je můj nový přírůstek do rodiny, Favorit číslo 1.
Ptáte se proč číslo 1? No tak hlavně proto, že je to můj první Favorit… Ale taky proto, že se jedná o prvního sériově vyrobeného Favorita s číslem 2501, kdy prvních 2500 kusů bylo součástí předprodukční série. Stejně tak se jedná o první kus, který byl určený k prodeji v maloobchodě, tedy první prodaný do soukromých rukou, předprodukční kusy byly určeny pouze pro státní podniky a instituce.
První zmínka o tomhle autě byla v televizi 5.8.1988, kdy v reportáži o Favoritu a jeho výrobě ukazují na montážní lince jedoucí oranžovou karosérii a dodávají, že Favorit s číslem 2501 zahájí běžnou sérii a bude jako první prodán v maloobchodě.
Podle velkého technického průkazu bylo auto vyrobeno 23.8.1988, následně si jej 31.8.1988 převzal šťastný nový majitel, vše zaznamenala televize v krátké reportáži (čas videa cca od 18:30).
euscreen.eu/item.html?id= EUS_E93...
Zajímavé je, že ve videu není jméno původního majitele, pana Němce, ale jméno Vladislav Jeřábek. Tohle jméno je i na faktuře k nákupu auta z 31.8.1988, kterou jsem dostal spolu s autem, podle všeho se jedná o zaměstnance AZNP Mladá Boleslav, který se dostal na první místo pořadníku, ale auto nechtěl, tak se domluvil s kamarádem a auto mu přenechal. V reportáži mluví pan Jeřábek, původní majitel, pan Němec, stojí oprostřed. Tohle jsem složil dohromady spolu s rodinou bývalého majitele, je to už dost dlouho a tak přesné informace už asi nezjistíme, ale rodina si pana Jeřábka pamatuje, jako kamaráda od jejich tatínka, stejně tak si pamatovali, že se na tatínka dívali v televizi ve zprávách, když si auto přebíral.
První registrace 1.9.1988, další zápis v techničáku je až přepis na dědice a následně na mě, oboje 26.5.2022.
Co vím, tak auto moc nejezdilo, dlouho bylo garážované, ale pak kvůli výstavbě garáže zrušili a tak auto stálo dlouhá léta v Praze na Žižkově přímo na ulici. Je zázrak, že se dochovalo aspoň v takovém stavu, jako je dneska, kdy je auto sice obouchané skoro ze všech stran, ale s minimem koroze, prahy, lemy i všechny nosné části jsou v pořádku, má pár puchýřků na blatníku u blinkru a na horní straně blatníků pod kapotou, ale je to opravdu minimum, na svůj věk až malý zázrak. Podle toho, co mi říkala dcera majitele, tak si auto nechal po dovezení nastříkat zespoda na letišti nějakou speciální „srajdou“ na letadla a pravidelně proléval všechny dutiny olejem, podle toho, jak to auto vypadá, tak bych tomu asi i věřil.
A jak jsem se k autu dostal já? To jsem se takhle v sobotu ráno vzbudil, kouknul na WhatsApp do Virt skupiny a byl tam inzerát na tohohle „krasavce“ s tím, že se jedná o kus číslo 2501. Vzhledem k tomu, že jsem už delší dobu hledal nějaké zajímavější auto, které by hned mohlo jezdit (FUN vyžaduje aktuálně víc práce a času, než mu můžu dát), takže pár organizačních rozhodnutí a telefon do Prahy, v neděli jsem jel na výlet a už byla ruka v rukávě… Pak skoro 14 dní nervů, aby všechno klaplo a 26.5. jsem pro auto vyrazil, zaplatil a už je doma…
Jak vidíte na fotkách, původní majitel měl rád samolepky, takže je polepené skoro celé auto, včetně interiéru. Postupně se snažím dostat dolů, co půjde, hlavně z interiéru, exteriér nechám asi na profíkovi.
A teď pár údajů:
Škoda Favorit 136L
Výrobní číslo: 2501
Barva: 8155 oranžová tmavá, podle faktury za příplatek a fakturováno na zvláštní faktuře, tu bohužel nemám
Datum první registrace: 1.9.1988
Najeto: bůh ví… Tachometr ukazuje 36 999 km, ale podle výpisů z STK to ukazuje už minimálně od roku 2009. Můj odhad je tak 50 – 60 000 km, podle toho co říkala rodina, jak málo se s autem jezdilo.
Výbava: Volant, pedály a to bude asi všechno. Nedělená zadní sedadla, chybí i zadní stěrač, takže prostě úplný základ
Plány:
1.) „odtunění“ interiéru, návrat co nejblíže sérii, maximálně několik dobových originálních doplňků – hotovo
2.) kompletní kontrola všech mechanických částí auta, auto má sice platnou STK, ale kontrola všeho bude nezbytná
3.) opískovat a nalakovat původní plecháče, obout nějaké normální pneu - hotovo
4.) nechat odstranit samolepky z exteriéru, opravit co nejšetrněji promáčkliny, pokud to půjde, a nechat rozleštit lak - hotovo, díky pane Apple
Co aktuálně sháním:
1.) Sametku na levé zadní dveře, starší model
2.) kapsy na dveře, sice tam nemají být, ale bez nich budou děravé tapecy, moje jsou rozlámané
3.) hnědé gumové koberce
To bude asi zatím všechno…
Velké díky si zaslouží:
Tom Troll za sdílení inzerátu a hromadu informací
Skili za půjčení podválu (pivo ještě doladíme na Pohofestu)
Peca za první nouzové díly, abych mohl odtunit interiér
Apple za bezkonkurenční péči o zevnějšek auta, vypadá jako ze salónu...
Ptáte se proč číslo 1? No tak hlavně proto, že je to můj první Favorit… Ale taky proto, že se jedná o prvního sériově vyrobeného Favorita s číslem 2501, kdy prvních 2500 kusů bylo součástí předprodukční série. Stejně tak se jedná o první kus, který byl určený k prodeji v maloobchodě, tedy první prodaný do soukromých rukou, předprodukční kusy byly určeny pouze pro státní podniky a instituce.
První zmínka o tomhle autě byla v televizi 5.8.1988, kdy v reportáži o Favoritu a jeho výrobě ukazují na montážní lince jedoucí oranžovou karosérii a dodávají, že Favorit s číslem 2501 zahájí běžnou sérii a bude jako první prodán v maloobchodě.
Podle velkého technického průkazu bylo auto vyrobeno 23.8.1988, následně si jej 31.8.1988 převzal šťastný nový majitel, vše zaznamenala televize v krátké reportáži (čas videa cca od 18:30).
euscreen.eu/item.html?id= EUS_E93...
Zajímavé je, že ve videu není jméno původního majitele, pana Němce, ale jméno Vladislav Jeřábek. Tohle jméno je i na faktuře k nákupu auta z 31.8.1988, kterou jsem dostal spolu s autem, podle všeho se jedná o zaměstnance AZNP Mladá Boleslav, který se dostal na první místo pořadníku, ale auto nechtěl, tak se domluvil s kamarádem a auto mu přenechal. V reportáži mluví pan Jeřábek, původní majitel, pan Němec, stojí oprostřed. Tohle jsem složil dohromady spolu s rodinou bývalého majitele, je to už dost dlouho a tak přesné informace už asi nezjistíme, ale rodina si pana Jeřábka pamatuje, jako kamaráda od jejich tatínka, stejně tak si pamatovali, že se na tatínka dívali v televizi ve zprávách, když si auto přebíral.
První registrace 1.9.1988, další zápis v techničáku je až přepis na dědice a následně na mě, oboje 26.5.2022.
Co vím, tak auto moc nejezdilo, dlouho bylo garážované, ale pak kvůli výstavbě garáže zrušili a tak auto stálo dlouhá léta v Praze na Žižkově přímo na ulici. Je zázrak, že se dochovalo aspoň v takovém stavu, jako je dneska, kdy je auto sice obouchané skoro ze všech stran, ale s minimem koroze, prahy, lemy i všechny nosné části jsou v pořádku, má pár puchýřků na blatníku u blinkru a na horní straně blatníků pod kapotou, ale je to opravdu minimum, na svůj věk až malý zázrak. Podle toho, co mi říkala dcera majitele, tak si auto nechal po dovezení nastříkat zespoda na letišti nějakou speciální „srajdou“ na letadla a pravidelně proléval všechny dutiny olejem, podle toho, jak to auto vypadá, tak bych tomu asi i věřil.
A jak jsem se k autu dostal já? To jsem se takhle v sobotu ráno vzbudil, kouknul na WhatsApp do Virt skupiny a byl tam inzerát na tohohle „krasavce“ s tím, že se jedná o kus číslo 2501. Vzhledem k tomu, že jsem už delší dobu hledal nějaké zajímavější auto, které by hned mohlo jezdit (FUN vyžaduje aktuálně víc práce a času, než mu můžu dát), takže pár organizačních rozhodnutí a telefon do Prahy, v neděli jsem jel na výlet a už byla ruka v rukávě… Pak skoro 14 dní nervů, aby všechno klaplo a 26.5. jsem pro auto vyrazil, zaplatil a už je doma…
Jak vidíte na fotkách, původní majitel měl rád samolepky, takže je polepené skoro celé auto, včetně interiéru. Postupně se snažím dostat dolů, co půjde, hlavně z interiéru, exteriér nechám asi na profíkovi.
A teď pár údajů:
Škoda Favorit 136L
Výrobní číslo: 2501
Barva: 8155 oranžová tmavá, podle faktury za příplatek a fakturováno na zvláštní faktuře, tu bohužel nemám
Datum první registrace: 1.9.1988
Najeto: bůh ví… Tachometr ukazuje 36 999 km, ale podle výpisů z STK to ukazuje už minimálně od roku 2009. Můj odhad je tak 50 – 60 000 km, podle toho co říkala rodina, jak málo se s autem jezdilo.
Výbava: Volant, pedály a to bude asi všechno. Nedělená zadní sedadla, chybí i zadní stěrač, takže prostě úplný základ
Plány:
1.) „odtunění“ interiéru, návrat co nejblíže sérii, maximálně několik dobových originálních doplňků – hotovo
2.) kompletní kontrola všech mechanických částí auta, auto má sice platnou STK, ale kontrola všeho bude nezbytná
3.) opískovat a nalakovat původní plecháče, obout nějaké normální pneu - hotovo
4.) nechat odstranit samolepky z exteriéru, opravit co nejšetrněji promáčkliny, pokud to půjde, a nechat rozleštit lak - hotovo, díky pane Apple
Co aktuálně sháním:
1.) Sametku na levé zadní dveře, starší model
2.) kapsy na dveře, sice tam nemají být, ale bez nich budou děravé tapecy, moje jsou rozlámané
3.) hnědé gumové koberce
To bude asi zatím všechno…
Velké díky si zaslouží:
Tom Troll za sdílení inzerátu a hromadu informací
Skili za půjčení podválu (pivo ještě doladíme na Pohofestu)
Peca za první nouzové díly, abych mohl odtunit interiér
Apple za bezkonkurenční péči o zevnějšek auta, vypadá jako ze salónu...
Jumbo / Favorit č.1 - komentáře:
22:20:57
07.06.2022
07.06.2022
Vena
-> Jumbo: Gratuluju k takovému úlovku,auto vskutku zachovalé,původní lak, původní SPZ a navíc ta historie.. Opravdu paráda,palec nahoru a přeji aď se podaří co nejvíc jej vrátit do původního stavu.
08:16:21
02.06.2022
02.06.2022
Jumbo
-> Peca: Nemaji, ale libi se mi tam... Sundat se daji kdykoliv...
08:06:38
02.06.2022
02.06.2022
Peca
Ty LS plastové lišty na dveře tam mají skutečně být origo?
20:57:04
01.06.2022
01.06.2022
Joey 120 LS
-> Jumbo: hnede gumove koberce budou asi volne. Domluvis se s Misingem na Pohofestu, jede hnedym favem 89
16:06:18
01.06.2022
01.06.2022
Jumbo
-> Peca: Pravda, ještě jednou díky, našel jsem v bedně k autu hromadu černých tlačítek, tak ti je pak zase podaruju...
15:03:40
01.06.2022
01.06.2022
Peca
Co aktuálně sháním:
...
4.) tlačítko výstražných blinkrů a záslepku pod ním
můžeš odklepnout, splněno
...
4.) tlačítko výstražných blinkrů a záslepku pod ním
můžeš odklepnout, splněno
13:02:25
01.06.2022
01.06.2022
MrAngry / Adam
Toto ide do obľúbených kariet bez otázok
22:41:47
31.05.2022
31.05.2022
Lubes120
Waw
21:56:40
31.05.2022
31.05.2022
k.jarek
Máš to parádní pane a po vyhození toho kormidla a dřevo dekoru to vypadá moc pěkně. Navíc jako bonus je to první auto. Vážně gratuluju k pořízení.
21:21:38
31.05.2022
31.05.2022
Joey 120 LS
Nerikal si ze to bude překvapení na Pohofest?
12:24:20
31.05.2022
31.05.2022
1560 - zrušená registrace
Tiše závidím
12:21:43
31.05.2022
31.05.2022
Fire
Hej, tak toto je mazec !!!!
10:21:23
31.05.2022
31.05.2022
Sita
-> Jumbo: Diky, a gratuluju! Ta historie je zajimava.
09:10:14
31.05.2022
31.05.2022
Jumbo
-> Sita: Nesmlouval jsem, takže cena jako byla v inzerátu. Byla někde okolo 50% původní prodejní ceny...
08:50:48
31.05.2022
31.05.2022
Sita
A stejne jako v ty reportazi pred 34 roky, i nas by ted zajimalo, kolik jsi za vuz zaplatil
19:46:49
30.05.2022
30.05.2022
gred
tohle auto mě fakt nepřestane pronásledovat . kolem roku 2013/14 mi s tim do práce (vrátnice nemocnice) pravidelně jezdil původní majitel, byl bych se s nim o tom i pobavil, ale nebyla s nim úplně řeč . pak o dost let pozdějš zjistim že je to lokální auto od -> Tom Troll , pak se oběví v inzerci, a ted to máš ty... . nicméně fajn, sem zvědavej co z toho vytvoříš, jak mám dobový duningy rád, tohle auto bylo vážně "trošičku" moc
18:05:55
30.05.2022
30.05.2022
Jumbo
-> Tom Troll: Nepocitam, ze by zimni obuti bylo jeste nekdy potreba... Ale potahy jsou zatim v krabici...
18:00:24
30.05.2022
30.05.2022
Tom Troll
-> Jumbo: Jsem rád že se dostal do rozumnejch rukou.
A chlupatý potahy se nasazujou zpravila souběžně se zimním obutím, jsou pak při každodenním ježdění do práce nedocenitelné.
A chlupatý potahy se nasazujou zpravila souběžně se zimním obutím, jsou pak při každodenním ježdění do práce nedocenitelné.
17:44:06
30.05.2022
30.05.2022
Jumbo
-> OndraKrupi: Prvomodel měl černé, hnědý je jenom ten u spolujezdce...
-> Vojťas: Kapota je promáčklá z horní strany, podle mě na to někdo sedl... Chladičovka i maska je OK. Slevu jsem nechtěl, cena byla adekvátní na Favorita v tomhle stavu, zbytek je bonus... A s potahama souhlas, já jsem rád, že tam byly, ale sedět se na tom nedá, bych se uvařil...
-> Vojťas: Kapota je promáčklá z horní strany, podle mě na to někdo sedl... Chladičovka i maska je OK. Slevu jsem nechtěl, cena byla adekvátní na Favorita v tomhle stavu, zbytek je bonus... A s potahama souhlas, já jsem rád, že tam byly, ale sedět se na tom nedá, bych se uvařil...