skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak tohle je můj nový přírůstek do rodiny, Favorit číslo 1.
Ptáte se proč číslo 1? No tak hlavně proto, že je to můj první Favorit… Ale taky proto, že se jedná o prvního sériově vyrobeného Favorita s číslem 2501, kdy prvních 2500 kusů bylo součástí předprodukční série. Stejně tak se jedná o první kus, který byl určený k prodeji v maloobchodě, tedy první prodaný do soukromých rukou, předprodukční kusy byly určeny pouze pro státní podniky a instituce.
První zmínka o tomhle autě byla v televizi 5.8.1988, kdy v reportáži o Favoritu a jeho výrobě ukazují na montážní lince jedoucí oranžovou karosérii a dodávají, že Favorit s číslem 2501 zahájí běžnou sérii a bude jako první prodán v maloobchodě.
Podle velkého technického průkazu bylo auto vyrobeno 23.8.1988, následně si jej 31.8.1988 převzal šťastný nový majitel, vše zaznamenala televize v krátké reportáži (čas videa cca od 18:30).
euscreen.eu/item.html?id= EUS_E93...
Zajímavé je, že ve videu není jméno původního majitele, pana Němce, ale jméno Vladislav Jeřábek. Tohle jméno je i na faktuře k nákupu auta z 31.8.1988, kterou jsem dostal spolu s autem, podle všeho se jedná o zaměstnance AZNP Mladá Boleslav, který se dostal na první místo pořadníku, ale auto nechtěl, tak se domluvil s kamarádem a auto mu přenechal. V reportáži mluví pan Jeřábek, původní majitel, pan Němec, stojí oprostřed. Tohle jsem složil dohromady spolu s rodinou bývalého majitele, je to už dost dlouho a tak přesné informace už asi nezjistíme, ale rodina si pana Jeřábka pamatuje, jako kamaráda od jejich tatínka, stejně tak si pamatovali, že se na tatínka dívali v televizi ve zprávách, když si auto přebíral.
První registrace 1.9.1988, další zápis v techničáku je až přepis na dědice a následně na mě, oboje 26.5.2022.
Co vím, tak auto moc nejezdilo, dlouho bylo garážované, ale pak kvůli výstavbě garáže zrušili a tak auto stálo dlouhá léta v Praze na Žižkově přímo na ulici. Je zázrak, že se dochovalo aspoň v takovém stavu, jako je dneska, kdy je auto sice obouchané skoro ze všech stran, ale s minimem koroze, prahy, lemy i všechny nosné části jsou v pořádku, má pár puchýřků na blatníku u blinkru a na horní straně blatníků pod kapotou, ale je to opravdu minimum, na svůj věk až malý zázrak. Podle toho, co mi říkala dcera majitele, tak si auto nechal po dovezení nastříkat zespoda na letišti nějakou speciální „srajdou“ na letadla a pravidelně proléval všechny dutiny olejem, podle toho, jak to auto vypadá, tak bych tomu asi i věřil.
A jak jsem se k autu dostal já? To jsem se takhle v sobotu ráno vzbudil, kouknul na WhatsApp do Virt skupiny a byl tam inzerát na tohohle „krasavce“ s tím, že se jedná o kus číslo 2501. Vzhledem k tomu, že jsem už delší dobu hledal nějaké zajímavější auto, které by hned mohlo jezdit (FUN vyžaduje aktuálně víc práce a času, než mu můžu dát), takže pár organizačních rozhodnutí a telefon do Prahy, v neděli jsem jel na výlet a už byla ruka v rukávě… Pak skoro 14 dní nervů, aby všechno klaplo a 26.5. jsem pro auto vyrazil, zaplatil a už je doma…
Jak vidíte na fotkách, původní majitel měl rád samolepky, takže je polepené skoro celé auto, včetně interiéru. Postupně se snažím dostat dolů, co půjde, hlavně z interiéru, exteriér nechám asi na profíkovi.
A teď pár údajů:
Škoda Favorit 136L
Výrobní číslo: 2501
Barva: 8155 oranžová tmavá, podle faktury za příplatek a fakturováno na zvláštní faktuře, tu bohužel nemám
Datum první registrace: 1.9.1988
Najeto: bůh ví… Tachometr ukazuje 36 999 km, ale podle výpisů z STK to ukazuje už minimálně od roku 2009. Můj odhad je tak 50 – 60 000 km, podle toho co říkala rodina, jak málo se s autem jezdilo.
Výbava: Volant, pedály a to bude asi všechno. Nedělená zadní sedadla, chybí i zadní stěrač, takže prostě úplný základ
Plány:
1.) „odtunění“ interiéru, návrat co nejblíže sérii, maximálně několik dobových originálních doplňků – hotovo
2.) kompletní kontrola všech mechanických částí auta, auto má sice platnou STK, ale kontrola všeho bude nezbytná
3.) opískovat a nalakovat původní plecháče, obout nějaké normální pneu - hotovo
4.) nechat odstranit samolepky z exteriéru, opravit co nejšetrněji promáčkliny, pokud to půjde, a nechat rozleštit lak - hotovo, díky pane Apple
Co aktuálně sháním:
1.) Sametku na levé zadní dveře, starší model
2.) kapsy na dveře, sice tam nemají být, ale bez nich budou děravé tapecy, moje jsou rozlámané
3.) hnědé gumové koberce
To bude asi zatím všechno…
Velké díky si zaslouží:
Tom Troll za sdílení inzerátu a hromadu informací
Skili za půjčení podválu (pivo ještě doladíme na Pohofestu)
Peca za první nouzové díly, abych mohl odtunit interiér
Apple za bezkonkurenční péči o zevnějšek auta, vypadá jako ze salónu...
Ptáte se proč číslo 1? No tak hlavně proto, že je to můj první Favorit… Ale taky proto, že se jedná o prvního sériově vyrobeného Favorita s číslem 2501, kdy prvních 2500 kusů bylo součástí předprodukční série. Stejně tak se jedná o první kus, který byl určený k prodeji v maloobchodě, tedy první prodaný do soukromých rukou, předprodukční kusy byly určeny pouze pro státní podniky a instituce.
První zmínka o tomhle autě byla v televizi 5.8.1988, kdy v reportáži o Favoritu a jeho výrobě ukazují na montážní lince jedoucí oranžovou karosérii a dodávají, že Favorit s číslem 2501 zahájí běžnou sérii a bude jako první prodán v maloobchodě.
Podle velkého technického průkazu bylo auto vyrobeno 23.8.1988, následně si jej 31.8.1988 převzal šťastný nový majitel, vše zaznamenala televize v krátké reportáži (čas videa cca od 18:30).
euscreen.eu/item.html?id= EUS_E93...
Zajímavé je, že ve videu není jméno původního majitele, pana Němce, ale jméno Vladislav Jeřábek. Tohle jméno je i na faktuře k nákupu auta z 31.8.1988, kterou jsem dostal spolu s autem, podle všeho se jedná o zaměstnance AZNP Mladá Boleslav, který se dostal na první místo pořadníku, ale auto nechtěl, tak se domluvil s kamarádem a auto mu přenechal. V reportáži mluví pan Jeřábek, původní majitel, pan Němec, stojí oprostřed. Tohle jsem složil dohromady spolu s rodinou bývalého majitele, je to už dost dlouho a tak přesné informace už asi nezjistíme, ale rodina si pana Jeřábka pamatuje, jako kamaráda od jejich tatínka, stejně tak si pamatovali, že se na tatínka dívali v televizi ve zprávách, když si auto přebíral.
První registrace 1.9.1988, další zápis v techničáku je až přepis na dědice a následně na mě, oboje 26.5.2022.
Co vím, tak auto moc nejezdilo, dlouho bylo garážované, ale pak kvůli výstavbě garáže zrušili a tak auto stálo dlouhá léta v Praze na Žižkově přímo na ulici. Je zázrak, že se dochovalo aspoň v takovém stavu, jako je dneska, kdy je auto sice obouchané skoro ze všech stran, ale s minimem koroze, prahy, lemy i všechny nosné části jsou v pořádku, má pár puchýřků na blatníku u blinkru a na horní straně blatníků pod kapotou, ale je to opravdu minimum, na svůj věk až malý zázrak. Podle toho, co mi říkala dcera majitele, tak si auto nechal po dovezení nastříkat zespoda na letišti nějakou speciální „srajdou“ na letadla a pravidelně proléval všechny dutiny olejem, podle toho, jak to auto vypadá, tak bych tomu asi i věřil.
A jak jsem se k autu dostal já? To jsem se takhle v sobotu ráno vzbudil, kouknul na WhatsApp do Virt skupiny a byl tam inzerát na tohohle „krasavce“ s tím, že se jedná o kus číslo 2501. Vzhledem k tomu, že jsem už delší dobu hledal nějaké zajímavější auto, které by hned mohlo jezdit (FUN vyžaduje aktuálně víc práce a času, než mu můžu dát), takže pár organizačních rozhodnutí a telefon do Prahy, v neděli jsem jel na výlet a už byla ruka v rukávě… Pak skoro 14 dní nervů, aby všechno klaplo a 26.5. jsem pro auto vyrazil, zaplatil a už je doma…
Jak vidíte na fotkách, původní majitel měl rád samolepky, takže je polepené skoro celé auto, včetně interiéru. Postupně se snažím dostat dolů, co půjde, hlavně z interiéru, exteriér nechám asi na profíkovi.
A teď pár údajů:
Škoda Favorit 136L
Výrobní číslo: 2501
Barva: 8155 oranžová tmavá, podle faktury za příplatek a fakturováno na zvláštní faktuře, tu bohužel nemám
Datum první registrace: 1.9.1988
Najeto: bůh ví… Tachometr ukazuje 36 999 km, ale podle výpisů z STK to ukazuje už minimálně od roku 2009. Můj odhad je tak 50 – 60 000 km, podle toho co říkala rodina, jak málo se s autem jezdilo.
Výbava: Volant, pedály a to bude asi všechno. Nedělená zadní sedadla, chybí i zadní stěrač, takže prostě úplný základ
Plány:
1.) „odtunění“ interiéru, návrat co nejblíže sérii, maximálně několik dobových originálních doplňků – hotovo
2.) kompletní kontrola všech mechanických částí auta, auto má sice platnou STK, ale kontrola všeho bude nezbytná
3.) opískovat a nalakovat původní plecháče, obout nějaké normální pneu - hotovo
4.) nechat odstranit samolepky z exteriéru, opravit co nejšetrněji promáčkliny, pokud to půjde, a nechat rozleštit lak - hotovo, díky pane Apple
Co aktuálně sháním:
1.) Sametku na levé zadní dveře, starší model
2.) kapsy na dveře, sice tam nemají být, ale bez nich budou děravé tapecy, moje jsou rozlámané
3.) hnědé gumové koberce
To bude asi zatím všechno…
Velké díky si zaslouží:
Tom Troll za sdílení inzerátu a hromadu informací
Skili za půjčení podválu (pivo ještě doladíme na Pohofestu)
Peca za první nouzové díly, abych mohl odtunit interiér
Apple za bezkonkurenční péči o zevnějšek auta, vypadá jako ze salónu...
Jumbo / Favorit č.1 - komentáře:
20:00:58
16.06.2022
16.06.2022
k.jarek
-> Jumbo: To zní velmi dobře. Pokud mohu požádat o členství, budu moc rád. Osobně bych asi preferoval frekvenci 2 - 3x ročně, to by snad bylo skloubitelné se vším ostatním. Budu moc rád, pokud dáš případně vědět.
17:36:39
16.06.2022
16.06.2022
marra_rwd
máš to pěkný pane. Ten tvůj komentář s tím odfrkem... taky jsem tohle přesně zažil i s myšlenkama, jestli to má všechno nějaký smysl, cenu... a po takových vyjížďkách a zážitcích zjistíš, že jo :)
17:01:34
16.06.2022
16.06.2022
Skili
-> Jumbo: to není vůbec špatnej nápad, já bych si klidně takovej výlet udělal, jen si na to najít čas
12:14:15
16.06.2022
16.06.2022
Jumbo
-> k.jarek: Jen tak v rychlosti třeba takováhle trasa na sobotu... goo.gl/maps/PzFSTRGyyywub
SzW7
Trasa by byla "daná", ale bylo by to podle chuti každého, jak by chtěl, klidně by si to mohl upravit, nebo někde sjet, stejně tak samotná jízdy by nebyla v koloně, ale spíš po menších skupinkách, ať si to každý užije, žádné závodění, ale kochačka po horách... Pevně daný akorát start a cíl, s tím že bych mohl být na telefonu jako překládající asistence, kdyby náhodou...
Pravidelnost by pak byla pouze o tom, jaký by byl zájem, klidně jednou, dvakrát do roka, jenom taková odreagovačka...
Trasa by byla "daná", ale bylo by to podle chuti každého, jak by chtěl, klidně by si to mohl upravit, nebo někde sjet, stejně tak samotná jízdy by nebyla v koloně, ale spíš po menších skupinkách, ať si to každý užije, žádné závodění, ale kochačka po horách... Pevně daný akorát start a cíl, s tím že bych mohl být na telefonu jako překládající asistence, kdyby náhodou...
Pravidelnost by pak byla pouze o tom, jaký by byl zájem, klidně jednou, dvakrát do roka, jenom taková odreagovačka...
11:51:06
16.06.2022
16.06.2022
k.jarek
-> Jumbo: To zní dosti zajímavě. Zájem by aj byl. Záleželo by třeba i jak často by se to konalo. Pokud to máš nějak víc v hlavě, budu rád, když se rozepíšeš
11:43:08
16.06.2022
16.06.2022
Jumbo
-> castrol: A jsem za to rád...
-> Tom Troll: Když už samotná cesta je cíl... Vím jak to myslíš...
A když už jsme u téhle myšlenky, že cesta je cíl, už dlouho si pohrávám s myšlenkou začít organizovat takové menší vyjížďky po užší skupinu bláznů, moje vize by byla asi takhle:
Sraz v pátek v nějakém kempu, tam se večer pobavit, něco pojíst, popít, ráno vyrazit na nějakou předem danou zajímavou trasu a návrat buďto do stejného kempu, nebo do jiného, podle toho, jak bude trasa vycházet, v něděli pak nějakou zajímavou cestou k domovu...
Mám služebně projeté Rakousko křížem krážem včetně hromady zapadlých silnic a průsmyků (nerad jim platím za tunely na dálnici), takže bych ideálně začal nejakou trasou tam, pár nápadů bych už měl...
Byl by o něco takového zájem, nebo si s tím nemám lámat hlavu?
-> Tom Troll: Když už samotná cesta je cíl... Vím jak to myslíš...
A když už jsme u téhle myšlenky, že cesta je cíl, už dlouho si pohrávám s myšlenkou začít organizovat takové menší vyjížďky po užší skupinu bláznů, moje vize by byla asi takhle:
Sraz v pátek v nějakém kempu, tam se večer pobavit, něco pojíst, popít, ráno vyrazit na nějakou předem danou zajímavou trasu a návrat buďto do stejného kempu, nebo do jiného, podle toho, jak bude trasa vycházet, v něděli pak nějakou zajímavou cestou k domovu...
Mám služebně projeté Rakousko křížem krážem včetně hromady zapadlých silnic a průsmyků (nerad jim platím za tunely na dálnici), takže bych ideálně začal nejakou trasou tam, pár nápadů bych už měl...
Byl by o něco takového zájem, nebo si s tím nemám lámat hlavu?
10:03:09
16.06.2022
16.06.2022
Tomaso435
-> Xoník 13.06.22 18:57:34: takhle je originál správně. Opačně by sis ulomil karbec pri posunu motoru v silentech
21:29:32
15.06.2022
15.06.2022
Tom Troll
-> Jumbo: To je základ. Když někam člověk jede tak je to jenom on a silnice, životní stres se dá řešit předtím a potom, ale během cesty ti může bejt všechno jedno, protože na ničem nezáleží. Něco jako jít se projit do lesa a nechat doma mobil. Nebo hodinová sprcha. Jeden z nejlepších pocitů v knize.
Občas mě někdo poprosí ať otočím prahu a zpět. (X hod)
Ve plesnivý škodovce v sobotu v 11 večer bejt na cestách úplně sám je velmi osvobozující pocit.
S moderními vozy sebevyšší kvality a výkonu se tento efekt nějak míjí účinkem.
Občas mě někdo poprosí ať otočím prahu a zpět. (X hod)
Ve plesnivý škodovce v sobotu v 11 večer bejt na cestách úplně sám je velmi osvobozující pocit.
S moderními vozy sebevyšší kvality a výkonu se tento efekt nějak míjí účinkem.
21:11:40
15.06.2022
15.06.2022
castrol
-> Jumbo 14.06.22 23:22:30: a uz si v tom az po usi
19:39:02
15.06.2022
15.06.2022
OndraKrupi
-> Jumbo:
06:34:09
15.06.2022
15.06.2022
Eidy
23:22:30
14.06.2022
14.06.2022
Jumbo
Si tu trochu ufrknu... Mam za sebou par narocnych tydnu, hormada veci se posrala, ani s Fackem neslo vsechno podle planu, mel jsem toho proste moc a dneska kdyz jsem si jel vyzvednout kola z komaxitu, tak byly (moji vlastni blbosti) moc svetle... Uz jsem byl na prasky co s tim, naprosto bez nalady, tak jsem vzal plechac a jel vecer Fackem za Ondrou... Cestou tam jsem byl furt nervni, furt jsem poslouchal a cekal co se posere, ale az k Ondrovi vsechno OK. Chvilu jsme pokecali, trochu me "nakopl" do zadku a ja s mirne lepsi naladou jel od nej... Najizdel jsem na privadec a tak trochu mimodek jsem tomu v kratkem pripojovaku slapl, otevrela se druha komora karbecu, motor zavrcel a me najednou doslo o cem tohle vsechno je... Cestu domu jsem si vylozene uzil, dal jsem mu trochu do tela, nikde nikdo a me bylo najednou fajn... Uz mi bylo jedno, ze mi nejedou hodiny a vrze rychlomer po oprave nahonu pocitadla, trepajici rucicka me nestvala, protoze jsem ji nesledoval. Jen jsem si uzival cestu...
Tohle mi chybelo a ani jsem o tom nevedel... Diky Fanousi a diky Ondro, nejak mam pocit, ze jsem se po letech cukani ve spotrebakach zase nejak nasel... Sic mu chybi batoh na zadech a ma spatnou barvu, ale uz z nas zacinaji byt partaci, tak jak to bylo s panem Formanem...
I'm back...
A diky vsem za chvalu auta, na Pohofestu dame pivo...
Tohle mi chybelo a ani jsem o tom nevedel... Diky Fanousi a diky Ondro, nejak mam pocit, ze jsem se po letech cukani ve spotrebakach zase nejak nasel... Sic mu chybi batoh na zadech a ma spatnou barvu, ale uz z nas zacinaji byt partaci, tak jak to bylo s panem Formanem...
I'm back...
A diky vsem za chvalu auta, na Pohofestu dame pivo...
20:06:06
13.06.2022
13.06.2022
Eidy
-> Xoník: Takhle je těžiště níž.
18:57:34
13.06.2022
13.06.2022
Xoník
Pěknej kousek, pořešit tu obráceně namontovanou vzpěru mezi tlumičema a nemá to chybu
22:39:24
07.06.2022
07.06.2022
RadovanSkodovkar
Toto je veľká paráda
22:20:57
07.06.2022
07.06.2022
Vena
-> Jumbo: Gratuluju k takovému úlovku,auto vskutku zachovalé,původní lak, původní SPZ a navíc ta historie.. Opravdu paráda,palec nahoru a přeji aď se podaří co nejvíc jej vrátit do původního stavu.
08:16:21
02.06.2022
02.06.2022
Jumbo
-> Peca: Nemaji, ale libi se mi tam... Sundat se daji kdykoliv...
08:06:38
02.06.2022
02.06.2022
Peca
Ty LS plastové lišty na dveře tam mají skutečně být origo?
20:57:04
01.06.2022
01.06.2022
Joey 120 LS
-> Jumbo: hnede gumove koberce budou asi volne. Domluvis se s Misingem na Pohofestu, jede hnedym favem 89
16:06:18
01.06.2022
01.06.2022
Jumbo
-> Peca: Pravda, ještě jednou díky, našel jsem v bedně k autu hromadu černých tlačítek, tak ti je pak zase podaruju...